Chopper kirjoitti:Sorry,mutta tosta sun kommentista saa sellaisen kuvan että tappaminen on ihan hyväksyttävää jos sen tekee vain kerran eikä uusi sitä oli syy tappamiseen mikä tahansa.Jos itseään puolustaa henkensä uhalla niin pakko kai sitä silloin on tappaa toinen enemmin kuin tapattaa itsensä mutta mitkään kilahtamiset yläkerrassa ei oo kyllä hyväksyttävä syy tappamiseen,tapahtuu se kerran tai 20 kertaa,yhtä paha.
Ei välttämättä. On olemassa erilaisia syitä, joiden johdosta normaali-ihmisen psyyke heilahtaa hetkellisesti niin pahasti, että tekee tyhmän teon josta seurauksena on jonkun toisen kuolema. Elämä ei ole niin mustavalkoista.
Tämä ainoa itseäni lähellä oleva tappaja, on koko edistänyt lakia ja hyvinvointia ennen ja jälkeen pimahtamisen ja toiminut esimerkiksi vapaaehtoisessa nuorisotyössä. Pidän häntä keskiarvoa parempana miehenä, mutta en kuitenkaan hyväksy hänen tekoaan, josta seurasi 8 vuoden tuomio, jonka hän suoritti esimerkillisesti. Sen sijaan tapettu väkivalta / huumausaine / omaisuusrikollinen ei ollut hyvä ihminen, vaikka ei ikinä ehtinytkään ketään tappamaan. Ja huom. tekoa ei tehty hätävarjeluna, vaan sitä voidaan pitää kylmäverisenä tappona. Tuttavani ei tosin itse kykene muistamaan tekoa.
Chopper kirjoitti:Toivottavasti kovin moni ei ajattele että on ihan ok kilahtaa kerran ja sen seurauksena tappaa toinen ihminen,ettei siinä ole mitään pahaa ja olen edelleen hyvä ihminen.
Ei varmaan kukaan ajattele noin. Mutta itse ajattelen niin, että 0,3sekunnin pimahtaminen ei automaattisesti tee ihmisestä pahaa, mutta esimerkiksi vuosia jatkunut pienikin vääryys tekee. Tappaminen ei ole ikinä ok, ei edes itsepuolustukseksi, mutta aina sitä vaan ei voi välttää ja sen asian kanssa on elettävä.