Raskaana oleva nainen ammuttiin lastensa silmien edessä Espoossa, 29.8.25
Re: Engin Gezer ampui raskaana olevan ex-puolisonsa lasten silmien edessä Espoossa, 29.8.25
Media kirjoittaa, että kiistää murhan, mutta jättää kertomatta, että myöntääkö jotain. Ei kai sitä murhaa nyt myönnä kukaan, mutta tappoa sitten aletaan tunnustamaan näin selvissä tapauksissa, vaikka toki ase on aina voinut laurta vahingossa, ja sikäli omasta toiminnasta kyettäisiin löytämään kuolemantuottamus, kenties jopa törkeänä.
Re: Engin Gezer ampui raskaana olevan ex-puolisonsa lasten silmien edessä Espoossa, 29.8.25
Ainakin osittain näinkin äärimmäisten tekojen taustalta saattaa löytyä myös Suomeen (ja muihinkin länsimaihin) nähden hyvin erilaista perhe- ja sukupuolirooleihin jna. liittyvää taustaa. Sekä tapaukseen liittyvien henkilöiden osalta täysin erilaisen yhteiskunnan heimoperinteitä, uskonnollisia velvoitteita ja näkemyksiä. Usein myös merkittävästi länsimaisista eroavia moraalikäsityksiä sekä oikeuskäytäntöön täysin vieraita (mm. sharia-lain myötä) sisäistettyjä syy- ja seuraussuhteita jne.Marilynmarilyn kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:35 pm Tämäkin murha johtui vain miehen hauraasta egosta ja kyvyttömyydestä nähdä nainen arvokkaana ihmisenä, jolla on omat unelmat ja toiveet.
Surmatyön tekijän henkilöön saattaa vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan verrattuna, täysin toisenlaisen kasvatuksen, opetuksen ja koulutuksen sekä uskonnon myötä syntyneet näkemykset oikeasta ja väärästä. Ehkä siitäkin mikä on sosiaalisesti sopivaa, kohtuullista ja/tao oikeudenmukaista käyttäytymistä muita ihmisiä kohtaan jne.
Ehkä tässä tarkoita sitä etteikä toisen ihmisen surmaaminen olisi kiellettyä ja rikollista kaikkialla. Puhumattakaan että puolustelisin murhaajan tekoa..päinvastoin. Saattaisi olla oikein että kyseinen murhaaja joutuisi kohtaamaan tekonsa seuraukset ja rangaistukset omassa kotimaassaan.
- Suomessa näitä murhaajia kohdellaan oikeudessa aivan liian lievästi. Se saattaa jopa edesauttaa päätymistä rikokseen...Täällä tappajatkin pääsee vapaalle 5-6 vuoden istumisella. Murhasta tuomittava elinkautinen päättyy yleensä 12-14 vuoden jälkeen.
- Marokon Kauhu
- Ainesta Watsoniksi
Selkeyden vuoksi, mitkä näistä on nyt ne oikeat kuvat?Mikisu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 5:51 pm Ketjussa on jo kuvat oikeista henkilöistä, älkää spämmätkö asiaan liittymättömien ihmisten kuvia tänne.
Ei sinulle tullut mieleen, että ei näiltä muslimitytöiltä ja naisilta kysytä mitä elämää ne haluavat viettää ja kenen kanssa?Marilynmarilyn kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:35 pm Onneksi nuoret naiset maailmanlaajuisesti ovat alkaneet ymmärtää, että elämä ilman miestä on paljon mukavampaa. Tappakaa miehet toisianne ihan rauhassa.
Ja jos Suomeen tai muuhun länsimaahan tultuaan alkavat sitä omaa elämää toteuttamaan, niin tulos on usein tämä.
Viimeksi muokannut Marokon Kauhu, Ti Syys 02, 2025 11:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Väestönvaihto
- Turhanpaikan hakijat
- Kotoutumisteollisuus
- VOK - business
- Partalapset
- Huonolaatuiset mamut
- Islamisaatio
Sivulta 13 löytyy kysymäsi tiedot.Marokon Kauhu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 11:15 pmSelkeyden vuoksi, mitkä näistä on nyt ne oikeat kuvat?Mikisu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 5:51 pm Ketjussa on jo kuvat oikeista henkilöistä, älkää spämmätkö asiaan liittymättömien ihmisten kuvia tänne.
-
Jarmomurha
- Martin Riggs
Mitä sä lätiset? Mä en tule ikinä ymmärtämään miten tällaisilla jampoilla ei ole pätkääkään itsekunnioitusta, vaan ovat niin helvetin heikkolaatuisia, että menevät sekaisin jonkun muikkelin teoista. Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jos joku nainen joskus tekisi minulle jotain paskamaista, niin miksi helvetissä en vaan häipyisi ja hymyilisi mennessäni? Miksi tekisin omasta elämästäni surkeaa menemällä vankilaan taposta/murhasta?Murhapol11s186 kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 3:41 pm Kyseisestä uhrista vähän tietoa.
Tiesin ja tunsin uhrin ja voin sanoa että uhri oli kaksinaamaisin ihminen mitä oon ikinä tuntenut,
Uhri vei siis epäillyn ja tämän yhteiset lapset pois häneltä eikä vastannut mihinkään viesteihin ja soittoihin kuukausiin. Ja tämä teksti mitä iltalehdessä on sanottu että isä olisi uhkaillut ja vainonnut ei pidä paikkaa, tämä on vain uhrin kavereiden valheita mitä nainen on kertonut heille. Ja nainen ei mennyt kenentahansa kanssa tekemään uuden lapsen vaan epäillyn sukulaisen, joka ei edes asu suomessa. Mietitte varmaan mistä mies sai naisen uuden kotiosoitteen, noh ihan itse kertoi sen viestitse, kaikesta tästä on todisteita ja tulee pian ilmi uutisissakin. Tämähän ei oikeuta tietenkään tappamaan ketään mutta itse nainen aiheutti tilanteen ja teki miehen pään hulluksi, paljo paljon paljon muutakin on tapahtunut tässä nyt tiivistettynä. Kuvitelkaa nyt lapsien sisarusta, heidän siskon/veljen isä olisi ollut heidän todella läheinen sukulainen miten sairasta. Tätähän ei tietenkään uutisissa kerrota eikä yllätä yhtään.
uhri tiesi itsekkin kun on ulkomaalaistaustainen ja heidän uskonnossa ja kulttuurissa entisen aviopuolen sukuun ei katsotakkaan, tämä siitä seurasi.
Nainen teki paljon muita sairaita juttuja ja Avioero ei ollut naisen vaan molempien yhteinen päätös. Nainen meni todella rankalla kädellä yli teoissaan kun mies on asunut kymmeniä vuosia suomessa ja on kunnollinen kansalainen eikä mitään aijempaa rikostaustaa.
Vähän kyllä huvittaa lukea mihin kaikkeen lehti uskoo ilman ottamatta faktoihin kantaa kun tietää totuuden
Tässä pelkkää FAKTA tietoa.
Ja after all yksi mamu vähemmän suomessa so what can i say.
Mä olen aina pitänyt jotenkin vajaaälyisinä ja heikkolahjaisina näitä, jotka sekoaa, kun muija petti tai jätti. Vähän hei ylpeyttä kehiin ja jätätte sen muijan vinkumaan ja aloitatte uuden elämän ja etsitte uuden muikkelin. Paremman. Älkää nyt helvetti linnaan lähtekö jonkun sutturan vuoksi.
Ja huom! En usko kyllä pätkääkään tuota, etteikö kaveri olisi uhkaillut naista. Ei sitä lähestymiskieltoa pelkkien kuulopuheiden perusteella lätkäistä!
-
Murhapol11s186
- Alokas
kunhan jotain keksin vaan, mut onpahan yksi maahanmuuttaja vähemmän.Jarmomurha kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 12:20 amMitä sä lätiset? Mä en tule ikinä ymmärtämään miten tällaisilla jampoilla ei ole pätkääkään itsekunnioitusta, vaan ovat niin helvetin heikkolaatuisia, että menevät sekaisin jonkun muikkelin teoista. Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jos joku nainen joskus tekisi minulle jotain paskamaista, niin miksi helvetissä en vaan häipyisi ja hymyilisi mennessäni? Miksi tekisin omasta elämästäni surkeaa menemällä vankilaan taposta/murhasta?Murhapol11s186 kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 3:41 pm Kyseisestä uhrista vähän tietoa.
Tiesin ja tunsin uhrin ja voin sanoa että uhri oli kaksinaamaisin ihminen mitä oon ikinä tuntenut,
Uhri vei siis epäillyn ja tämän yhteiset lapset pois häneltä eikä vastannut mihinkään viesteihin ja soittoihin kuukausiin. Ja tämä teksti mitä iltalehdessä on sanottu että isä olisi uhkaillut ja vainonnut ei pidä paikkaa, tämä on vain uhrin kavereiden valheita mitä nainen on kertonut heille. Ja nainen ei mennyt kenentahansa kanssa tekemään uuden lapsen vaan epäillyn sukulaisen, joka ei edes asu suomessa. Mietitte varmaan mistä mies sai naisen uuden kotiosoitteen, noh ihan itse kertoi sen viestitse, kaikesta tästä on todisteita ja tulee pian ilmi uutisissakin. Tämähän ei oikeuta tietenkään tappamaan ketään mutta itse nainen aiheutti tilanteen ja teki miehen pään hulluksi, paljo paljon paljon muutakin on tapahtunut tässä nyt tiivistettynä. Kuvitelkaa nyt lapsien sisarusta, heidän siskon/veljen isä olisi ollut heidän todella läheinen sukulainen miten sairasta. Tätähän ei tietenkään uutisissa kerrota eikä yllätä yhtään.
uhri tiesi itsekkin kun on ulkomaalaistaustainen ja heidän uskonnossa ja kulttuurissa entisen aviopuolen sukuun ei katsotakkaan, tämä siitä seurasi.
Nainen teki paljon muita sairaita juttuja ja Avioero ei ollut naisen vaan molempien yhteinen päätös. Nainen meni todella rankalla kädellä yli teoissaan kun mies on asunut kymmeniä vuosia suomessa ja on kunnollinen kansalainen eikä mitään aijempaa rikostaustaa.
Vähän kyllä huvittaa lukea mihin kaikkeen lehti uskoo ilman ottamatta faktoihin kantaa kun tietää totuuden
Mä olen aina pitänyt jotenkin vajaaälyisinä ja heikkolahjaisina näitä, jotka sekoaa, kun muija petti tai jätti. Vähän hei ylpeyttä kehiin ja jätätte sen muijan vinkumaan ja aloitatte uuden elämän ja etsitte uuden muikkelin. Paremman. Älkää nyt helvetti linnaan lähtekö jonkun sutturan vuoksi.
Ja huom! En usko kyllä pätkääkään tuota, etteikö kaveri olisi uhkaillut naista. Ei sitä lähestymiskieltoa pelkkien kuulopuheiden perusteella lätkäistä!
-
Vapaus johtaa kansaa
- Alibin satunnaislukija
No ei ole ainakaan mennyt ymmärrys vielä siihen saakka, että olisi saanut naiset miettimään kahdesti minkälaista maahanmuuttopolitiikka he kannattavat ja mitä puolueita he sitten äänestävät.Marilynmarilyn kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:35 pm Tämäkin murha johtui vain miehen hauraasta egosta ja kyvyttömyydestä nähdä nainen arvokkaana ihmisenä, jolla on omat unelmat ja toiveet. Luettuani kommentteja täällä Minfossa olen vakuuttunut, että suurin osa täälläkin kirjoittelevista suorastaan nauttii siitä, miten tyttöjä ja naisia pahoinpidellään, raiskataan ja murhataan. Ja mikäli uhri ei ole ollut suoranainen neitsyt Maria, hän oli ansainnut kohtalonsa valitsemalla miehen väärin, menemällä väärään aikaan väärään paikkaan tai olemalla liian äänekäs ja ärsyttävä. Tai jos tekijä on supisuomalainen kaljamaha, nainen on keksinyt koko jutun.
Onneksi nuoret naiset maailmanlaajuisesti ovat alkaneet ymmärtää, että elämä ilman miestä on paljon mukavampaa. Tappakaa miehet toisianne ihan rauhassa.
Niitäkin on säännöllisin väliajoin ja eivätkä ne suomalaiset murhaajat ole persuja.Oulun_Kungas kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:22 pmNäin on, mutta ei ulkomaalaisten toimesta.Folihattu-73 kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:10 pm Vähän aiheen sivusta mutta olen lopettanut kokonaan asioinnin näiden pizzeria/Kebuloissa jo 2v sitte! En periaatteesta anna euroakaan näille en käteisenä enkä kortilla.
En myöskään istu ählämeiden autoihin oli kyyti miten halpa tahansa!
Näitä vaimon/Puolison tappoja ja murhia on aika paljon ollu viime aikoina.
Kyllä minä tavallani ymmärrän niitä miehiäkin joiden pinna katkeaa jos ex- tai nyx-muija tekee kaiken aikaa kiusaa ja vittuilee. Pitäisikö vain stoalaisen tyynesti ottaa vastaan kaikki mitä tulee? Vaikka menisi lasten tapaamiset, rahat ja maine?Jarmomurha kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 12:20 amMitä sä lätiset? Mä en tule ikinä ymmärtämään miten tällaisilla jampoilla ei ole pätkääkään itsekunnioitusta, vaan ovat niin helvetin heikkolaatuisia, että menevät sekaisin jonkun muikkelin teoista. Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jos joku nainen joskus tekisi minulle jotain paskamaista, niin miksi helvetissä en vaan häipyisi ja hymyilisi mennessäni? Miksi tekisin omasta elämästäni surkeaa menemällä vankilaan taposta/murhasta?Murhapol11s186 kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 3:41 pm Kyseisestä uhrista vähän tietoa.
Uhri vei siis epäillyn ja tämän yhteiset lapset pois häneltä eikä vastannut mihinkään viesteihin ja soittoihin kuukausiin. Ja tämä teksti mitä iltalehdessä on sanottu että isä olisi uhkaillut ja vainonnut ei pidä paikkaa, tämä on vain uhrin kavereiden valheita mitä nainen on kertonut heille. Ja nainen ei mennyt kenentahansa kanssa tekemään uuden lapsen vaan epäillyn sukulaisen, joka ei edes asu suomessa.
---
Luulet nyt olevasi joku supermies joka itsensä hallitsee ja ennen kaikkea sellainen, jota kukaan nainen ei koskaan kuseta.
-
LENI
Re: Poliisi tutkii henkirikosta Espoossa, 29.8.25
Harmi kun ei ollut toi kaiken suvaitseva rekkalesbo kuvassa ensimmäinen oikealta..
Kyllähän se on tosiaan lähtökohtaisesti aina kuolemantuottamus tai vain pahoinpitely, jos lähtee satojen kilometrien päästä eksänsä luo ampuma-aseen kanssa. Tällä Enginillä ihan yhtä lailla kuin Rolfilla oli sama tilanne: He ottivat kotoaan ampuma-aseen ainoastaan itsepuolustukseksi. Tai vielä kun Enginin puolustus saisi sen pyssyn mukanaolon selitettyä harrastukseksi, kuten Rolfin puolustus yrittää.Villeri kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 10:35 pm Media kirjoittaa, että kiistää murhan, mutta jättää kertomatta, että myöntääkö jotain. Ei kai sitä murhaa nyt myönnä kukaan, mutta tappoa sitten aletaan tunnustamaan näin selvissä tapauksissa, vaikka toki ase on aina voinut laurta vahingossa, ja sikäli omasta toiminnasta kyettäisiin löytämään kuolemantuottamus, kenties jopa törkeänä.
Rolf oli heikkoina hetkinään uhkaillut eksänsä henkeä ainoastaan kaverilleen. Engini uhkaili suoraan ex-puolisoaan. Mitään muuta eroa näissä ei ole. Eihän niitä puheita ja viestejä nyt saa käyttää epäiltyä vastaan, sivistysmaassa kun hekin elävät (nykyään).
Sakot vaan kouraan ja vähän ehdollista, ulos poliisivankilasta ja toivotukset että "toivottavasti jatkossa menee paremmin". Eihän nämä nyt kuitenkaan mitään veropetoksia ole, että tarvitsisi mitään kiinteää kakkua tulla, herranen aika!
-
Tapsandeerus
- Jack Taylor
Nimenomaan tulisi käyttäytyä kuin aikuinen. Jos kokee, että se exä on ollut ilkeä, eikä äidin sylikään enää auta niin lähtee hakemaan sitä oikeutta vaikka viranomaisteitse. Vihainen saa olla, mutta tulisi nyt aikuisella ihmisellä olla sen verran itsehillintää ettei turvaudu heti väkivaltaan kun elämä ei menekään niin kuin satukirjoissa.ed_gein kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 12:58 amKyllä minä tavallani ymmärrän niitä miehiäkin joiden pinna katkeaa jos ex- tai nyx-muija tekee kaiken aikaa kiusaa ja vittuilee. Pitäisikö vain stoalaisen tyynesti ottaa vastaan kaikki mitä tulee? Vaikka menisi lasten tapaamiset, rahat ja maine?Jarmomurha kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 12:20 amMitä sä lätiset? Mä en tule ikinä ymmärtämään miten tällaisilla jampoilla ei ole pätkääkään itsekunnioitusta, vaan ovat niin helvetin heikkolaatuisia, että menevät sekaisin jonkun muikkelin teoista. Olen sanonut tämän ennenkin, mutta jos joku nainen joskus tekisi minulle jotain paskamaista, niin miksi helvetissä en vaan häipyisi ja hymyilisi mennessäni? Miksi tekisin omasta elämästäni surkeaa menemällä vankilaan taposta/murhasta?Murhapol11s186 kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 3:41 pm Kyseisestä uhrista vähän tietoa.
Uhri vei siis epäillyn ja tämän yhteiset lapset pois häneltä eikä vastannut mihinkään viesteihin ja soittoihin kuukausiin. Ja tämä teksti mitä iltalehdessä on sanottu että isä olisi uhkaillut ja vainonnut ei pidä paikkaa, tämä on vain uhrin kavereiden valheita mitä nainen on kertonut heille. Ja nainen ei mennyt kenentahansa kanssa tekemään uuden lapsen vaan epäillyn sukulaisen, joka ei edes asu suomessa.
---
Luulet nyt olevasi joku supermies joka itsensä hallitsee ja ennen kaikkea sellainen, jota kukaan nainen ei koskaan kuseta.
-
Marilynmarilyn
- Alibin satunnaislukija
Tämä johtuu siitä, että Suomessa ei vieläkään välitetä naisten kärsimyksistä. Lait suojaavat vainoavia ja pahoinpiteleviä miehiä. Vankilaankaan ei laiteta tapon jälkeen kuin hetkeksi lihoamaan ilmaisilla ruuilla (raiskauksesta ja pahoinpitelystä tuskin saa edes linnaa). Sen jälkeen pääsee taas etsimään uusia uhreja. Ja tämä koskee kaikkia itsekeskeisiä miehiä geeneistä huolimatta. Joka puolella maailmaa uskontojen ja lakien avulla alistetaan ja nöyryytetään naisia. Naisen pitäisi tämänkin sivuston kirjoittajien mielestä olla kuuliainen, hiljainen, vaatimaton, uhrautuva, neitseellinen ja miestä hoivaava, jotta ansaitsee edes elää. Muuten miehellä on oikeus hänet tappaa. Nainenhan on olemassa vain miestä varten.Marokon Kauhu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 11:15 pmSelkeyden vuoksi, mitkä näistä on nyt ne oikeat kuvat?Mikisu kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 5:51 pm Ketjussa on jo kuvat oikeista henkilöistä, älkää spämmätkö asiaan liittymättömien ihmisten kuvia tänne.
Ei sinulle tullut mieleen, että ei näiltä muslimitytöiltä ja naisilta kysytä mitä elämää ne haluavat viettää ja kenen kanssa?Marilynmarilyn kirjoitti: Ti Syys 02, 2025 7:35 pm Onneksi nuoret naiset maailmanlaajuisesti ovat alkaneet ymmärtää, että elämä ilman miestä on paljon mukavampaa. Tappakaa miehet toisianne ihan rauhassa.
Ja jos Suomeen tai muuhun länsimaahan tultuaan alkavat sitä omaa elämää toteuttamaan, niin tulos on usein tämä.
Keksityltä nää sun jutut kieltämättä vaikuttaakin.Murhapol11s186 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 12:29 am kunhan jotain keksin vaan, mut onpahan yksi maahanmuuttaja vähemmän.
-
Jaska.Jokunen
- Armas Tammelin
Espoon Suurpellon alueella perjantaina tapahtuneen henkirikoksen 31-vuotias uhri oli Ilta-Sanomien tietojen mukaan raskaana.
Vanhemmat odottivat lasta malttamattomina.
Asiasta kertoo IS:lle lapsen isäksi esittäytyvä, 25-vuotias turkkilainen mies, joka haluaa esiintyä tässä artikkelissa nimettömänä asian arkaluontoisuuden vuoksi.
IS on nähnyt paljon miehen kertomusta tukevia tietoja. Miehen henkilöllisyys on toimituksen tiedossa.
Miten onnellinen elämänmuutos oli edennyt tähän pisteeseen?
Mies kertoo, että hän oli tavannut Azerbaidzhanista kotoisin olleen naisen ensimmäisen kerran jo paljon aiemmin, mutta vuonna 2023 he tutustuivat paremmin, ja seuraavana vuonna suhde syveni.
Vuoden 2025 toukokuussa nainen matkusti miehen mukaan Istanbuliin hänen vieraakseen kahden nuoren tyttölapsensa kanssa.
– Vietimme muutaman päivän Istanbulissa, jonka jälkeen matkustimme yhdessä Azerbaidzhanin pääkaupunkiin Bakuun tapaamaan sukulaisia ja serkkuja, mies kertoo hänen ja naisen yhteisistä vaiheista.
Välit lämpenivät entisestään, ja kaksikko aloitti parisuhteen.
Mies kertoo, että pariskunta vietti aikaansa mielellään Istanbulia kierrellen. He tutkiskelivat myös Bakun kaupunkia yhteisellä reissulla.
Sitten nainen tuli raskaaksi.
– Raskaus oli yllätys, mutta molemmat halusimme lasta, mies sanoo.
Naisen raskaus ehti edetä toiselle kolmannekselle. Viime perjantaina nainen surmattiin.
Naisen 44-vuotias ex-mies vangittiin Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa tiistaina todennäköisin syin epäiltynä murhasta.
Surman uhriksi joutunut nainen oli luonteeltaan hyväsydäminen, syntymättömän lapsen isä kuvailee. Hän halusi auttaa ympärillään olevia ihmisiä.
– Ei vain pelkästään minua, vaan kaikkia ihmisiä. Tämä ei ole vain minun mielipiteeni, sillä esimerkiksi perheenikin oli sen huomannut.
Ensimmäisenä naisen tärkeysjärjestyksessä olivat aina hänen lapsensa, mies sanoo.
– Hän ei koskaan sivuuttanut lastensa tarpeita. Hän oli hyvin välittävä äiti, jolle lapset olivat kaikista tärkein asia.
Sittemmin miehen ja naisen parisuhde päättyi, mutta kaksikko oli miehen mukaan haltioissaan tulevasta lapsesta. Hän kertoo, että välit naiseen säilyivät hyvin läheisinä.
Kun nainen sai vauvan ensimmäiset ultraäänikuvat, hän lähetti ne myös lapsen isälle.
– Olimme hyvin, hyvin innoissamme.
Mies kertoo, että suunnitelmissa oli, että lapsen syntymän jälkeen hän muuttaisi väliaikaisesti Suomeen. Tarkoitus oli viettää aikaa naisen ja lasten kanssa.
Myös nainen odotti vauvaa innolla, mies kertoo. Hän kuvailee, että nainen piti lasta Jumalan lahjana.
Yhteiselo naisen murhasta nyt epäillyn ex-miehen kanssa oli kuitenkin jättänyt jälkensä. Nainen silti uskoi, että vauva parantaisi hänen oloaan.
Järkyttävä henkirikos muutti kaiken.
Nyt myöskään uhrin syntymättömän lapsen isä ei osaa enää kuvitella tulevaa.
– Minulla ei ole enää mitään suunnitelmia, 25-vuotias mies sanoo.
– En tunne itseäni eläväksi. Olen liikkuva ruumis.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011465587.html
Vanhemmat odottivat lasta malttamattomina.
Asiasta kertoo IS:lle lapsen isäksi esittäytyvä, 25-vuotias turkkilainen mies, joka haluaa esiintyä tässä artikkelissa nimettömänä asian arkaluontoisuuden vuoksi.
IS on nähnyt paljon miehen kertomusta tukevia tietoja. Miehen henkilöllisyys on toimituksen tiedossa.
Miten onnellinen elämänmuutos oli edennyt tähän pisteeseen?
Mies kertoo, että hän oli tavannut Azerbaidzhanista kotoisin olleen naisen ensimmäisen kerran jo paljon aiemmin, mutta vuonna 2023 he tutustuivat paremmin, ja seuraavana vuonna suhde syveni.
Vuoden 2025 toukokuussa nainen matkusti miehen mukaan Istanbuliin hänen vieraakseen kahden nuoren tyttölapsensa kanssa.
– Vietimme muutaman päivän Istanbulissa, jonka jälkeen matkustimme yhdessä Azerbaidzhanin pääkaupunkiin Bakuun tapaamaan sukulaisia ja serkkuja, mies kertoo hänen ja naisen yhteisistä vaiheista.
Välit lämpenivät entisestään, ja kaksikko aloitti parisuhteen.
Mies kertoo, että pariskunta vietti aikaansa mielellään Istanbulia kierrellen. He tutkiskelivat myös Bakun kaupunkia yhteisellä reissulla.
Sitten nainen tuli raskaaksi.
– Raskaus oli yllätys, mutta molemmat halusimme lasta, mies sanoo.
Naisen raskaus ehti edetä toiselle kolmannekselle. Viime perjantaina nainen surmattiin.
Naisen 44-vuotias ex-mies vangittiin Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa tiistaina todennäköisin syin epäiltynä murhasta.
Surman uhriksi joutunut nainen oli luonteeltaan hyväsydäminen, syntymättömän lapsen isä kuvailee. Hän halusi auttaa ympärillään olevia ihmisiä.
– Ei vain pelkästään minua, vaan kaikkia ihmisiä. Tämä ei ole vain minun mielipiteeni, sillä esimerkiksi perheenikin oli sen huomannut.
Ensimmäisenä naisen tärkeysjärjestyksessä olivat aina hänen lapsensa, mies sanoo.
– Hän ei koskaan sivuuttanut lastensa tarpeita. Hän oli hyvin välittävä äiti, jolle lapset olivat kaikista tärkein asia.
Sittemmin miehen ja naisen parisuhde päättyi, mutta kaksikko oli miehen mukaan haltioissaan tulevasta lapsesta. Hän kertoo, että välit naiseen säilyivät hyvin läheisinä.
Kun nainen sai vauvan ensimmäiset ultraäänikuvat, hän lähetti ne myös lapsen isälle.
– Olimme hyvin, hyvin innoissamme.
Mies kertoo, että suunnitelmissa oli, että lapsen syntymän jälkeen hän muuttaisi väliaikaisesti Suomeen. Tarkoitus oli viettää aikaa naisen ja lasten kanssa.
Myös nainen odotti vauvaa innolla, mies kertoo. Hän kuvailee, että nainen piti lasta Jumalan lahjana.
Yhteiselo naisen murhasta nyt epäillyn ex-miehen kanssa oli kuitenkin jättänyt jälkensä. Nainen silti uskoi, että vauva parantaisi hänen oloaan.
Järkyttävä henkirikos muutti kaiken.
Nyt myöskään uhrin syntymättömän lapsen isä ei osaa enää kuvitella tulevaa.
– Minulla ei ole enää mitään suunnitelmia, 25-vuotias mies sanoo.
– En tunne itseäni eläväksi. Olen liikkuva ruumis.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011465587.html