Vittu mitä paskaa, se että näyttö oikeudessa ei riitä toki VOI tarkoittaa sitä että seksuaalirikos tapahtui mutta näyttö ei riittänyt, yhtä lailla se voi myöskin tarkoittaa sitä seksuaalirikosta ei oikeasti tapahtunut vaan syyte perustui "uhrin" valehteluun tai esimerkiksi humalatilan aiheuttamaan vääristyneeseen muistikuvaan.ChingShih kirjoitti: Pe Loka 17, 2025 1:08 am Jos näyttö oikeudessa ei riitä, se ei tarkoita sitä, etteikö seksuaalirikosta olisi tapahtunut. Sen näyttö vaan ei riittänyt ja syyttömyysolettama on vahva ja niin pitääkin olla oikeusvaltiossa. Se seksuaalirikos silti tapahtui ja uhri elää sen kanssa loppuelämänsä.
Oletko sinä oikeasti sitä mieltä että nainen ei ikinä valehtele, eihän kukaan voi olla niin naiivi että ajattelisi noin, maailmasta löytyy aina valehtelijoita, niin miehistä kuin naisista, ja siksi siellä oikeudessa pitää olla muutakin näyttöä kuin pelkkä yksipuoleinen väite.
Löytyy myös oikeasti tapauksia joissa mies on jopa ehtinyt saada jo tuomion, mutta nainen on myöhemmin tunnustanut valehdelleensa, oletko sitä mieltä että kyllä näissäkin tapauksissa seksuaalirikos silti tapahtui, mutta nainen vaan päätti myöhemmin väittää valehdelleensa?
Se miksi minä suhtaudun tuohon kommenttiisi suurella tunteella johtuu siitä että nuorena miehenä olen itse ollut tuossa tilanteessa, eli jonkin aikaa tuntemani tyttö päätyi erään mökkireissun yhteydessä ihan omasta halustaan harrastamaan seksiä kanssani, minä olin jopa se osapuoli joka yritti jarrutella.
Sitten myöhemmin tyttö oli parille kaverilleen ja jopa äidilleen kertonut että hän ei olisi halunnut seksiä mutta minä olin raiskannut hänet, koska hän pelkäsi poikaystävänsä saavan tietää, ei ollut mikään mukava tilanne yrittää selitellä että minä en todellakaan häntä raiskannut, onneksi asia ei sentään edennyt pidemmälle kun tyttö ilmeisesti ymmärsi miten vakava tuollainen aiheeton syytös on, ja tunnusti valehdelleensa.
Mutta silti sain vielä vuosien päästäkin joltain kuulla kommenttia asiasta.
Ja toki sinäkin voit nyt sanoa että ei se tyttö varmasti valehdellut, varmaan syytti ihan aiheesta, ja juuri siinä on se ongelma, tuollainen syytös kun on esitetty niin aina joku älykääpiö uskoo vakaasti siihen että varmasti on aiheesta syytetty, koska eihän kukaan valehtelisi tuollaista asiaa, mutta totuus tuossa tapauksessa on että minkäänlaista raiskausta ei tapahtunut.