Seksuaalista väkivaltaa Julkkisselviytyjät 2016 (Mira Luoti)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Millavaan
Perry Mason

Re: Seksuaalista väkivaltaa Julkkisselviytyjät 2016 (Mira Luoti)

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

En usko että mitään ihmeellistä on tapahtunut.
Saimaanorppa
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Saimaanorppa »

Mira Luoti aiheutti kohun TTK:ssa: "Tuotanto voisi puuttua: https://www.seiska.fi/katso/mira-luoti- ... ua/1925521
on muuten eukko ihan sen näköinen kuin ois vaihtanut sukupuolta..
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Saimaanorppa kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 8:55 pm
on muuten eukko ihan sen näköinen kuin ois vaihtanut sukupuolta..
Joo... ladyboy'ksi ihan kivan näköinen. :D
X X X X X
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Millavaan kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 8:35 pm En usko että mitään ihmeellistä on tapahtunut.
Ja näin.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

*pltmtxtvp*tm
ViperFace
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ViperFace »

ChingShih kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:37 am
ViperFace kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 12:56 am
Mitä tulee poliisin, WHO:n tai minkä tahansa instanssin omaksumaan terminologiaan, missä pelkkä viestintä voi olla "väkivaltaa", olen edelleen vahvasti erimielinen. Aiemmin olen käyttänyt esimerkkinä sitä, että minulla on ovessani mainokset kieltävä teksti. Silti mainoksia silloin tällöin tulee minun henkilökohtaiseen tilaani, jota toivon kunnioitettavan. Olenko väkivallan uhri? Mielestäni olisi absurdin naurettavaa väittää, että olen. Se että viestintään liittyy seksuaalinen elementti, esim. saisin mainoksen kullin kuvalla varustettuna, saisi poliisin, WHO:n ja muut pseudotermistön omaksujat katsomaan minut seksuaaliväkivallan uhriksi. Mielestäni väite on tässäkin tilanteessa tasan yhtä absurdin naurettava. Aion pitäytyä jatkossakin sanakirjamääritelmässä.
Ilman suostumusta vastaanotettu kullikuva on seksuaalista ahdistelua. Se on ihan rikoslaissa. Siitä tulee myös tuomioita: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sek ... oa/9100382

Myös seksuaalisävytteinen viestittely pitkään jatkuneena täyttää rikoksen tunnusmerkistön. Lue se seksuaalirikoslaki koskien seksuaalista ahdistelua.

Ehkä et pidä seksuaaliväkivalta-termistä, mutta nuo teot ovat seksuaalista ahdistelua ja myös lain mukaan rikoksia.
En ole missään vaiheessa ollut näistä eri mieltä. Lain olen lukenut ja se on ihan hyvä laki kaikkine uudistukseen.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Millavaan kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 8:35 pm En usko että mitään ihmeellistä on tapahtunut.
En usko minäkään! Jos Maku olisi jotain törkeää tehnyt, niin ei tuollainen äänekäs julkkisnarsisti olisi ensin 10 vuotta hiljaa ja kuittaisi asiaa 1500 eurolla. Kohua pitää olla, jotta saa itseään ja tuotteitaan myydyksi!

Lisäksi Luoti on uhriutunut muutenkin varsin kiitettävästi. Siinä dokkarissa itketään, että joku henkilö vähätteli PMMP:tä seksistiseksi pilipalipopiksi. Siitä on hyvä loukkaantua, kun ensin on itse myynyt varsin vähäarvoista musiikkia seksistisin keinoin.

Erikoista nykyajassa on, että kaikki miehetkin ovat akkoja, ja lähtevät itkemiseen mukaan ilman todisteita, kuten Minfossa on nähty. :D
Mitä te dorkat dorkailette?
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Niin ihan tyhjästä se 1500€ maksettiin. Ettei mukamas mitään tapahtunut, niinkuin lähtisivät mitään maksamaan tyhjästä.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:03 pm Niin ihan tyhjästä se 1500€ maksettiin. Ettei mukamas mitään tapahtunut, niinkuin lähtisivät mitään maksamaan tyhjästä.
Luulen että se on voinut tyyliin sanoa jotain seksististä mistä itse en ainakaan loukkaantuisi edes. Sen vakavampaa juttua ei edes kuitattaisi noin pienellä summalla. Ärsyttää koko juttu, pilata nyt makun maine tolla tavalla.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Millavaan kirjoitti: To Syys 11, 2025 8:18 am
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:03 pm Niin ihan tyhjästä se 1500€ maksettiin. Ettei mukamas mitään tapahtunut, niinkuin lähtisivät mitään maksamaan tyhjästä.
Ärsyttää koko juttu, pilata nyt makun maine tolla tavalla.
Ihan itse on maineensa pilannut, jos sellaista nyt koskaan pilaantumattomana tuollaisella apinalla on ollutkaan.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:49 pm Lisäksi Luoti on uhriutunut muutenkin varsin kiitettävästi. Siinä dokkarissa itketään, että joku henkilö vähätteli PMMP:tä seksistiseksi pilipalipopiksi. Siitä on hyvä loukkaantua, kun ensin on itse myynyt varsin vähäarvoista musiikkia seksistisin keinoin.
Sellainen mutu, että juuri noille surkeille tapauksille nämä seksuaaliset ahdistelut tms. tuntuvat monesti osuvan.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
AlsSie
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 11, 2025 9:14 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:49 pm Lisäksi Luoti on uhriutunut muutenkin varsin kiitettävästi. Siinä dokkarissa itketään, että joku henkilö vähätteli PMMP:tä seksistiseksi pilipalipopiksi. Siitä on hyvä loukkaantua, kun ensin on itse myynyt varsin vähäarvoista musiikkia seksistisin keinoin.
Sellainen mutu, että juuri noille surkeille tapauksille nämä seksuaaliset ahdistelut tms. tuntuvat monesti osuvan.
Mitä ihmettä tarkoitat "surkeilla tapauksilla"? Kyllä moni nainen on kohdannut seksuaalista häirintää/ahdistelua, mutta tämä vaan mutu-tuntumaa...

Uusi pointti ketjuun: Luin muutamia lehtijuttuja netistä, ja niiden perusteella :

- PMMP ei saanut arvostusta bändin alkuaikoina

- PMMP:n "brändi" oli alkuaikoina vähän erilainen, seksikäs/vitsikäs parodiankin kautta tehty tyyli kuului pakettiin

- Heitä ei otettu vakavasti uran alkuvaiheilla, mutta voidaan kysyä, olisiko bändin pitänyt heti päästä arvostetuksi - eihän se usein niin mene?

Ei heti korkeuksiin, vaan matkan/kehityskaaren kautta. Tietenkin heidän kohtelemisensa olisi silti tarvinnut olla inhimillisempää.
Mahdollisesti näin.
Keplotteleva konna
Perry Mason

AlsSie kirjoitti: To Syys 11, 2025 8:57 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: To Syys 11, 2025 9:14 am
Mitä ihmettä tarkoitat "surkeilla tapauksilla"?
No just esimerkiksi tälläisiä, jotka menevät muutamasta satasesta apinan kanssa metsään.
ChingShih
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ChingShih »

ViperFace kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:55 am
ChingShih kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 3:37 am
ViperFace kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 12:56 am
Mitä tulee poliisin, WHO:n tai minkä tahansa instanssin omaksumaan terminologiaan, missä pelkkä viestintä voi olla "väkivaltaa", olen edelleen vahvasti erimielinen. Aiemmin olen käyttänyt esimerkkinä sitä, että minulla on ovessani mainokset kieltävä teksti. Silti mainoksia silloin tällöin tulee minun henkilökohtaiseen tilaani, jota toivon kunnioitettavan. Olenko väkivallan uhri? Mielestäni olisi absurdin naurettavaa väittää, että olen. Se että viestintään liittyy seksuaalinen elementti, esim. saisin mainoksen kullin kuvalla varustettuna, saisi poliisin, WHO:n ja muut pseudotermistön omaksujat katsomaan minut seksuaaliväkivallan uhriksi. Mielestäni väite on tässäkin tilanteessa tasan yhtä absurdin naurettava. Aion pitäytyä jatkossakin sanakirjamääritelmässä.
Ilman suostumusta vastaanotettu kullikuva on seksuaalista ahdistelua. Se on ihan rikoslaissa. Siitä tulee myös tuomioita: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sek ... oa/9100382

Myös seksuaalisävytteinen viestittely pitkään jatkuneena täyttää rikoksen tunnusmerkistön. Lue se seksuaalirikoslaki koskien seksuaalista ahdistelua.

Ehkä et pidä seksuaaliväkivalta-termistä, mutta nuo teot ovat seksuaalista ahdistelua ja myös lain mukaan rikoksia.
En ole missään vaiheessa ollut näistä eri mieltä. Lain olen lukenut ja se on ihan hyvä laki kaikkine uudistukseen.
Kommentoin tuota kuvitteellista kullimainosta postiluukusta...
Laitan sinulta tähän lainauksen, joka mielestäni kiteyttää asian ja termeistä keskustelun erittäin hyvin:
ViperFace kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 12:56 am Tärkeästä asiasta on kyse ja näitä kissoja on ihan syytä nostaa pöydälle. Kunhan vielä pystyttäisiin termien käytön suhteen kohtuudessa, niin ei olisi vaaraa, että väärinkäytöksiin syyllistyneitä epäillään aivan eri mittaluokan teoista mitä termin käyttäjä mahdollisesti tarkoittaa.
Kursivointi minun. Jos on monta kokkia niin...tulee huono soppa(?). Tällä tarkoitan sitä, että jotkut käyttävät laajempaa ja ympäripyöreämpää ilmaisua ja toiset sitten tarkempaa kuvausta. Väärinkäsitykset ja sekametelisoppa on sillä valmis. Erittäin hyvä tuo kommenttisi loppuosa, eli mitä termin käyttäjä mahdollisesti tarkoittaa. Jos termin käyttäjä on ko. toiminnan uhri, hän saattaa käyttää sen takia ns. graavimpaa (laajempaa) sanaa, koska kokemus on ollut hänelle traumaattinen (plus mahdolliset aiemmat suhtautumiseen vaikuttavat traumat ja tapahtumat).

Olen erittäin samaa mieltä kanssasi siitä, että tarkempi termi, esim. seksuaalinen ahdistelu, on parempi kuvaamaan sen määritelmän alle lainsäädännössä kuuluvia tekoja, kuin yleisesti puhua seksuaalisesta väkivallasta niiden tekojen kohdalla, vaikka WHO sen ahdistelun olisi jo ajat sitten laskenut mukaan sen termin alle. Kaikki kun eivät ehkä ole tietoisia/lukeneet aiheesta. Halusin osoittaa sillä linkillä, että termi on todella olemassa tuossa laajuudessaan.

Jos sovitaan, että ainakin Minfossa puhutaan erikseen seksuaalisesta ahdistelusta, pakottamisesta seksuaaliseen tekoon ja raiskauksesta, eikä niputeta niitä saman sateenvarjon alle. Minfon ulkopuoliseen maailmaan tuskin voimme näillä postauksilla vaikuttaa....
Kiitos myös keskustelusta hyvässä hengessä!
Candida pro causa ense candido
Psykopaatti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Painukaa jo vittuun siitä selittelemästä. Tämä kurdi on itse sanonut, että hän häpeää käytöstään tuossa ohjelmassa ja se mitä tapahtui tuolla...se on tuotantoyhtiön ja kaikkien tiedossa. Osapuolet ovat siitä keskustelleet. Tästä syystä se korvaus myös maksettiin. Kyllähän siinä kurdilla on selkeä tarkoitus on kaikesta päätellen ollut....että pääsisi pykälään.....Miten paljon kurdi sitten teki töitä sen eteen....? Vai alkoiko oma hanska heilumaan....?
Aika vitun säälittävää kurdilta sitten selittää nyt, että tämä loukkaa äitiäni ja perhettäni. Voi vittu mikä niljake. Mitäs jos se kurdi opettelisi itse käyttäytymään asiallisesti ja kantaisi kiltisti vastuun teoistaan, eikä selittele mitään paskaa. Ihan tyypillinen etelän hetelmä...."en määäää ooo tehny mittäääää"...."tääää oooon rassssismia"....
Voi perse, mikä tyyppi.
Vastaa Viestiin