UHRIKUVAT
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Re: UHRIKUVAT
^64t kuuntelukertaa, joten varmasti on tekoälyllä lavastettu video!
En tunnustaudu hyvin huomattavaksi henkilöksi, mutta noin 100-150t euron vuosituloilla ja korkealla koulutuksella ei käsittääkseni ole välttämättä rahvasta, vaikka rahvaanomaisuuteen pyrin kaikin tavoin.
En tunnustaudu hyvin huomattavaksi henkilöksi, mutta noin 100-150t euron vuosituloilla ja korkealla koulutuksella ei käsittääkseni ole välttämättä rahvasta, vaikka rahvaanomaisuuteen pyrin kaikin tavoin.
Mitä te dorkat dorkailette?
Huh.. luin tänään ensi kertaa uhrikuvaukset.. siis tarkemmat selvitykset mitä kellekkin uhreille tehtiin, mihin lopulta kuolivat ym. Kyllä tuo Irmelin käsittely ja vammat vetävät hiljaiseksi. Irmeli vammat ovat vaatiteet voimaa ja kuntoa tekijältä ja valtaisaa raivontilaa. Toki myös muidenkin uhrien mutta etenkin Irmelin. Voisin vannoa että on intohimotikos tai kosto tossa taustalla. Jos Nisse olisi tehnyt ton niin miten hän olisi voinut noin viilipyttynä elää kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen? On vaikea siksi uskoa Nisseä tekijäksi?
Kuka halusi vasta 15-vuotiaan tytön murhata noin käsittämättömällä tavalla! Ja murhata siinä sivussa toisen tytön ja nuoren miehen?
Jotenkin nyt tuntuu vielä enemmän siktö että tekijöitä olisi useampi.. itse sitä vahvasti veikkaan edelleen.
Kuka halusi vasta 15-vuotiaan tytön murhata noin käsittämättömällä tavalla! Ja murhata siinä sivussa toisen tytön ja nuoren miehen?
Jotenkin nyt tuntuu vielä enemmän siktö että tekijöitä olisi useampi.. itse sitä vahvasti veikkaan edelleen.
- Ross Sullivan
Mielestäni ei ole uskottavaa, että tekijä jättäisi yhden uhrin vain pahoinpitelyvammoille, kun vertaa muiden vammoihin. Jos/kun on ollut aikaa siirrellä uhreja, niin miten kiire voisi selittää?Karo79 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 4:50 pm Huh.. luin tänään ensi kertaa uhrikuvaukset.. siis tarkemmat selvitykset mitä kellekkin uhreille tehtiin, mihin lopulta kuolivat ym. Kyllä tuo Irmelin käsittely ja vammat vetävät hiljaiseksi. Irmeli vammat ovat vaatiteet voimaa ja kuntoa tekijältä ja valtaisaa raivontilaa. Toki myös muidenkin uhrien mutta etenkin Irmelin. Voisin vannoa että on intohimotikos tai kosto tossa taustalla. Jos Nisse olisi tehnyt ton niin miten hän olisi voinut noin viilipyttynä elää kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen? On vaikea siksi uskoa Nisseä tekijäksi?
"Kuka halusi vasta 15-vuotiaan tytön murhata noin käsittämättömällä tavalla!" Ei välttämättä kukaan. Kyseessä väkivaltaiseksi tiedetyn henkilön känninen ylilyönti.
- LexVeritas
- Frank Columbo
Tässä piilevi ratkaisun ydin. Björklundin kaikista tuttavuuksista ei välttämättä ole mitään tietoa. Tunnettuja poikaystäviä oli murhien aikaan ehkä peräti kolme: Nils, Pauli ja Jorma. Entisistä tiedetään julkisesti vain Torsten. Lie heitä poliisin kansioissa muitakin esim. Pentti Malin, jonka nimi mainittiin Pirisen kuulustelussa. Lähipiirissä saattoi olla lisäksi mustasukkaisia ihailijoita, jotka eivät paljastaneet tunteitaan...ennen murhia siis.Kuka halusi vasta 15-vuotiaan tytön murhata noin käsittämättömällä tavalla!
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Sä et usko, että yksi tekijä olisi pystynyt elämään viilipyttynä kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen, mutta että kaksi tekijää olisi vastaavaan viilipyttynä eloon jotenkin todennäköisemmin pystynyt? Okei!Karo79 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 4:50 pm Huh.. luin tänään ensi kertaa uhrikuvaukset.. siis tarkemmat selvitykset mitä kellekkin uhreille tehtiin, mihin lopulta kuolivat ym. Kyllä tuo Irmelin käsittely ja vammat vetävät hiljaiseksi. Irmeli vammat ovat vaatiteet voimaa ja kuntoa tekijältä ja valtaisaa raivontilaa. Toki myös muidenkin uhrien mutta etenkin Irmelin. Voisin vannoa että on intohimotikos tai kosto tossa taustalla. Jos Nisse olisi tehnyt ton niin miten hän olisi voinut noin viilipyttynä elää kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen? On vaikea siksi uskoa Nisseä tekijäksi?
- LexVeritas
- Frank Columbo
🠅
Tuohon mainittuun viilipyttynä pysymisen helppouteen saattaa vaikuttaa se, ettei mahdollisesti kaksin toimineiden murhaajien henkilöllisyyksiä tiedetä ts. ei tiedetä, ovatko he pysyneet viilipyttyinä. Oletettavasti viilipyttynä pysyminen kontekstissa on kuitenkin helpompaa, jos kukaan ei epäile kolmoismurhaajaksi.
Tuohon mainittuun viilipyttynä pysymisen helppouteen saattaa vaikuttaa se, ettei mahdollisesti kaksin toimineiden murhaajien henkilöllisyyksiä tiedetä ts. ei tiedetä, ovatko he pysyneet viilipyttyinä. Oletettavasti viilipyttynä pysyminen kontekstissa on kuitenkin helpompaa, jos kukaan ei epäile kolmoismurhaajaksi.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
En usko että Nissen kaltainen perheen isä ta7 perheenäiti olisi pystynyt elämään tällaisten tekojen jälkeen niin viilipyttynä. Tekijän tai tekijöiden täytyy mielestäni olla jollain tavalla psykopaatteja tai muuten empatiakyvttömiä. Tai jonkun huumeiden vaikutuksen alaisia? No enhän minä Nisseä tunne, mutta se mitä hänestä olen kuullut on kaikkea muuta kuin empatiakyvytön. Kuka vaimo pystyisi elämään miehen kanssa joka on murhannut 3 nuorta? Jos Nisse olisi tekijä kyllä hänen vaimonsa sen tietäisi. Ja joo tämä todella vaan oma vahva mielipiteeni.folklore kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:25 pmSä et usko, että yksi tekijä olisi pystynyt elämään viilipyttynä kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen, mutta että kaksi tekijää olisi vastaavaan viilipyttynä eloon jotenkin todennäköisemmin pystynyt? Okei!Karo79 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 4:50 pm Huh.. luin tänään ensi kertaa uhrikuvaukset.. siis tarkemmat selvitykset mitä kellekkin uhreille tehtiin, mihin lopulta kuolivat ym. Kyllä tuo Irmelin käsittely ja vammat vetävät hiljaiseksi. Irmeli vammat ovat vaatiteet voimaa ja kuntoa tekijältä ja valtaisaa raivontilaa. Toki myös muidenkin uhrien mutta etenkin Irmelin. Voisin vannoa että on intohimotikos tai kosto tossa taustalla. Jos Nisse olisi tehnyt ton niin miten hän olisi voinut noin viilipyttynä elää kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen? On vaikea siksi uskoa Nisseä tekijäksi?
- Ross Sullivan
- Ross Sullivan
Eikö se ole niin, että murhamiehet saavat vankilaan aivan helvesti naisilta rakkauskirjeitä. Miksi joku ei voisi sitten elääkin murhamiehen kanssa?Karo79 kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 5:16 pmEn usko että Nissen kaltainen perheen isä ta7 perheenäiti olisi pystynyt elämään tällaisten tekojen jälkeen niin viilipyttynä. Tekijän tai tekijöiden täytyy mielestäni olla jollain tavalla psykopaatteja tai muuten empatiakyvttömiä. Tai jonkun huumeiden vaikutuksen alaisia? No enhän minä Nisseä tunne, mutta se mitä hänestä olen kuullut on kaikkea muuta kuin empatiakyvytön. Kuka vaimo pystyisi elämään miehen kanssa joka on murhannut 3 nuorta? Jos Nisse olisi tekijä kyllä hänen vaimonsa sen tietäisi. Ja joo tämä todella vaan oma vahva mielipiteeni.folklore kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:25 pmSä et usko, että yksi tekijä olisi pystynyt elämään viilipyttynä kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen, mutta että kaksi tekijää olisi vastaavaan viilipyttynä eloon jotenkin todennäköisemmin pystynyt? Okei!Karo79 kirjoitti: Ke Syys 03, 2025 4:50 pm Huh.. luin tänään ensi kertaa uhrikuvaukset.. siis tarkemmat selvitykset mitä kellekkin uhreille tehtiin, mihin lopulta kuolivat ym. Kyllä tuo Irmelin käsittely ja vammat vetävät hiljaiseksi. Irmeli vammat ovat vaatiteet voimaa ja kuntoa tekijältä ja valtaisaa raivontilaa. Toki myös muidenkin uhrien mutta etenkin Irmelin. Voisin vannoa että on intohimotikos tai kosto tossa taustalla. Jos Nisse olisi tehnyt ton niin miten hän olisi voinut noin viilipyttynä elää kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen? On vaikea siksi uskoa Nisseä tekijäksi?
Näin minäkin olen ymmärtänyt että saavat. Mutta itse en usko hänen vaimonsa rakastuneen Nisseen sen takia että oli niin kova kundi kun tappoi kolme kaveriaan ja hoiti homman niin ettei jäänyt kiinni. He kuitenkin perustivat perheen ja mitä olen kuullut ovat eläneen hyvää elämää ja Nisse ollut hyvä isä ja naapuri ja hyvä työkaveri ja sukulainen. Melkolailla mallikelpoinen tyypillinen suomalainen mies. Mutta nämäkin vain kuulopuheita mitä olen kuullut. Totuushan tietenkin voi olla toinen? Mutta näin minä uskon.Ross Sullivan kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 10:54 pmEikö se ole niin, että murhamiehet saavat vankilaan aivan helvesti naisilta rakkauskirjeitä. Miksi joku ei voisi sitten elääkin murhamiehen kanssa?Karo79 kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 5:16 pmEn usko että Nissen kaltainen perheen isä ta7 perheenäiti olisi pystynyt elämään tällaisten tekojen jälkeen niin viilipyttynä. Tekijän tai tekijöiden täytyy mielestäni olla jollain tavalla psykopaatteja tai muuten empatiakyvttömiä. Tai jonkun huumeiden vaikutuksen alaisia? No enhän minä Nisseä tunne, mutta se mitä hänestä olen kuullut on kaikkea muuta kuin empatiakyvytön. Kuka vaimo pystyisi elämään miehen kanssa joka on murhannut 3 nuorta? Jos Nisse olisi tekijä kyllä hänen vaimonsa sen tietäisi. Ja joo tämä todella vaan oma vahva mielipiteeni.folklore kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:25 pm
Sä et usko, että yksi tekijä olisi pystynyt elämään viilipyttynä kaikki nämä vuodet tekojen jälkeen, mutta että kaksi tekijää olisi vastaavaan viilipyttynä eloon jotenkin todennäköisemmin pystynyt? Okei!
Taas niin kaukaa haettu selitys, että huhhuh. Ei helvettiLexVeritas kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:56 pm Tuohon mainittuun viilipyttynä pysymisen helppouteen saattaa vaikuttaa se, ettei mahdollisesti kaksin toimineiden murhaajien henkilöllisyyksiä tiedetä ts. ei tiedetä, ovatko he pysyneet viilipyttyinä.
Niin, kukaan tämän palstan grand old maneistakaan ei tunnu tietävän Post-Bodom -Nilsistä oikein mitään. Mielestäni puheäänestään voi päätellä, että märkää on mennyt. Tupakka ei yksin tuota aiheuta.Karo79 kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 1:01 pm Mutta nämäkin vain kuulopuheita mitä olen kuullut. Totuushan tietenkin voi olla toinen? Mutta näin minä uskon.
Bodomin murhat paketoituna yhteen lauseeseen. Hyvää työtä!Ross Sullivan kirjoitti: To Syys 04, 2025 12:20 pm Kyseessä väkivaltaiseksi tiedetyn henkilön känninen ylilyönti.
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Sehän oli ihan järkevä selitys, LexVeritas vaan vissiin kirjoittaa niin vaikeasti, ettei lukijat pysy perässä. Suomennan siis: jos emme tiedä kuka on surmaaja, eikä häntä/heitä missään vaiheessa epäillä, on heidän paljon helpompaa "pysyä viilipyttynä" kuin sellaisen ihmisen, jota surmasta epäillään ja kuulustellaan. Ja toisaalta: vaikka tekijä/tekijät riehuisivat kuinka, ei kukaan osaisi yhdistää riehuntaa Bodomin tapahtumiin, kun kukaan ei heitä surmasta epäile.Cohle kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 1:54 pmTaas niin kaukaa haettu selitys, että huhhuh. Ei helvettiLexVeritas kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:56 pm Tuohon mainittuun viilipyttynä pysymisen helppouteen saattaa vaikuttaa se, ettei mahdollisesti kaksin toimineiden murhaajien henkilöllisyyksiä tiedetä ts. ei tiedetä, ovatko he pysyneet viilipyttyinä.![]()
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Sen verran viilipyttyinä kuitenkin pysyneet, etteivät ole missäänvaiheessa lipsautelleet/lörpötelleet mitään osallisuudestaan tähän tekoon, joka on yksi Suomen rikoshistorian tunnetuimpia ja tutkituimpia, eikä yhdellekään tutkijalle ole tullut mieleen missään vaiheessa yhdistää näitä viilipyttyjä rikokseen.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 2:19 pmSehän oli ihan järkevä selitys, LexVeritas vaan vissiin kirjoittaa niin vaikeasti, ettei lukijat pysy perässä. Suomennan siis: jos emme tiedä kuka on surmaaja, eikä häntä/heitä missään vaiheessa epäillä, on heidän paljon helpompaa "pysyä viilipyttynä" kuin sellaisen ihmisen, jota surmasta epäillään ja kuulustellaan. Ja toisaalta: vaikka tekijä/tekijät riehuisivat kuinka, ei kukaan osaisi yhdistää riehuntaa Bodomin tapahtumiin, kun kukaan ei heitä surmasta epäile.Cohle kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 1:54 pmTaas niin kaukaa haettu selitys, että huhhuh. Ei helvettiLexVeritas kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:56 pm Tuohon mainittuun viilipyttynä pysymisen helppouteen saattaa vaikuttaa se, ettei mahdollisesti kaksin toimineiden murhaajien henkilöllisyyksiä tiedetä ts. ei tiedetä, ovatko he pysyneet viilipyttyinä.![]()
Juha Rautaheimo sanoi Tulilahteen ja sen Tuokkospoikiin liittyen, ettei pidä mitenkään mahdollisena, että molemmat olisivat onnistuneet murhat tehtyään elämään kaikki nuo vuodet viilipyttyinä lavertelematta/möläyttelemättä missään vaiheessa mitään murhiin liittyvää. Sen vuoksi Rautaheimo ei uskonut kahteen tekijään tuossa Tulilahden keississä. Päinvastainen esimerkki taas Kyllikki Saaren Vikki/Arvo -parivaljakko, jossa toinen lörpötteli jatkuvasti.
-
Perry Mason
- Hercule Poirotin viikset
Nisukka tunnetusti on lörpötellyt
Joo, varmasti on helpompaa jos ei paineisteta. Otin kantaa tuohon kahden tekijän teoriaan, ja nimimerkki folklore oikeastaan asian jo avasikin.Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 2:19 pm Sehän oli ihan järkevä selitys, LexVeritas vaan vissiin kirjoittaa niin vaikeasti, ettei lukijat pysy perässä. Suomennan siis: jos emme tiedä kuka on surmaaja, eikä häntä/heitä missään vaiheessa epäillä, on heidän paljon helpompaa "pysyä viilipyttynä" kuin sellaisen ihmisen, jota surmasta epäillään ja kuulustellaan. Ja toisaalta: vaikka tekijä/tekijät riehuisivat kuinka, ei kukaan osaisi yhdistää riehuntaa Bodomin tapahtumiin, kun kukaan ei heitä surmasta epäile.
Rikostilastot kai tukevat hyvin sitä, että kahden syyllisen rikoksessa (varsinkin näin vakavassa ja paljon julkisuutta saaneessa) jompi kumpi möläyttelisi jotain ennen pitkää.
EDIT: ja kuten todettua, Nils ei välttämättä tosiallisesti itse murhatapahtumia kykene palauttamaan mieleensä. Näin on helpompi "olla syytön".
Kun ei tee mitään, niin ei tee mitään väärinkään.