Suomessa asuvista naisista lähisuhdeväkivaltaa on kokenut jopa noin 53 prosenttia.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Re: Suomessa asuvista naisista lähisuhdeväkivaltaa on kokenut jopa noin 53 prosenttia.

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Sipi kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:34 pm Jotenkin näen nyt turhana tappelun siitä, onko 53% naisista oikeasti joutunut väkivallan uhriksi vai onko kyseessä joku salaliitto tai nollatutkimus.

Itse kiinnittäisin huomiota siihen, että olkoonkin sitten naiset joutuneet minkälaisen kohtelun uhreiksi hyvänsä, on puolella naisista tällaisia kokemuksia ja he ilmiselvästi siis voivat huonosti.

Miksi?
Kai se on joku evoluution mukanaan tuoma jäänne ja "virheasetus", jossa laumastaan huolta pitävän henkilön riittämättömyyden tunne oireilee heikkona itsetuntona ja siten mustasukkaisuutena. Tuota sitten ruokkii muutos sukupuolten roolissa, kaikenkattavaa tasa-arvoa tavoittelevassa yhteiskunnassa.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Päiväkahvittelija
Harjunpää

Re: Suomessa asuvista naisista lähisuhdeväkivaltaa on kokenut jopa noin 53 prosenttia.

Viesti Kirjoittaja Päiväkahvittelija »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:54 pm
Kai se on joku evoluution mukanaan tuoma jäänne ja "virheasetus", jossa laumastaan huolta pitävän henkilön riittämättömyyden tunne oireilee heikkona itsetuntona ja siten mustasukkaisuutena. Tuota sitten ruokkii muutos sukupuolten roolissa, kaikenkattavaa tasa-arvoa tavoittelevassa yhteiskunnassa.
Siis, että suomalaiset ovat apinan tasolla edelleen venäläisten kanssa, kun muu Eurooppa on jo laskeutunut puusta. Voi sen noinkin ajatella.
right-wing extremist violence has been responsible for the overwhelming majority of fatalities, amounting to approximately 75% to 80% of U.S. domestic terrorism deaths since 2001
Tuhkala
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tuhkala »

Kannanpas nyt korteni tähänkin paskakasaan. Ehkä tästä jokin näkökulma aukeaa jollekin.
Minulla on ollut iästä 15 ikään 40+ kymmenisen suhdetta. Muutama lyhyempi, muutama usean vuoden. Minua on yhden miehen toimesta lyöty ja tönitty pari kertaa. Toisen miehen toimesta "pakotettu seksuaaliseen tekoon" kerran. Hän oli erittäin humalassa, enkä usko, että hän ymmärsi, miten minä asian koin.
Minulta on kysytty asiasta ainoastaan yliopistollisen sairaalan naistenklinikan esitietolomakkeessa rasti ruutuun periaatteella. Kysymys oli muotoiltu kutakuinkin "oletko koskaan kokenut väkivaltaa parisuhteessasi?" Olen tähän vastannut mielestäni rehellisesti, eli kyllä.
Yritän siis sanoa, että tokkopa 53% miehistä on vaimojaan hakkaavia sikoja. Tämä ei ole ainakaan oma kokemukseni. Mutta se yksi riittää, että olen vastannut kyllä. Ja kuka tietää, mikä muilla ihmisillä on tämä suhdeluku ja miten monta naista (ja tod näk miestä) esim. tämä yksi nyrkein kiukkuaan purkava henkilö on elämänsä aikana väkivalloin kohdellut.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:54 pm
Voi tosiaan olla. Joskus mua on kosittu sanomalla, että "anna mä pidän susta huolta". Mä katsoin sitä miestä hetken ja sanoin, että "no kun susta nyt ei vaan ole siihen".

Hän tarkoitti rahaa ja sitä, että hakkaa kaikki jotka tulevat kahta metriä lähemmäs. Se oli hänen näkemyksensä siitä, miten naisesta huolehditaan. Ja pakettiin olisi toki sisältynyt ne minun velvollisuuteni, kuten lisääntyminen ja kodinhoito. Joita hän oletti minun innolla odottavan, koska olen nainen.

Ei sitten menty naimisiin.
Päiväkahvittelija
Harjunpää

Tuhkala kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:57 pm Kannanpas nyt korteni tähänkin paskakasaan. Ehkä tästä jokin näkökulma aukeaa jollekin.
Minulla on ollut iästä 15 ikään 40+ kymmenisen suhdetta. Muutama lyhyempi, muutama usean vuoden. Minua on yhden miehen toimesta lyöty ja tönitty pari kertaa. Toisen miehen toimesta "pakotettu seksuaaliseen tekoon" kerran. Hän oli erittäin humalassa, enkä usko, että hän ymmärsi, miten minä asian koin.
Minulta on kysytty asiasta ainoastaan yliopistollisen sairaalan naistenklinikan esitietolomakkeessa rasti ruutuun periaatteella. Kysymys oli muotoiltu kutakuinkin "oletko koskaan kokenut väkivaltaa parisuhteessasi?" Olen tähän vastannut mielestäni rehellisesti, eli kyllä.
Yritän siis sanoa, että tokkopa 53% miehistä on vaimojaan hakkaavia sikoja. Tämä ei ole ainakaan oma kokemukseni. Mutta se yksi riittää, että olen vastannut kyllä. Ja kuka tietää, mikä muilla ihmisillä on tämä suhdeluku ja miten monta naista (ja tod näk miestä) esim. tämä yksi nyrkein kiukkuaan purkava henkilö on elämänsä aikana väkivalloin kohdellut.
Siis väitätkö, että suomalaisia naisia pahoinpitelee muutaman hengen mieskööri?
right-wing extremist violence has been responsible for the overwhelming majority of fatalities, amounting to approximately 75% to 80% of U.S. domestic terrorism deaths since 2001
Sipi
Perry Mason

Tuhkala kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:57 pm Toisen miehen toimesta "pakotettu seksuaaliseen tekoon" kerran. Hän oli erittäin humalassa, enkä usko, että hän ymmärsi, miten minä asian koin.
Ymmärrän tämän erittäin hyvin. Ja siinä on tapahtunut iso kulttuurin muutos, että naiset puhuvat nykyään näistä asioista kodin ulkopuolella. Useinhan he eivät puhu missään, ja jos on joutunut väkivallan uhriksi, on tosi hankalaa varmaan sen puolisonkaan kanssa asiasta puhua. Mutta itse vierastan sitä trendiä, että vuosia tapahtuneen jälkeen käydään asiaa läpi jonkun muun kuin asianosaisen kanssa.

En siis väitä, että sinä niin tekisit mutta mieti; uuden lain myötä vanhenemisaika on tuossa pakottamisessakin se 10 vuotta. Jos aika ei ole vielä kulunut, niin ei muuta kuin rikosilmoitusta tekemään.... Tätä minä en oikein itse jaksa ymmärtää. Kuka rikoksen uhri odottaa vuosia ennen kuin tekee asialle mitään? Ja tämä odottelu korostuu nimenomaan seksuaalirikoksissa, joissa uhrilla ei ole enää todistustaakkaa vaan ilmoitus riittää esitutkinnan aloittamiseen.

Missään muussa henkeen ja terveyteen liittyvässä rikoksessa ei tällaista trendiä näy. Ajatelkaapa, jos joku menisi tekemään poliisille ilmoituksen, että minut hakattiin 7 vuotta sitten nakkikioskilla....
Keplotteleva konna
Perry Mason

Päiväkahvittelija kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:05 pm
Tuhkala kirjoitti: To Syys 04, 2025 7:57 pm Kannanpas nyt korteni tähänkin paskakasaan. Ehkä tästä jokin näkökulma aukeaa jollekin.
Siis väitätkö, että suomalaisia naisia pahoinpitelee muutaman hengen mieskööri?
Ei kai niin, mutta voi olla, että 10 prosenttia miehistä saattaa pahoinpidellä 50 prosenttia naisista, tavalla tai toisella. Noin esimerkinomaisesti lukuina.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Päiväkahvittelija
Harjunpää

Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:08 pm
Ei kai niin, mutta voi olla, että 10 prosenttia miehistä saattaa pahoinpidellä 50 prosenttia naisista, tavalla tai toisella. Noin esimerkinomaisesti lukuina.
Joo,niin varmasti ja tuo varmasi koskisi sitten pelkästään vain Suomea. :roll:
Keplotteleva konna
Perry Mason

Päiväkahvittelija kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:09 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:08 pm
Joo,niin varmasti ja tuo varmasi koskisi sitten pelkästään vain Suomea. :roll:
No todennäköisesti, ainakin osalla, pahoinpitelevistä miehistä on useampia uhreja elämänsä aikana. Toki uhreillakin voi olla useampi väkivaltaisia kumppaneita. Luulisin kuitenkin, että väkivaltaisia miehiä on prosentuaalisesti merkittävästi vähemmän kuin naisissa uhreja.

Enpä usko, että koskee vain Suomea, mutta en myöskään sellaista väittänyt. :wink:
Päiväkahvittelija
Harjunpää

Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:13 pm Luulisin kuitenkin, että väkivaltaisia miehiä on prosentuaalisesti merkittävästi vähemmän kuin naisissa uhreja.
Voi olla, mutta onko merkittävästi tai ainakaan, että 10% miehistä pahoinpitelee puolet naisista? :D
Sipi
Perry Mason

Päiväkahvittelija kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:17 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:13 pm Luulisin kuitenkin, että väkivaltaisia miehiä on prosentuaalisesti merkittävästi vähemmän kuin naisissa uhreja.
Voi olla, mutta onko merkittävästi tai ainakaan, että 10% miehistä pahoinpitelee puolet naisista? :D
Tuskin se suhdeluku ihan tuolta näyttää, mutta ajatuksessa on kyllä itua.

Monilla miehillä on tosiaan useita kumppaneita,joita kaikkia kohtelee kaltoin.

Vastaavasti monilla naisilla on se pakonomainen tarve hengata näiden jännämiesten känniporukoissa ja huomata, että aina tulee turpaan vaikka mies vaihtuu viikoittain.

Vaikeaa matematiikkaa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Päiväkahvittelija kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:17 pm
Siksi kirjoitinkin, että "esimerkinomaisesti lukuina". Se voi hyvin olla 20 tai 30 prosenttia, mutta olettaisin, että kuitenkin merkittävästi vähemmän kuin uhrien määrä. Nostona tuo siksi, että joku hätäinen saattaa esitetyistä prosenteista tehdä johtopäätöksen, että puolet miehistä olisi väkivaltaisia parisuhteissaan.
Tuhkala
Alibin satunnaislukija

Päiväkahvittelija kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:05 pm Siis väitätkö, että suomalaisia naisia pahoinpitelee muutaman hengen mieskööri?
Ai väitänkö, että muutaman hengen miesjoukko on hakannut 1,5 miljoonaa naista? Mitäpä lottoat?
Tuhkala
Alibin satunnaislukija

Sipi kirjoitti: To Syys 04, 2025 8:06 pm En siis väitä, että sinä niin tekisit mutta mieti; uuden lain myötä vanhenemisaika on tuossa pakottamisessakin se 10 vuotta. Jos aika ei ole vielä kulunut, niin ei muuta kuin rikosilmoitusta tekemään.... Tätä minä en oikein itse jaksa ymmärtää. Kuka rikoksen uhri odottaa vuosia ennen kuin tekee asialle mitään? Ja tämä odottelu korostuu nimenomaan seksuaalirikoksissa, joissa uhrilla ei ole enää todistustaakkaa vaan ilmoitus riittää esitutkinnan aloittamiseen.
Pystyn ymmärtäämään, jos uhri on ollut esim. lapsi, nuori tai tekijä on lähipiiristä, sukulainen tms. Ehkä aikuisten täyspäisten osalta kieltämättä herää se kysymys, että jos se ei ollut silloin puhumisen arvoista, miksi se on sitä nyt. Häpeä on varmasti osasyynä monessa tapauksessa. Joiillakin viha, katkeruus ja ikävä kyllä, huomion tarve, varsinkin näissä tympeissä #me too -jutuissa, joissa ei oikein sanota mitään, mutta sanotaan kuitenkin. Mutta en voi tietää, mitä muiden päässä liikkuu, kun en yhtään tällaista tapausta tunne.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Tulipa tällaisista tutkimuksista mieleen, että mistäs sitäkään tietää vaikka joku olisi vastannut että ei ole kokenut väkivaltaa, vaikka olisikin oikeasti vaikka saanut nyrkistä.
Vastaa Viestiin