UHRIKUVAT

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
LexVeritas
Frank Columbo

Re: UHRIKUVAT

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Perry Mason kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:35 pm Nisukka tunnetusti on lörpötellyt
Taidat alati kuulla Nisukan lörpöttelyä pääsi sisällä?

Nils Gustafssonin ei tiedetä tunnustaneen kolmoismurhaa. Syyttäjät eivät huolineet sellaista väittäneitä todistamaan, lukuun ottamatta Markku Tuomista, jonka todistajanlausunto asiassa todettiin epäuskottavaksi.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
LexVeritas
Frank Columbo

Cohle kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:53 pm

EDIT: ja kuten todettua, Nils ei välttämättä tosiallisesti itse murhatapahtumia kykene palauttamaan mieleensä.
Olen samaa mieltä mutta Gustafssonin muistinmenetys saattaisi tosiaan olla paitsi aivovammasta johtuva, myös osin dissosiatiivinen eli mielen puolustuksellinen reaktio traumaattisiin tapahtumiin.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Karo79 kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 1:01 pm
Ross Sullivan kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 10:54 pm
Karo79 kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 5:16 pm

En usko että Nissen kaltainen perheen isä ta7 perheenäiti olisi pystynyt elämään tällaisten tekojen jälkeen niin viilipyttynä. Tekijän tai tekijöiden täytyy mielestäni olla jollain tavalla psykopaatteja tai muuten empatiakyvttömiä. Tai jonkun huumeiden vaikutuksen alaisia? No enhän minä Nisseä tunne, mutta se mitä hänestä olen kuullut on kaikkea muuta kuin empatiakyvytön. Kuka vaimo pystyisi elämään miehen kanssa joka on murhannut 3 nuorta? Jos Nisse olisi tekijä kyllä hänen vaimonsa sen tietäisi. Ja joo tämä todella vaan oma vahva mielipiteeni.
Eikö se ole niin, että murhamiehet saavat vankilaan aivan helvesti naisilta rakkauskirjeitä. Miksi joku ei voisi sitten elääkin murhamiehen kanssa?
Näin minäkin olen ymmärtänyt että saavat. Mutta itse en usko hänen vaimonsa rakastuneen Nisseen sen takia että oli niin kova kundi kun tappoi kolme kaveriaan ja hoiti homman niin ettei jäänyt kiinni. He kuitenkin perustivat perheen ja mitä olen kuullut ovat eläneen hyvää elämää ja Nisse ollut hyvä isä ja naapuri ja hyvä työkaveri ja sukulainen. Melkolailla mallikelpoinen tyypillinen suomalainen mies. Mutta nämäkin vain kuulopuheita mitä olen kuullut. Totuushan tietenkin voi olla toinen? Mutta näin minä uskon.
Niin, en minäkään usko, että vaimo olisi rakastunut murhatekojen takia. Kyllä kai Johanssonin late tai Immukin ovat nykyään ihan normikansalaisia. Ei se mahdotonta ole, että ihminen muuttuu.
Mitä te dorkat dorkailette?
LexVeritas
Frank Columbo

Gustafssonin ei tiettävästi ole tarvinnut muuttua, sillä hänen ei tiedetä syyllistyneen koskaan väkivaltarikoksiin.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

folklore kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:23 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 2:19 pm
Cohle kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 1:54 pm

Taas niin kaukaa haettu selitys, että huhhuh. Ei helvetti :D
Sehän oli ihan järkevä selitys, LexVeritas vaan vissiin kirjoittaa niin vaikeasti, ettei lukijat pysy perässä. Suomennan siis: jos emme tiedä kuka on surmaaja, eikä häntä/heitä missään vaiheessa epäillä, on heidän paljon helpompaa "pysyä viilipyttynä" kuin sellaisen ihmisen, jota surmasta epäillään ja kuulustellaan. Ja toisaalta: vaikka tekijä/tekijät riehuisivat kuinka, ei kukaan osaisi yhdistää riehuntaa Bodomin tapahtumiin, kun kukaan ei heitä surmasta epäile.
Sen verran viilipyttyinä kuitenkin pysyneet, etteivät ole missäänvaiheessa lipsautelleet/lörpötelleet mitään osallisuudestaan tähän tekoon, joka on yksi Suomen rikoshistorian tunnetuimpia ja tutkituimpia, eikä yhdellekään tutkijalle ole tullut mieleen missään vaiheessa yhdistää näitä viilipyttyjä rikokseen.

Juha Rautaheimo sanoi Tulilahteen ja sen Tuokkospoikiin liittyen, ettei pidä mitenkään mahdollisena, että molemmat olisivat onnistuneet murhat tehtyään elämään kaikki nuo vuodet viilipyttyinä lavertelematta/möläyttelemättä missään vaiheessa mitään murhiin liittyvää. Sen vuoksi Rautaheimo ei uskonut kahteen tekijään tuossa Tulilahden keississä. Päinvastainen esimerkki taas Kyllikki Saaren Vikki/Arvo -parivaljakko, jossa toinen lörpötteli jatkuvasti.
Olen samaa mieltä. Kyseinen seikka myös puoltaa Tuokkospoikien syyttömyyttä. Yllättävän usein henkirikoksen tekijä möläyttelee teostaan. Näinhän Nissekin teki. Jopa ns. alamaailman tyypit puhuvat ohi suunsa.

Ainoastaan Kirkkonummen kolmoissurmassa tekijä on saattanut olla täysin hiljaa teostaan, ellei tekijänä sitten ole ns. Soraliikemies.
Mitä te dorkat dorkailette?
LexVeritas
Frank Columbo

Koska ei tiedetä, kuka murhasi Bodominjärvellä, ei voida vetää johtopäätöksiä hänen (tai heidän) sinänsä mahdollisesta viilipyttymäisyydestään.

Miten tämä edellä kirjoitettu viilipyttyteorisointi liittyy uhrikuviin, jäänee mysteeriksi.

Uhrikuvasta selviää mm. ettei Gustafsson maannut ainoana uhreista teltan päällä, vaikkei hän kuvassa olekaan.
Vastaa Viestiin