https://yle.fi/a/74-20187735Ähtärin Eläinpuisto Oy ja Hotelli Mesikämmen Oy ovat jättäneet tänään konkurssihakemukset käräjäoikeuteen.
Uutinen päivittyy.
Kylläpä kannatti kiinan kommareilta mennä kalliit pandat hankkimaan
https://yle.fi/a/74-20187735Ähtärin Eläinpuisto Oy ja Hotelli Mesikämmen Oy ovat jättäneet tänään konkurssihakemukset käräjäoikeuteen.
Uutinen päivittyy.
Valitettavasti ei ole (vain) tästä kyse. Yksinkertaisesti Suomessa kohderyhmä kutistunut. Nyt vierailuiässä olevat ikäluokat ovat Suomessa huomattavasti pienempiä kuin 1980–luvulla tai edes 2000–luvun alussa. Vierailijamäärät olivat jo 2010–luvulla hyvin jyrkässä laskussa, toiminta tappiollista ja jotain täytyi tehdä.qurqo kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 12:15 pmhttps://yle.fi/a/74-20187735Ähtärin Eläinpuisto Oy ja Hotelli Mesikämmen Oy ovat jättäneet tänään konkurssihakemukset käräjäoikeuteen.
Uutinen päivittyy.
Kylläpä kannatti kiinan kommareilta mennä kalliit pandat hankkimaan![]()
Oikeistolaisethan ovat pitäneet siitä huolen, että Suomi esittää maailmalla rikkaampaa kuin on. Rahaa löytyy kyllä!Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 2:48 pm Tuo "dead_calm":n vastaus oli ihan asiaa, kun taas tämän toisen pelkkää öyhötystä!
Sitä lajia täällä kyllä riittää, varsinkin näiltä KELA:n rahoittamilta asiantuntijoilta!
Tällä ei ole mitään tekemistä "kommariuden" kanssa, kuten ei bisneksellä Kiinassa yleisestikkään sitten Deng Xiaopingin aikaisten uudistusten. Valtionjohtoinen totalitaarinen oligarkia se toki on, mutta sellaista järjestelmäähän tuo profiilikuvassasi oleva hahmo lopulta ajoi, ja sellaiseen USA on myös matkalla kaikesta republikaanien "free market" –poseerauksesta huolimatta poliittisilla päätöksillä. Eli kaupantekoa tällaisia tahoja vastaan sinulla ei pitäisi olla ihan talouspoliittisesti mitään.qurqo kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 2:37 pm ^Kyllä kommarit tuossa vedätti pahemman kerran. Kommareille se on hyvä diili, kun hölmöläiset maksaa kaikki kulut, jotka pandoilla on aivan järjettömät.
Älä aliarvioi Keskisen Vesaadead_calm kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 1:43 pm Olisi kyllä upeaa, jos näihin joku toimija tulisi, mutta kurjistuvalla maaseudulla tämä on aika epätodennäköistä.
Ihan kuriositeettina, mistä olet kotoisin? Koska tuosta kun sellaiset 50-60 km menet länteen tai pohjoiseen, niin ulkopaikkakuntalaisena on hyvä suoritus, jos et raitilla saa puukostaMikisu kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 5:03 pm Ei taida ko. paikkakunnalla palvelukulttuuri olla ihan parasta a-luokkaa jos b:täkään. Olen joskus asioinut eikä oikein mikään suju ulkopaikkakuntalaisena. Tutut tervehditään ja palvellaan, muita ei tartte. Ja sama julkisessa palvelussa kuten kirjastossa.
No olen kotoisin juuri sieltä vähän lännemmästä...dead_calm kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 6:18 pmIhan kuriositeettina, mistä olet kotoisin? Koska tuosta kun sellaiset 50-60 km menet länteen tai pohjoiseen, niin ulkopaikkakuntalaisena on hyvä suoritus, jos et raitilla saa puukostaMikisu kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 5:03 pm Ei taida ko. paikkakunnalla palvelukulttuuri olla ihan parasta a-luokkaa jos b:täkään. Olen joskus asioinut eikä oikein mikään suju ulkopaikkakuntalaisena. Tutut tervehditään ja palvellaan, muita ei tartte. Ja sama julkisessa palvelussa kuten kirjastossa.Liioittelen nyt vain vähän, muutama vuosi sitten nimittäin tuli Etelä-Pohjanmaalla vähän enemmän liikuttua. Tuli taas todettua, että ne mukavat pohojalaaset joiden kanssa olen etelässä ollut tekemisissä esim. töiden kautta asuvat täällä luultavasti hyvästä syystä. Vihamielinen mulkoilu on kehitetty ihan huippuunsa tietyissä pitäjissä.
Asiakaspalvelu on kyllä mielestäni ollut sekä Ähtärissä ja muualla Eepeen alueella pääsääntöisesti hyvää. Ihmiset selvästi arvostavat töitä, jotka isommissa kaupungeissa mielletään opiskelijoiden välivaiheen p*skaduuneiksi. Sen toki näkee, ettei ihmisillä ole tuli samalla tavalla pyrstön alla, mutta kun tähän mukautuu ja hymyilee, niin hymyn saa kyllä takaisinkin.
En osaa sanoa muista Ähtärin palveluista, mutta aikoinaan, jo ennen pandojen tuloa, tuli muutamia kertoja vietettyä puolison kanssa muutaman päivän minilomia Hotelli Mesikämmenessä, silloin kun siellä oli vielä kylpyläkin, yksi joulukin tuli siellä vietettyä, ja tykkäsin kovasti paikan lisäksi myös henkilökunnasta, aina tuntui niin kuin olisi kotona ollut.dead_calm kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 6:18 pm Asiakaspalvelu on kyllä mielestäni ollut sekä Ähtärissä ja muualla Eepeen alueella pääsääntöisesti hyvää. Ihmiset selvästi arvostavat töitä, jotka isommissa kaupungeissa mielletään opiskelijoiden välivaiheen p*skaduuneiksi. Sen toki näkee, ettei ihmisillä ole tuli samalla tavalla pyrstön alla, mutta kun tähän mukautuu ja hymyilee, niin hymyn saa kyllä takaisinkin.
Ihan nainen olen, ja teini-ikäisestä asti liikkunut paljon ulkomaita myöten yksin. Jo ennen tätä minua on rohkaistu asioimaan itsenäisesti kaupoissa, pankissa ja kirjastossa. En ole törmännyt "nainen autokaupassa" –ilmiöön edes autokaupassa, ainoastaan trendiyökerhoissa anniskelulain höllennyksen jälkeen oli vaikeaa, koska en ehkä näyttänyt siltä, että olin tilaamassa tarjontinlista olutta ja toista shotteja. Mutta varmastikin juuri siksi, että olen liikkunut paljon yksin, olen myös tottunut tarkkailemaan ympäristöä. Jolloin tosiaan tuo yleinen kyräily ja vihamielisyys on pistänyt silmään Etelä-Pohjanmaalla liikkuessa.Mikisu kirjoitti: Pe Loka 10, 2025 6:37 pm Taidat olla mies? Miehet saavat tuolla perähikiällä aina palvelua, mies on tärkeä. Nainen, varsinkin yksin liikkuva, on suurin piirtein huora ja vaikkei olisikaan, niin ei ainakaan tärkeä. Nainen joutaa odottaa.