BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ei vaan löydy sen ihmeempääkään kuin se MZ, kuulustelussa 26.4.2004. kertoo käynnistyksistä.

Lähde KRP/ETP

No Hessu scannaa parempaa tietoa, luotan siihen :shock: .
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No jos noin kerran idolisi Gusse on puhunut kuulustelussa, niin onhan miestä uskottava.

En minä lähde spekuloimaan hänen puhumisiaan, silllä teidän mielestähän idolinne puhuu aina niin totta kuin osaa, jos yleensä jotain muistaa.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:No jos noin kerran idolisi Gusse on puhunut kuulustelussa, niin onhan miestä uskottava.

En minä lähde spekuloimaan hänen puhumisiaan, silllä teidän mielestähän idolinne puhuu aina niin totta kuin osaa, jos yleensä jotain muistaa.
Mitä tarkoitat tuolla idolihöpinällä? Onko se sitä kertomaasi provoilua? :lol:

Odotan edelleenkin niitä sinun dokumenttejasi, toivotaan että saat sen kopiosi scannattua. Eikö? :shock:
papillon
Perry Mason

Hessu, mitä arvelet pärinäpoikana, olisko Nilsi voinut noilla työkaluilla roplata tuota käynnistystä tai sitten jotain muuta oleellista pyörästä, kun Tuominen tuntuu olevan kiinnostunut siitä että rassattiinko pyöriä, sekä siitä että aikoinaan oli HUHUA eli vahvistamatonta tietoa jostain irrallisista tulpista ja pensankatkusta.
Kun ei kerran mitään muista niin on voinut rassata vaikka fillariaan. Täh? :lol:

Kumminkin kertoo että Otto ja naapurinukko sen sai sieltä ajamalla pois, eli sai ne sen käyntiin ainakin.

Muistanko muuten oikein vai taas väärin, että Eltsussa aikoinaan tuuppasivat fillareitaan käyntiin ennenkuin kaasuttelivat kohti Kuolemankurvia?
Hessu52
Watson itse

Tuuppasivat mitä tuuppasivat.

Ei niitä viimeisissä kisoissa ainakaan montaa tuupattu käyntiin, joten ihan paikaltaan ne ruudusta lähti.

Miten siellä olisi voinut bensa haista, sillä ei bensa kauaa ulkoilmassa haise, kun sehaihtuu melko livakasti.

Se on eri asia, jos tankissa on ollut jokin besavuoto, mutta olisihan sit mainintaa, koska kenenkä mielestä se nyt olikaan, joka väitti, että prätkät olii tutkittu.

Noista pätkistä sen verran, että MZ piikkiset tulivat muistaakseni vasta 60 luvu puolella ja olivat sellaisia, että etulyhty oli kiinteä, joka ei kääntynyt ohjaustangon mukaan, vaan näytti aina suoraan eteenpäin, siis sinne, minne runko oli menossa
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:

Noista pätkistä sen verran, että MZ piikkiset tulivat muistaakseni vasta 60 luvu puolella ja olivat sellaisia, että etulyhty oli kiinteä, joka ei kääntynyt ohjaustangon mukaan, vaan näytti aina suoraan eteenpäin, siis sinne, minne runko oli menossa
Muistaaksesi ? Vai oletko varma? :D
Hessu52
Watson itse

Satavarma, noista kiinteälyhtyisistä!!
papillon
Perry Mason

Ja samalla koko tarinasta, eihän tuo kiinteälyhtyisyys mitään vaikuta? Samasta pyörästä kirjoitat? Niinkö?
Hessu52
Watson itse

Jotenkin olen hämärästi muistavinani, että Gussella oli nuo kikkapihdit sen takia mukana, koska kytkimen kanssa oli jotain probleemaa.

Sitä en tiedä, olisiko se vika olllut itse kytkimessä, mutta jos vaijeri on jumittanut, niin "jeesuksenleuoilla" olisi kyllä saanut vedetttyä vaijeria takaisin, jolloin kytkin olisi voinut taas pelittänyt hetken aikaa.

Vaijeristahan on saattanut olla yksi säie poikki, jolloin tuollaista jumitusta on saattanut sattua, muta miksi ei sitten olisi vaihtanut koko vaijeria, koska se nyt ei olisi ollut mikään iso jobi, mutta tiedä näistä?

Mitä tarkoitit papillon, tuolla viimeisellä kysymykselläsi?

Niin tuosta bensan katkusta vielä sen verran, satoja bensapommeja rakentaneena, niin ei bensa todellakaan voi haista kauaakaan, sillä tuollaisella kelillä, joka silloinkin oli, niin bensa olisi haihtunut melkein kokonaan ainakin maasta, jolloin siitä jäänyttä öljyläikkääkään olisi ollut vaikea huomata.

Kun on ollut tarinaa siitä, että pyörällä olisi ajettu telttaa päin, niin kun tutkii sitä valokuvaa tarkemmin, jossa poliisi pitelee teltaa pystyssä ja Gussen prätkä seisoo taustalla koivua vasten, niin jos prätkä on siinä samalla paikallaan kuin surmien jälkeen ja kun olen "uhrikuvaa" verrannut tähän toiseen kuvaan, niin kyllä Gussen prätkän takapää tulee melko pitälle keskelle polkua "suojaamaan" teltaa ainakin kolarilta, joka mielestäni viimeistään nyt voitaisiin pyyhkiä pois mahdottomana, luettelosta.

Kolarilta joo, muttei raakalaismaiselta surmaajalta, joka tappoi kaksi nuorta tyttöä ja yhden nuoren pojan.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Satavarma, noista kiinteälyhtyisistä!!
Vain vähän tuota ennen tuota ennen olivat juuri nämä kiinteäetupyöräiset, joissa kääntyminen tehtiin pelkällä kallistuksella(tai pysäyttämällä ja siirtämällä käsin etupyörää) ja tämä vain vähän ennen pyörän keksimistä(kun siirryttyyn neliskulmaisista renkaista pyöreisiin).
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Noista pätkistä sen verran, että MZ piikkiset tulivat muistaakseni vasta 60 luvu puolella ja olivat sellaisia, että etulyhty oli kiinteä,
jne.

Sitä tarkoitin että kun kerrot että MZ piikkiset tulivat vasta 60 luvun puolella, niin on se ja sama tai onko kiinteät lyhdyt tai onko niissä lyhtyjä ollenkaan .

Kerrot kuitenkin siis että 50 luvun puolella niitä ei ollut. Tämä tarkoittaisi että Nilssin puhe on peetä, ellei Sepin pyörä ollut -60 mallia. Täh?
papillon
Perry Mason

^ Niin ja Nilssi rassasi jotain prikkaa niillä kikkapihdeillään. :shock:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tässäkin Gustafssonin muisteloita muistellessa, on mielenkiintoinen seikka tuo - aika ajoin toistuva piirre, jossa Gustafsson kertoo muistavansa joitakin asiota hyvinkin tarkasti ja seikkaperäisesti, vaikka ajankohta sijoittuu muistiaukon reunamaille. Kertoo kuitenkin, mutta ei sano - että ei muistaisi. Toki niitäkin vastauksia tulee - "sitä mä en muista".

Gustafsson kertoo niistä "oloista" kysyttäessä ja kertoo "noista" oloista ja ajoista kysymättäkin ja tarinaa tulee, olosuhteista, pyöristä, säästä, mistä mentiin ja ketä tavattiin, teistä ja taajamista, puomista ja polusta, ja ketä haettiin mistäkin ja milloin - Gustafsson kertoilee illlan/päivän tapahtumista aika varmasti ja tarkasti.
Iltaa ja nukkumaanmenoa kohti hänen muistikuvat hämärtyy - mutta siltikään Gustafsson ei sano "että ei sitä muistaisi" ? Miksi?

Gustafsson kertoo kuitenkin nukkumaan menon ja hyväilyt hyvinkin tarkasti ja järjestyksen teltassa vakuuttavasti?

Ihmeellinen on tuo ihmisen muisti ja ihmeelliset on nuo illan tapahtumat.

Siihen on tyydyttävä, ketään syyllistämättä (tämä Sariolalle). Tässä spekuloin ainoastaan olemassa olevaa ja julkista materiaalia, ketään syyllistämättä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Mahtaako tälle nyt tulla sitten selvyyttä, tälle Sepin pyörämerkille?

Se olisi siksi hyvä juttu selvittää, ettei tule kirjoitettua väärin tuota merkkiä, sillä silloin joku voisi väittää valehtelijaksi, väärän tiedon levittäjäksi.

Semmoinenhan ei kuaan halua olla, eihän Hessu?

Toinen juttu on se että jos kertomasi pitää paikkansa, niin silloin on taas yksi pehmopuhe Nilsiltä löytynyt.

En tunne noita pyöräjuttuja, kuuklettamalta löyttyy jotain, joku heppu on löytänyt -56 125 kuutioisen MZ raadon ladosta, ehkä jotain ulkomaankieliseltä sivustolta löytyisi.

Korostan että en missään nimessä epäile etteikö tietämyksesi ole vahva, tässä asiassa, mutta jotain dokumenttia haluaisin nähdä, jos viitsisit scannata sen otteesi tänne, niin se selvittäsisi paljon.

Nimittäin joku varmaan alkaa kohta epäilemään ettei semmoista rekkariotetta olekaan, ilkkuu ja irvistelee, kukaties taas valehtelijaksi.

Semmoista ei halua kukaan, joten näytä niille, Hessu. :lol:
Hessu52
Watson itse

Hommaa papillon oma ote, piste.
Lukittu