No jos olisivat antaneet VIP-liput muille poliitikoille, mutta Mäenpäälle ei, olisivat syyllistyneet syrjintään.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:50 pmNoin muuten olen sitä mieltä, että noiden järjestäjien ensimmäinen virhe oli siinä että ylipäänsä kutsuivat ensimmäistäkään persua bileisiinsä.
Itse taas Mäenpäänä en olisi mennyt, mutta saihan tuo nyt näkyvyyttä.
Provinssin järjestäjät saivat tuomion kansanedustaja Juha Mäenpään syrjinnästä
Re: Provinssin järjestäjät saivat tuomion kansanedustaja Juha Mäenpään syrjinnästä
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.
Säännöt löytyvät täältä:
Re: Provinssin järjestäjät saivat tuomion kansanedustaja Juha Mäenpään syrjinnästä
No mitenkä niin? Ilmeisesti niillä on ollut tapana kutsua kaikki oman alueensa kansanedustajat, mutta kai nyt tapahtumajärjestäjä saa itse päättää ketä kutsuu? Missä persu, siellä ongelma.jukkatm kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:59 pmNo jos olisivat antaneet VIP-liput muille poliitikoille, mutta Mäenpäälle ei, olisivat syyllistyneet syrjintään.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:50 pmNoin muuten olen sitä mieltä, että noiden järjestäjien ensimmäinen virhe oli siinä että ylipäänsä kutsuivat ensimmäistäkään persua bileisiinsä.jukkatm kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:47 pm
Eli minulla ei ole oikeutta kertoa mielipidettäni, mutta sinulla on?
Se oli yleisötilaisuus, jonne kuka tahansa saa mennä, eivätkä mitkään yksityiset bileet. Tulihan se sieltä esille, että puolustat ja kannatat syrjintää, kun kyseessä on persu. Kyseessä on tyypillistä kaksinaamaista vihervassarilaista suvaitsemattomuutta, ette siedä eri mieltä olevia, ettekä pysty asialliseen keskusteluun.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:50 pmTotta kai sinulla on. Olet kertonutkin jo. Olet sitä mieltä, että tämä oli tässä tämä tuomio, itse en ole siitä niin varma, jos toiseen asteeseen menee. Kai minäkin saan kertoa tästä mielipiteeni? Vai ymmärsinkö nyt väärin mitä mielipiteen kertomisella tarkoitit? Kai te nyt tiedätte että kummallisempiakin juttuja on tapahtunut? Enkä minä tiedä sitäkään vaikka noiden järjestäjien tuomio tai sakot tai korvaukset kasvaisi jos hoviin menee. Normaalijärjelle käsittämättömältä tuntuvia asioita, mutta lainoppineiden mielestä toisin.
Noin muuten olen sitä mieltä, että noiden järjestäjien ensimmäinen virhe oli siinä että ylipäänsä kutsuivat ensimmäistäkään persua bileisiinsä.
Jatkat valheitasi ja vihapuheitasi , ovatko tosiaan järjestäjät niin tyhmiä, ei yleisötilaisuuteen pitäisi vaatia osallistujia sitoutumista johonkin typeryyteen. Tosiasia on, että sukupuolia on vain kaksi.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:26 pmOlen lukenut. Siinähän oli esim. tämä raksi festarin arvoihin sitoutumisesta jne. Vissiin Mäenpään avustaja oli sen raksinut. Mutta kutsu oli muistaakseni peruttu ennen, en nyt muista kuinka paljon ennen Mäenpään saapumista. Muistaakseni työsähköpostilla. Sitä vain ei ollut luettu, mitä sitten ihmettelivät. On siinä muitakin juttuja, en vain vielä itse pitäisi tätä vielä kiveen kirjoitettuna.Salmari kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:17 pmEihän sitä kutsua peruttu vaan Provinssin ex-tj Marko Kivelä ja järkkärit kävivät hakemassa pois alueelta. Se kansanedustaja istui jo alueella VIP teltassa kun wokettajat kävivät repimässä ulos Juha Kyyrön pyynnöstä. Kannattaa lukea uutiset ennenkuin kommentoi.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:04 pm
Mutta kun peruttiin vain kutsu, omilla rahoilla olisi saanut ostaa lipun. Vaan antaa ajan näyttää.
No joo, onhan se aika noloa että ensin kutsutaan johonkin tapahtumaan ja sitten heitetään pihalle sieltä. Ei ole kohtuullista.
Nyt alkaa olla jo todella sairasta vihapuhetta, noinko koville ottaa se, että et pysty asiallisesti perustelemaan kantaasi, vaan kaikki valheesi johtuvat sairaasta persuvihastasi ja suvaitsemattomuudestasi eri mieltä olevia kohtaan.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 11:14 pmNo mitenkä niin? Ilmeisesti niillä on ollut tapana kutsua kaikki oman alueensa kansanedustajat, mutta kai nyt tapahtumajärjestäjä saa itse päättää ketä kutsuu? Missä persu, siellä ongelma.jukkatm kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:59 pmNo jos olisivat antaneet VIP-liput muille poliitikoille, mutta Mäenpäälle ei, olisivat syyllistyneet syrjintään.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:50 pm
Noin muuten olen sitä mieltä, että noiden järjestäjien ensimmäinen virhe oli siinä että ylipäänsä kutsuivat ensimmäistäkään persua bileisiinsä.
Missä stonedar, siellä isoin ongelma.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 11:14 pm
No mitenkä niin? Ilmeisesti niillä on ollut tapana kutsua kaikki oman alueensa kansanedustajat, mutta kai nyt tapahtumajärjestäjä saa itse päättää ketä kutsuu? Missä persu, siellä ongelma.
-
Säännöt löytyvät täältä:
Säännöt löytyvät täältä:
Jep. Ja kyllähän Mäenpään näkemykset nyt ovat jokaisen politiikkaa seuraavan tiedossa, vaikkei hän niitä olisi erikseen ennen Provinssia ilmaissut.Pesukarhu kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 8:46 pmEtenkin kun ei edes ilmaissut kyseistä mielipidettään itse tapahtumassa. Ymmärtäisin poistamisen, jos hän olisi alkanut festarialueella vetämään jotain transprotestia tai ahdistelemaan ihmisiä, mutta näin ei ollut.Villeri kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 7:45 pm
Tuskin. Tämä on aika selkeä tapaus, ja on vaikea tai mahdoton nähdä, etteikö kyse olisi syrjinnästä. Mäenpäälläkin nyt vain on oikeus näkemykseensä, eikä häneltä voi sen takia blokata sisäänpääsyä. Provinssin oikeamielistö olisi voinut tuon verran yrittää kestää eriävää maailmankatsomusta, mutta se on vaikeaa, kun on itse absoluuttisen oikeassa.
Ei löydy Suomesta sellaista tuomioistuinta, joka sanoo, että kansanedustajan saa heittää pihalle mielipiteen takia, jos se mielipide ei itsessään sisällä selvää rikosta.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:04 pmMutta kun peruttiin vain kutsu, omilla rahoilla olisi saanut ostaa lipun. Vaan antaa ajan näyttää.Villeri kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 7:45 pmTuskin. Tämä on aika selkeä tapaus, ja on vaikea tai mahdoton nähdä, etteikö kyse olisi syrjinnästä. Mäenpäälläkin nyt vain on oikeus näkemykseensä, eikä häneltä voi sen takia blokata sisäänpääsyä. Provinssin oikeamielistö olisi voinut tuon verran yrittää kestää eriävää maailmankatsomusta, mutta se on vaikeaa, kun on itse absoluuttisen oikeassa.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 6:32 pm
Eiköhän. Eikös se oo ihan yleistä tietoa täälläkin, että käräjillä ensin koeponnistetaan jotain huumoripäätöksiä, ja sitten seuraavissa asteissa vasta aikuiset ihmiset oikeasti vähän miettii näitä juttuja?
Itse veikkaan, että aika näytti jo, eikä tätä kukaan vie enää eteenpäin - eiköhän se ole Provinssin johdollekin jo selvinnyt, että mitä tahansa ei voi tehdä, vaikka toinen olisi ihan väärässä. Toisaalta linjanvetona kelpaisi seuraavankin oikeusasteen näkemys.
Mitä maksettavaa Mäenpäälle olisi tullut, syyttäjän ajamasta jutusta?Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:27 am Mun mielestä ihan hyvin Mäenpäältä pelattu, koska jos se ois hävinny jutun, ni ois tullu mahtava tilaisuus uhriutua perinteiseen persutyyliin. Sitten ois taas riittäny keskustelupalstoilla selkääntaputtelua. Ihan kula tahansahan ei olisi myöskään lähtenyt koko hommaan, mutta kansanedustajan tuloilla ei kiikahda arki vaikka vähän tulisi maksettavaakin.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Olivat peruneet kutsun, mutta kuitenkin antoivat rannekkeen ja päästivät alueelle. Jos peruttuun kutsuun vedoten eivät olisi edes päästäneet alueelle, niin tilanne olisi saattanut olla toinen, nyt tuo oli ihan selkeä juttu. Niin selkeä, että tuskin hovioikeus edes antaa jatkokäsittelylupaa vaikka hoviin valittaisivatkin.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 9:26 pm Olen lukenut. Siinähän oli esim. tämä raksi festarin arvoihin sitoutumisesta jne. Vissiin Mäenpään avustaja oli sen raksinut. Mutta kutsu oli muistaakseni peruttu ennen, en nyt muista kuinka paljon ennen Mäenpään saapumista. Muistaakseni työsähköpostilla. Sitä vain ei ollut luettu, mitä sitten ihmettelivät. On siinä muitakin juttuja, en vain vielä itse pitäisi tätä vielä kiveen kirjoitettuna.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Minä en kyllä ole väittänytkään persuja rakastavani. Mitä sitten? Onko vihapuhetta se, jos väitän että tapahtuman järjestäjät saavat itse valita kutsuvieraansa? Tämä nimittäin alkaa olla aika paksua myös.Karhere kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 11:51 pmNyt alkaa olla jo todella sairasta vihapuhetta, noinko koville ottaa se, että et pysty asiallisesti perustelemaan kantaasi, vaan kaikki valheesi johtuvat sairaasta persuvihastasi ja suvaitsemattomuudestasi eri mieltä olevia kohtaan.Stonedar kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 11:14 pmNo mitenkä niin? Ilmeisesti niillä on ollut tapana kutsua kaikki oman alueensa kansanedustajat, mutta kai nyt tapahtumajärjestäjä saa itse päättää ketä kutsuu? Missä persu, siellä ongelma.jukkatm kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 10:59 pm
No jos olisivat antaneet VIP-liput muille poliitikoille, mutta Mäenpäälle ei, olisivat syyllistyneet syrjintään.
Mahdollista kyllä.Rescuer kirjoitti: To Syys 11, 2025 5:18 am Olivat peruneet kutsun, mutta kuitenkin antoivat rannekkeen ja päästivät alueelle. Jos peruttuun kutsuun vedoten eivät olisi edes päästäneet alueelle, niin tilanne olisi saattanut olla toinen, nyt tuo oli ihan selkeä juttu. Niin selkeä, että tuskin hovioikeus edes antaa jatkokäsittelylupaa vaikka hoviin valittaisivatkin.
-
PaikallaWildchild79
- Rico Tubbs
Tässä tapauksessa Suomalainen ei ollut tervettullut eikä "mennyt minne laki salli" koska pitää nykyistä pronominileikkiä järjettömänä. Lisäksi valkoista heteromiestä syrjittiin mielipiteen takia. Sananvapaus kuuluu vissiin vain niille jotka sitä huutaa jokavitunpäivä 24/7 omakseen? Onneksi ei tarvitse provinssissa eikä koko kylässä käydä.aavikkoralli kirjoitti: Ti Syys 09, 2025 11:09 pm
Samanlaisia älyn jättiläisiä ympäri Suomen. Suomalaiselle on perusteltu syy olla päästämättä esimerkiksi muslimeita johonkin tapahtumaan "arvojen" takia, normaali suomalainen sen sijaan menee vapaasti minne laki sallii, piste.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
-
Rapsuttaja
- Martin Beck
Yleisesti ottaen, kun mielisairaalle annetaan valtaa, hän yrittää vetää kaikki muut mukaan hulluuteen. Ihmisoikeusaktivisteista tulee pikkuhitlereitä, jotka yrittävät rajoittaa muiden oikeuksia.
Millions must go.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Yksittäisten poliitikkojen käännytys portilla on syrjintää, mutta ilmaiset VIP-liput pitäisi kieltää ihan lainsäädännöllä kaikilta poliitikoilta kaikkiin yleisötapahtumiin kaikkialla
Kaupallisten toimijoiden juottamisen ja syöttämisen hyväksyn, mutta poliitikkojen kohdalla ollaan jo liian harmaalla alueella.
Kaupallisten toimijoiden juottamisen ja syöttämisen hyväksyn, mutta poliitikkojen kohdalla ollaan jo liian harmaalla alueella.
Pohjois-Korea on maailman suurimpia menestystarinoita
-rikkalapio-
-rikkalapio-