peltirumpu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 1:59 pm
MrEhtivä kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 3:19 am
Et silti pysty todistamaan että Anneli on syytön 100% varmasti.
Syyttömyyttä ei suomessa tarvitse todistaa, vaan jokainen on lähtökohtaisesti 100% syytön, kunnes toisin toteen näytetään.
Syyttäjän tehtävä on todistaa syyllisyys. Ja koska sinä toimit tässä syyttäjänä tai syyttävänä osapuolena, on sinun tehtävä todistaa syyllisyys. Ja siihen sinä et kykene. Eikä kykene kukaan muukaan. Ja kannattaisi vähän miettiä sitäkin, että miksi on näin. Miksi ihmeessä ette kykene todistamaan syyllisyyttä, vaikka pidätte Annelia varmasti syyllisenä.
Mitähän mahtaisit tykätä, jos Santaoja yhtäkkiä päättäisikin, että SINÄ olet syyllinen Jukan murhaan. Ja jos et pysty syyttömyyttäsi todistamaan, olet silloin murhaaja ja sinua saa sellaiseksi nimitellä ja kutsua missä tahansa netin keskustelupalstoilla...
Minä en ole syyttäjä epävirallisesti tai virallisesti, joten mielipiteelläni ei siihen vaikuta... vai vaikuttaako se sinuun?
Tarkoitus on ollutkin herättää keskustelua, pidetään se vain asiallisella tasolla...ok
Olen jo muutaman kerran kirjoittanut, löydät tuolta jostain minun kirjoituksen/ tapahtumankuvauksen.
Olen kirjoittanut kuinka Anneli voi hyvinkin olla vähintään osallinen Jukan murhaan ja sitä kautta myös syyllinen Jukan murhaan ja kuolemaan.
(Jos joku ei jaksa kirjoituksiani lukea, se ei ole minulta mitenkään pois... sry hyvä provo yritys kuitenkin) Yritetään pysyä edes suunnilleen todellisuudessa myös siellä Annelia syyttömänä varmasti pitävien puolella.
Teillä on oikeus olla omaa mielipidettä ja minulla sekä muilla toisella tavalla ajattelevilla, on oikeus ajatella omalla tavalla
Minua jos syyttömänä syytettäisiin Poliisin toimesta... En ainakaan missään tilanteessa edes painostuksesta huolimatta tai valehtelulla antaisi mitään tunnustusta. En edes kuuntelisi Poliisia ilman asianajajaa.
Tuo sinun toteamus...(lainaus alkaa,
"Ja jos et pysty syyttömyyttäsi todistamaan, olet silloin murhaaja ja sinua saa sellaiseksi nimitellä ja kutsua missä tahansa netin keskustelupalstoilla" lainaus loppuu.
Tarkoitat siis...Annelia saa nimitellä syylliseksi,etc? Annelia ei ole koskaan yksiselitteisesti todettu syyttömäksi! Oikeudessa puolustus pystyi esittämään faktoja joiden takia Annelin syyttömyyttä ja ulkopuolista tekijää/murhaajaa tuli pitää niin suurena mahdollisuutena, ettei Annelin syyllisyydestä ollut tarvittavan painavia todisteita.
Annelin oikeuden päätös "syytön" ei kuitenkaan teknisesti tarkoita etteikö Anneli voisi olla myös syyllinen. (lue oikeuden päätökset ja toteamukset)
Minun esittämäni teorian, tapahtumankuvauksen ja epäilykseni kohdistuukin enemmän Annelin muuhun mahdolliseen rooliin Jukan murhassa. On täysin mahdollista siis Anneli on vähintään jollakin tasolla syyllinen (Jos Anneli tunnisti murhaajan eikä Poliisille tätä kertonut. Tällainen jo tekee Annelista osasyyllisen Jukan murhan tapahtumiin...avunanto tai muu vastaava)