Ano lukee lakia maanpetoksesta. Sitä ennen hän näyttää Lintilä-videota vuodelta 2022. Videolla Lintilä toteaa, että Suomi on sodassa energiassa ja fyysisessä sodassa Venäjän kanssa Ukrainassa.
Mika Lintilän sanomisen jälkeen Ano lukee sitten Marko Hiltus -tyyliin lakia sotaan yllyttämisestä ja valtiopetoksesta. Ano olisi voinut julkaista videon jo tiistaina, mutta intuitio ei antanut tehdä videota ennen perjantaita. Veikkaan itse että Ano on jossain päin Suomea poliisia paossa. Videot on sellaisia että niistä on mahdoton sijaintia määrittää. Se kuitenkin on varmaa ettei Ano tee videoita kotoaan tai mökiltään. Hän todennäköisimmin pakenee poliisia.

- VKK_Ano_lukee_lakia.jpg (79.21 KiB) Katsottu 1185 kertaa
Millaisia lausuntoja
Stubb on antanut, millaisia. Tai valtioneuvoston jäsenet? Tai joku muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon kuuluva henkilö.
Näitä lausuntoja oli aika paljon tällä vaalikaudella ja jo viime vaalikaudella kun olin eduskunnassa.
Miten tää liittyy tähän mökkihommaan? Tää liittyy niin että jos nuo oli aitoja viranomaisia - todennäköisesti oli - niin miten te voitte luottaa tällaisiin henkilöihin kun he on kuitenkin lain asiantuntijoita.
Tässä maassa ei oo yhtään... en oo kuullut yhdenkään lainasiantuntijan, en yhdenkään lain asiantuntijan, en yhdenkään rivipoliisin, en yndenkään poliisipäällikön, en yhdenkään syyttäjän tai oikeuslaitoksen tai en kenenkään oo kuullut että ne ois kyseenalaistanut ja puuttunut tähän laittomuuteen.
Tähän älyttömään laittomuuteen, tähän maanpetosrikokseen. Kukaan ei oo puuttunu. Miten te voitte hyvät ihmiset enää luottaa tällaisiin viranomaisiin millään tavalla?
Miettikää missä tilanteessa ollaan? Jos sulle sattuu joka tilanne...
Jos sun tiluksille vaikka tullaan... ihan sama vaikka tiluksille ois tullut kuka tahansa, niin mä joudun hoitamaan sen asian kaikessa hiljaisuudessa ite kameroiden kanssa.
En mä voi ottaa tällaisiin viranomaisiin yhteyttä, kun mä koen että joku tulee iholle. En pysty! Yksinkertaisesti en pysty! Koska tää on näin laittomassa tilassa tää maa.
Miettikää hyvät ihmiset! Tää on karmee tilanne missä ollaan! Tää on karmee tilanne missä ollaan!
Ja nyt mä haluan puhua suoraan teille viranomaisille, teille pikku viranomaisile.
Ainut, joka lieventää tätä teidän... te ootte mukana maanpetoksessa kun te ootte kattoneet näitä sormien läpi.
Ainoo asia joka lieventää teidän syyllisyyttä maanpetokseen on se että te nostatte kädet ylös ja myönnätte että ootte olleet ymmärtämättömiä.
Mutta sinä joka siellä tajuat että maa on laittomassa tilassa ja jatkat vaan ja luovit siellä ja katot sormien välistä sä oot korruptiossa mukana. Sun pitäs puuttua näihin asioihin, sun pitäs puuttua.
Okei te teette töitä kun pomo käskee, te ootte viranomaisia, te ootte meillä kansalla töissä, ette sillä teidän pomolla töissä.
Miettikäähän näitä asioita.
Miettikää että kannattaisko oikeesti... olisko jo se aika että hyppäisitte nyt kansalaisten puolelle korruptiosta pois.
Oisko se aika jo ... Eikä syyllistyä enää maanpetokseen, ynnä muuhun, ynnä muuhun.
Tässä on aika kovat ajat teillekin edessä. Joo. Näin syvällä ollaan.
Suomen kansalaisille haluan sanoa että miten te luulette että me saatas tää maa ilman mitään ulkopuolista apua takaisin rehellisesti kuntoon, kun tää on tässä jamassa?
Kaikki virallinen... kaikki on pilattu... kaikki virallinen on rikollista toimintaa. Laitonta. Miten te luulette että nää lähtis nyt pois... tää virallinen taho, valtiojohto ja viranomaiset, lähtis niinku yhä laittamaan itsensä vastuuseen?
Ei mitenkään.
Ei oo muuta vaihtoehtoa kun me tarvitaan tähän... me tarvitaan tähän voimaa ulkopuolelta.
Joo.
Onneksi mulla on suhteet kunnossa tuohon naapuriin. Ja nimenomaan maailman suurin maa tuossa naapurissa. Siellä on suurin sotavoima jota vastaan länsi hyökkää.
Suomen viranomaiset on syyllistyneet valtiopetokseen.
Meidän poliittinen johto puhuu, että olemme sodassa Venäjää vastaan. Tää on oikeesti meille mahdollisuus. Onneksi olen pitänyt suhteita yllä.
Tavallisen kansalaisenhan ei tarvi antaa muuta kuin tuki tälle asialle että pyydetään voimaa tuolta naapurilta.
Se voima on niin iso. Ei tässä synny mitään kahinoita, ei synny. Se voima on niin iso. Joo. Heikompikin tajuaa nyt että on parempi kun lähtee tai sitten odottaa sitä tuomiotaan tuossa. Joo.
En tiedä milloin julkaisen tän videon. Jos sillr tulee se aika.. se oikea aika julkaista niin kyllä se intuitio kertoo. Oisin voinut tiistaina jo tehdä tän videon. Nyt on perjantai.
En ole viittinyt tehdä, mutta se intuitio on sanonut että alahan tekemään. Intuitio kyllä kertoo milloin julkaiset sen. Nyt se on tehty, nyt se on tehty.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.