Juuri näin.Tattipa kirjoitti: Su Loka 19, 2025 1:24 pm
Hitto, että sylettää kaikki jotka tukee tämmöstä rappiostriimaajaa antamalla rahaa ja katsomalla jatkuvasti näitä örvellyslivejä. Nää katsojat pahentaa vaan tilannetta tukemalla touhua.
Ismo "Laitela" Tauriainen on kuollut 18.10.25 Helsinki
- Private dick
- Javier Pena
Re: Ismo "Laitela" Tauriainen on kuollut 18.10.25 Helsinki
Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Toisaalta vittuako muitten rahan käyttö mulle kuuluu
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Kun kerroin tuollaisista ongelmista päihteidenkäyttäjien läheisen näkökulmasta noin 10-15 vuotta sitten, minua ei uskottu. Ihmiset eivät halunneet uskoa, että tuollaiset rappioyhteisöt ja rappioelämät on olemassa. Sitä elämää näki baareissa ja yökerhojen jatkoilla. Moni joi tai osti huumeita, kun kaveri vippasi rahaa. Siis ihan samaa meininkiä. Turhaan jeesustelette. Ennenkin oli ihan normaalia rahoittaa päihteidenkäyttöä mitä ihmeellisimmillä tavoilla, kun ei sellaiseen Kela-tuet tai kaikkien palkat riitä.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:07 pm Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Baarien ja yökerhojen elämä on siirtynyt nettiin ja yökerhojen yhteisöt on nykyään nettiyhteisöjä. Enää kukaan ei syytä minua valehtelijaksi, jos kerron muille, että yhteiskunnassa ihmisillä on tuollaisiakin ongelmia. Noin 10 vuotta sitten ihmiset halusivat sinisilmäisesti uskoa huumeiden olevan viihdettä, jolloin päihteidenkäyttäjien läheisten näkökulmaa ei kuultu ja meidät sivuutettiin. Minun kimppuun hyökättiin, jos kerroin huumeongelmista.
Ihan jokainen päihdeongelmainen juo tai narkkaa aikansa, vaikka ei saisi rappiostriimistä rahaa tai ei olisi julkisesti esillä. Eikä se koskaan ole muiden syy, ei muiden yksilöiden syy eikä yhteiskunnan syy. Kuolema tuntuu aina niin pahalta, että haluaisi osoittaa syyllisen. Silti, jokainen päihdeongelmainen on ainoa, joka on päihteensä nauttinut ja ottanut ja yleensä kukaan ei siihen pakottanut. Vaikka katsoin Ismon striimejä, minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa Ismon tekemisiin. Ismo käytti päihteitä, koska oli päihdeongelmainen. Ei siksi, että hän oli rappioyhteisössään mukana. Useimmat nekin päihteidenkäyttäjät, jotka ei livetä ja ole julkisesti esillä, ovat yleensä jonkin ns. rappiollisen kaveriporukan jäseniä.
Viimeksi muokannut wonderland, Su Loka 19, 2025 3:42 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
- Keyser Söze
- Armas Tammelin
En Ismoa tuntenut, mutta hän oli eittämättä yksi ihmisistä.
Kyllä se on aivan eri asia tarjota baarissa kuin jonkun netin kautta viinapullo.wonderland kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:35 pmKun kerroin tuollaisista ongelmista päihteidenkäyttäjien läheisen näkökulmasta noin 10-15 vuotta sitten, minua ei uskottu. Ihmiset eivät halunneet uskoa, että tuollaiset rappioyhteisöt ja rappioelämät on olemassa. Sitä elämää näki baareissa ja yökerhojen jatkoilla. Moni joi tai osti huumeita, kun kaveri vippasi rahaa. Siis ihan samaa meininkiä. Turhaan jeesustelette. Ennenkin oli ihan normaalia rahoittaa päihteidenkäyttöä mitä ihmeellisimmillä tavoilla, kun ei sellaiseen Kela-tuet tai kaikkien palkat riitä.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:07 pm Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Baarien ja yökerhojen elämä on siirtynyt nettiin ja yökerhojen yhteisöt on nykyään nettiyhteisöjä. Enää kukaan ei syytä minua valehtelijaksi, jos kerron muille, että yhteiskunnassa ihmisillä on tuollaisiakin ongelmia. Noin 10 vuotta sitten ihmiset halusivat sinisilmäisesti uskoa huumeiden olevan viihdettä, jolloin päihteidenkäyttäjien läheisten näkökulmaa ei kuultu ja meidät sivuutettiin. Minun kimppuun hyökättiin, jos kerroin huumeongelmista.
Ihan jokainen päihdeongelmainen juo tai narkkaa aikansa, vaikka ei saisi rappiostriimistä rahaa tai ei olisi julkisesti esillä. Eikä se koskaan ole muiden syy, ei muiden yksilöiden syy eikä yhteiskunnan syy. Kuolema tuntuu aina niin pahalta, että haluaisi osoittaa syyllisen. Silti, jokainen päihdeongelmainen on ainoa, joka on päihteensä nauttinut ja ottanut ja yleensä kukaan ei siihen pakottanut. Vaikka katsoin Ismon striimejä, minulla ei ollut mahdollisuutta vaikuttaa Ismon tekemisiin. Ismo käytti päihteitä, koska oli päihdeongelmainen. Ei siksi, että hän oli rappioyhteisössään mukana. Useimmat nekin päihteidenkäyttäjät, jotka ei livetä ja ole julkisesti esillä, ovat yleensä jonkin ns. rappiollisen kaveriporukan jäseniä.
Muutenkin et sinä lähde baariin etsimään ja katsomaan rappioalkoholisteja niinkuin näiden katsojat tekevät netissä.
Kuullostaisi aika sairaalta sanoa kotona, että faija lähtee baariin etsimään juotettavia ja nöyryytettäviä alkoholisteja
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Mun kaveri taisi olla tuollainen, vaikka ei kenenkään faija ollutkaan. Ensin heitti kaljarahat, sitten nöyryytti perään. Varsinkin jos oli kovasti kännissä, yritti saada humalaiselta rahaa ja palveluksia itselleen. Tuokin ilmiö on vanha ilmiö, kun päihtyneitä ihmisiä yritetään hyväksikäyttää taloudellisesti ja oikeastaan, siihen tuo rappiostriimaus perustuu myös eli tottakai siellä on taustavoimat tienaamassa. No aikanaan alkoholisti Matti Nykästä kuskattiin baarista toiseen esiintymään ja seiskan haastatteluihin, kun siitä niin moni muukin hyötyi.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 4:01 pmKyllä se on aivan eri asia tarjota baarissa kuin jonkun netin kautta viinapullo.wonderland kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:35 pmKun kerroin tuollaisista ongelmista päihteidenkäyttäjien läheisen näkökulmasta noin 10-15 vuotta sitten, minua ei uskottu. Ihmiset eivät halunneet uskoa, että tuollaiset rappioyhteisöt ja rappioelämät on olemassa. Sitä elämää näki baareissa ja yökerhojen jatkoilla. Moni joi tai osti huumeita, kun kaveri vippasi rahaa. Siis ihan samaa meininkiä. Turhaan jeesustelette. Ennenkin oli ihan normaalia rahoittaa päihteidenkäyttöä mitä ihmeellisimmillä tavoilla, kun ei sellaiseen Kela-tuet tai kaikkien palkat riitä.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:07 pm Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Muutenkin et sinä lähde baariin etsimään ja katsomaan rappioalkoholisteja niinkuin näiden katsojat tekevät netissä.
Kuullostaisi aika sairaalta sanoa kotona, että faija lähtee baariin etsimään juotettavia ja nöyryytettäviä alkoholisteja![]()
Tuon kaiken, mikä on näytetty rappiostriimeissä olen nähnyt ennenkin jossain muualla. Tuollaiset yhteisöt ja heidän hyväksikäyttäjänsä ovat aina olleet olemassa. Tosin, kun meikäläisen sukulaisia joi itsensä hengiltä tai joutui kännipäissään ehkä sekakäytettynä lääkkeiden kanssa onnettomuuksiin siis surmanloukkuihinsa, eivät päässeet uutisotsikoihin eikä heidän elämällään tai kuolemallaan oikeastaan ollut mitään merkitystä, kun juuri ketään ei kiinnostanut ja heidät unohdettiin nopeasti. Ei heille tarjottu apuakaan riippuvaisuusongelmiin. Näkyvyys auttaa ihmisiä tunnistamaan yhteiskunnallisia ongelmia, jotka vaativat muutosta ja korjaamista. Eihän päihdeongelmissa kyse ole vain yksilöiden tai perheiden ongelmista enää, kun huumeidenkäyttäjiä ja sekakäyttäjiä on niin paljon. Ei voi ajatella, että heidän ongelmansa voisi sivuuttaa tai piilottaa.
Koitan sitä sanoa, että tuo rappiolive vaan kuvaa ilmiötä, joka on vanhaa asiaa. Kyllä päihdeongelmaiset aina hakeutuu kaltaistensa seuraan ja päihteidenkäyttö menee kaiken muun edelle. Siis se nisti tai sekakäyttäjä narkkaa ja hankkii ne viinarahansa, vaikka kukaan ei ikinä lahjoittaisi rappiostriimiin sentin latia. Muutenkin, moni raitis nainen hakeutuu jopa naimisiin päihdeongelmaisen kanssa, miksi monen faija on itse rappioalkoholisti, sekakäyttäjä tai nisti. Sekin on vanha asia, että moni pääsee näkemään ja kokemaan sen juopon ihan omassa kodissaan. Hyvä, että rappioliven kautta niiden kotien ongelmat näkyy muillekin. Nimittäin sama meininki on muissakin päihdeongelmaisissa kodeissa.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Ymmärrän sun kommenttisi jokseenkin sitä kautta, että olet ehkä nuorempaa ja kuivempaa sukupolvea, jolloin et ole nähnytkään niitä entisajan rappioyhteisöjä tai mitä kaikkea hyväksikäyttöä ja nöyryytystä juopot joutui ennenkin kokemaan. Se kaikki on siirtynyt internetiin eli ei ole uusi asia, vaikka on näkyvämpää netissä. Muuten, moraalisesta näkökulmasta olen kanssasi ihan samaa mieltä eli tietenkään kyse ei ole minun mielestäni moraalisesti hyväksyttävästä toiminnasta ikinä. Minä lähinnä koen helpotusta, ettei tuo kaikki pahuus ole enää piilossa ja toivottavasti näkyvyys auttaisi päihdeongelmaisten läheisiä niin, että muut ymmärtäisivät heidän asemansa ja olosuhteensa paremmin.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 4:01 pmKyllä se on aivan eri asia tarjota baarissa kuin jonkun netin kautta viinapullo.wonderland kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:35 pmKun kerroin tuollaisista ongelmista päihteidenkäyttäjien läheisen näkökulmasta noin 10-15 vuotta sitten, minua ei uskottu. Ihmiset eivät halunneet uskoa, että tuollaiset rappioyhteisöt ja rappioelämät on olemassa. Sitä elämää näki baareissa ja yökerhojen jatkoilla. Moni joi tai osti huumeita, kun kaveri vippasi rahaa. Siis ihan samaa meininkiä. Turhaan jeesustelette. Ennenkin oli ihan normaalia rahoittaa päihteidenkäyttöä mitä ihmeellisimmillä tavoilla, kun ei sellaiseen Kela-tuet tai kaikkien palkat riitä.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:07 pm Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Kuullostaisi aika sairaalta sanoa kotona, että faija lähtee baariin etsimään juotettavia ja nöyryytettäviä alkoholisteja![]()
-
Puheenjohtaja
- Olivia Benson
Nyt on taas valkoroskabingo täynnä kun on salkkaria, tiktokkia, ylilautaa ja rappiostriimausta.
Oliko hän löytynyt torstaina vai perjantaina? Erikoista ettei ole ollut mitään uutisointia löytyneestä ruumiista, kuten yleensä on. Vai tutkitaanko sitten miksi Ismo tuolla oli ollut ja kenen kanssa?HollySmith kirjoitti: Su Loka 19, 2025 1:50 pm Ismo löytyi kellumasta vaatteet päällä vedestä Kivinokan entisen Maijan kioskin rannan tuntumasta. Poliisivene poimi hänet sieltä, mutta nokkalaiset olivat ruumiin huomanneet. Tämä on varma tieto.
-
wonderland
- Neuvoja-Jack
Muistui mieleen vanhat tarinat, kun juoppoja oli juotettu ja sitten kuskattu allekirjoittamaan pankkiin vekseleitä.Anoteus kirjoitti: Su Loka 19, 2025 3:07 pm Minun mielestäni voisi vaikka jälkikäteen näitä lahjottajia syyttää yllyttämisestä kuolemaan, sairasta touhuahan tuo on ja kaikki tietää lopputuloksen kuitenkin, siksi kai ne niitä väkivalta- ja raiskausvideoitakin katsoo..
Kyllä päihdeongelmaisiin kohdistuu monenlaista hyväksikäyttöä samalla, kun he itse hyväksikäyttävät läheisiään ja muita ihmisiä. Noista touhuista puuttuu sellainen terve vastavuoroisuus. Yleensä mieluummin ottavat muilta kuin mitään antavat omastaan, paitsi viinaa tai huumeita vastaan saattavat luopua omasta edustaan ja mennä omalla naamalla kickiin tai kirjoitella ties mitä vekseleitä.
Meillähän isä teetti alkoholisoituneella kirvesmiehellä vaativia remppahommia viinapullopalkalla. Ennen vanhaan tuollaista ei edes paheksuttu.
Hyvät rempat saatiin ammattilaiselta ja kylän ukko pysyi viinoissaan.
Oletettavasti tapaturmaisista kuolemista, joissa uhrin henkilöllisyys tiedossa ei kyllä uutisoida läheskään aina. Jos on jotain viitteitä itsemurhaan, oikeastaan vielä harvemmin, koska näissä on vaarana, että tekoa matkitaan. Esim. paljon julkisuutta saaneen Ruoholahden tapauksen jälkeen ainakin yksi nuori on päätynyt vastaavaan tekoon. Itse en tästä tietäisi, ellei tästä olisi alueen puskaradiossa puhuttu ja vielä silminnäkijä avautunut asiasta LinkedInissä.Ragnari kirjoitti: Su Loka 19, 2025 5:57 pmOliko hän löytynyt torstaina vai perjantaina? Erikoista ettei ole ollut mitään uutisointia löytyneestä ruumiista, kuten yleensä on. Vai tutkitaanko sitten miksi Ismo tuolla oli ollut ja kenen kanssa?HollySmith kirjoitti: Su Loka 19, 2025 1:50 pm Ismo löytyi kellumasta vaatteet päällä vedestä Kivinokan entisen Maijan kioskin rannan tuntumasta. Poliisivene poimi hänet sieltä, mutta nokkalaiset olivat ruumiin huomanneet. Tämä on varma tieto.
"The truth is, these are not very bright guys, and things got out of hand."
Vain positiivista että tuollaista elämäntapaa mainostava narkki on poissa. 
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Aha, joo...HollySmith kirjoitti: Su Loka 19, 2025 1:50 pm Ismo löytyi kellumasta vaatteet päällä vedestä Kivinokan entisen Maijan kioskin rannan tuntumasta. Poliisivene poimi hänet sieltä, mutta nokkalaiset olivat ruumiin huomanneet. Tämä on varma tieto.
Siellä on rannassa pirun hankalia ja liukkaita astinkiviä. Siinä kun kusella käydessä lipeää ja lyö päänsä niin se on sitten siinä.
Vieläköhän Kivinokassa on niitä mökkejä? Takavuosien kaverin faijalla oli siellä mökki jossa muijaansa paossa ryyppäsi frendien kanssa.
X X X X X
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Voihan sen noinkin ajatella. En tosin usko, että kyseisestä rapparista oli eläessään mitään vaki haittaa sulle(kaan). Wai quis on?Jaguaari2 kirjoitti: Su Loka 19, 2025 6:15 pm Vain positiivista että tuollaista elämäntapaa mainostava narkki on poissa.![]()
X X X X X
- Donald McRonald
- Christopher Lorenzo
Piti oikein guuglata että minkälainen tyyppi on foralla ansainnut oikein monisivuisen ketjun. Jaa, että joku naamatatuoitu spurgu? Noh, jatkakaa vain. Minä poistun taas ketjusta.