Oli mikä oli, niin 95% on paskasakkia.Puheenjohtaja kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 7:59 pmOnko lapsena Irakista, tai Somaliasta Suomeen tullut matu?Bird kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 7:55 pmJuuri näin. Koivisto on maMu.aivoriihi kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 1:35 pm
Koivisto todellakaan ei ole mikään matu. Hän muutti 6-vuotiaana vanhempiensa mukana Yhdysvaltoihin, kävi koulunsa siellä, opiskeli ammatin, löysi vaimon, perusti perheen, teki töitä ja maksoi veronsa.
Suomalaismatun karut kokemukset karkotuskeskuksessa USA:ssa
Re: Suomalaismatun karut kokemukset karkotuskeskuksessa USA:ssa
-
PaikallaVasikkahattu
- Frank Drebin
Älä nyt viitsi jauhaa tuollaista. Noi on mediaanituloja ja sisältää myös ylitöitä. Eli vaikka joku roskakuskien kärkiprosentti tienaisi sen satatonnia vuodessa, niin ollaan edelleen vasta puolessa välissä tuosta sinun väittämästäsi.qurqo kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 8:33 pm Aloittelijan pohjapalkkoja. Kyllä ne siellä tienaa, ketkä haluaa hommia tehdä pitkälti yli satkun. Nykissä on mahdotonta elää 50 000 palkoilla, jos joutuu vuokralla olemaan. Siellähän useimmat aikuisetkin joutuu elämään frendien tapaan kimppakämpissä.
Ja useimpien aikuisten kimppakämpät on just jotain Frendeistä tuttua fantasiaa. Kyllä kimppakämpissäkin asutaan, mutta ei mitkään roskakuskit siellä keskustassa tyypillisesti asu. Tilastollisesti 42% New yorkissa asuu doubled-up tyyppisesti ja niihin lasketaan myös vanhemmillaan asuvat täysi-ikäiset lapset. Ja loput jotka siellä Frendit tyylisesti asuu kimppakämpissä, on nuoria aikuisia.
Samaa tuubaa tuokin on. Charlie Kirk nyt ei ollut mitenkään tunnettu totuudessa pitäytymisessä. Samanlaista kissojen ja koirien syönti sontaa se suolti kuin Trumpkin. Ei talkkarit tienaa mitään pari hunttia vuodessa. Jotkut yksittäiset on voinut over-time korvauksilla päästä siihen. Mutta se on vähän kuin sanoisi, että olisi saanut pillua mutta ei antanut. Jos joku tekee 2 vuoroa peräkkäin 361 päivää vuodesta niin ei sitä minään mittarina voi pitää.
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Ryssien kohdalla se on 100%.ed_gein kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 9:27 pmOli mikä oli, niin 95% on paskasakkia.Puheenjohtaja kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 7:59 pmOnko lapsena Irakista, tai Somaliasta Suomeen tullut matu?
Voitko kertoa oletko edes ollut yhtä paljon tekemisissä arabien ja afrikkalaisten kanssa kuin venäläisten kanssa? Entä onko antaa esimerkkejä, miksi et ole tullut toimeen arabien ja afrikkalaisten kanssa?ed_gein kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 9:26 pm
Totta kai vangeissa on paljon venäläisiä koska heitä on paljon. En rakasta venäläisiä, mutta kaikki keiden kanssa olen tekemisissä ollut ovat olleet mukavia, ahkeria ja asiallisia. Toisin kuin arabit tai afrikkalaiset joiden kanssa on mahdoton tulla toimeen.
Tämä asia ei liity Putinin valloitussotiin mitenkään.
Aika monella suomalaisella miehellä on venäläinen vaimo. Ennemmin sellaisia tänne kuin naisten muslimimiehiä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
-
vanhellsing
Ei todellakaan, olen elämäni varrella useisiin "ryssiin" tutustunut js tuskin kukaan niistä Putin faneja. Todella lojaaleja ja hyviä ystäviä kaikki ovat olleet, kannattaisi tutustua eri kulttuurista oleviin ihmisiin ennen kun kuin tuollaista rasistista paskaa oksentaa.Puheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 12:45 amRyssien kohdalla se on 100%.ed_gein kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 9:27 pmOli mikä oli, niin 95% on paskasakkia.Puheenjohtaja kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 7:59 pm
Onko lapsena Irakista, tai Somaliasta Suomeen tullut matu?
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Hyi helvetti!vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:18 amEi todellakaan, olen elämäni varrella useisiin "ryssiin" tutustunut js tuskin kukaan niistä Putin faneja. Todella lojaaleja ja hyviä ystäviä kaikki ovat olleet, kannattaisi tutustua eri kulttuurista oleviin ihmisiin ennen kun kuin tuollaista rasistista paskaa oksentaa.
Koskeeko neuvosi myös tämän palsta rasistista öyhötystä suoltaviin kirjoittajiin? Sinua triggeröi vasta ryssistä puhuminen, ei somaleista tai irakilaisista rasistisesti kirjoittaminen. Tällä palstalla on aika paljon russofiilejä. Kaikki he suoltavat rasistista sontaa päivittäin palstalle,
-
vanhellsing
Kerkisin lukemaan ennen muokkaustasi sen että ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi tai jotain, lähinnä omaan öyhötykseesi liittyi kommenttini kun olet omasta mielestäsi jotenkin parempi öyhöttäjä, ihan samanlainen rasistipaska olet itsekkkin ja en nyt muista palstan keskustelujoista jaksa kommentoida, vaan sinun kaltaisistasi "muka olevinaan suvaitsevainen ihminen" mutta et nyt sen parempi ole kommenttiesi perusteella, en minäkään, olen ihan paska ihminen ja muuta en väitäkkään.Puheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:30 amHyi helvetti!vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:18 amEi todellakaan, olen elämäni varrella useisiin "ryssiin" tutustunut js tuskin kukaan niistä Putin faneja. Todella lojaaleja ja hyviä ystäviä kaikki ovat olleet, kannattaisi tutustua eri kulttuurista oleviin ihmisiin ennen kun kuin tuollaista rasistista paskaa oksentaa.
Koskeeko neuvosi myös tämän palsta rasistista öyhötystä suoltaviin kirjoittajiin?
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi. Ryssäviha ei ole rasismia, vaan historiaan perustuvaa realismia. Onko ukrainalaisetkin rasisteja? Missä minä olen kertonut olevani suvaitsevainen ihminen?
-
vanhellsing
En ole sitten varma että sekoitinko johonkin toiseen, mutta jos oot samaa mieltä että muslimi on muslimi vaikka voissa paistaisi niin voin kätelläPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:39 am Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi. Ryssäviha ei ole rasismia, vaan historiaan perustuvaa realismia. Onko ukrainalaisetkin rasisteja? Missä minä olen kertonut olevani suvaitsevainen ihminen?
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Eivät muslimit ole Suomeen hyökänneet ja varastaneet Suomelta maa-alueita. Toki ryssän riveissä niitä on saattanut olla, kun Venäjällä asuu 15-20 miljoonaa muslimia. Historia toistaa ryssän kohdalla aina itseään. Oli johtajana kuka tahansa, niin naapureilta yritetään varastaa. Se on ryssän perusluonne.vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:45 amEn ole sitten varma että sekoitinko johonkin toiseen, mutta jos oot samaa mieltä että muslimi on muslimi vaikka voissa paistaisi niin voin kätelläPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:39 am Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi. Ryssäviha ei ole rasismia, vaan historiaan perustuvaa realismia. Onko ukrainalaisetkin rasisteja? Missä minä olen kertonut olevani suvaitsevainen ihminen?
-
vanhellsing
Sanotaan nyt se että olen sattumalta Venäjällä käynyt siellä Karjalassa mikä oli joskus Suomen aluetta ja Suomessakin työelämässä ja muutenkin tutustunut niihin kaverina, en siis mikään ryssämielinen vaan omia hyviä kokemuksia niistäkin ja läheskään kaikki ei ole Putinisteja kuten en minäkään. Ja Islamistit nyt sellainen suurin uhka on, ehkä joskus itsekkin huomaat sen kun heräät tähän maailmaan, todennäköisesti heräät vasta sitten kun on liian myöhäistä, sille en voi mitäänPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:55 amEivät muslimit ole Suomeen hyökänneet ja varastaneet Suomelta maa-alueita. Toki ryssän riveissä niitä on saattanut olla, kun Venäjällä asuu 15-20 miljoonaa muslimia.vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:45 amEn ole sitten varma että sekoitinko johonkin toiseen, mutta jos oot samaa mieltä että muslimi on muslimi vaikka voissa paistaisi niin voin kätelläPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:39 am Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi. Ryssäviha ei ole rasismia, vaan historiaan perustuvaa realismia. Onko ukrainalaisetkin rasisteja? Missä minä olen kertonut olevani suvaitsevainen ihminen?
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Oliko Karjalassa tapahtunut kehitystä sitten jatkosodan,vai oliko ryssä paskonut paikat?vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 2:01 amSanotaan nyt se että olen sattumalta Venäjällä käynyt siellä Karjalassa mikä oli joskus Suomen aluetta ja Suomessakin työelämässä ja muutenkin tutustunut niihin kaverina, en siis mikään ryssämielinen vaan omia hyviä kokemuksia niistäkin ja läheskään kaikki ei ole Putinisteja kuten en minäkään. Ja Islamistit nyt sellainen suurin uhka on, ehkä joskus itsekkin huomaat sen kun heräät tähän maailmaan, todennäköisesti heräät vasta sitten kun on liian myöhäistä, sille en voi mitäänPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:55 amEivät muslimit ole Suomeen hyökänneet ja varastaneet Suomelta maa-alueita. Toki ryssän riveissä niitä on saattanut olla, kun Venäjällä asuu 15-20 miljoonaa muslimia.vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:45 am
En ole sitten varma että sekoitinko johonkin toiseen, mutta jos oot samaa mieltä että muslimi on muslimi vaikka voissa paistaisi niin voin kätellä
Niin, että suomalaiselle islamistit ovat suurempi uhka kuin Venäjä?
-
vanhellsing
No näin se on, mutta en niin tunne Turtiaisia tai muita, Venäjästä jo omasta mielestäni sanoin että en nyt Putinia ja sitä hallintoa kannata, mutta pidän niitä venäläisiä ihmisiä ihan ihmisinä, varsinkin niitä karjalaisia. Venäjään nyt en niin suurena uhkanan senkaan takia pidä että ne on aika lailla paukut ja miehistön tuhlannut Ukraina sotaan joten ei niin hätää jos ajattelee Suomen kannalta, ainakaan muutamaan vuoteen, ellei nyt sitten jotain ydinpommeja lähettele tai jotain tosi ikäviä hybridisodankäyntejä niin että Suomessa infra hajoaa, mutta aika positiivisin mielin olen kuitenkin tällä hetkelläPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 2:04 amNiin, että suomalaiselle islamistit ovat suurempi uhka kuin Venäjä?vanhellsing kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 2:01 amSanotaan nyt se että olen sattumalta Venäjällä käynyt siellä Karjalassa mikä oli joskus Suomen aluetta ja Suomessakin työelämässä ja muutenkin tutustunut niihin kaverina, en siis mikään ryssämielinen vaan omia hyviä kokemuksia niistäkin ja läheskään kaikki ei ole Putinisteja kuten en minäkään. Ja Islamistit nyt sellainen suurin uhka on, ehkä joskus itsekkin huomaat sen kun heräät tähän maailmaan, todennäköisesti heräät vasta sitten kun on liian myöhäistä, sille en voi mitäänPuheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 1:55 am
Eivät muslimit ole Suomeen hyökänneet ja varastaneet Suomelta maa-alueita. Toki ryssän riveissä niitä on saattanut olla, kun Venäjällä asuu 15-20 miljoonaa muslimia.Ano Turtiainen vai Janus Putkonenko sinua on opettanut? Se on ihan sama kuka siellä on johtajana. Naapurilta yritetään aina varastaa itsenäisyys. Kasakka vie kaiken mitä ei ole pultattu lattiaan kiinni totesi Sauli Niinistö.
-
vanhellsing
Vasta huomasin tuon kysymyksen. Eihän siellä mitään kehitystä ole tapahtunut, se on selvää. Siis sellaisella maaseudulla kaikki talot näytti siltä että ei ole kyllä jatkosodan jälkeen tehty mitään remonttia, se oli aika ikävän näköistä kun Suomessa tottunut siihen että jonkinlaisessa kuosissa pidetään rakennukset ja pihatkin. En tiiä oliko ryssät paskonut paikat vaan lähinnä se että ne asukkaat, ryssiä nekin tai saattoi jopa olla osittain suomalaisiakin niin ei vaan jaksanut maalailla tai kunnostella kämppiä kun ei sellaista tulevaisuuden toivoa ole siinä näkyvissä. Kaikenlaista kerrottavaa olisi, mutta ei nyt jaksa. Niitä en silleen toisaalta ryssinä pitänyt, olivat vähän alempaa kastis siellä Venäjälläkin ja ensimmäisten joukossa tuonne Ukrainan sotaan vissiin painostettiin sieltä nuoria miehiä vaikkei ne varmaan niin innoissaan sinne lähtenyt, eikä äiditkään varmaan niin innoissaan siitä ollut. Se on tätä elämää vain.Puheenjohtaja kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 2:04 am Oliko Karjalassa tapahtunut kehitystä sitten jatkosodan,vai oliko ryssä paskonut paikat?
EDIT: lisäyksenä että siis 2000 luvun alussa kävin siellä, silloin oli aika eri maailma ja oli silleen helppo käydä Venäjällä.
-
Solttuetsivä
- Jessica Fletcher
Ennen oli tapana sanoa "Lapin lisä".qurqo kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 7:16 pm Olen käynyt, mutta miten siellä käyminen vaikuttaa tietoon elinkustannuksista?
New York on yksi kalleimmista paikoista asua ja siellä menee helposti jo vuokraan viisi tonnia kuukaudessa. Siellähän roskakuskitkin tienaa parisataa tuhatta vuodessa.
Nykyisin taitaa olla "ryssän lisä".
New Yorkissa jäteautonkuljettajan keskipalkka on noin 60 000–70 000 dollaria vuodessa (noin 55 000–65 000 €/vuosi) ja
se voi vaihdella kokemuksen ja työnantajan mukaan.
Palkkataso New Yorkissa
Keskimääräinen vuosipalkka: Yhdysvalloissa ammattiautoilijoiden keskipalkka on korkeampi kuin monissa muissa ammateissa. Jäteautonkuljettajien kohdalla palkat voivat vaihdella, mutta useimmiten ne ovat noin 60 000–70 000 dollarin tasolla vuodessa.
Salaries in the New York area are high but vary significantly by role and location, with a 2023 median household income of around $79,713 in New York City