Sain meidän sukukirjan käsiini jokin aika sitten (laaja tutkimus aina 1700-luvulle kantaisään). Muistan entisen pomoni sanoneen, että sukututkimus on mukavaa puuhaa aina siihen saakka, kunnes löydät ensimmäisen murhaajasukulaisen tai maantierosvon (hänen suvussa oli 1800-luku täynnä ryöstöjä tehtailleita, joita tapetiinkin). Jokainenhan on ylpeä julkkiksista ja isoista valtaapitävistä, niitäkin löytyi sukupuusta. Löysin siis pikkuserkun, joka oli juttujen mukaan (IS, IL ja Alibi) ollut kätkeämässä kaverinsa tappamaa ruumista ja ajeluttanut sitä pitkin Suomea ja pitänyt jossain mökin saunassa kätkettynä. Tästä oli ehdollista ja sakkoa hautarauhan rikkomisesta. Vuosi tuon jälkeen olikin sitten itse tappanut (tuomio törkeä tappo) ja istuu edelleen vankilassa. Tämän ruumis oli sitten jätetty parvekkeelle lähes alastomana.
Oli tarkoitus laitella lähellä asuville sukulaisille viestejä, mutta nyt tämä tappokone-vankilakundi, joka on minun kanssa lähes samanikäinen ei hirveästi herätä haluja tutustua. Yritin etsiä hänen siskoaan eli minun toista pikkuserkkua, mutta en yhtään ihmettele, ettei hänestä löydy enää mitään tietoa mistään. Ainakin etsintätaidot tässä on kasvaneet, kun jäljitän sukua aina Kanadaan ja Alaskaan saakka. Vaikka en tunne tätä tappajaa, niin eihän se kivalta tunnu, että suvusta löytyi tämmöinenkin möhnäke.
Oletteko sukua jollekin murhaajalle yms?
-
Vapaatutkija
- Alibin satunnaislukija