Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Pulha-Meltti
Remington Steele

Re: Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025

Viesti Kirjoittaja Pulha-Meltti »

aumari kirjoitti: To Loka 23, 2025 9:41 am
morningsun kirjoitti: To Loka 23, 2025 9:36 am
aumari kirjoitti: To Loka 23, 2025 9:25 am Tulee mieleen tuosta 23 v poikakaverista, että milloin hän on astunut kuvioihin, jos arvellaan, ettei ole vauvan isä. Tinkalla ollut velkaantumisongelmia viime keväästä, eli mikä vaikutus tällä kaverilla on.

Mitä tulee mm. tämän nuoren naisen mollaajiin, niin se kertoo vain mollaajista itsestään. Heillä ei itsellään välttämättä ole kaikki hyvin, yrittää vain kääntää paskan pois itsestään.
"nuoren naisen...", tämä nainen murhasi max 50 tuntia vanhan vauvan - ei mikään sympaattinen pyhäkoululainen todellakaan vaan murhaaja, ihan aiheellista mun mielestä.
Piti lisäämäni, että lukuunottamatta vauvan kuoleman aiheuttamista. On hänellä elämässään ollut muutakin kuin ura vauvan tappajana. Ja jos ihmisellä on asiat hyvin, niin hän kyllä suuntaa huomionsa muualle kuin toisten tuomitsemiseen.
No tätähän kaikki vihervassulit toitottavat. Poliisi on natsi ja tuomari itse paholainen. Tuomitsevat meitä, vaikka vaan pahoinpidellään, varastellaan ja välillä vähän tapetaankin. Ei ole kaikki hyvin tuomareilla ja poliiseilla. Vitu natsit!
Free PalestinaAnti-Antifa
koulutuspäällikkö
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja koulutuspäällikkö »

Pulha-Meltti kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:07 pm Tiedoksenne: Kotisynnytykset olivat olivat ihan normaali asia ennen sairaaloita. Toki lapsikuolleisuus oli suurempaa, mutta varmaankin enemmänkin sen vuoksi, että lämpö ja hygienian puute olivat suurempia kuin nykyisin.
Pellolta heinätöistä saunaan synnyttämään, käärö mummon hoiviin ja takaisin pellolle.
Pulha-Meltti
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Pulha-Meltti »

SensiMillah kirjoitti: To Loka 23, 2025 10:51 am Alussa ajattelin kyseessä olevan lapsivuodepsykoosi tms mutta kyllä tää pahasti näyttää olevan vaan silkkaa pahuutta.

Narkkaria ei Tinkasta kyllä ulkoisen olemuksen perusteella saa tekemälläkään, enemmän näyttää kolaan tms. mieltyneeltä viihdekäyttäjältä. Viihdekäyttö lähtee tosin helposti käsistä, mutta ainakaan tämä jatkuva kaman kiskominen ei vielä tytöstä ulospäin niin näy jos asia näin on.
Onko näillä joku isokin ero? Eikai se narkkaaminen nyt nuoressa ihmisessä heti näy. Katsotaan Tinkaa uusiksi 30-vuotiaana.
Free PalestinaAnti-Antifa
Paikalla
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

LeaSommer kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:19 pm
Tattipa kirjoitti: To Loka 23, 2025 1:50 pm
LeaSommer kirjoitti: To Loka 23, 2025 1:25 pm Jaa täällä lähdettiin jo gynekologilinjalle. No pistetään sitten lusikka soppaan.

Tarkoitat varmaan kätilö. Gynekologit ei yleensä liity synnytyksiin mitenkään.
Jaa, minä kun luulin että gynekologia on tieteenala, joka liittyy naistentauteihin ja synnytyksiin...
Obstetriikka on oikea sana. Gynegologia ei ole tieteenala, se on lääketieteen erikoistumisala.

Gynegologeja on monissa tehtävissä. He voivat erikoistua vaikkapa ehkäisyyn, vaihdevuosiin tai gynegologisiin sairauksiin. Yksi gynegologien erikoistumisala on obstetriikka, jolloin heidän tehtäviinsä kuuluu rauskausajan, synnytysten sekä synnytyksenjälkeisen ajan hoito. Esimerkiksi vaihdevuosihoitoihin erikoistunut gynegologi ei työskentele synnytysosastolla.

Vähän kuin plastiikkakirurgi, joista joku on erikoistunut traumakirurgiaan (korjailee vammoja onnettomuuksien jälkeen), toiset sairausrekonstruktioihin (esim. rintojen tekemiseen tai kasvojen rakentamiseen vaikkapa syövän jälkeen) ja sitten on niitä plastiikkakirurgeja, jotka leikkaavat terveitä ihmisiä esteettisistä syistä. Myös tarkempaa erikoistumista on, joku osaa tissit ja toinen nenät, kolmas erikoistunut rasvaimuihin jne. Mutta kaikki ovat plastiikkakirurgeja.

Kuten lähihoitajat, joista joku tekee vanhvustyötä, joku ensihoitoa ja joku on erikoistunut lasten hoitamiseen tai vammaistyöhön. Kaikkien titteli on lähihoitaja.

Mutta näin minfon kontekstissa en nyt lähtisi tästä vääntämään.
jiihoon
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jiihoon »

spekua eli jos kotisynnytys tapahtunut niin vuoden äiti ja avopuoliso jättäneet tahallaan napanuoran vuotamaan ja vauvan ruokkimatta niin voikohan mahdollisesti murhasyyte johtua noista :?: mutta olin lukevinani jostain että keskiviikkona olisi sairaalasta kotiutunut
niin paljon on vääryyttä maailmassa ja vähän on vääryyden korjaajia :(
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

jiihoon kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:43 pm spekua eli jos kotisynnytys tapahtunut niin vuoden äiti ja avopuoliso jättäneet tahallaan napanuoran vuotamaan ja vauvan ruokkimatta niin voikohan mahdollisesti murhasyyte johtua noista :?: mutta olin lukevinani jostain että keskiviikkona olisi sairaalasta kotiutunut
Tätä navan sitomatta jättämistä jossain taannoisessa viestissä itse epäilin myös.
Mutta tieto sairaalassa olemisesta tai siellä olemattomuudesta ei ole tullut missään faktana ilmi.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

e18 kirjoitti: To Loka 23, 2025 1:48 pm 7 sivua sitten on jo vahvistettu että synnyttänyt kotona ja vielä spekuloidaan sairaalasta pääsemisen kestosta.
Miten niin vahvistettu? Voi olla joku kyläjuoru tai muuten vaan keksitty tarina. Spekulaatiot tulevat jatkumaan, kunnes viranomaiset kertovat, mitä tapahtui. Ja vielä senkin jälkeen.
morningsun
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja morningsun »

jukuripää kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:59 pm
jiihoon kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:43 pm spekua eli jos kotisynnytys tapahtunut niin vuoden äiti ja avopuoliso jättäneet tahallaan napanuoran vuotamaan ja vauvan ruokkimatta niin voikohan mahdollisesti murhasyyte johtua noista :?: mutta olin lukevinani jostain että keskiviikkona olisi sairaalasta kotiutunut
Tätä navan sitomatta jättämistä jossain taannoisessa viestissä itse epäilin myös.
Mutta tieto sairaalassa olemisesta tai siellä olemattomuudesta ei ole tullut missään faktana ilmi.
Joo luulis Tinkan ymmärtävän jo kaksi vuotta lähirikoulua käyneenä edes tämän verran ymmärtävän tästä. Eli kyllä voidaan katsoa että on tahallista jos näin tosiaan on käynyt.

Tuleekohan tästä koskaan saataville faktat tiskiin?
Kakkakikkari7777
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kakkakikkari7777 »

Vaalea Rouva kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 11:34 pm
Tanssiyrttien kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 11:25 pm Mä voin sen verran kommentoida, et on ihan tavallinen perhe ja turha sitä syyttää.
Ai, mikä on tavallinen perhe Tinkan perhe vai?
Tavallisesta perheestä 19vuotias nainen murhaa vauvansa?
No joo, itsekin olin ihan tavallisesta perheestä 19vuotias kun aloin odottamaan esikoista eikä tullut mieleenkään murhata lasta.
Jotainhan on ollut vinksallaan jos ja kun nuo kaikki edellä kirjoitetut pitää paikkaansa ja nimenomaan päässä vinksallaan ei ole tervepäistä kakaraa saanut tuo Tavallinen perhe kasvatettua.
Tunsin tinkan lapsuudessa, ihan perus keskiluokkainen perhe, mukavia olivat mitä nyt niiden kanssa tekemisissä olin.
SensiMillah
Susikoski

Viesti Kirjoittaja SensiMillah »

Pulha-Meltti kirjoitti: To Loka 23, 2025 2:26 pm
SensiMillah kirjoitti: To Loka 23, 2025 10:51 am Alussa ajattelin kyseessä olevan lapsivuodepsykoosi tms mutta kyllä tää pahasti näyttää olevan vaan silkkaa pahuutta.

Narkkaria ei Tinkasta kyllä ulkoisen olemuksen perusteella saa tekemälläkään, enemmän näyttää kolaan tms. mieltyneeltä viihdekäyttäjältä. Viihdekäyttö lähtee tosin helposti käsistä, mutta ainakaan tämä jatkuva kaman kiskominen ei vielä tytöstä ulospäin niin näy jos asia näin on.
Onko näillä joku isokin ero? Eikai se narkkaaminen nyt nuoressa ihmisessä heti näy. Katsotaan Tinkaa uusiksi 30-vuotiaana.
Noh, riippuu varmaan pitkälti siitä miten kukin mieltää sanan "narkkari". Mulle narkkari merkitsee päihderiippuvaista, varsinkin suonensisäisesti käyttävää ihmistä, joka tarvitsee jokapäiväisen annoksensa pystyäkseen toimimaan "normaalisti". Ihmistä, jolle mikään tai kukaan muu ei merkitse mitään ja kama jyrää kaiken muun ylitse. Joten tämän kuvauksen valossa, en näe Tinkaa VIELÄ narkkarina vaan enemmän viikonloppu-bilekäyttäjänä, josta tie siihen narkkaamiseen voi olla kyllä yllättävän lyhyt.
...Lost...
Kuumaperuna123
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kuumaperuna123 »

Kakkakikkari7777 kirjoitti: To Loka 23, 2025 3:06 pm
Tanssiyrttien kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 11:25 pm Mä voin sen verran kommentoida, et on ihan tavallinen perhe ja turha sitä syyttää.
No joo, itsekin olin ihan tavallisesta perheestä 19vuotias kun aloin odottamaan esikoista eikä tullut mieleenkään murhata lasta.
Jotainhan on ollut vinksallaan jos ja kun nuo kaikki edellä kirjoitetut pitää paikkaansa ja nimenomaan päässä vinksallaan ei ole tervepäistä kakaraa saanut tuo Tavallinen perhe kasvatettua.
Tunsin tinkan lapsuudessa, ihan perus keskiluokkainen perhe, mukavia olivat mitä nyt niiden kanssa tekemisissä olin.
Missäs tämä keskiluokkainen perhe oli kun raskaana oleva tytär bilettänyt koko kesän eikä ilmeisesti ketään kiinnostanut. Hiukan aina mietityttää nämä ihmisten luokittelut perus keskiluokkainen perhe. Ei minusta kyllä kuulosta siltä.
morningsun
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja morningsun »

Kuumaperuna123 kirjoitti: To Loka 23, 2025 3:36 pm

Missäs tämä keskiluokkainen perhe oli kun raskaana oleva tytär bilettänyt koko kesän eikä ilmeisesti ketään kiinnostanut. Hiukan aina mietityttää nämä ihmisten luokittelut perus keskiluokkainen perhe. Ei minusta kyllä kuulosta siltä.
Samaa minäkin mietin ja tutkinkin vähän taustoja mutta koska totesin että taitaa oikeasti olla ihan nk. "normaali perhe" niin päätin jättää asian sikseen. Mä veikkaan että on perheestään hiukan irtaantunut, ehkä just kamankäyttöä peitelläkseen ja oikeesti luulen ettei perhe ole tiennyt Tinkan olevan raskaana. Eikös tässä joku sanonut että on ottanut Tinkan isäänkin yhteyttä ja isä on sanonut ettei Tinkalle kannata antaa yhtään mitään. Aiemmista viesteistä olin tällaista lukevinani. Jotain velkajuttuja ehkä?

Kavereita ihmettelen että onko oikeasti koko vanha kaveripiiri vaihtunut, tollaset jalkapallopiirit tms kun pienestä asti pelataan, on oikeesti aika tiivistä sakkia - kokemusta on. Siinä missä palomiehet on oikea veljeskunta, on tyttöjalkapallojoukkueet vähintään samaa tasoa - ellei enemmäkin. Sitä ihmettelen ja tulin siihen tulokseen että lähipiiri jalkapalloilijoineen on todennut Tinkan olevan menetetty tapaus huume-elämään ja sen tuomiin lieveilmiöihin ja ovat siksi pysyneet etäällä.
Kuumaperuna123
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kuumaperuna123 »

morningsun kirjoitti: To Loka 23, 2025 3:39 pm
Kuumaperuna123 kirjoitti: To Loka 23, 2025 3:36 pm

Samaa minäkin mietin ja tutkinkin vähän taustoja mutta koska totesin että taitaa oikeasti olla ihan nk. "normaali perhe" niin päätin jättää asian sikseen. Mä veikkaan että on perheestään hiukan irtaantunut, ehkä just kamankäyttöä peitelläkseen ja oikeesti luulen ettei perhe ole tiennyt Tinkan olevan raskaana. Eikös tässä joku sanonut että on ottanut Tinkan isäänkin yhteyttä ja isä on sanonut ettei Tinkalle kannata antaa yhtään mitään. Aiemmista viesteistä olin tällaista lukevinani. Jotain velkajuttuja ehkä?

Kavereita ihmettelen että onko oikeasti koko vanha kaveripiiri vaihtunut, tollaset jalkapallopiirit tms kun pienestä asti pelataan, on oikeesti aika tiivistä sakkia - kokemusta on. Siinä missä palomiehet on oikea veljeskunta, on tyttöjalkapallojoukkueet vähintään samaa tasoa - ellei enemmäkin. Sitä ihmettelen ja tulin siihen tulokseen että lähipiiri jalkapalloilijoineen on todennut Tinkan olevan menetetty tapaus huume-elämään ja sen tuomiin lieveilmiöihin ja ovat siksi pysyneet etäällä.
Tämä voi pitää paikkansa, mutta onhan tuon irtautumisen täytynyt tapahtua jo vuosia sitten ja kun ajattelee nuorta ikää, niin näin vanhempana kuulostaa täysin käsittämättömältä että teini-ikäinen jätetään vanhempien toimesta täysin yksin. Päihteet voi olla syy, mutta miten pohjalle ihminen voi esim.vuodessa vajota? Ei tietenkään selitä tekoa, eikä vanhempien syy ole. Ihmetyttää vaan kun itselle lapset menee kaiken edelle.
jekkumaisteri
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

SeitsenpistePirkko kirjoitti: To Loka 23, 2025 12:20 pm
jekkumaisteri kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 9:18 pm
Tupla kirjoitti: Ke Loka 22, 2025 8:39 pm
Jaaha.

Laitapa se kuva tai tieto millä sivulla täällä.
Kun et noissa viesteissäsi huomannut mainita laajentuneista pupilleista, jotka suurenevat tietyissä valaistusoloissa mummoilla ja vaareillakin valokuvissa.
Oliko ne silmät nyt sitten niiiiiin suuret, et pystyy tekemään tuon varmistetun diagnoosin "kamaa vedetty urakalla".

Kukaan muu ei kuvan todistusvoimasta ole huomannut mainita.
Sivulla 21 on kuva ja selvästi näkee että on vedetty aineita. Kyllä tääll joku muukin on maininnut että näyttää nistille
Miten voi nähdä selvästi, kun edes kuva ei ole selvä?
Silmistä näkee vaikka kuva ei paras olekkaan
J@ssu1506
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja J@ssu1506 »

Olkoon vauva tullut tähän maailmaan vaikka haikaran kuljettamana, niin hän on nyt kylmänä jossain, vaikka kapalon pitäisi nyt olla rakastettavana ja syliteltävänä sukulaisten ja ystävien kera.

Hän sai alkunsa vääristä ihmisistä, hänet olisi voitu luovuttaa sossuille ilman ikäviä seuraamuksia. Naapuri olisi voinut soittaa tappelusta häkeen jo alussa, vauva olis ehkäpä paljastunut ja päässyt silloinkin hoivan piiriin.
Hänellä ei tainnut olla edes nimeä? Ns. vanhemmat oletettavasti inhosivat "riesan" tuloa häiriöksi ja katsoivat oikeudekseen kostaa viattomalle käärölle, olkoon moinen sinappikone. Tissitkin menee rumaksi ehkä aateltu.
Annettiin vänistä jossain oven takana kun nämä vuoden vanhemmat kinasivat, mitä tehdä elämän pilaajan kanssa. Ei noista koskaan olisikaan ollut tärkeimpään rooliin mikä ihmiselle suodaan, (vaikka ei sellaisille suoda jotka ansaitsisivat ). Täyttä itsekkyyttä nämä, joiden oma villi elämänsä onneksi sai lopun, ja tahratun maineen sekä onnettoman, kytyisen, tulevaisuuden. Lepää turvassa pieni, siellä jossain, missä ei ole tuskaa ja kärsimystä.
Vastaa Viestiin