Isku turkistarhalle Lappajärvellä - 600 ketun turkit pilattu

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
mikodeus
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

noh itse ainakin olen maalta niin sanotusti! : ) samaa mieltä kyllä että kyllä eläimet ovat älykkäitä ja vaistoavat asioita minua pyydettiin lopettamaan naapurinkissa se tais tajuta että nytten on loppu tulossa se oli aivan kesy mutta sitten kun viimeisen kerran otin sen syliin ja olin kantamassa pellonreunaan se jäykisty ihan kokonaan ja rupes raappiin ja huutaan ja karkas sylistä mutta asia korjaantui nopealle heittolaukauksella : )
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

MotiivitOn kirjoitti:Voin tehdä oman luetteloni eri tavoista tappaa, aloittaen vaikkapa häkään myrkyttämisestä, mutta kerro ensin, mihin tällä luettelolla on tarkoitus päästä? Ettäkö kiehumalla kuoleminen olis ketuille paras vaihtoehto, mutta pilaa turkin?
luettelo oli vastaus tähän:
MotiivitOn kirjoitti:Ja edelleen perään hummereille siedettävää kuolemaa, koska en voi kuvitella, että turkiseläimen tappamistavaksi hyväksyttäisiin sen laskeminen kiehuvaan veteen! Vai kuinka monen mielestä söpön minkin hengiltä keittäminen olisi oikein?
itse kuolisin mieluummin shokkiin kiehuvassa vedessä kuin antaisin työntää anukseeni pesäpallomailan kokoisen sähkönjohtimen.

joku kyseli "kaupunkilaishipeistä". maalla olen syntynyt ja kasvanut, nähnyt eläinten pitoa ja lihankäsittelyä. nykyisin asun kaupungissa mutta juuret eivät ole mihinkään kadonneet. karjaa on siis nähty muuallakin kuin telkkarissa ja eläinsuojeluyhdistysten esitteissä.

kummallisen yksioikoisia käsityksiä ihmisillä onkin: a) eläinten oikeuksia ajavat ihmiset ovat kaikki luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia, b) eläinsuojelijat suojelevat ainoastaan söpöjä eläimiä, c) jos ajat parempia oloja turkiseläimille et voi samaan aikaan puolustaa muiden eläinten oikeuksia, d) kun puolustat eläinten oikeuksia se on aina jotenkin pois ihmisten oikeuksista (molempia asioita kun ei voi ajaa samaan aikaan).
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

esmes- kirjoitti:itse kuolisin mieluummin shokkiin kiehuvassa vedessä kuin antaisin työntää anukseeni pesäpallomailan kokoisen sähkönjohtimen.
Makuasia... :wink:
esmes- kirjoitti:kummallisen yksioikoisia käsityksiä ihmisillä onkin: a) eläinten oikeuksia ajavat ihmiset ovat kaikki luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia,
Ei eläinten oikeuksia ajavat, itsekin lasken itseni eläinten oikeuksia ajavaksi, mutta kosketukseni luontoon ja eläimiin tuntuu olevan läheisempi kuin monella kettutytöllä. Eli turkistarhalle iskevät kettutytöt tuntuvat olevan luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia.
esmes- kirjoitti:b) eläinsuojelijat suojelevat ainoastaan söpöjä eläimiä,
Ei eläinsuojelijat, vaan turkistarhalle iskevät kettutytöt. Eläinsuojeluyhdistykset taas käyttävät söpöyttä kuvottavan läpinäkyvällä tavalla varainhankinnassaan. Eläinsuojelijoita kun on niitä, ketkä tekevät oikeasti hyvää työtä ja niitä ketkä aiheuttavat vahinkoa jonka korjaamiseen eivät itsekään osaa antaa vastausta.
esmes- kirjoitti:c) jos ajat parempia oloja turkiseläimille et voi samaan aikaan puolustaa muiden eläinten oikeuksia,
Ei näinkään. Mutta jos isket kettutarhalle, kysyn vain miksi et iske myös muihin epäkohtiin voimakeinoin?
esmes- kirjoitti:d) kun puolustat eläinten oikeuksia se on aina jotenkin pois ihmisten oikeuksista (molempia asioita kun ei voi ajaa samaan aikaan).
Jos tapa puolustaa eläinten oikeuksia on tehdä oikeudeton hyökkäys toisen ihmisen elinkeinoa kohtaan, niin tämä kyllä pitää paikkansa, eikö?

Tarhaus voitaisiin lopettaa lainsäädännöllä ja tarjoamalla toinen elinkeino ja koulutus siihen tarhaajille. Silloin puolustettaisiin eläinten ja ihmisten oikeuksia.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
esmes-
Javier Pena

kohdassa d) tarkoitin lähinnä yleistä keskustelua asiasta, en nimenomaan tätä tarhausjuttua. jos puolustat eläimiä ihmiset tulevat kyselemään että entäs afrikan nälkää näkevät lapset ja ihmiskauppa ja muut ihmisoikeuksien epäkohdat. yhtälailla peräänkuulutan ihmisten kuin eläintenkin oikeuksia ja pyrin itse tekemään mahdollisimman paljon uhraamalla näille aikaani, en niinkään syytämällä rahaa keräyksiin tai yhdistyksille.

kettutytöt saavat minun henkisen tukeni, pystyn hyvin ymmärtämään kuinka turhauttavalta asioiden ajaminen hitaasti lain sallimin keinoin tuntuu. itselläni raja kulkee siinä etten toisen omaisuutta riko tai hyökkää yksilön kimppuun. haluan vaikuttaa asioihin omilla kulutustottumuksilla vaikkei se maailmaa suuntaan tai toiseen heilautakaan. saan itselleni hyvän omantunnon ja voin toimia esimerkkinä elämäntavasta, jossa pyritään aiheuttamaan mahdollisimman vähän kärsimystä muille (eläimille JA ihmisille).

ja se elämäntapa ei tarkoita askeettisuutta ja kieltäytymistä tai marttyyriutta/muutakaan mustavalkoista. ihan vaan sivuhuomautuksena niille jotka kokevat tarvetta lokeroida ihmisiä tiettyyn muottiin.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

mikodeus kirjoitti:noh itse ainakin olen maalta niin sanotusti! : ) samaa mieltä kyllä että kyllä eläimet ovat älykkäitä ja vaistoavat asioita minua pyydettiin lopettamaan naapurinkissa se tais tajuta että nytten on loppu tulossa se oli aivan kesy mutta sitten kun viimeisen kerran otin sen syliin ja olin kantamassa pellonreunaan se jäykisty ihan kokonaan ja rupes raappiin ja huutaan ja karkas sylistä mutta asia korjaantui nopealle heittolaukauksella : )
Miten mä epäilen, että sä ärsytät täällä palstalla IHAN tahallas?
esmes-
Javier Pena

aamu kirjoitti:
mikodeus kirjoitti:noh itse ainakin olen maalta niin sanotusti! : ) samaa mieltä kyllä että kyllä eläimet ovat älykkäitä ja vaistoavat asioita minua pyydettiin lopettamaan naapurinkissa se tais tajuta että nytten on loppu tulossa se oli aivan kesy mutta sitten kun viimeisen kerran otin sen syliin ja olin kantamassa pellonreunaan se jäykisty ihan kokonaan ja rupes raappiin ja huutaan ja karkas sylistä mutta asia korjaantui nopealle heittolaukauksella : )
Miten mä epäilen, että sä ärsytät täällä palstalla IHAN tahallas?
luulen et mikodeus on joko älyttömän nuori (eikö murha.infoon ole k-18 ikäraja?) tai trolli.
mikodeus
Sofia Karppi

voipi olla tutkimattomat ovat herrantiet! : )
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

mikodeus kirjoitti:voipi olla tutkimattomat ovat herrantiet! : )
Kuulostipas paljon bluereiniltä o_o

Mutta itse aiheeseen sellainen kysymys, että mitä yleensä tapahtuu tälläisille eläimille, jotka on kasvatettu esim. juuri turkin takia ja joku tulee ja sotkee sen? Tapetaanko ne suoraan vai..?
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Howler kirjoitti:
mikodeus kirjoitti:voipi olla tutkimattomat ovat herrantiet! : )
Kuulostipas paljon bluereiniltä o_o

Mutta itse aiheeseen sellainen kysymys, että mitä yleensä tapahtuu tälläisille eläimille, jotka on kasvatettu esim. juuri turkin takia ja joku tulee ja sotkee sen? Tapetaanko ne suoraan vai..?
Todennäköisesti ne lahdataan mitä ei voida siitokseen käyttää..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

otus kirjoitti:Todennäköisesti ne lahdataan mitä ei voida siitokseen käyttää..
Mutta eihän se palvele näiden iskujen tekijöiden tarkoitusperiä? Eikös iskut tehdä, että turkistarhaus lopetettaisiin ja eläimet eivät kärsisi? Vai?
mikodeus
Sofia Karppi

metsään meni
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

Joo,tossa aiemmin jo kanssa mietin, otetaanko ketut nyt sitten hengiltä.

Mikodeus jo selvästi myönsi olevansa joku "tuntemamme henkilö"..Noh, huvinsa kullakin.
Vastaa Viestiin