Aika hassu argumentti, joka kumoaa tavallaan itse itsensä.Wildchild79 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 6:37 am Onko tämä nyt uusi "kyllä suomalaisetkin raiskaa"-puolustustaktiikka jokakuukautisille raivokohtauksille?
Nyt 35 vuottaa kuukautisten kanssa eläneenä voin kertoa, että eivät aiheuta minkäänlaista raivoa tai irrationaalista käytöstä. Kipuja joskus, mutta niiden kanssa pärjää kuten päänsärynkin; Buranalla.
Veljien sekä isän kanssa kasvaneena, kaksi poika synnyttäneenä ja aikuisiksi kasvattaneena voi kertoa, että eivät ole koskaan saaneet kokea mitään "raivokohtauksia" minun osaltani. Näin ollen siis vaikea PMS,josta jotkut naiset kärsivät, ei kerro koko totuutta asiasta. Vastaavasti voitaisiin väittää, että kaikki miehet kärsivät erektiohäiriöstä, jos haluaisimme leimata, asettaa naurunalaiseksi tai dissata jotan vastakkaisen sukupuolen fyysistä ominaisuutta.
Ainoa ulospäin näkyvä oire kuukautisten aikaan on omalla kohdallani se, että olen herkempi. Saatan itkeä jonkun leffan aikana tai kyynelehtiä jotain kissavideota. Se ei kuitenkaan kohdistu keneenkään ulkopuolisiin eikä ole raivoa (aggressiivisuutta) nähnytkään. Alkoholi ei sovi silloin ollenkaan, koska yksi lasi viiniä itkettää sitten koko illan. Tämän kun tietää itsestään, osaa asian kanssa toimia. Siinäkään tapauksessa mikään "tunnemyrsky" saati "raivokohtaus" ei ole tähän ikään mennessä koskaan kohdistunut oikein keneenkään. Se on vaan olo, jonka tietää tulevan ja menevän.
Joten päivitellääs tietoja, sopiiko? Itse olen usein miettinyt, että monet miehet käyttäytyvät kuin heillä olisi ne raivomenkat. Mistähän se johtuu? Millä esim. AMirkhani puolustelee sitä, että on koko ajan hakkaamassa kaikkia ja uhoamssa joka suuntaan?
Pidän aika paskamaisena sitä, että jos nainen puhuu jostain tunneasiasta, hermostuu, pyytää selitystä tai on poissa tolaltaan (kuten jokainen meistä joskus, sukupuolesta riippumatta) on joillain miehillä tapana lakaista koko asia maton alle ja nauraa, että akalla on taas se aika kuukaudesta, kunhan sekoilee. Ihan huomiona, että myös kuukautisten aikana naisilla saattaa olla jotain järkevää sanottavaa.