ksj001 kirjoitti: Su Syys 07, 2025 5:06 pm
Kiitoksia taas kommentointiini liittyvästä keskustelusta.
Jos palaan ensimmäisiin kirjoituksiini toin niissä esille Väkeväisten ohella Rahjan. Hän on tietokone-expertti, ja vastasi yhtenä henkilönä Karfien digitaalisen jäljen hävittämisestä.
Ville Väkeväinen ja Tiina Väkeväinen,
Sana-Tiina ovat edelleen keskeisiä henkilöitä
Rauhan Sanassa.
Molemmat tietävät tälläkin hetkellä Karfien olinpaikan, asia josta ei päästä mihinkään.
Ville Väkeväinen on virallisesti orkesterin kapellimestari.
Taustalla on toki tuottajat ja muu tiimi.
Voi kun pystyisin suoraan kertomaan kaiken mitä tiedän vuosien varrelta.
...
Väkeväiset eivät ole henkilökohtaisella tasolla edelleenkään tehneet minulle tai läheisilleni mitään,
kysymys on toimintatavoista Karfien asiassa. Muuta syytä tai motiivia ei ole.
Rauhan Sanan tehtävä uskonnollisena yhteisönä
ei ole piilotella ihmisiä jotka on vangittu poissaolevina.
En vihaa Väkeväisiä.
Väkeväisten, Rahjan, Vähäkankaiden, Paanasten ja muutamien muiden toimintatavat eivät ole hyväksyttäviä.
...
Kiitän panoksestasi.
Vähän analyysia ajatuksistasi.
Ymmärtääkseni sinä
- tuot pääpiilottelijan nimen esiin toiveenasi, että hän "tunnustaisi" tai että poliisi hänen kauttaan "puristaisi" perheen olinpaikan esiin
- koet että poissaolevina vangittujen piilottelu on väärin.
- et hyväksy sitä, että Rauhan Sanan johtajat toimivat väärin.
Näin tietysti lainkuuliainen ihminen ajattelee. Mutta jos et tunne perhettä sen lähemmin tai ole heihin yhteydessä (sen käsityksen olen saanut), et voi tietää,
- ovatko vangitsemisperusteet päteviä
- voivatko he hyvin siellä missä ovat
- voivatko he jäädä pysyvästi sinne missä ovat ja unohtaa Suomen (jos ovat ulkomailla) ja rakentaa sinne hyvän elämän
- olisiko vankeus vanhemmille Suomessa, oikeudenkäynnit eri oikeusasteissa, lasten huostaanoton jatkaminen ja hajasijoitus sekä mediakaruselli ja julkisuus perheen kannalta parempi ratkaisu kuin mahdollinen uusi elämä "siellä jossain"?
Niin minulle herää kysymys,
mistä sinulle on tullut sellainen käsitys, että Suomeen palaaminen (olettaen että ovat ulkomailla) olisi perheen kannalta heille parempi vaihtoehto?
Onko sinulla perheen nykyoloista jotain sellaista tietoa, joka saa sinut ajattelemaan näin?
Vai oletko vain mahdollisesti sitä ikäluokkaa, joka sokeasti uskoo viranomaisten olevan oikeassa ja poissaolevana vangituksi tulemisen määrittelevän koko keissin ja olevan ainut totuus asiasta?
Tällaisia kysymyksiä herää. Vallankäyttöön kuuluu myös vastuu ja varmistuminen siitä, että on oikealla asialla.
Nyt ei ole kyse mistään sinua harmittavan rauhansanalaisten varjojohtajien vallankäyttöön puuttumisesta (kostosta?) vaan kymmenen hengen perheen onnesta, hyvinvoinnista ja kohtalosta.
Minä en tunne perhettä enkä tiedä perheen olinpaikkaa, elinolosuhteita enkä tulevaisuudennäkymiä. Toivon vaan, että heille käy hyvin. Kuka määrittää sen hyvän, on taas eri juttu.