Lisäilen tähän keskusteluun sen, että (tuomittujen) rikollisten kanssa heilastelevat naiset saattavat itsekin joskus olla rikollisella alalla tai harrastaa päihteitä. Aina ei tietenkään noin ole eikä se mitään väkivaltaa heitä kohtaan oikeuta, outo asia vaan josta olla noille miehille kateellinen.Mikisu kirjoitti: Su Elo 31, 2025 11:17 pmKyllä akateemisessa tutkimuksessa olisi täysin mahdollista tutkia myös toteutunutta kiinnostusta.viivahattu kirjoitti: Su Elo 31, 2025 11:02 pm
No voi jumalauta.Totta helvetissä yliopistotutkimuksessa kartoitetaan "teoreettista, ei toteutunutta" kiinnostusta. Tarkoitus kun on tutkia, herättääkö miehen aggressiivisuus naisten kiinnostuksen. Ja kyllähän se täysin vastaansanomattomasti herättää. Mitä näihin muihin kohtiin tulee, niin ei tässä kukaan muu kuin sinä ole missään vaiheessa puhunutkaan mistään kuolemaan saakka kestävästä yksiavioisesta parisuhteesta kirkonkellon kalkatuksineen. Lakkaa siirtelemästä maalitolppia. Minä olen sanonut, että jännis saa naisen helpommin kuin tavis. Tämä on kiistaton fakta. Ja kyllähän sitä pillua tosiaan rahalla saa, mutta kun siitäkään ei tässä ollut nyt kysymys vaan siitä, että ovatko jännämiehet naisten mielestä kiinnostavampia kuin ei-jännämiehet. Uutisväläys: kyllä ovat, ja ovat aina olleet.
Minä olen koko ajan puhunut parisuhteesta. Sen ei tarvitse kestää kuolemaan (sic!) saakka tai olla avioliitto. Parisuhde on julkinen suhde, jossa jaetaan myös arki.
Siltä osin kuin tuntuu, että jännämies saa helpommin parisuhteen (tosin lyhytaikaisemman kuin ei-jännis), se johtuu pääosin siitä, että jännämies on enemmän liikkeellä, tekee enemmän aloitteita, tapaa enemmän naisia, jää useammin naisen luokse bunkkaamaan kun ei töihinkään tarvitse aamulla lähteä, eikä ole turhan nirso naisen suhteen. Sillä aikaa tylsä ja kunnollinen insinööri on töissä pitkän päivän eikä jaksa lähteä joka ilta lähteä baariin etsimään naista. Tuloksia pitää katsoa suhteessa efforttiin.
En siis ole sitä mieltä, että väkivaltainen mies löytäisi helpommin parisuhteen. Läheis- ja muut riippuvaiset löytävät toisensa tunnetuin seurauksin. Ei ole keltään pois.
Jännämiehet (ai että inhoan tuota sanaa, kun ihan kuka vain voi paljastua suhteen edetessä jollain tapaa väkivaltaiseksi, vaikkei ulkoisesti siltä heti vaikuttaisikaan) saattavat olla hyvin karismaattisia, hyviä puhumaan, seuramiehiä ja taitaa romantiikkaakin. Näin siis parisuhteen alussa, kunnes naamio tippuu ja mättö alkaa. Joskus jännyys ilmenee vasta erotilanteessa tai sen jälkeen.
Ulkonäkö- ja tyyliseikat sekä harrastukset voivat myös vaikuttaa siihen, miksi jotkut miehet ovat (ainakin joidenkin) naisten mielestä kiinnostavia, makuja ja mieltymyksiä kun on monia.
On jotenkin outoa, että jotkut pitävät irtoseksin saamista jonain ihmisarvon mittarina. Tässä henkirikoksessa, kuten muissakin eksän tai nykyisen tappamisissa ei ole lahdattu sitä irtopanoa, vaan ihan seurustelukumppani tai puoliso.