Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

ABC kirjoitti: Itse luulisin, että kun yhteyttä ei ole löydetty, niin kyse voi olla jostain aiemmasta saneeraustilanteesta, joka olisi tapahtunut jo vuosia sitten.
Minustakin tuntuisi kummalliselta, että Luvatan irtisanomiset olisi taustalla kun niistä oli aikaa vasta suht vähän.
Onko mitään tietoa, oliko JL jo aiemmin mukana jossain muissa saneerauksissa? Mitä Lahti duunasi ennen oman firmansa Juliuksen perustamista. Keille teki töitä Juliuksen kautta?
Olisi aika paljon kysymyksiä ilman vastauksia.
Harmillista.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

MissHolmes kirjoitti:
Uskon silti enemmän kolmiodraamaan.

Jotenkin tuo sopii tekotavaltaa minusta enemmän niin henkilökohtaiseen traumaan.
Olen samaa mielä MissHolmesin kanssa. Jos olisi irtisanomisesta ja kostosta kyse, luulisin, että teko olii apahunut jossain muualla.
Muista lähdekritiikki!
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

skoone kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Uskon silti enemmän kolmiodraamaan.

Jotenkin tuo sopii tekotavaltaa minusta enemmän niin henkilökohtaiseen traumaan.
Olen samaa mielä MissHolmesin kanssa. Jos olisi irtisanomisesta ja kostosta kyse, luulisin, että teko olii apahunut jossain muualla.
En nyt ihan heti näe, että missä tuollainen teko voisi helposti tapahtua niin, etteivät sivulliset keskeyttä sitä tai uhri pääse pakoon, muualla kuin uhrin kotona?
Every ship must sail a world.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kyllikki S kirjoitti:
Ailar kirjoitti: Tästähän aikanaan väännettiin täällä, että oliko Lahdella kokemusta mielisairaanhoidosta, jolloin tekijä voisi löytyä näistä potilaista. Tällaista työjaksoa ei luultavammin ainakaan mainita hänen kohdallaan, mutta olikohan silti.
Miksi Lahti olisi ollut mielenterveysalalla töissä? Hänhän oli sosiaalipsykologi, jotka eivät käsittääkseni tee mielenterveyspuolen töitä.
En usko, että tekijä löytyisi jostain tämän kaltaisesta menneisyydestä vaikka tekijä ilman muuta mielenterveyspotilaaksi kuuluisikin (ehkä onkin).
Voi kuule, tästä nyt oli jo aikaa sitten jutustelua, mutta otetaas uusiks:
On henkilö saanut minkätahansa koulutuksen, hän saattaa toimia ihan muulla alalla. Esim. Minä olen vuosia tehnyt hoitoalan töitä, eikä koulutukseni edes viittaa tuohon suuntaan. Paremmin Lahti olisi koulutuksensa puolesta sopinut hoitotöihin kuin minä. Ja suorastaan ihmettelisin, ellei hän ollut kiinnostunut ihmisen psyykkisestä puolesta, sen kanssahan hän työskentelikin ja ikävä kyllä joutui lopulta luopumaan hengestäänkin sen takia, että jollakin henkilöllä psyyke heitti volttia. Lahti olisi saattanut esim. opintojensa rahoittamiseksi tehdä tällaista työtä.

Tässä jutussa nyt ei tosiasioita ole tiedossa nimeksikään. Se tiedetään, että Lahti surmattiin kotonaan 1.12. perheen ollessa läsnä. Kaikki muu on joko silminnäkijöiden kertomaa tai poliisien antamia tiedotteita. Jälkimmäisestä sen verran, että eipä edes tuohon kuuluisaan nauhan sisältöön sitten ollut luottamista. Hätätallenteessahan piti olla murhaajan ääntä jopa useitten minuuttien ajalta. Mikä oli lopputulos? Yhtä tyhjän kanssa. Ilmeisesti tutkijat ovat hinkanneet tallenteen niin moneen kertaan, että siitä päivä paistaa läpi ja nauhalta kuuluu pelkkää hiirien vikinää :D
Itse en luota yhteenkään ns. todennäköisyysseikkaan. Mutta nyt ei jaksa enää vuodattaa!
Kyllikki S
Adrian Monk

Ailar kirjoitti: Voi kuule, tästä nyt oli jo aikaa sitten jutustelua, mutta otetaas uusiks:
On henkilö saanut minkätahansa koulutuksen, hän saattaa toimia ihan muulla alalla. Esim. Minä olen vuosia tehnyt hoitoalan töitä, eikä koulutukseni edes viittaa tuohon suuntaan. Paremmin Lahti olisi koulutuksensa puolesta sopinut hoitotöihin kuin minä. Ja suorastaan ihmettelisin, ellei hän ollut kiinnostunut ihmisen psyykkisestä puolesta, sen kanssahan hän työskentelikin ja ikävä kyllä joutui lopulta luopumaan hengestäänkin sen takia, että jollakin henkilöllä psyyke heitti volttia. Lahti olisi saattanut esim. opintojensa rahoittamiseksi tehdä tällaista työtä.
Minulla taas on tunne, että Lahti oli enemmän kiinnostunut businesspuolesta kuin varsinaisesti tuntenut kutsumusta ihmisten psyyken hoitamiseen. Siksi pidän epätodennäköisenä, että olisi ollut hoitoalalla. Yhtä hyvin olisi voinut olla lakaisukoneenkuljettajana. :lol:
Kärjistetysti.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Ailar kirjoitti:Hätätallenteessahan piti olla murhaajan ääntä jopa useitten minuuttien ajalta. Mikä oli lopputulos? Yhtä tyhjän kanssa.
Vielä kerran: ei ole mitään syytä uskoa, etteikö surmaajan ääni todella kuuluisi häke-tallenteella. Yksittäisen lehtimiehen päinvastainen väite on tutkijoiden puolelta jo kumottu.
Ailar
Jessica Fletcher

Tää koko palsta on mennyt yhdeksi kissanhännän vedoksi. Kaikki ehdotukset kumotaan vääjäämättömästi, aivan kuin kumoaja tietäisi 100% varmuudella kuinka Lahden surma on tapahtunut. Jos joku sen tietää, kertokoon sitten faktat myös poliisille. Minä en ainakaan tiedä, kunhan olen pohtinut eri mahdollisuuksia.

Itse olen pitänyt parhaana antina kirjoittajien ´mielikuvitustarinoita´ ja pohdintoja kuinka juttu olisi saattanut tapahtua. Ikävää, että nämä jutut tyrehtyvät aina jo alkuunsa. :(
skoone
Ainesta Watsoniksi

Ailar kirjoitti:Tää koko palsta on mennyt yhdeksi kissanhännän vedoksi. Kaikki ehdotukset kumotaan vääjäämättömästi, aivan kuin kumoaja tietäisi 100% varmuudella kuinka Lahden surma on tapahtunut. Jos joku sen tietää, kertokoon sitten faktat myös poliisille. Minä en ainakaan tiedä, kunhan olen pohtinut eri mahdollisuuksia.

Itse olen pitänyt parhaana antina kirjoittajien ´mielikuvitustarinoita´ ja pohdintoja kuinka juttu olisi saattanut tapahtua. Ikävää, että nämä jutut tyrehtyvät aina jo alkuunsa. :(
Olen samaa mieltä. On ihme homma, että eräät nikit heti tyrmäävät kaikki teoriat tai yritykset luoda valoa tapaukseen. Ihan kuin ei haluttaisikaan asian ratkeavan?
Muista lähdekritiikki!
Kyllikki S
Adrian Monk

Ailar kirjoitti:Tää koko palsta on mennyt yhdeksi kissanhännän vedoksi. Kaikki ehdotukset kumotaan vääjäämättömästi, aivan kuin kumoaja tietäisi 100% varmuudella kuinka Lahden surma on tapahtunut. Jos joku sen tietää, kertokoon sitten faktat myös poliisille. Minä en ainakaan tiedä, kunhan olen pohtinut eri mahdollisuuksia.

Olen aivan samaa mieltä tässä asiassa! (vaikka en siis uskokaan Lahden olleen erityisen mielenterveystyöorientoitunut, vaikka hänen ammattinimikkeessään tuo psykologi hämäävästi kummitteleekin.)
Tässä vaiheessa kun kohta vietetään rakkaan Ulvilan tapauksemme 2-vuotis päivää, eikä murhaa edelleenkään ole ratkaistu, niin parasta antia palstalla on näiden "mielikuvitusteorioiden" setviminen.
Kaikki todennäköisyydet on käyty läpi satoja kertoja eikä edelleenkään kukaan meistä nettisherlokeista (saati poliiseista) ole onnistunut selvittämään murhaa.
Joten ainoa tapa ylläpitää keskustelua/väittelyä on sallia kaukaakin haetut teoriat. Marsalkan kackelsberileimankin uhalla. :wink:
Itse pidän kiinni omasta ufoteoriastani kunnes toisin todistetaan. :D

Matula: Muitakin yhteyksiä löytyy kuin tuo mainitsemasi korkeakoulutausta.

Ps. huomasitteko, että vaimon osuutta setvittiin kiivaasti jokunen päivä sitten suoli24:ssä? Mahtoiko olla osa ko. keskusteluun osallistuneista Minfosta...
Itse en tunnusta.
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Miten olisi tällainen:
Lahden lapsi on koulukiusannut jotakuta ja isä on kostanut. Tai päinvastoin,joku on kiusannut Lahden lasta ja sitten Lahti on vaatinut asian selvittämistä ja kiusaaja on ehkä erotettu koulusta tai vastaavaa ja taas isä on kostanut. Jos oletetaan, että se Raisiosta varastettu volvo liittyy tähän, niin silloinhan kiusaaminen on voinut tapahtua jo silloin kun Lahdet asuivat Raisiossa.

Toisaalta Lahden vanhin lapsi oli 9v. vuonna 2006 ja jos Lahdet muuttivat pois Raisiosta 2002,niin silloin,vuonna 2002, vanhin lapsi olisi ollut 5-vuotias. Sen ikäiset lapset eivät kyllä yleensä kiusaa toisiaan mitenkään dramaattisesti.

Uskon kyllä, että Raision volvo on se ja sama volvo. Uskon ainakin niin kauan kunnes poliisi tiedottaa asiasta. Eli siis murhaaja on Raisiolainen.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Anile kirjoitti: Uskon kyllä, että Raision volvo on se ja sama volvo. Uskon ainakin niin kauan kunnes poliisi tiedottaa asiasta. Eli siis murhaaja on Raisiolainen.
Olisiko vaikka jonkun raisiolaisen naisen mies?
Muista lähdekritiikki!
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä olen taas vähän pihalla.

Onko siis juuri tuolloin 2 vuotta sitten Raisiossa varastettu juuri tuollainen punainen volvo?
Onko volvon omistaja tutkittu?
Onko varkaus totta vai tarua?

Mistä moinen ''huhu'' on saanut alkunsa? Faktaa... pyytää hän varovasti :oops:

Olisi kyllä aika sattumaa, että juuri Lahden entisestä kotikaupungista sattumoisin varastetaan juuri 'tekijään' sopiva volvo sopivasti edellisellä viikolla.

Missä oli raisiolaisen tekijän vaimo tuolloin aiemmin illalla? Oliko vaimo samoissa juhlissa joissa Lahti? Tuliko vaimo kyydillä Turusta Raisioon ja Lahti jatkoi siitä Poriin.
Ja aviomies säntäsi varastetulla volvolla perään.

Sisu kuitenkin meni kurkkuun ja siitä viive.

Lahden vaimo haavoittui, mutta ei kuolettavasti. Jos tekijällä olisi ollut aikomus tappaa myös vaimo, olisi hän hoitanut asian kyllä kunnolla loppuun.
Mutta tässä tapauksessa vaimoa ei ole ollut tarkoitus tappaa, hätistää vain sivummalle ja pois tieltä.
Tekijälle Lahden vaimo on yhtälailla uhri ja tekijän mielestä ikään kuin hänen puolellaan, petettyjen puolella.
Nuotio & Äreät Tiput
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Minua kiinnostaisi saada kuvia tapahtumapaikoilta tämänkin tapauksen yhteyteen. Esim. baari, joka liittyy tapaukseen uhkaustapauksen kautta, ja teiden liittymät, joista tekijän reitti on saattanut kulkea, vesitornin lähellä oleva kääntöpaikka...

Ei löytyisi ketään joka asuisi tarpeeksi lähellä käydäkseen näppäilemässä kuvia??
Every ship must sail a world.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Raisiosta varastetun Volvon tarina löytyy kyllä ed. viesteistä, eikä edes kaukaa. Volvo on eri mallia (760). Ei liene liittyvän tapaukseen. Muuten tapahtuma olisi saattanut olla "puuttuva palanen"... Uhrilla historiaa Raisiossa, Raisiosta varastetaan surmavuonna punainen Volvo, punainen Volvo nähdään uhrin asuinalueella ennen surmaa...

Ja kyllä näitä eri vaihtoehtoja täytyy minustakin pohtia, mutta minkä ihmeen takia myös sellaisia, jotka POLIISIKIN on jo kertonut olevan poissuljettu mahdollisuus?? Kyllä varteenotettavat perusteet tulee olla pohdinnalla, ei vain "musta nyt tuntuu" kyllä riitä...
Ailar
Jessica Fletcher

Matula, jos sinä ehdotat 760-mallista Volvoa ja poliisit toisen sarjan Volvoa, eikö tämä sinunkin ehdotuksesi sodi tosiasioita vastaan? Jos siis kaikkea poliisien suusta ulos tulevaa pidetään tosiasiana, ehdotustasi voidaan pitää "turhana". Omasta mielestäni se tosin on kiinnostava, mutta se logiikka, se logiikka... samaa logiikkaa kun pitäisi soveltaa kaikkien kirjoittajien osalta, eikö niin?
Lukittu