Onnettomuus metsässä Sastamalassa, ihminen kuollut

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
tm_astro
Poliisikoira Rex

Re: Onnettomuus metsässä Sastamalassa, ihminen kuollut

Viesti Kirjoittaja tm_astro »

Karhere kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 5:26 pm
Montako hirviporukkaa tai hirvenmetsästäjää olet nähnyt, ei siellä ole yhtään kaltaistasi. Mikä lienee tarkoituksesi lähettäessäsi tuollaisia typeriä ja valheellisia vihapostauksia.

Suomi24Hyrynsalmi aiemmin täynnään juttuja, joissa kerrotaan kuinka paikalliset hirviporukat metsästysmajoissaan harrastavat toistensa kanssa vaikka mitä. En mene yksityiskohtiin, voinet siis vain arvata. Eläinten huvitappajista ei yksikään ole mieleltään terve. Rehtori eläinten huvitappajana EI ole myöskään terve, saatikka hyvä moraalinen esimerkki lapsille ja nuorisolle, ikävä kyllä. En itke perään.
URSA
James Bond (Roger Moore)

Viesti Kirjoittaja URSA »

Eräät voivat muistella kirjoituksiaan sitten kun iso hirvi tulee oman tuulilasin läpi. Ei niitä pelkän huvin takia metsästetä.
Jarkallas
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Jarkallas »

URSA kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 7:48 pm Eräät voivat muistella kirjoituksiaan sitten kun iso hirvi tulee oman tuulilasin läpi. Ei niitä pelkän huvin takia metsästetä.
Just näin. Sen lisäksi että kantoja pidetään kurissa niin ruuaksihan hirvet, peurat, kauriit, villisiat ynnä muut päätyy.

Onhan niitäkin joiden mielestä ihan kaikki lihansyönti pitäisi kieltää ja vaikka ihmettelen niitä tyyppejä, niin vielä enemmän ihmettelen populaa jotka popsii itse päivittäin possua ja nautaa mutta silti huutavat kurkkusuorana metsästäjiä psykopaateiksi.

Se on toki luonnon kiertokulkua että tällä kertaa henkensä menetti metsästäjä, mutta melko käsittämättömiä riumun kiljahduksia tämmönen tapaturma monessa herättää.
-jarkko, white nigger

immigrants are like sperm
millions get in only one works
napalanko
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja napalanko »

URSA kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 7:48 pm Eräät voivat muistella kirjoituksiaan sitten kun iso hirvi tulee oman tuulilasin läpi. Ei niitä pelkän huvin takia metsästetä.
Ei mulla ole autoa, sitten jos sen hirven kaadat nälkääsi 1:1 keihäällä, tai kirveellä niin arvostan.
En sitä että pakastimet täynnään lihaa ja pirun nuukia ollaan sen lihan kanssa vieläpä :lol:
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
napalanko
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Toinen olis että esim puolustusvoimat hoitaisi nuo kannanhoidolliset metsästykset osana asevelvollisuutta ja lihat myytäisi sitten kansalle ns. omakustannushintaan ja tasapuolisesti.
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

napalanko kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 8:14 pm
Ei mulla ole autoa, sitten jos sen hirven kaadat nälkääsi 1:1 keihäällä, tai kirveellä niin arvostan.
En sitä että pakastimet täynnään lihaa ja pirun nuukia ollaan sen lihan kanssa vieläpä :lol:
Tuollaista itekin arvostaisin, kai se jotain ärsytystä tuo metsästäjiin kun osa ylpeänä poseeraa siinä hirven tai karhun raadon vieressä ja olevinaan suuria metsästäjiä kun siinä on iso porukka, aseet, koirat ja nykyään kaikenlaiset teksniset vempeleet mukana ja ei ole niin sankarillinen tai vaikea teko jos osaa oikeassa hetkessä painaa liipaisinta. No ei pidä yleistää kaikkiin metsästäjiin. Pahinta oli siellä Savossa päin se metsästäjä porukka kun oli suuresti uutisissa ja varmasti on olemassa samantyyppitä asennetta laajemminkin, on munkin Facekaveri metsästäjä ja jotenkin säälittävää jja oksettavaa ja samalla tuo myötähäpeää kun se jotain peukutusta ja kehuja hakee kuvilla missä on ylpeänä jonkun hirven raadon kanssa.
BillyHill
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Jarkallas kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 7:56 pm
Just näin. Sen lisäksi että kantoja pidetään kurissa niin ruuaksihan hirvet, peurat, kauriit, villisiat ynnä muut päätyy.

Onhan niitäkin joiden mielestä ihan kaikki lihansyönti pitäisi kieltää ja vaikka ihmettelen niitä tyyppejä, niin vielä enemmän ihmettelen populaa jotka popsii itse päivittäin possua ja nautaa mutta silti huutavat kurkkusuorana metsästäjiä psykopaateiksi.

Se on toki luonnon kiertokulkua että tällä kertaa henkensä menetti metsästäjä, mutta melko käsittämättömiä riumun kiljahduksia tämmönen tapaturma monessa herättää.
Aina tulee tätä samaa lässytystä liha, liha, liha. Tuolla juoksette lahtaamassa jotain ilveksiä ja kettuja, ette takuulla syö niitä. Kovimmat sankarit ajaa ilveksen kivenkoloon ja heittää sinne bensaa ja sytyttää tuleen.
Hirvijahdista tai muusta järjellisestä metsästyksestä mulla ei oo pahaa sanottavaa, huvikseen lahtaamisesta on.
vanhellsing

Lisäksi nuo metsästäjien susifobiat mitä pyrkii muihinkin syöttämään ja sillä tavalla oikeuttamaan tappamisfetissinsä
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71524198 ... 01&lang=fi
Susi tappoi koiran peuran ajosta Kokemäellä
...
– Susi ei ollut pelokas. Se oli valtavan iso, ja tilanne oli niin järkyttävä, että jähmetyin vain paikoilleni. Jari onneksi osasi toimia, metelöi ja juoksi kohti käsiä huitoen. Peto vilkaisi meitä muutamaan kertaan ja lähti viimein. Mutta susi ei mennyt poispäin, kaarsi vain meidän sivuitse ja kulki läheisten talojen suuntaan.

– Olen aina itsekin uskonut, että susi kyllä väistää, mutta tämä vain seisoi paikoillaan meidät nähdessään. Jos joku ihmettelee, että tunnistaako suden, kun ei ole sellaista aiemmin nähnyt, niin kyllä sen tunnistaa, Minna Furu toteaa.

Luna oli arvokas jalostuskoira

Susi oli kymmenessä minuutissa ennättänyt syödä koiran miltei kokonaan. Käytännössä paikalle jääneessä pannassa oli vain pää ja muutamia luita kiinni. Tapahtumailtana poliisi kävi katsomassa koiran jäänteet ja kuulemassa tapahtuman Furun kotona, ja myös petoyhdyshenkilöön oltiin yhteydessä.
Toinen juttu samalta päivältä 13.10
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71525531 ... 01&lang=fi
Neljävuotias Tane-beagle joutui suden repimäksi kesken jänisajon 10. lokakuuta 2025 Nurmeksessa. Koira oli niin pahoin purtu, että se lopetettiin eläinlääkärin vastaanotolla.
– Tane oli sitkeä ajuri ja hyvä kotikoira. Se oli kaikkien kaveri ja lastenlasten lemmikki. Näyttelyissä ennätimme käydä kahdesti ihan hyvällä menestyksellä.
Jotain otteita noista ja pari esimerkki uutista, onhan noita muitakin samaa sarjaa, niissä voi sitten olla kuvia söpöstä pikkukoirasta ja metsästäjien kuvia joissa itkee. Susi nyt kuuluu luontoon ja hauska oli tuo "Susi ei ollut pelokas. Se oli valtavan iso". Sellaisia sudet ovat ja pitäisikö ne nyt sitten tappaa sukupuuttoon? Ainakin silloin riittäisi metsästäjillä töitä kun kauriiden, peurojen hirvien yms luontainen vihollinen on poistettu. "Pahaa sutta ken pelkäisi" No minä nyt en niin pelkää ja vaikka kohtaloni olisi että tulisin suden syömäksi niin silti olen samaa mieltä että se on kunnioitusta ja arvostusta ansaitseva eläin joka kuuluu Suomen luontoon eikä ole ihmisen oikeus sitä sukupuuton partaalle tappaa sen takia että on luonnosta vierautuneita sadistisia ihmisiä. Ja se että jos pikkukoiran päästää vapaaksi metsään niin noin voi käydä, voi voi

EDIT: laitan vielä ekasta uutisesta lainauksen, se on minulle ainakin aika läpinäkyvää että metsästäjät tuollakin pelottelee ihmisiä sudesta tarkoituksella, toki hirvi ja peura on aika arvokas kun niitten lihaa myy ja ymmärrän että susi on kilpailija tässä.
...ja kulki läheisten talojen suuntaan.
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

^ Sovitaanko susien puolustajat yksi juttu: Kun susi todistettavasti tappaa seuraavan kerran ihmisen Suomessa, te kaikki ymmärrätte kuinka väärässä olette olleet ja teloitatte itse itsenne. Koska ne jotka suden luvattomasti tappavat saavat myös rangaistuksen. Itse en kuulu kumpaankaan kastiin edellämainituista mutta tiedostan ongelmat jotka kantojen kasvusta seuraavat
Jarkallas
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Jarkallas »

BillyHill kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 9:00 pm
Jarkallas kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 7:56 pm

Aina tulee tätä samaa lässytystä liha, liha, liha. Tuolla juoksette lahtaamassa jotain ilveksiä ja kettuja, ette takuulla syö niitä. Kovimmat sankarit ajaa ilveksen kivenkoloon ja heittää sinne bensaa ja sytyttää tuleen.
Hirvijahdista tai muusta järjellisestä metsästyksestä mulla ei oo pahaa sanottavaa, huvikseen lahtaamisesta on.
En syö ilveksiä enkä myöskään pidä niiden lahtaamisesta. Tiesitkö että ilves on rauhotettu? Niitä saa tappaa vaan poikkeusluvalla. Melko pienellä todennäkösyydellä ketjun aiheena ollut metsästäjä oli juuri ilveksiä lahtaamassa kohdatessaan kohtalonsa.

Jos tyyppi oli metsästys(tai muu) rikollinen niin sitten ansaitsi jäädä puun alle. Tuomitsen kaikki metsästysrikoksia, kuten muitakin rikoksia, tehtailevat idiootit ja metsästysrikoksista pitäis heti menettää aseluvat ikuisesti. Ja paljon isommat sakot mitä nykyään ja istumaankin vois mun puolesta laittaa jos perseilee, sais vähän (ehkä) edes pelkoa perseeseen metsästysrikoksia tehtaileville. Melko pieni todennäkösyys kuitenkaan sille että ketjun aiheena oleva metsästäjä oli rikoksiakaan tehtailemassa. Ainakaan mitään sellaseen viittaavaa ei taida olla. Siksi ihmettelen vahingonilon määrää. Huom ihmettelen. En tuomitse, jokaisella on oikeus iloihin ja suruihin ja vihoihin ja mihin tahansa tuntemuksiinsa.
-jarkko, white nigger

immigrants are like sperm
millions get in only one works
Minäseolin

Viesti Kirjoittaja Minäseolin »

Koljattii kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 9:28 pm ^ Sovitaanko susien puolustajat yksi juttu: Kun susi todistettavasti tappaa seuraavan kerran ihmisen Suomessa, te kaikki ymmärrätte kuinka väärässä olette olleet ja teloitatte itse itsenne. Koska ne jotka suden luvattomasti tappavat saavat myös rangaistuksen. Itse en kuulu kumpaankaan kastiin edellämainituista mutta tiedostan ongelmat jotka kantojen kasvusta seuraavat
Montako ihmistä susi on tappanut Virossa, jossa on paljon Suomea suurempi kanta Uudenmaan kokoisella pläntillä?
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

^ Ei liity millään tavalla asiaan jota pyysin teiltä.
BillyHill
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Koljattii kirjoitti: Ma Loka 13, 2025 9:28 pm ^ Sovitaanko susien puolustajat yksi juttu: Kun susi todistettavasti tappaa seuraavan kerran ihmisen Suomessa, te kaikki ymmärrätte kuinka väärässä olette olleet ja teloitatte itse itsenne. Koska ne jotka suden luvattomasti tappavat saavat myös rangaistuksen. Itse en kuulu kumpaankaan kastiin edellämainituista mutta tiedostan ongelmat jotka kantojen kasvusta seuraavat
Ei sovita. Jotain suhteellisuudentajua nyt peliin. Metsästäjien harhalaukaukset ja kaatuilevat pyssyt tappaa joka vuosi porukkaa, miksei aseita kielletä? Miksi juuri se susi on pahin riski vaikka ihmisiä jumalauta liukastuu kuoliaaksi joka talvi?
vanhellsing

Miksi pitäisi sopia? Monet suomalaiset pitää kauheana kun jossain Afrikassa tai muissa kehitysmaissa on sukupuuton partaalle tapettu jotain lajeja ja kauhistellaan, sekö nyt on oikein että Suomessa tehdään samaa? Ja tässä Suomen itsenäisyyden aikana ei ole yhtään esimerkkiä siitä että susi olisi ihmisen tappanut niin miksi sitä pitäisi pelätä? Tuossa edellä laittamassani uutisessakin susi poistuu kun ihminen meni sitä häätämään. Luulen että ite todennäkisemmin kuolen sairauteen, onnettomuuten tai neekeri puukottaa minut kuin se että susi tappaa ja jos susi sattuu jonkun ihmisen tappamaan niin miksi minun pitäisi itseni tappaa sen takia että niitä puolustan? Ihminen on tappanut susia kuitenkin aika paljon, niin vuoroin vieraissa. En siis siinä tapauksessa että susi tappaisi ihmisen niin mitenkään väärässä olisi, mutta jos se ensimmäinen kerta tapahtuisi niin voidaan tarkistellla sitten että mitä pitäisi tehdä. Onhan Suomessa aina ollut vaikka vaarallisia risteyksiä mistä on tiedetty mutta toimiin tartutaan vasta sitten kun on ekä kuolonuhri niin miksei tässäkin tapauksessa. Ja paljon todellisia asioita mihin ihmiset kuolee niin miksi nyt sutta pitäisi uhkanan kun mahdollisesti joskus 1800 luvulla täälä tappanut ihmisiä ja siinäkin on todennäköisesti ollut sellaista ihmisen toimintaa taustalla mikä sen on aiheuttanut.
Puhelinkortti
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Puhelinkortti »

Kuinkas monta ihmistä sudet on tappaneet, jos verrataan vaikka metsästäjiin jotka tappaa jonkun joka vuosi? Metsästäjät on huomattavasti vaarallisemipia kuin sudet
Vastaa Viestiin