HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MrEhtivä

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

peltirumpu kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 5:09 pm ^alkuperäisestä häke-nauhasta on ammattilaisen lausunto, missä hän sanoo kuulevansa ulkopuolisen tekijän aiheuttamia ääniä. Sen jälkeen kun Santaoja pääsi nauhan kimppuun, siitä on kuultu aina sitä mitä Santaoja on halunnut (Kiitos siitä sinulle Tuija Niemi, sinä tutkijan irvikuva ja turhake). Jonkun ulkopuolisen pitäisi tutkia Santaojan temput läpikotaisin. Ja jos virkavirheitä tai laittomuuksia tulee esille, on hänet saatava niistä vastuuseen.
Jos voidaan näyttää nämä toteen, pitäisi nauhan manipuloija laittaa istumaan elinkautista... niin törkeä temppu se olisi ja vielä Poliisi.
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

MrEhtivä kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 4:43 pm Nyt olet "hieman" ulkona faktasta

Suosittelen lukemaan tämän... https://tuomioistuimet.fi/hovioikeudet/ ... 35081.html

Tytär itse kertoo missä kävi ensimmäisellä kerralla ja mitä näki. Monessa muussa asiassa olet myös väärässä tai kirjoitat oman oletuksen olevan faktaa.

Yritän pitää faktat faktoina tässä asiassa kun nyt asiaa käydään läpi. Jätetään spekulaatiot ja itsestä tuntuu jutut pois, ne ei ole faktaa.
Lueskele sinä vain tuomioistuimen dokumentteja, minä luen aina mieluummin ihan aitoa kuulemisdokumenttia, (löytyy täältä minfostakin), eli Amandan ensimmäinen kuuleminen, se on silminnähneen ja kuulemisensa kertomaa ensimmäinen ja oikea dokumentti. Ei vuosien jälkeinen.

Lisään, ja kyllä ne itse lukemani on ihan faktaa ja kuulemani on minulle faktaa, ei vääristyneen kuulemisen faktaa kuin joillekkin on.

Ei ole m7nun tehtäväni ole vakuutella asiasta täysin tietämättömiä.

Hae täältä nimimerkki nebukadnessar ja nihlisti:n tekstit, noilla olen aiemmin ollut minfossa, koska unohd7n salasanan pitkän tauon jälkeen, joten tein uuden tunnuksen.

Pahoittelen, nebukadnessar ja nihlisti ei löydy enään, vajaa vuosi sitten löyti vielä, hakua muutettu ja sivustoa uusittu, niin ei löydy enään, mutta uskon monen muistavan aiemmat nicknamed, siksi on nhkyään nihilistinahalisti nicknamed
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
Hasselko
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Hasselko »

nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 5:17 pm

Suosittelen lukemaan tämän... https://tuomioistuimet.fi/hovioikeudet/ ... 35081.html

Tytär itse kertoo missä kävi ensimmäisellä kerralla ja mitä näki. Monessa muussa asiassa olet myös väärässä tai kirjoitat oman oletuksen olevan faktaa.

Yritän pitää faktat faktoina tässä asiassa kun nyt asiaa käydään läpi. Jätetään spekulaatiot ja itsestä tuntuu jutut pois, ne ei ole faktaa.
Lueskele sinä vain tuomioistuimen dokumentteja, minä luen aina mieluummin ihan aitoa kuulemisdokumenttia, (löytyy täältä minfostakin), eli Amandan ensimmäinen kuuleminen, se on silminnähneen ja kuulemisensa kertomaa ensimmäinen ja oikea dokumentti. Ei vuosien jälkeinen.

Lisään, ja kyllä ne itse lukemani on ihan faktaa ja kuulemani on minulle faktaa, ei vääristyneen kuulemisen faktaa kuin joillekkin on.

Hae täältä nimimerkki nebukadnessar ja nihlisti:n tekstit, noilla olen aiemmin ollut minfossa, koska unohd7n salasanan pitkän tauon jälkeen, joten tein uuden tunnuksen.

Pahoittelen, nebukadnessar ja nihlisti ei löydy enään, vajaa vuosi sitten löyti vielä, hakua muutettu ja sivustoa uusittu, niin ei löydy enään, mutta uskon monen muistavan aiemmat nicknamed, siksi on nhkyään nihilistinahalisti nicknamed
Sä olet niin suuressa kiihkossa kun paukutat viestejä, etkä pysty mitään heittämään faktoina!

Itse luotan tämän palstan salapoliiseihin huomattavasti sinua enemmän. Jos esim pieniliekki tai Naakka olisivat tuon poliisin syyllisyyden kannalla.
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Haluan huomauttaa että sinä ensin kyseenalaistit minun faktani, josta on myös mustaa-valkoisella... siis faktaa.
Jos itse pidät vain omaa lukemaasi faktana ja omia tuntemuksia ja loogisia ajatuksia faktana... se on sinun päätös ja kunnioitan sitä.

Toivottavasti ensin perehdyt asioihin ennen kuin "ammut alas" toisten faktat. Minä olin oikeassa kun esitin asiani faktana, se on sitä.

Emme pysty näköjään avoimesti ainakaan kanssasi jatkamaan... jätän siis asian "lepäämään ja oikeuden päätettäväksi" :lol:
Turha jatkaa kun emme pysty asialinjalla sitä tekemään. Pystyn jatkamaan tätä muutenkin ja kirjoittamaan tänne GL
nihilistinahalisti
Martin Beck

MrEhtivä kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 5:44 pm

Haluan huomauttaa että sinä ensin kyseenalaistit minun faktani, josta on myös mustaa-valkoisella... siis faktaa.
Jos itse pidät vain omaa lukemaasi faktana ja omia tuntemuksia ja loogisia ajatuksia faktana... se on sinun päätös ja kunnioitan sitä.

Toivottavasti ensin perehdyt asioihin ennen kuin "ammut alas" toisten faktat. Minä olin oikeassa kun esitin asiani faktana, se on sitä.

Emme pysty näköjään avoimesti ainakaan kanssasi jatkamaan... jätän siis asian "lepäämään ja oikeuden päätettäväksi" :lol:
Turha jatkaa kun emme pysty asialinjalla sitä tekemään. Pystyn jatkamaan tätä muutenkin ja kirjoittamaan tänne GL
en minä esitä fak5ana mitään omaani, vain faktaa on esitutkintapöytäkirjat, ei vuosia myöhemmin tehdyt vaasan hovioikeuden pöytäkirjat.

Ensi kuulemiset on aina enempi faktallisia kuin muuttuneet muistikuvat taikka noin neljä, viisivuotta tapahtuneen jälkeiset hovin tai korkeimmanoikeuden tuomareitten omat päätelmät.

Se miten kuulen on omani kuulemisen varassa ja esitän sen, en kaltaistenne luulemia esitä faktoina tai edes luulemiani kuin te, tuo esiin paukuttaen faktaa olevan jotkut myöhäissyntyneet paperinivaskat.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MrEhtivä kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 3:37 am ...
Osaako joku sanoa kun en itse ainakaan kuule... missä on äänet kun Jukka ja Anneli tai joku ottaa halot käteensä?
Missä ne äänet kun haloilla lyödään tai ne heitetään? Ainakin toinen on tippunut/ lentänyt laattalattialle mutta siitä ei puhelussa kuulu.
...
En tiedä, missä vaiheessa Jukka on ottanut halot käsiinsä. Uskoisin kuitenkin, että hän on ottanut halot käsiinsä siinä vaiheessa, kun on tajunnut jonkun pyrkivän heille väkisin sisään ikkunan kautta. Anneli ei ehkä ole halkojen ottamista huomannut, koska hän on oletettavasti pitänyt peittoa tuossa vaiheessa suojanaan ikkunasta lentäviltä lasinsirpaleilta. Pimeässä huoneessa on voinut muutoinkin olla vaikeaa nähdä Jukan käsissä olleita halkoja ja Annelin huomio on todennäköisesti kiinnittynyt enemmän ikkunan suunnalla tapahtuviin asioihin.

Mietit, miksi halon tippuminen laattalattialle ei kuulu puhelussa. Arvelen, että lattialle pudonnut halko on jäänyt sängyn päälle Jukan alle siinä tilanteessa, kun tappaja on onnistunut tyrkkäämään Jukan sängyn laidalle makaamaan. Olen itse aikoinaan pohtinut, että verinen halko olisi tipahtanut lattialle siinä vaiheessa, kun tappaja alkoi repiä Jukkaa sängyltä lattialle. Halko on siis voinut tipahtaa samanaikaisesti, kun häketallenteella kuullaan sängyn liikkuminen pois paikoiltaan.

En enää muista verisen lakanan sijaintia, mutta jos halko on joutunut lattialle Jukan ja lakanan mukana, niin lakana on voinut vaimentaa halon tippumisesta kuulunutta ääntä. Joka tapauksessa tippumisääni on voinut jäädä Jukan tuskanhuudon tai sängyn liikkumisäänen alle. Toinen halko oli päätynyt tyynyjen väliin ja tuskin sen sinne lentämisestä on kuulunut mitään sen suurempaa ääntä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 4:42 pm ...

Puhelimen kuulokkeen vaihdon yhteydessä kuullaan selkeä Lahden huuto "kujanpää", sitä ei ole kuullut kuin valikoivalla kuulolla varustettu TN, "PYYJÄPÄÄ"nä.

Nytkö haluat sen, miksi olisi joku kujanpää?

No siksi koska Lahti on tunnistanut henkilön.
...
Tuo on kyllä omasta päästäsi keksittyä, että Lahti olisi tunnistanut murhaajansa. Kenenkään muun nimiä hän ei mainitse hätäkeskuspuhelun aikana, paitsi aviopuolisonsa lempinimen "Annu", kun huutaa tätä apuun. Pyyjäpää-kohdassa Lahti huutaa vaimolleen: "Tuu jo auttaa!". Ainakin noin itse muistelen kuulleeni kyseisen kohdan.

En usko, että Kujanpää-nimisellä henkilöllä on ollut mitään tekemistä Lahden murhan kanssa. Toki hän on voinut olla Ulvilan murhatapauksesta jälkikäteen kiinnostunut, ja hänellä on saattanut olla henkilökohtaisessa elämässään haasteita noihin aikoihin, kun hän teki oman katoamistemppunsa. Suosittelen faktoissa pysymistä kaikille, sillä faktaperusteisesti Anneli voidaan sulkea tekijäjoukon ulkopuolelle. Voi olla, että faktoja ei löydy riittävästi Ulvilan ulkopuolisen tappajan tavoittamiseksi, mutta syyttömiä ihmisiä ei saa alkaa kirjoittaa syylliseksi tekoihin, joihin he eivät ole syyllistyneet.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
nihilistinahalisti
Martin Beck

Pieni liekki kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 10:55 pm

Puhelimen kuulokkeen vaihdon yhteydessä kuullaan selkeä Lahden huuto "kujanpää", sitä ei ole kuullut kuin valikoivalla kuulolla varustettu TN, "PYYJÄPÄÄ"nä.

...
Tuo on kyllä omasta päästäsi keksittyä, että Lahti olisi tunnistanut murhaajansa. Kenenkään muun nimiä hän ei mainitse hätäkeskuspuhelun aikana, paitsi aviopuolisonsa lempinimen "Annu", kun huutaa tätä apuun. Pyyjäpää-kohdassa Lahti huutaa vaimolleen: "Tuu jo auttaa!". Ainakin noin itse muistelen kuulleeni kyseisen kohdan.

En usko, että Kujanpää-nimisellä henkilöllä on ollut mitään tekemistä Lahden murhan kanssa. Toki hän on voinut olla Ulvilan murhatapauksesta jälkikäteen kiinnostunut, ja hänellä on saattanut olla henkilökohtaisessa elämässään haasteita noihin aikoihin, kun hän teki oman katoamistemppunsa. Suosittelen faktoissa pysymistä kaikille, sillä faktaperusteisesti Anneli voidaan sulkea tekijäjoukon ulkopuolelle. Voi olla, että faktoja ei löydy riittävästi Ulvilan ulkopuolisen tappajan tavoittamiseksi, mutta syyttömiä ihmisiä ei saa alkaa kirjoittaa syylliseksi tekoihin, joihin he eivät ole syyllistyneet.
Se hieno, erittäin hienosti toimiva valikoiva kuulo.

Kuulen vain lempinimen.

Miksi vatussa joku huutaisi lempinimeä tapellessaan itseään tapaavaa vastaan, niin vielä huutaisi lempeästi, "annuu, viittikkö vähän tulla auttaan, kun täällä nyt annu on vähän vaikeaa".

Nyt pitäisi pikkuisen alkaa joidenkin käyttään järkeään.
Hasselko
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Hasselko »

nihilistinahalisti kirjoitti: Ke Loka 08, 2025 11:33 am
Pieni liekki kirjoitti: Ti Loka 07, 2025 10:55 pm

...

Se hieno, erittäin hienosti toimiva valikoiva kuulo.

Kuulen vain lempinimen.

Miksi vatussa joku huutaisi lempinimeä tapellessaan itseään tapaavaa vastaan, niin vielä huutaisi lempeästi, "annuu, viittikkö vähän tulla auttaan, kun täällä nyt annu on vähän vaikeaa".

Nyt pitäisi pikkuisen alkaa joidenkin käyttään järkeään.
Jos on pelkästään käyttänyt ihmisistä kaikki vuodet lempinimeä Annu, niin aika normaalia huutaa Annua apuun. Siksi vatussa se on aika normaalia. Sinulle tuntuu toki aivan mahdottomalta, eipä siinä

Olet kyllä pääsi sisälle kehitellyt hienon tarinan ja uskot siihen täysillä. Mitään tekemistä todellisuudella sillä ei kuitenkaan ole.
Sumuverho
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Sumuverho »

Kuinka paljon on pohdittu sitä vaihtoehtoa, että nauhalta kuuluva "kuole"-huudahdus olisikin yksinkertaisesti ulkopuolisen tekijän suusta peräisin? Suositut vaihtoehdot "(k)uole"-huudolle tuntuvat olevan seuraavat:
  • Syyllinen Anneli huutaa "kuole" ja astaloi. Tämä ei toimi koska aika, tuulikaappi jne.
  • Anneli huutaa esim. ”älä kuole” tai muuta vastaavaa tullessaan tuulikaapista, tai
  • Niemi / Santaoja on peukaloinut nauhaa ja lisännyt siihen kuole-huudahduksen
Sen sijaan en muista nähneeni spekulaatiota siitä, että itse ulkopuolinen tekijä huutaa "kuole". Onko tämä jotenkin aukottomasti suljettu pois? Onko esim. huudon äänen spektriä, taajuutta tms analysoimalla pystytty osoittamaan, ettei huutaja voi olla mies? Toki Sihvosen litterointi ja etenkin sen katoaminen nostattavat kulmakarvoja, mutta nämä ovat kaiketi selitettävissä muutenkin kuin peukaloinnilla.

Asioita, joiden vuoksi minusta ei ole mitenkään mahdotonta ajatella, että murhaaja itse huutaa "kuole":
  • "Vittikö", "mitäkö" (joka mielestäni on kylläkin "pysähy") ja "hei lopeta" ovat kaikki omaan korvaani korkeampia kuin "kuole"
  • Murhaaja on roteva mies, mutta myös miesäänen taajuus nousee huudettaessa (ja kropan ollessa kamppailusta jännittyneenä)
  • Netistä löytyvän videon perusteella AV:n ääni ei ole bassovoittoinen, ehkä jopa hieman ohut ja korkea mieheksi. Tämän ääninäytteen perusteella ei ole mielestäni lainkaan vaikea kuvitella, että juuri hän olisi huutanut "kuole".
nihilistinahalisti
Martin Beck

Sumuverho kirjoitti: To Loka 09, 2025 12:38 am Kuinka paljon on pohdittu sitä vaihtoehtoa, että nauhalta kuuluva "kuole"-huudahdus olisikin yksinkertaisesti murhaajan suusta peräisin? Suositut vaihtoehdot "(k)uole"-huudolle tuntuvat olevan seuraavat:
  • Syyllinen Anneli huutaa "kuole" ja astaloi. Tämä ei toimi koska aika, tuulikaappi jne.
  • Anneli huutaa esim. ”älä kuole” tai muuta vastaavaa tullessaan tuulikaapista, tai
  • Niemi / Santaoja on peukaloinut nauhaa ja lisännyt siihen kuole-huudahduksen
Sen sijaan en muista nähneeni spekulaatiota siitä, että itse murhaaja huutaa "kuole". Onko tämä jotenkin aukottomasti suljettu pois? Onko esim. huudon äänen spektriä, taajuutta tms analysoimalla pystytty osoittamaan, ettei huutaja voi olla mies? Toki Sihvosen litterointi ja etenkin sen katoaminen nostattavat kulmakarvoja, mutta nämä ovat kaiketi selitettävissä muutenkin kuin peukaloinnilla.

Asioita, joiden vuoksi minusta ei ole mitenkään mahdotonta ajatella, että murhaaja itse huutaa "kuole":
  • "Vittikö", "mitäkö" (joka mielestäni on kylläkin "pysähy") ja "hei lopeta" ovat kaikki omaan korvaani korkeampia kuin "kuole"
  • Murhaaja on roteva mies, mutta myös miesäänen taajuus nousee huudettaessa (ja kropan ollessa kamppailusta jännittyneenä)
  • Netistä löytyvän videon perusteella AV:n ääni ei ole bassovoittoinen, ehkä jopa hieman ohut ja korkea mieheksi. Tämän ääninäytteen perusteella ei ole mielestäni lainkaan vaikea kuvitella, että juuri hän olisi huutanut "kuole".
on se murhaaja joka huutaa "kuole", olen pitänyt ensimmäisestä kuulemis kerrasta lähtien, samoin on, "töh, jumalauto", mutta ensimmäisin sana on "ei" erottaa Lahden äänestä hyvin ettei ole Lahti. Vastaa Auerin kysymykseen, "lähtiks se mies jo".

Kuunnelkaa nyt vaan se tallenne, netissä on hyviä äänenkäsittely ohjelmia jolla parantaa sitä, hyvin tajuaa tapahtumien kulun ja kuka missäkin on.
julli77
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja julli77 »

mikä niistä kolmesta kopiosta on mukavin kuunnella?
Ilmavoima
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Ilmavoima »

Kaikissa versioissa on kuultavissa Anneli Auerin kannalta raskauttavia repliikkejä ja lisä-ääniä. Yksinkertaisimmillaan tämän audiopätkän saa kuuluviin esimerkiksi AVS Audio Editorin Effects-valikon Pitch Shift -toiminnolla. Käännä vain Parameters-valitsin ensin kohtaan 50((%) ja sitten kohtaan 59(%). Siirry tämän jälkeen tallenteen kohtaan 1.54 - ja voilà. Toimii miltä tahansa oikeussalissa kuullulta tallenneversiolta.

Ihmettelen suuresti, etteivät KRP tai edes FBI kiinnittäneet huomiota Ulvilan wav-monotallenteiden huomattavan suureen pakattuun ja eri korkeuksilta löytyvään lisämateriaaliin. Outoudet osoittavat, että tallenteella on paljon muutakin tallennettua dataa kuin "päällimmäinen" hätäkeskuspuhelu. Oikeussalissa olisi tullut kuunnella vain hätäkeskuksessa säilytettyä alkuperäistallennetta. Puhelun ja NiceLog -järjestelmän lokitiedot olisi pitänyt tarkistaa jo murhatutkimusten alkuvaiheessa ja sisällyttää teknisinä todisteina oikeuskäsittelymateriaaliin. Myös aikajanat olisi tullut laatia lokitietojen - ei poliisien mutu-tuntuman tai Mäkisen Sound Forge -leikkien - pohjalta.

____Anneli Auer hätäkeskustallenteella:
Sä teit sen! Katkase!
nihilistinahalisti
Martin Beck

Ilmavoima kirjoitti: To Loka 09, 2025 9:43 am Kaikissa versioissa on kuultavissa Anneli Auerin kannalta raskauttavia repliikkejä ja lisä-ääniä. Yksinkertaisimmillaan tämän audiopätkän saa kuuluviin esimerkiksi AVS Audio Editorin Effects-valikon Pitch Shift -toiminnolla. Käännä vain Parameters-valitsin ensin kohtaan 50((%) ja sitten kohtaan 59(%). Siirry tämän jälkeen tallenteen kohtaan 1.54 - ja voilà. Toimii miltä tahansa oikeussalissa kuullulta tallenneversiolta.

Ihmettelen suuresti, etteivät KRP tai edes FBI kiinnittäneet huomiota Ulvilan wav-monotallenteiden huomattavan suureen pakattuun ja eri korkeuksilta löytyvään lisämateriaaliin. Outoudet osoittavat, että tallenteella on paljon muutakin tallennettua dataa kuin "päällimmäinen" hätäkeskuspuhelu. Oikeussalissa olisi tullut kuunnella vain hätäkeskuksessa säilytettyä alkuperäistallennetta. Puhelun ja NiceLog -järjestelmän lokitiedot olisi pitänyt tarkistaa jo murhatutkimusten alkuvaiheessa ja sisällyttää teknisinä todisteina oikeuskäsittelymateriaaliin. Myös aikajanat olisi tullut laatia lokitietojen - ei poliisien mutu-tuntuman tai Mäkisen Sound Forge -leikkien - pohjalta.

____Anneli Auer hätäkeskustallenteella:
Sä teit sen! Katkase!
Et sitten osannut tuoda esiin drobpocista ladattavaksi "parantelemaasi" alkuperäistä. :D
Lack Ops
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Lack Ops »

Tuossa kieltämättä miehen ääni syyllistää ja naisen ääni vastaa heti perään. Mielenkiintoinen poiminta.
Vastaa Viestiin