Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
mikkihirmu kirjoitti: To Syys 11, 2025 8:52 pm
...
Tunnistin veitsen heti murhan jälkeisestä seuraavan päivän Satakunnan Kansa lehdessä olleesta kuvasta,vaikka kuva lehdessä oli huomattavasti epäselvempi ,mitä se on täällä julkaistuissa.
...
Kuka varmistaisi, milloin Ulvilan murhaveitsestä julkaistiin ensimmäinen kuva?
Minä itse.
Soitin aivan äskettäin n. tunti sitten asiasta Porin kirjastoon ja kuulin ,että kaikki
Satakunnan kansa lehdet on heillä mikrofilmattulna ja löytyy heiltä ja joka pitää käydä Porissa itse lukemassa tai voi tilata paikallisesta kirjastosta jos siellä on mikrofilmin lukulaite. Tämän lupaan kyllä selvittää Porin kirjastossa kun tulee sinnepäin muutakin asiaa. Eivät luvanneet lähettää sähköpostitse tietoa.
Alkintolta hyvä huomio jos väittämänsä pitäisi paikkansa. Mikäli niin paljon muistaisin väärin ,niin sitten saa kyseenalaistaa kaiken muunkin mitä olen asiasta kertonut. Toisaalta päivämäärien muistaminen ei ehkä ole parhaita avujani.
Lehti josta muistan edelleen Jukka S Lahden Murhasta lukeneeni ja kuvia katselleeni ilmestyi joko toinen tai kolmas päivä joulukuuta 2006,siis Satakunnan kansasta. Lehden nimihän vaihtui tänä keväänä Satakunnan kansa/Länsisuomi nimiseksi.
mikkihirmu kirjoitti: To Syys 11, 2025 8:52 pm
...
Tunnistin veitsen heti murhan jälkeisestä seuraavan päivän Satakunnan Kansa lehdessä olleesta kuvasta,vaikka kuva lehdessä oli huomattavasti epäselvempi ,mitä se on täällä julkaistuissa.
...
Kuka varmistaisi, milloin Ulvilan murhaveitsestä julkaistiin ensimmäinen kuva?
Minä itse.
Soitin aivan äskettäin n. tunti sitten asiasta Porin kirjastoon ja kuulin ,että kaikki
Satakunnan kansa lehdet on heillä mikrofilmattulna ja löytyy heiltä ja joka pitää käydä Porissa itse lukemassa tai voi tilata paikallisesta kirjastosta jos siellä on mikrofilmin lukulaite. Tämän lupaan kyllä selvittää Porin kirjastossa kun tulee sinnepäin muutakin asiaa. Eivät luvanneet lähettää sähköpostitse tietoa.
Alkintolta hyvä huomio jos väittämänsä pitäisi paikkansa. Mikäli niin paljon muistaisin väärin ,niin sitten saa kyseenalaistaa kaiken muunkin mitä olen asiasta kertonut. Toisaalta päivämäärien muistaminen ei ehkä ole parhaita avujani.
Lehti josta muistan edelleen Jukka S Lahden Murhasta lukeneeni ja kuvia katselleeni ilmestyi joko toinen tai kolmas päivä joulukuuta 2006,siis Satakunnan kansasta. Lehden nimihän vaihtui tänä keväänä Satakunnan kansa/Länsisuomi nimiseksi.
Älä ota tätä pahalla, koska tarkoituksena ei ole paha. Kertomasi ns. "veitsiasia" on mielenkiintoinen, enkä suhtaudu siihen satuiluna, vaikka totuutta en voi tietää.
Oletko miettinyt (ja olet varmaan), että joudut itse epäillyksi henkirikoksesta sillä, että olet tietosi poliisille kertonut?
Älä ota tätä pahalla, koska tarkoituksena ei ole paha. Kertomasi ns. "veitsiasia" on mielenkiintoinen, enkä suhtaudu siihen satuiluna, vaikka totuutta en voi tietää.
Oletko miettinyt (ja olet varmaan), että joudut itse epäillyksi henkirikoksesta sillä, että olet tietosi poliisille kertonut?
[/quote]
Vastaan ,että en ole miettinyt.
Minulla ei ole Jukka Lahden suhteen mitään muuta tietoa kuin tämä poliisille antamani alibi .
- Fiskars fileerausveitsi, valmistettu ennen vuotta 1984
- kahvassa on selkeähkö merkintä "A"
- vanha ja käytetty, kulumisjälkiä ja sulamisjälki kahvassa
- löytyi takkahuoneen lattialta
- isketty uhria n. 70 kertaa ylävartaloon
- myös AA sai siitä osuman kertomansa mukaan
- veitsestä löytyi JL:n verta ja useita kuituja
- sormernjälkiä ei ollut eikä hajutunnistaminen tuloksekasta
- poliisi kuvailee veistä erittäin kuluneeksi ja olleen kovassa käytössä, teroitettu todennäköisesti puikkoteroittimella
- poliisi luonnehtii veitsen ehkä olleen kotiäidin keittiöveitsikäyttöä kovemmassa käytössä, mutta ei välttämättä missään kalastuksen ammattilaisen käytössä, yksi tai useampi käyttänyt sitä varsin runsaasti
Kahlasin noita alkupään viestejä viime Joulukuussa samoihin aikoihin kun tutkinnan siirtoa oltiin tekemässä Porista Vantaalle ja sattui silmiin tuollainen viesti,jossa poliisi on uonnehtinut asian ,kuten tuossa vahvennetussa sanotaan.
voin aivan hyvin yhtyä poiisin näkemykseen sillä erotuksella ,että veitseä ei ole teroitettu puikkoteroittimella,paitsi ehkä joskus,mutta edellään väitän että toisella sivulla terään syntyneet jäljet ovat muualta peräisin ja tässä tapauksessa luultavasti e käyttämästäni teroitusvälineestä jolla saatoin lyhentää myös veitsen kärkeä lyhyemmäksi, kuten aiemmin kerroin.
Uhria uhkailtiin kuukausia
Poliisi odottaa dna-massatestauksen tuloksia.
TEKOPAIKKA Surmaaja poistui surmapaikalta vain vähän ennen poliisien tuloa. KARI LAAKSO
perjantai 23.5.2008 klo 2:29
Puolitoista vuotta sitten surmattua sosiaalipsykologia Jukka S. Lahtea oli uhkailtu jo useiden kuukausien ajan ennen veritekoa.
Lahti surmattiin raa’asti kotonaan Ulvilassa joulukuun alussa toissa vuonna.
– Hän oli puhunut työkavereilleen ja lähipiirilleen uhkailuista jo edellisestä keväästä lähtien, rikoskomisario Juha Joutsenlahti Porin poliisista vahvistaa.
UHRI Jukka S. Lahti surmattiin joulukuun 1. päivänä 2006.
Joutsenlahti ei kuitenkaan paljastanut kenellekään, kuka Lahtea uhkasi ja miksi.
– Kyse oli pitkään jatkuneesta sanallisesta henkeen ja terveyteen kohdistuvasta uhasta. Hän puhui siitä aika laajalle porukalle, Joutsenlahti kertoo.
Sisältöä ei tiedetä
Poliisi on pyrkinyt kaikin mahdollisin keinoin selvittämään uhkausten sisältöä.
– Ongelma on siinä, ettei hän yksilöinyt uhkauksia niistä kertoessaan. Hän puhui niistä hyvin yleisellä tasolla, Joutsenlahti sanoo.
Lahti ei ottanut uhkausten takia yhteyttä poliisiin. Hieman epäselvää on myös se, kuinka huolestunut hän uhkailuista oli.
– Se riippui vähän siitä, kenelle hän puhui. Eivät ne hänen normaalielämäänsä vaikuttaneet, mutta hän ei välttämättä kertonut kaikkea läheisilleen, vaan halusi säästää heitä. Hän ei halunnut aiheuttaa heille tuskaa, mitä asioitten vatvominen olisi mahdollisesti tuottanut, Joutsenlahti sanoo.
Poliisi uskoo, että uhkaukset ja surmateko kytkeytyvät toisiinsa.
– Uhkaukset voivat joskus konkretisoitua, Joutsenlahti huomauttaa.
Testejä analysoidaan
Poliisi turvautui tutkinnassa poikkeukselliseen massatestaukseen ottaessaan kevään aikana noin 300:lta henkilöltä dna-näytteen.
– He suhtautuivat testaukseen lähes poikkeuksetta positiivisesti, Joutsenlahti sanoo.
Näytteet ovat edelleen keskusrikospoliisin rikosteknisessä laboratoriossa analysoitavana eivätkä tulokset ole vielä tulleet.
Joutsenlahti korostaa, että massatestauksella on suuri merkitys, vaikka tekijää ei näytteiden antaneiden joukosta löydettäisikään.
– Kyse on poissuljennasta. Siitä on meille hirveästi hyötyä.
Usko ei ole hiipunut
Joutsenlahti vakuuttaa, etteivät tutkijat ole vaipuneet epätoivoon, vaikkei tekijää ole tavoitettu.
– Meillä on edelleen useita tutkintalinjoja. Joudumme koko ajan miettimään, missä järjestyksessä tutkintaa tehdään, sillä meillä on valtava tietomassa selvitettävänä.
Poliisille tippuu viikoittain vihjeitä surmasta.
– Monet ovat ajatelleet, ettei heidän tiedoillaan ole merkitystä eivätkä ole sen tähden ottaneet aikaisemmin yhteyttä.
Joutsenlahti uskoo lujasti, että surmaaja vielä löydetään.
– Uskon, että kova työ palkitaan.
Otti silmääni tuossa Iltalehden jutussa tuo viimeinen J.J;n lausuma.
Itse uskon vahvasti tälläkin hetkellä, että palkinto odottaa noutajaansa aivan sen oven takana joka jäi avaamatta kun J.J siirrettiin muihin tehtäviin ja tilalle asteli eräs Kuusiranta niminen herra kumppaneineen.
Vaikka aikaa on kulunut kohtapian jo 19 vuotta ,ennustan että juttu tulee ratkeamaan vielä tämän vuoden puolella.
mikkihirmu kirjoitti: La Syys 13, 2025 8:44 am
Iltalehdessä kirjoitettiin 23.5.-08
TEKOPAIKKA Surmaaja poistui surmapaikalta vain vähän ennen poliisien tuloa.
KARI LAAKSO
...
Näin olisi käynyt, ellei ryk Tapio Santaoja Porissa olisi päässyt hämärryttämään tutkintaa ja johtamaan sitä täysin väärille urille.
Nyt on vuorostaan KRP:n maine luupin alla. Pystyykö KRP hyväksymään ja ottamaan vastuun sen omien tutkijoiden ammattitaidottomuudesta, heidän suorittamista virheistä ja jopa virkarikoksista? Viittaan jälkimmäisellä erityisesti äänitutkija Tuija Niemen toimintaan, joka ei kestä päivänvaloa.
mikkihirmu kirjoitti: La Syys 13, 2025 8:44 am
Iltalehdessä kirjoitettiin 23.5.-08
TEKOPAIKKA Surmaaja poistui surmapaikalta vain vähän ennen poliisien tuloa.
KARI LAAKSO
...
Näin olisi käynyt, ellei ryk Tapio Santaoja Porissa olisi päässyt hämärryttämään tutkintaa ja johtamaan sitä täysin väärille urille.
Nyt on vuorostaan KRP:n maine luupin alla. Pystyykö KRP hyväksymään ja ottamaan vastuun sen omien tutkijoiden ammattitaidottomuudesta, heidän suorittamista virheistä ja jopa virkarikoksista? Viittaan jälkimmäisellä erityisesti äänitutkija Tuija Niemen toimintaan, joka ei kestä päivänvaloa.
Raskaita ja suuria syytöksiä. Oletko vienyt asioita ja tietojasi eteenpäin, vai pelkästään täällä öyhötät meille maallikoille näitä?
Hasselko kirjoitti: La Syys 13, 2025 5:42 pm
Raskaita ja suuria syytöksiä. Oletko vienyt asioita ja tietojasi eteenpäin, vai pelkästään täällä öyhötät meille maallikoille näitä?
Minfossa saa kuka tahansa öyhöttää vapaasti.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että syyttäjät ja poliisit lukevat murha.infoa. Jälkimmäiset jopa kirjoittelevat täällä, kuten jotkut toimittajatkin.
Tottakai olen vienyt tietojani eteenpäin, enkä ole ainoa.
Olen aina ollut siinä käsityksessä, että syyttäjät ja poliisit lukevat murha.infoa. Jälkimmäiset jopa kirjoittelevat täällä, kuten jotkut toimittajatkin.
Loistavaa että olet vienyt! Eiköhän kohta ala kuulumaan, koska syytteet niin vakavia. Eivät varmasti kestä päivänvaloa. Ottaen huomioon kuinka isosta ja laajasta asiasta kysymys, sen ollessa vielä kansankunnan huulilla kaikki nämä vuodet. Varmasti joutuvat syylliset vastuuseen teoista, joita olet kertonut.
Ei näin isoa juttua voida jättää tutkimatta, varsinkin kun kerroit, että niin iso osa on toiminut samanlailla kuin sinä, eli jakanut tietonsa eteenpäin! Varmasti koittaa vielä päivä, kun kertomasi korruptiovyyhti avautuu!
Suomi on erittäin korruptoitunut maa, eikä siellä edes täysin ymmärretä tilannetta. Anneli Auerin kafkamainen kohtalo selittyy ainoastaan tunnistamalla siinä kasa erilaisia viranomaiskorruption muotoja:
vallan väärinkäyttö, petokset, velvollisuuksien laiminlyönti, huonojen toimintatapojen suojelu, huono johtaminen
eturistiriidat ja sisäpiiritiedon ja muun luottamuksellisen tiedon väärinkäyttö
integriteetinvastainen verkottuminen, hyvä veli -verkostot
Viranomaiset varmaan tutkivat hyvin tarkkaan näiden ns. "tiedon välittäjien" taustat, kun jo tavallinen Minfon lukijakin pystyy tekemään sen. Eli ei taida olla paljon merkitystä sillä, mitä joku jäävi asianosainen tänne kirjoittelee ja "todistelee" viranomaisille.
Susku London kirjoitti: Su Syys 14, 2025 2:19 am
↑
En ole ollenkaan yhtä varma, kuin Sinä.
Suomi on erittäin korruptoitunut maa, eikä siellä edes täysin ymmärretä tilannetta. Anneli Auerin kafkamainen kohtalo selittyy ainoastaan tunnistamalla siinä kasa erilaisia viranomaiskorruption muotoja:
vallan väärinkäyttö, petokset, velvollisuuksien laiminlyönti, huonojen toimintatapojen suojelu, huono johtaminen
lakien ja määräysten kiertäminen
tosiasioiden vääristely, perättömät lausunnot, valehtelu
dokumenttien ”sormeilu”, yhteisten pelisääntöjen manipuloiminen
tehtävien, velvollisuuksien ja valvonnan laiminlyönti ja asioiden viivyttely
huonon hallinnon suojelu ja salailu
huono johtaminen: välinpitämätön johtamistyö
vääristyneiden, epäreilujen ja epäasiallisten keinojen käyttäminen
KAIKKEA tätä voidaan osoittaa tapahtuneen Anneli Auerin tapauksessa. Ehkä jonain päivä julkaistaan kaikki kirjeet ja yhteydenotot viranomaisille.
Aika epätoivoista. Odota vaan KRP:n tutkinnan tulosta aivan rauhassa.
Samoin voi kirjoittaa rikolliset ja hämmentää pakkaa. En nyt väitä, että tässä casessa mutta ei voi tietää.
Susku London kirjoitti: Su Syys 14, 2025 2:19 am
↑
En ole ollenkaan yhtä varma, kuin Sinä.
tehtävien, velvollisuuksien ja valvonnan laiminlyönti ja asioiden viivyttely
huonon hallinnon suojelu ja salailu
huono johtaminen: välinpitämätön johtamistyö
vääristyneiden, epäreilujen ja epäasiallisten keinojen käyttäminen
KAIKKEA tätä voidaan osoittaa tapahtuneen Anneli Auerin tapauksessa. Ehkä jonain päivä julkaistaan kaikki kirjeet ja yhteydenotot viranomaisille.
Juu selvä se onnea sinne lontoon puolelle, ettet elä tässä korruption keskellä päivästä toiseen. Ihmeellisesti silti ihmiset elävät täällä onnellisena, ehkäpä eivät tietoisia mitä muuta maailma voisi tarjota? Parempia etuja ja vähemmän korruptiota kenties?
Ja edelleen jatkan, että mikäli asia näin on se tulee selviämään ajan kanssa. Ehkä 20 vuotta ei ole asiaan viellä riittänyt, mutta tässä puhuttausii jo niin isosta korruptio skandaalista, että eiköhän isommat vaikuttajat Suomessa ole jo asian vieneet eteenpäin isolla joukolla. Voi toki asia oli myös sitten toisinpäin, että puheet korruptiosta asian ympärillä ovat huuhaata. Siltä se nyt vaikuttaa, koska mitään ei ole tapahtunut.
Viranomaiset varmaan tutkivat hyvin tarkkaan näiden ns. "tiedon välittäjien" taustat, kun jo tavallinen Minfon lukijakin pystyy tekemään sen. Eli ei taida olla paljon merkitystä sillä, mitä joku jäävi asianosainen tänne kirjoittelee ja "todistelee" viranomaisille.
Eiköhän nämä asiat ole olleet vuosien saatossa tapetilla ja pöydällä. Mitään korruptioon viittaavaa ei ole osoitettu yllätys yllätys. Täällä nyt yksi kiihkovainen kirjoittaa isoissa kiimoissaan kaikkia salaliittoteorioita. Ollaan minfossa, niin jokainen voi itse päättää kuinka uskottavaa se on! Kukaan täysijärkinen ei noille höpinöille anna painoarvoa.