Isku turkistarhalle Lappajärvellä - 600 ketun turkit pilattu

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

esmes- kirjoitti:^hieno vertaus joey: siis logiikan mukaan, jossa perustellaan "ettei paremmasta tiedä", oltaisiin joseph fritzlin lapsetkin voitu jättää kellariin loppuiäksi. mitä niitä sieltä pelastamaan? sama ku hakis porkkanoille oikeuksia..
Mut eikös nää Frizlin lapset ja lapsenlapset saaneet katsoa tv:tä yms., vaikkakin rajoitetusti? Eli siis tiesivät paremmasta? Mutta siis aivan varmasti olisivat kärsineet vaikkeivät olisi tienneetkään.
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

okei nyt ehdotan lopetetaan lihakarjan tuottaminen kanalat kennelit turkistarhat ja metsästetään itse ruokamme tai noh hipit voi syödä heiniä tai noh nekin kärsii niiden elämä loppuu yhyy! ja työnteonkin voisimme lopettaa koko maailmasta koska olemma ainakin 8h päivässä vankina työpaikssamme ja kaikilla ei aina ees tee mieli tehä töitä kauheeta tääkin ostakaa itsellenne kukkahattuja!!!!! ; )
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

mikodeus kirjoitti:nooh eipäs kuules ketut ja minkit juurikaan kärsi vankeudessa kun eipäs niillä ikinä muuta elämää ole ollut eikä ne paremmasta tiedä! toisinaan sais kyllä olla isommat häkit! : ) tollaset terrorisoijat on niin ärsyttäviä kerrankin joku oli polkennut minun supiloukkuni muodottomaks palloks tai noh ilkivallantekijä kyllä tiedettiin myöhemmin ja siitä seurasi pikku opetus! : )
Hei,mun mielestä sellanen ihmisennahasta tehty turkki olis hieno. Jos joskus saat lapsia,niin eiks ne vois laittaa sellaseen pieneen häkkiin ja odottaa,kunnes aika on kypsä miun nahkatakin tekoon??

Kun sun logiikkas mukaan ne mukulat ei tunne mitään,kun ei tiedä paremmasta,eikä niillä olis mutään elämää ollut... :roll: :roll:

Mulla ei ole mitään esim.metsästystä vastaan,kunhan eläimet tapetaan mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti. Mutta turkistarhaus,se on ihmisen turhamaisuutta. Kukaan ei tarvitse ainakaan sivistysvaltioissa turkkeja pysyäkseen lämpiminä. edes venäläiset :wink:
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

aamu kirjoitti:
mikodeus kirjoitti:nooh eipäs kuules ketut ja minkit juurikaan kärsi vankeudessa kun eipäs niillä ikinä muuta elämää ole ollut eikä ne paremmasta tiedä! toisinaan sais kyllä olla isommat häkit! : ) tollaset terrorisoijat on niin ärsyttäviä kerrankin joku oli polkennut minun supiloukkuni muodottomaks palloks tai noh ilkivallantekijä kyllä tiedettiin myöhemmin ja siitä seurasi pikku opetus! : )
Hei,mun mielestä sellanen ihmisennahasta tehty turkki olis hieno. Jos joskus saat lapsia,niin eiks ne vois laittaa sellaseen pieneen häkkiin ja odottaa,kunnes aika on kypsä miun nahkatakin tekoon??

Kun sun logiikkas mukaan ne mukulat ei tunne mitään,kun ei tiedä paremmasta,eikä niillä olis mutään elämää ollut... :roll: :roll:

Mulla ei ole mitään esim.metsästystä vastaan,kunhan eläimet tapetaan mahdollisimman kivuttomasti ja nopeasti. Mutta turkistarhaus,se on ihmisen turhamaisuutta. Kukaan ei tarvitse ainakaan sivistysvaltioissa turkkeja pysyäkseen lämpiminä. edes venäläiset :wink:
Niin ja jos komian turkin haluaa, niin siihen sitten tulee käyttää Turkkilaisia, tsetseenejä ym, muita vahvan ryijyn omaavia..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
aamu
Sofia Karppi

eiks niillä kebabinvääntäjillä oo aika vahvat ryijyt,ainaki käsivarsista päätellen.. :wink: Okei,offtopic,mut sitähän tää on ollu koko ketju...
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

aamu kirjoitti:
Tai miksei ommeltaisi mikodeuksen käyttämistä välimerkeistä takki? Tosin sillä taitaisi pärjätä vain päiväkerhossa tai nakurannalla.
mikodeus
Sofia Karppi

hahhaahaa toi oli aikas hyvä heitto tosin voisin kyllä välimerkkejä käyttää mutta kun oon niih tottunnut kirjottelemaan ilman niitä ja tuo oli ehkä huono vertaus toi aikasempi
Neiti Etsivä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

Tämän kaiken eläinten oikeuksien vauhkoamisen keskellä tulisi kuitenkin kaikkien muistaa,että eläin ei ole samalla tavalla inhimillinen olento kuin ihminen. Ei edes se kotona perheen keskellä elävä lemmikki koira tai kissaakaan :roll:
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
mikodeus
Sofia Karppi

juuri niin neitietsivä puhuu asiaa!!
aamu
Sofia Karppi

Niin,mutta tuntee kipua, ahdistusta,pelkoa, tuskaa, eikä sillä ole aikakäsitystä.

Eläimelle pieni hetki voi olla ikuisuus.
Kun viet roskat ulos,niin koira on aivan onnessaan kun tulet takaisin, se saattaa kokea ajan ihan eri tavalla. En edes halua ajatella,miltä muutama kk häkissä tuntuu,jos ( JOS ) pieni hetki saattaa olla eläimelle ikuisuus.

Eläin ei ole ihminen, ei todellakaan. Mutta ihmisellä on valta kohdella eläintä inhimillisesti. Itse ainakin tunnustan ylemmyyteni ja valtani kohtelemalla heikompiosaisia hyvin.
combat18
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja combat18 »

juuri niin aamu puhuu asiaa!!
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Neiti Etsivä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Neiti Etsivä »

Ei tietenkään eläimelle saa aiheuttaa turhaa kipua ja kärsimystä. Se, että tuntee kipua ei kuitenkaa tee vielä mistään olennosta inhimillistä.
Mitäpä veikkaatte tunteeko esimerkiksi susi suuria omantunnontuskia ja syyllisyyttä raadellessaan jonkun söpön lemmikkikoiran :roll:
Ihminen on ainoa eläin, joka osaa pysyä ystävällisissä väleissä syötäväkseen tarkoittamiensa uhrien kanssa ennen kuin syö ne.
SVC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SVC »

Sudet eivät myöskään laita ihmislapsia pieniin häkkeihin tulevaa nylkemistä varten ja rauhoittele itseään totealla "etteivät ne paremmasta tiedä".

Ihmiskunnalla on taito ajatella ja tuntea, kunpa sitä myös käytettäisiin.
aamu
Sofia Karppi

Neiti Etsivä kirjoitti:Ei tietenkään eläimelle saa aiheuttaa turhaa kipua ja kärsimystä. Se, että tuntee kipua ei kuitenkaa tee vielä mistään olennosta inhimillistä.
Mitäpä veikkaatte tunteeko esimerkiksi susi suuria omantunnontuskia ja syyllisyyttä raadellessaan jonkun söpön lemmikkikoiran :roll:
Ei,mutta susi tekee sen syödäkseen. Turkis on edelleen turha. Paitsi ehkä jossain Siperiassa,en tiedä onko siellä toppavaatteita saatavilla=)

^muuten,ylläolevaan liittyen, olen miettinyt pitkään,että pystyisinkö syömään esim. jonkun pihvin JOS tietäisin, mistä nimenomaisesta eläimestä se on peräisin...Tyyliin "valikoi karitsa,josta haluat paistisi!"..

Tyydyn tietämättömyyteni tilaan, enkä edes halua tietää,myönnän sen. Hyvin vähän kyllä syönkään kanaa/punaista lihaa. Mummolassa oli joskus ankkoja yms, joista tuli sitten pöydän lisukkeita. En kyennyt syömään niitä, en vaikka yritin. Kun Akua ja iinestä oli syöttänyt vesiheinillä yms koko kesän,niin ajatus siitä,että nyt ne ovat tuossa edessä lihoina, ei ollut oikein mukava silloin lapsena. Ei olis kai nytkään.

Nyrkkisääntö on varmaan se,että kun eläimellä on nimi, niin ruokahalu katoaa ainakin mulla :lol:
turakainen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja turakainen »

Klaara kirjoitti:No tietenki. Ja saada ihmiset kans uskomaan, että on väärin, että se on laillista. Onhan ihmisten mielipiteet muuttunu ihan helvetisti 90-luvun puolivälistä, millon noi iskut Suomessa alko. Ja EU:ssa ollaan hyvää vauhtia kieltämässä turkistarhausta. Ja tehotuotantoeläinten olojen parantamisessa ollaan menossa eteenpäin, pikkuhiljaa. Ei lait muutu, ellei niitä vastusteta. Laillisin keinoin muutos on vaan liian hidasta. (Mutta toki laillisin keinoin vaikuttaminen kulkee aina rinnalla)

Mut hei, mä en jatka enää täällä. Voitte mennä tonne eläinoikeusfoorumille vääntää. :D

Mutta kun se homman pointti on se että mennään voimassa olevien lakien mukaan ja se sallii turkistarhauksen tällä hetkellä.Jos laki muuttuu niin se muuttuu muutenkin enkä näe että turkistarha iskut olisi siihen vaikuttanut mitenkään.

Ja yksi asia jota varmaan kukaan ei tule ajatellekksi on se että jokainen viherhippi joka pyörii tuolla turkis tarhojen ja navetoiden luona ottaa hitonmoisen riskin oman terveyden ja hyvin voinnin kannalta jos jää kiinni . En enää kyllä luottaisi siihen että ilmoittaisivat poliisille vaan viherhippi otaa turpaan ja rankasti. Mutta se on vaan suoraa toimintaa toiselta puolelta kun puolustaa Laillista elinkeinoa joten samoilla eväillä mennään sitten
Vastaa Viestiin