Hurja Pakomatka Kajaanissa: Tyttö pakeni poliisia, kyydissä 10-vuotias pikkuveli

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Chiefwiggum
Armas Tammelin

Hurja Pakomatka Kajaanissa: Tyttö pakeni poliisia, kyydissä 10-vuotias pikkuveli

Viesti Kirjoittaja Chiefwiggum »

Alaikäinen tyttö pakeni poliisia Kajaanissa. Pelkääjän paikalla istui 10-vuotias pikkuveli.

Ensihoito kuljetti lapset sairaalaan tarkastettavaksi.

Anne Salminen
"Tänään klo 4:17 (päivitetty klo 4:44)
13-vuotias tyttö ajoi kovaa vauhtia poliisia karkuun Kajaanissa, Oulun poliisilaitos kertoo tiedotteessaan.

Tilanne alkoi, kun poliisipartio kiinnitti huomionsa kaupan pihalla olleeseen henkilöautoon. Tapaus sattui keskiviikkoyönä noin kello 1.20 aikaan.

Poliisit päättivät tarkistaa auton. Kun kuljettaja huomasi poliisit, hän lähti pakenemaan.

Pakoauto kulki tiedotteen mukaan kovaa ylinopeutta. Se jatkoi pakoaan kevyen liikenteen väylälle, jonka mutkassa ajoneuvo suistui tien reunassa olleeseen puuhun.

Poliisille selvisi tapahtumapaikalla, että ajoneuvoa oli kuljettanut 13-vuotias tyttö. Etupenkillä istui hänen 10-vuotias pikkuveljensä.

– Kävi ilmi, että he olivat ottaneet perheen auton luvatta käyttöön, tiedotteessa kerrotaan.

Ensihoito kuljetti molemmat lapset sairaalaan mahdollisten vammojen toteamiseksi.

Poliisi on ilmoittanut asiasta lasten vanhemmille sekä sosiaalipäivystykseen.

– Asiasta on kirjattu rikosilmoitus, mutta tekijän alaikäisyyden vuoksi sosiaalitoimi jatkaa asian selvittämistä lasten ja heidän vanhempiensa kanssa, tiedotteessa kerrotaan."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19c8 ... 0bab863578
Kuumaperuna123
Remington Steele

Re: Hurja Pakomatka Kajaanissa: Tyttö pakeni poliisia, kyydissä 10-vuotias pikkuveli

Viesti Kirjoittaja Kuumaperuna123 »

Missä vanhemmat? 13v ja 10v keskellä yötä luvattomasti anastetulla autolla liikkeellä? Ei taida sosiaaliviranomaisista olla tuossa vaiheessa enää paljon apua jos vanhempien kiinnostus tuota luokkaa.
MrEhtivä

Re: Hurja Pakomatka Kajaanissa: Tyttö pakeni poliisia, kyydissä 10-vuotias pikkuveli

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Itse luulen ettei kotiolot taida olla ihan kunnossa, ehkä yrittivät ottaa "ritolat"
Haades
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Haades »

Luulen, että autoilu on ollut perheen yhteinen harrastus. Lapset ovat varmaan olleet mukana paljonkin autoharrastuksen parissa. Tuskin 13-vuotias on mistään YouTube-videoista autoa oppinut ajamaan. En usko, että tähän liittyy mitään sen suurempaa perheeseen liittyvää tramatiikkaa.
Kun kaikki rötöstelevät ja Kela-tuilla elävät matut lähetetään täältä kotimaahansa, kummasti rasismikin vähenee.
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Kuumaperuna123 kirjoitti: Ke Loka 01, 2025 7:36 am Missä vanhemmat? 13v ja 10v keskellä yötä luvattomasti anastetulla autolla liikkeellä? Ei taida sosiaaliviranomaisista olla tuossa vaiheessa enää paljon apua jos vanhempien kiinnostus tuota luokkaa.
Ymmärtäisin jos olisi kaljakaupat olleet auki, ja muksu kuskina umpikännisille vanhemmilleen.
jekkumaisteri
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

MrEhtivä kirjoitti: Ke Loka 01, 2025 8:06 am Itse luulen ettei kotiolot taida olla ihan kunnossa, ehkä yrittivät ottaa "ritolat"
Itselle tuli mieleen että ǰos ne lapset lähti hakemaan huoltajaa kapakasta autolla
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

jekkumaisteri kirjoitti: Ke Loka 01, 2025 11:55 am
MrEhtivä kirjoitti: Ke Loka 01, 2025 8:06 am Itse luulen ettei kotiolot taida olla ihan kunnossa, ehkä yrittivät ottaa "ritolat"
Itselle tuli mieleen että ǰos ne lapset lähti hakemaan huoltajaa kapakasta autolla
:lol: Tulevaisuuden taksikuski siis 👍
Anoteus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

Eiköhän vanhemmat löydy kotoa sammuneena..
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

jekkumaisteri kirjoitti: Ke Loka 01, 2025 11:55 am
Tällaistakin tapahtuu, mutta harvoin ne ihan noin nuoria on. Mutta nytpä on mahdollisuus saada (auton)ajokortti 17-18-vuotiaana, kun ei se voi noin paljon siirtyä. Eikä välttämättä muutkaan kortit.
Matti Ja Maija
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

Ehkä vähän OT. Mutta aikoinaan seurustelin naisystävän kanssa jolla kaksi teini-ikäistä likkaa.

No likat luulivat että ollaan nukkumassa jo, itse pihalla tupakalla penkillä. Hiipivät ulos hiukan kikattaen ja tosi varovasti. Kysyinpä sitten että mihis likat on matkalla tähän aikaan yöstä? Melko kalpeeksi ja vaivautuneeksi menivät. No sovittiin ettei puhuta tästä mutsille mitään, jos menette heti sisään ja nukkumaan. Aamulla oli melkoisen noloja tyttäriä aamupöydässä. :D
Slava Ukraini! <3

JanitaSlima nauraa joka paikkaan. :D

Bänniä hänelle.
Haades
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Haades »

Itse taas luulen, että vanhemmilta oli peukku lopussa. Olivat lähettäneet lapset ostamaan diileriltä lisää.

Pitäisiko poliisien hieman parantaa tiedoitusta, ettei arvailut lähde ihan laukalle?
Kun kaikki rötöstelevät ja Kela-tuilla elävät matut lähetetään täältä kotimaahansa, kummasti rasismikin vähenee.
Vastaa Viestiin