Eiköhän kyse ole susikannan kasvusta maassamme. Jos sinulla itselläsi olisi karjaa ja pieniä lapsiakin, niin susijahtiin lähtisit, kun sudet raatelisi ja tappaisi karjaa työkseen.Ifigeneia kirjoitti: Ke Syys 24, 2025 6:17 pmEn erikoisemmin innostunut siitä että Essayah haluaa päästä tappamaan susia. Lienee keskiajalla susi ollut Saatanan symboli, ja ei näemmä ole päästy susivihasta vieläkään.ajanpatina kirjoitti: Ke Syys 24, 2025 4:07 pmKristillisistä lähinnä on harmia "tapakristityistä". Mutta tietysti ihmiset, joiden moraalikäsitteet ovat suht koht nollilla, kokevat kristilliset moraalikäsitteet hirveinä, kamalina, ahdistavina, kun ei saa rauhassa tehdä syntiä ja mennä "herättelemättä" päätä pahkaa helvettiin.Ifigeneia kirjoitti: Ti Syys 23, 2025 8:24 pm Noissa ampumahommissa itse kyllä mieluummin aloittaisin kristillisdemokraattien metsästyskauden. Krisseleiden suojelua ei enää tarvitse harjoittaa, koska laji on lisääntynyt jo riesaksi asti.
Make martyrs great again.![]()
Muuten... muhamettilaisista sinulla olisi enemmän ´pään vaivaa´, koska heidän seurassaan pääsi voisi hyvinkin pudota, jos menisit kuksiin niiden tyttäriä tai muijia, tahi pilkkaisit muhamedia, tahi joisit ählämien maassa ´miestä väkevämpää´...![]()
Joitakin ihmisiä taitaa ärsyttää kaikki eläimet joita ei ole tapettu, tungettu häkkiin tai kytketty nuoraan tai kettinkiin kiinni.
Onneksi en itse ole kristitty, kun heillähän on tämä "älä tapa" ja "rakasta lähimmäistäsi", ja onpa Maatakin laitettu vaalimaan - ja kaikkea tuota vastaan pitää kuitenkin pullistella ja potkiskella kuin uhmaikäinen.
Muslimeista olen jäkättänyt jo 10 v. Perseestähän se islam on. Mutta ehkä sen suhteen ihmisten uppiniskaisuus on hyväksi, eli monet muslimit eivät tee kuten islam kehottaa. Nakkele homoja katoilta ja sitä rataa. Vielä kun loputkin haistattaisivat pitkät koko islamlarpille.
Onneksi ja onneksi... Kristillinen oikeus- ja moraalietiikka on lähtöisin Raamatusta. Se on puhtaasti itse kunkin ihmisen oma valinta, minkä arvopohjan hän elämälleen asettaa, vai onko mitään arvopohjaakaan...!? Ne on puhtaasti valintakysymyksiä kuten kaupassa käynti, menenkö K-Markettiin vaiko S-Markettiin tahi jonnekkin muualle. Joka tapauksessa kaikilla meidän ihmisten valinnoilla on oma seurauksensa, joka asiassa. Syyn ja seurauksen laki toimii vääjäämättä, mikä näkyy "jälkijunassa" tekemämme valinnan jälkeen. Seurauksen voi nähdä, taikka paremminkin tuntea saman tien, kun potkaisee paljailla varpailla isoa kiveä. Ei muuten potkaise toista kertaa, noin niin kuin ´kokeeksi´.
Toiset valintamme näkyvät hitaammin, kuten alkoholismin ja narkomanian kehitys seuraamuksineen. Niin ikään, jos tapat jonkun, niin tekoa et tekemättömäksi saa, vaikka kuinka kaduttaisi ja seuraamus seuraa siitäkin.
Samoin on meidän Jumala-suhteen kanssa. Silläkin on oma seuraamuksensa jo tässä ajassa, saatika iankaikkisuudessa. Vietämmekö ikuisuuden taivaassa, vaiko helvetissä, sen valinnan teemme täällä ajassa. Siirryttyämme ajan rajan tuolle puolen, valintoja ei enään tehdä. Siellä on myöhäistä tehdä valintoja, kun alkaa se iankaikkinen valitus, jos osoite on kerran tuonela ja sitä kautta kadotus, eli helvetti.
´Kultaista keskitietä ei ole´, eikä myöskään välimuotoja. Niinpä itse kullekin ihmiselle kuuluu täällä ajassa kysymys, "Mitä teet Jeesukselle"?