On pyöräilijöitä ja on spandexpyöräilijöitä. Niillä on vissi ero. Ei voi vetää saman kamman yli.135piispa kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:23 pmMiksi ei voi sanoa pyöräilijä? Nimitys spandex on samaa mielikuvaleimaamista kuin jos sanoisit neekeri.ed_gein kirjoitti: To Syys 04, 2025 10:39 pm Eipä ole sympatioita spandexajakaan kohtaan. Ne tapaavat olla kusipäisiä pikkupomoja jotka eivät osaa puhua muusta kuin liikuntasuoritteistaan ja kaloreistaan.
Turku 4.9.2025: Autoilija ja spandexi ottivat yhteen kadulla
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Re: Turku 4.9.2025: Autoilija ja spandexi ottivat yhteen kadulla
- Tarkastaja Levisi
- James Bond (David Niven)
Jonkin aikaa olin kesällä Tampereen Pispalassa. Keskustaan Pispalan valtatietä vaihteettomalla ei juuri tarvinnut polkea, koska loivaa alamäkeä. Tamperelaisten trikoo-ohjusten pyöräily kuitenkin hirvitti. Ainakin 3-4 tapausta sellaista, jossa pyöräilijä tulee takaa ja ennen ohitusta ei tietenkään soita pirrikelloa, minkä lisäksi edelläolevan (eli meikäläisen) pyörän ohitus oikealta. Opettelin sitten ajamaan kevyen liikenteen väylää mahdollisimman reunassa. Olen kyllä paraikaa Turussa mutta jumittelen tässä keskustassa, josta sitten pyörällä satamaan ja risteilylle.Azaaro kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 2:56 pm Tuo spandex on ihan pöljänimitys.
Kilpapyöräilijöiden paikka välttämättä ole pyörätiellä, pakottiko laki. Parasta suunnistaa alueille, jossa vähän liikennettä. Jos joutuu ajamaan keskustassa, kuten tässä, muut huomioon ja vähemmän kampikierroksia.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Juuri näin. Toki onhan neekereissäkin ihan yhtä lailla eroja. Jotkut ei osaa ajaa pyörällä ja osa ei uida. Eihän silti valkoihoista uimataidotonta pidä sanoa neekeriksi.Donald McRonald kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:27 pmOn pyöräilijöitä ja on spandexpyöräilijöitä. Niillä on vissi ero. Ei voi vetää saman kamman yli.135piispa kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:23 pmMiksi ei voi sanoa pyöräilijä? Nimitys spandex on samaa mielikuvaleimaamista kuin jos sanoisit neekeri.ed_gein kirjoitti: To Syys 04, 2025 10:39 pm Eipä ole sympatioita spandexajakaan kohtaan. Ne tapaavat olla kusipäisiä pikkupomoja jotka eivät osaa puhua muusta kuin liikuntasuoritteistaan ja kaloreistaan.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
- Private dick
- Javier Pena
Tänään näin sellaisen. Meillä (jalankulkijoille) paloi vihreä ja sukkahousuhomopyöräilijä tuli ajorataa pitkin oikealta eikä meinannutkaan pysähtyä vaan päin punaisia meni niin että tyrä rytkyi.jotunheimen kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 10:39 am Spannazit eivät voi hiljentää hetkeksikään, muuten menee sykkeet ja/tai joku kuvitteellinen kilpa-aika vituiksi.
-
Oppenheimer
- Christopher Lorenzo
Pyöräilijät tarkkailevat muita liikkujia kuten jalankulkijoita Pyöräilijät käyttävät sekä jarruja että ohjausta. Spandex syöksyy kuin juna radallaan eteenpäin eikä aijokkaan jarruttaa tai väistää, vaikka mummeli olisi vaarassa.Donald McRonald kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:27 pmOn pyöräilijöitä ja on spandexpyöräilijöitä. Niillä on vissi ero. Ei voi vetää saman kamman yli.135piispa kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:23 pmMiksi ei voi sanoa pyöräilijä? Nimitys spandex on samaa mielikuvaleimaamista kuin jos sanoisit neekeri.ed_gein kirjoitti: To Syys 04, 2025 10:39 pm Eipä ole sympatioita spandexajakaan kohtaan. Ne tapaavat olla kusipäisiä pikkupomoja jotka eivät osaa puhua muusta kuin liikuntasuoritteistaan ja kaloreistaan.
- Private dick
- Javier Pena
Spandex/sukkahousupyöräilijä ON pyörämaailman neekeri. Niin vittumainen olento että pitäisi olla oikeus ampua nähdessään sellaisen.135piispa kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:23 pm
Miksi ei voi sanoa pyöräilijä? Nimitys spandex on samaa mielikuvaleimaamista kuin jos sanoisit neekeri.
Kaksi pyöräilijää.

Sukkahousu/Spandexrunkkari.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Tästäkin tapauksesta nähdään ettei yksittäiseen silminnäkijälausuntoon voi luottaa kuin vuoreen. Nyt toinen silminnäkijä havaitsi tööttäilyä, sananvaihtoa ja autoilijan lyönnin pyöräilijän selkään joka kuitenkin pääsi pakoon. Toinen silminnäkijä havaitsi auton lyömistä, kasvoille sylkemistä ja niskalenkkiin joutumisen.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
koulutuspäällikkö
- Sabrina Duncan
Tämä pätee eritoten kun "vastapuoli" on autoilija. Sekaisin olevat piripäät tai prosenttimiehet kun harvemmin liikkuvat trikoisiin pukeutuneina ja kilpapyörällä. Siinä mielessä spandex-ohjus on jokseenkin turvallinen aggression kohde.Stonedar kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 2:51 pm Sopii kyllä molempiin suuntiin, että tuolla liikenteessä ei kannattais menettää hermojaan. Sitä kun ei tiedä minkälainen hullu se toinen on.
Näinhän se on. Varsinkin jos autossa on niin tummat lasit, ettei näe monta ihmistä siellä on. Ei oo mitenkään tuntematon ajatus, että pikkukylistä on lähdetty kaupunkeihin hakkaamaan ihmisiä. Ennen siihen sopi yleisestiottaen poikkeuksellisen näköiset ihmiset, hipit ja pitkätukat, mutta spandexipyöräilijä voisi sopia kanssa.koulutuspäällikkö kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 6:58 pmTämä pätee eritoten kun "vastapuoli" on autoilija. Sekaisin olevat piripäät tai prosenttimiehet kun harvemmin liikkuvat trikoisiin pukeutuneina ja kilpapyörällä. Siinä mielessä spandex-ohjus on jokseenkin turvallinen aggression kohde.Stonedar kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 2:51 pm Sopii kyllä molempiin suuntiin, että tuolla liikenteessä ei kannattais menettää hermojaan. Sitä kun ei tiedä minkälainen hullu se toinen on.![]()
" Spandex/sukkahousupyöräilijä ON pyörämaailman neekeri. Niin vittumainen olento että pitäisi olla oikeus ampua nähdessään sellaisen."
Kiitos illan nauruista:) Ja usein olen jopa samaa mieltä kun pyörätie vieressä niin eikö nämä spagettikoivet ajele ajokaistalla pari rinnakkain...
Kiitos illan nauruista:) Ja usein olen jopa samaa mieltä kun pyörätie vieressä niin eikö nämä spagettikoivet ajele ajokaistalla pari rinnakkain...
-
jotunheimen
- Olivia Benson
Pyöräilijä ja spandexpyöräilijä ovat aivan eri asioita. Pyöräilijä (kuten minä mutta olen myös autoilija) siirtyy paikasta toiseen pyörällä ja toisinaan pyöräilee huvikseenkin. Spandexpyöräilijä kellottaa jatkuvasti suoritustaan, eikä sillä ole mitään väliä jos suorituksen tekoalueena on kaupunki, koska kaikkien pitää ymmärtää, että hän on tekemässä suoritusta ja kaikki muut, varsinkin autoilijat, ovat tämän tiellä. Vauhtia ei voi hidastaa hetkeksikään, oli edessä sitten auto tai harvinaisesti kevyen liikeenteen väylällä ajettaessa kävelijöitä tien tukkeena, kelloa kun ei kymppikilon pyörään enää saanut ostettua, vaan kävelijöiden pitää intuitiivisesti osata väistää varmasti elämänsä suoritusta tekevää spandexpyöräilijää. Monissa kaupungeissa on pyöräkaistat erikseen mutta ei kaikissa ainakaan kovin selvästi, eikä joka paikassa.
Menkää nyt sinne velodromille tekemään niitä aikojanne, tai sitten maaseudulle, kaupunki ei ole oikea paikka.
Menkää nyt sinne velodromille tekemään niitä aikojanne, tai sitten maaseudulle, kaupunki ei ole oikea paikka.
@veitera has blocked you
Kun noiden pyöräilijöiden ja mopoilijoidenkin kohellusta seuraa liikenteessä, niin näyttää siltä, että useimmilla heistä ei ole mitään hajua liikennesäännöistä, tai jos on niin eivät niistä välitä. Varsinkin noiden spandexien ajatuksena on, että he saavat rikkoa likennesääntöjä muista välittämättä ihan vaan sen vuoksi että he voivat.
Muutama vuosi sitten olin kääntymässä kuvan risteyksestä oikealle ryhmittyneenä kääntymiskaistalle ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi vilkku päällä. Kun olin nostamassa kytkintä, niin kaiteen ja autoni välistä pujahti nuori likka skootterin kanssa ja jatkoi matkaa suoraan. Likalla oli tuuri, kun en ihan ehtinyt kääntyä eteen. Minä olen luullut, että skootterin kuskaamiseen tarvitaan mopokortti ja sen hankkimiseksi pitää opetella liikennesäännöt. Mutta ilmeisesti olen erehtynyt.
Muutama vuosi sitten olin kääntymässä kuvan risteyksestä oikealle ryhmittyneenä kääntymiskaistalle ja odottelin valon vaihtumista vihreäksi vilkku päällä. Kun olin nostamassa kytkintä, niin kaiteen ja autoni välistä pujahti nuori likka skootterin kanssa ja jatkoi matkaa suoraan. Likalla oli tuuri, kun en ihan ehtinyt kääntyä eteen. Minä olen luullut, että skootterin kuskaamiseen tarvitaan mopokortti ja sen hankkimiseksi pitää opetella liikennesäännöt. Mutta ilmeisesti olen erehtynyt.
- Liitteet
-
- Näyttökuva 2025-09-05 202222.png (503.82 KiB) Katsottu 673 kertaa
Viimeksi muokannut jukkatm, Pe Syys 05, 2025 8:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
Taidat olla spanex. Tai neekeri.135piispa kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 4:23 pmMiksi ei voi sanoa pyöräilijä? Nimitys spandex on samaa mielikuvaleimaamista kuin jos sanoisit neekeri.ed_gein kirjoitti: To Syys 04, 2025 10:39 pm Eipä ole sympatioita spandexajakaan kohtaan. Ne tapaavat olla kusipäisiä pikkupomoja jotka eivät osaa puhua muusta kuin liikuntasuoritteistaan ja kaloreistaan.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Kannattaa ehdottomasti hyödyntää, jos näkee, että on aikeissa mielenosoituksellisesti ajaa aivan risteykseen pysähtyneen auton takaa, ehkä vähän vinyylihanskalla auton takakonttia kopsauttaen. Pikkuisen tavallista nopeampi pysähdys ja sitten vain taustapeilistä nauttimaan, kun stonga kääntyilee holtittomasti väistöliikkeitä tehden. Nimim. Polvet ruvellekoulutuspäällikkö kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 6:58 pmTämä pätee eritoten kun "vastapuoli" on autoilija. Sekaisin olevat piripäät tai prosenttimiehet kun harvemmin liikkuvat trikoisiin pukeutuneina ja kilpapyörällä. Siinä mielessä spandex-ohjus on jokseenkin turvallinen aggression kohde.Stonedar kirjoitti: Pe Syys 05, 2025 2:51 pm Sopii kyllä molempiin suuntiin, että tuolla liikenteessä ei kannattais menettää hermojaan. Sitä kun ei tiedä minkälainen hullu se toinen on.![]()
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Spandex-pellejä tuli muutama opetettua, kun oikealle kääntyessä yrittivät rekan välistä pujahtaa. Tosin opista ei paljon hyötyä ollut ruumispussissa. Viimeisen opetetun ohjaustanko puhkaisi vaunusta renkaan, eikä spandexilla ollut vakuutusta joka sen olisi korvannut. Jatkossa kiilaan spandexit metsähallituksen puolelle heti kun ne havaitsen.