Suomalaismies levittelee valokuvaa jaloviinapullosta Auschwitzissa
Re: Suomalaismies levittelee valokuvaa jaloviinapullosta Auschwitzissa
Nyt en ymmärrä miksi edes pölöpäät ammattiloukkaantujat loukkaantuisi? Tietävätköhän itsekään.
Toisaalta kyllä tuolla pitää käyttäytyä hyvin, kunnioittaen Aatun elämäntyötä.
-
Huutaja Jaana
- Horatio Caine
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
Itse muistaakseni 6x tuolla vierailleena (Stutthoffit sun muut vielä päälle) tunnustan fiiliksen ettei paikka sinänsä kannusta absolutismiin. Päinvastoin. Kerran aloitin kolmen päivän ryyppyputkeni juurikin noin 60m paikasta jossa kuulemma työ tulisi tekemään minut vapaaksi.
Gulagit olisivat minulle kuitenkin ehkäpä koskettavampia paikkoja vierailla, siellä jossakin minun Yhdysvalloissa tuulilasinpyyhkimet patentoinut esi-isäni koki loppunsa. Jätti patentin hyödyntämättä ja yks akka nappas sen patentin haltuunsa, ja tää lähti rakentamaan Itään Työläisten Patariisiä. Noh, aina ei voi elämässään onnistua?
Voisipa tulla vielä hassumpi viideo kuin tästä Stubbin haastatteluyrityksestä, kun mä vetäisisin mikin Li Anderssonin kärsään että miten tää maailma panee, versus jos...
Gulagit olisivat minulle kuitenkin ehkäpä koskettavampia paikkoja vierailla, siellä jossakin minun Yhdysvalloissa tuulilasinpyyhkimet patentoinut esi-isäni koki loppunsa. Jätti patentin hyödyntämättä ja yks akka nappas sen patentin haltuunsa, ja tää lähti rakentamaan Itään Työläisten Patariisiä. Noh, aina ei voi elämässään onnistua?
Voisipa tulla vielä hassumpi viideo kuin tästä Stubbin haastatteluyrityksestä, kun mä vetäisisin mikin Li Anderssonin kärsään että miten tää maailma panee, versus jos...
Mens malus in corpore sano
*Poistettu pohdintaa toisista palstan kirjoittajista. Sellaisen pohdinnan paikka on Lautamiehet*tm
Ihan uskomattoman järkyttävää. Onneksi kuitenkin tärkein on tehty eli paskatriidi minfoon.
Haluaisitko kuitenkin avata millä tavalla englannin kielen sanasta "thread" saa sanan "triidi"? Onko englannin kielen leipäkin sinulle "briidi"?Merlin kirjoitti: Su Loka 12, 2025 12:34 am Ihan uskomattoman järkyttävää. Onneksi kuitenkin tärkein on tehty eli paskatriidi minfoon.
Sori OT
- Liemi kiehuu -
From the river to the sea.BillyHill kirjoitti: La Loka 11, 2025 5:43 pm Nyt en ymmärrä miksi edes pölöpäät ammattiloukkaantujat loukkaantuisi? Tietävätköhän itsekään.
Tuohan on korkkaamaton pullo , ?nilpertti kirjoitti: La Loka 11, 2025 1:33 pm No jopa on kamalaa,järkyttävää,netti räjähtelee nyt yhdestä kuvasta ja Kalle tapetaan tämän takia. Taidampa käydä ottamassa samanlaisen kuvan ja mikä vitsi tuo on? kuva mikä kuva,miettikää jos tuossa kuvassa olis joku Annikki. Just joo,nainen auswichissa kuvattuna,hyi,pää pois.
Facessa on muuten ryhmä johon tuo kuva on alunperin otettu "jallupullo kiertää maailmalla" vitun vammaset. Menkää hirteen tai keskitysleirille, kun itse teette kärpäsestä jonku härkäsen ja soittelette iltalehtiin sekä vääristelette asioita yhdestä kuvasta.
Ketä kiinnostaa mitä mitä joku toinen on porukkansa kans sopinu?
"Tämä on ainoa paikka ulkomaan reissuilla, missä on porukan kanssa sovittu, että ”napanderiin” ei kosketa vierailua ennen eikä sen aikana. Olen käynyt aika monella reissulla, yksi kuvaa kommentoinut käyttäjä kirjoittaa.
En tiedä mistä se sana tulee, en ole sitä kehittänyt, mutta eikös toi jostain 2000-luvun alusta asti ollut ihan vakiintunut nettislangisana. Ihmiset joskus käyttää slangia. Sori, etten käyttänyt oikeaoppista sanaa. Käytän sitten jatkossa vaikka sanaa lanka tai ketju.Lohisoppa kirjoitti: Su Loka 12, 2025 12:37 am
Haluaisitko kuitenkin avata millä tavalla englannin kielen sanasta "thread" saa sanan "triidi"? Onko englannin kielen leipäkin sinulle "briidi"?
Sori OT
Mutta tämä on täysin OT jääköön tähän.
Triidi on netissä vakiintunut sana keskusteluketjusta. Jos sana on sinulle vieras, kannattaa Googlailla kyseinen sana.Merlin kirjoitti: Su Loka 12, 2025 7:12 pmEn tiedä mistä se sana tulee, en ole sitä kehittänyt, mutta eikös toi jostain 2000-luvun alusta asti ollut ihan vakiintunut nettislangisana. Ihmiset joskus käyttää slangia. Sori, etten käyttänyt oikeaoppista sanaa. Käytän sitten jatkossa vaikka sanaa lanka tai ketju.Lohisoppa kirjoitti: Su Loka 12, 2025 12:37 am
Haluaisitko kuitenkin avata millä tavalla englannin kielen sanasta "thread" saa sanan "triidi"? Onko englannin kielen leipäkin sinulle "briidi"?
Sori OT
Mutta tämä on täysin OT jääköön tähän.
Kun kaikki rötöstelevät ja Kela-tuilla elävät matut lähetetään täältä kotimaahansa, kummasti rasismikin vähenee.
No ehkä mauton, ehkä ei. Itse en ehkä moista kuvaa ottaisi, mutta ei tuosta välity mikään sellainen, että postaaja olisi tarkoituksella jotenkin häpäisemässä uhrien muistoa tms.
Jos aloituksella on tarkoitus maalittaa julkaisijaa nettikiusaajien uhriksi, niin sehän on heittämällä enemmän perseestä kuin itse julkaistu kuva.
Jos aloituksella on tarkoitus maalittaa julkaisijaa nettikiusaajien uhriksi, niin sehän on heittämällä enemmän perseestä kuin itse julkaistu kuva.
Näinpä. Tuskinpa tuossa on kilistelty juhlavasti naukkulaseja ja tuskin edes sinettiä rikottu ennen vierailua, mutta en nyt paheksu vaikka olisikin, kunhan ei örvellyskunnossa tuolla sekoile menemään, niin kuin ne suomalaiset jotka päissään kiipesivät aidan yli suljettuna olleen museon alueelle ja saivat ansaitut sakot.vanhellsing kirjoitti: La Loka 11, 2025 4:05 pm Ymmärtäisin paheksunnan jos kyseessä olisi joku homoskumppapullo ollut jolla juhlistetaan asioita. Yhden tähden Jallupullo taas ei samalla tavalla iloisiiin juhlatilaisuuksin sovellu maljan nostoon ja Suomessa on vahvat perinteet kunnioittaa kuolleita viinapullon kanssa, joskus voidaan jonkun ryyppykaverin haudalle viedä pieni viinapullo ja Jallu on oiva valinta siihen. Joskus sitten vaan lorautetaan kaverille haudassa pieni huikka ja itse juodaan loput. Joten aika luontevaa että suomalainen mies juuri keskitysleirillä ottaa kuvan Jallupullosta, onhan Jallulla osansa myös Suomen vaikeissa hetkissä 2. maailman sodan aikana, siitä suomalaiset sotilaat saivat pienen helpotuksen tunteen elämäänsä.
Käynnin jälkeen varmaan maistuisikin sitten tuikku murheeseen itse kullekin.
- Jarkallas
- Martin Beck
Tässä nyt vielä selvennystä tuosta ryhmästä missä kyseinen kuva on jaettu. IS juttu jo vuodelta 2015. Tuossa facebook ryhmässä on nykyään melkein 40tuhatta jäsentä.
IS
IS
https://www.is.fi/viihde/art-2000000900794.htmlDanny inspiroi Jallu-ryhmän perustajia - ”Ulkomailla on tärkeää saada Jallua”
Laulaja Danny oli tietämättään esikuvana Jallu around the world -ryhmän ja valokuvausnäyttelyn perustamisessa.
JalluISTV
JalluISTV
Jan-Erik Blomberg IS
28.3.2015 18:10
Laulaja Danny, Ilkka Lipsanen, inspiroi tietämättään reilun 6000 henkisen Facebook-ryhmän ”Jallu around the world” -ryhmän perustamisessa. Ryhmän perustajat Matias Hyyrynen,Ville-Matias Vilén, Tom Stenberg ja Timo Norros saivat innoituksen valokuvasta, jossa Danny ottaa huikkaa Jaloviina-pullosta Kiinan muurilla 1997.
Ryhmässä ihmiset lähettelevät valokuvia supisuomalaisen Jallupullon kanssa ympäri maailmaa. Torstaina Helsingin Corona-baarissa avattiin Jallu around the world -valokuvanäyttely, jossa itseoikeutetusti paikalla oli myös Danny, joka jakoi IS:lle tarinan Kiinanmuurilla napatun kuvan takana.
– Kaikki sai alkunsa siitä, että kolmantena länsimaisena show-ryhmänä päästiin Kiinaan esiintymään. Meidän ryhmän teknikot valmistuivat omaperäisesti tähän matkaan: kun kiipesimme Kiinan muurille, niin nämä kolme teknikkokaveria olivat aitoina suomalaisina miehinä päättäneet kuljettaa Kiinaan kolme Jallupulloa erikoisvalmisteisessa laukussa.
– Kun sitten pääsimme Kiinan muurille suomalaisuus yhtäkkiä yllätti ja pääsimme maistamaan Jallua. Tämä suuri kokemus ikuistettiin kameralle ja videokameralle, näin ollen suomalaiset sitten valloittivat Jallun voimalla Kiinan muurin, hän jatkaa pilkettä silmäkulmassaan.
Dannyn päätyminen Jallu-ryhmän inspiroijaksi näyttäisi kulkevan geeneissä.
– Äidinisäni oli pirtukuningas Algoth Niska ja hän lienee pirtun kaikista tunnetuin salakuljettaja. Tuntuu tosi kivalta, että me suomalaiset olemme äkänneet, että miksi esimerkiksi jossakin Vietnamissa pitää välttämättä saada Jallua. Se on hyvin tärkeää, ikinuori Danny naureskelee.
Valokuvausnäyttelyn avajaisissa vieraina oli myös Madventures -kaksikko Riku Rantala ja Tunna Milonoff, jotka paljastivat ettei yhtäkään ulkomaanreissua tehdä ilman alkoholia matkassa.
– Meillä on kaikkialla messissä flindaa, sitä otetaan säännöstellysti ja hätätilanteissa, Riku paljastaa.
-jarkko, white nigger
immigrants are like sperm
millions get in only one works
immigrants are like sperm
millions get in only one works
Nämä Jallu-ryhmän jäsenet lienevät myös Mensan jäseniä. 
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Tuskinpa, mutta viisaampia kuin neekerit joka tapauksessa.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.