ketsku kirjoitti:
Minun mielestä on erittäin henkilökohtaista sanoa toista idiootiksi, lapsen tasolla olevaksi ja kehottaa tappamaan itsensä taikka sanoa, että toinen on käynyt "jonkun vitun apukoulun". Mikä siitä tekee sen vähemmän henkilökohtaista kun epäillä toisen äitiyttä? JA NYT TUHANNENNEN KERRAN: NOITA ASIOITA EI VOI VERRATA MITENKÄÄN! Minä "haukuin" yhtä nimimerkkiä omasta mielestäni NIILLÄ TIEDOILLA JA TUNTEILLA aiheellisesti ja tämä asia on käsitelty jo. Sen sijaan markja ei ole kyllä kertaakaan osoittanut minkäänlaista katumista omista sanomisistaan vaan jatkaa entistä pahempana. Joten voitko sä nyt jo pikkuhiljaa lopettaa meidän vertailemisen? Eihän vandt itsekään enää jauha tuosta loukkauksesta joten miksi sun pitää siitä jauhaa? Loukkasko se sua enemmän kun vandtia?
Nuo edellä mainitsemasi haukkumiset ovat hyvän maun vastaisia, kuten ovat myös tietyt sinun viljelemäsi heitot. Taisin aiemmin viitata heittoihin vitun idiootti jne...ne eivät ole lainkaan henkilökohtaisia tai loukkaavia tuntemattoman suusta kuten heitot huono äiti (joo ei jaksaisi jankuttaa tästä enää) ja "kunnon mies", joka on käynyt armeijan verrattuna sivareihin, jotka ovat nössöjä kun eivät rauhan aikana halua tarttua aseeseen. Olen yrittänyt saada sinut ymmärtämään omat kantani välillä vähän räväkämmin ja välillä vähän asiallisemmin, mutta et ole ilmeisesti ajatellut yhtään pointtejani, jotka ovat osa ainakin mielestäni täysin ajattelemisen arvoisia. Koska olen eri mieltä ja olen vastannut sinulle, niin koet minun vihaavan sinua ja hyökkäävän sinua kohtaan mikä ei ole tarkoitus. Haluaisin vain sinun ajattelevan (minun mielestäni) vähemmän mustavalkoisesti.
ketsku kirjoitti:
Ei se samaa mieltä oleminen tässä ole pointti vaan toi sun jatkuva väittäminen, että MINÄ OLEN HUONOMPI KESKUSTELIJA JA TYYLINI ON TÖRKEÄMPI KUN MARKJALLA on se asia mikä panee epäilemään jotain....
Jotkut loukkauksesi ihmisiä kohtaan ovat mielestäni henkilökohtaisempia kuin markjan heitot. Idiootti vs huono äiti. Jälkimmäinen minusta loukkaavampi (joo kyllästyttää tämä aihe itseänikin). Nuo heitot markjalta mitä itse poimit ovat kyllä radikaaleja . En muistaakseni ole väittänyt sinun olevan huonompi keskusteluja (en ole 100 % varma). Sun maailmankuva vaan pöyristyttää minua joskus, enkä toivoisi ihmisten nykyisin ajattelevan enää noin (varsinkaan työssäsi, jota arvostan -> luulisin/toivoisin ihmisten alalla olevan avarakatseisempia).
ketsku kirjoitti:
Äääh, *hakkaa päätä seinään*. Minä tapasin mieheni kun olin 18- vuotias. Ihan varmasti mua ei olis pätkääkään kiinnostanut meneekö poikaystävä sivariin, linnaan vai armeijaan. Eikä mua kiinnosta sekään minne vaikka siskon mies tai veljeni olisi hakeutunut. SE MIKÄ MUA NYT KIINNOSTAISI OLISI SE SYY MIKSI MENEE SIVARIIN: JOS SE SYY ON TASA-ARVO JA TÄSTÄ OLISI SYNTYNYT KESKUSTELU NIIN OLISIN KERTONUT MIELIPITEENI. Lisäksi jos mieheni olisi sitä mieltä, että naiset pitäisi pakottaa armeijaan niin emme me olisi yhdessä koska arvomaailmamme poikkeaisi niin rajusti toisistaan! Ymmärrätkö sä ollenkaan? Jos mun mies olisi silloin ilmoittanut, että hän on sitten sitä ja tätä mieltä naisista niin emme me olisi yhdessä! Jos joku menee sivariin siksi, että haluaa nukkua yönsä kotona niin se on lusmuamista mutta olkoon. Mielipiteen voin kertoa jos kysytään, muuten mulle on ihan sama mitä kukakin tekee kunhan se joku ei ole oma mies.
Mielestäni miehiä eikä naisia pitäisi pakottaa armeijaan, vaan toivoisin palkka-armeijaa, vapaaehtoista asevelvollisuutta, tai viime viikolla ilmoille heitettyä arpasysteemiä. Toivoisin tasa-arvoista kohtelua molemmille sukupuolille. Onnea pitkästä parisuhteesta. Onneksi miehesi ja sinun ajatusmaailmasi ovat kohdanneet. Vähän kyllä pistää pyörittelemään silmiä, että ette olisi yhdessä, jos mies haluaisi tasa-arvoa. Kuulostaa aika pieneltä syyltä jättää rakastettu ihminen sen takia, jos mies olisikin keskusteluissa kertonut pitävänsä Suomen asevelvollisuusjärjestelmää vääränä. Sallittakoon itselleni pieni ironia tässä vielä. Ilmainen työ (siviilipalvelus) on siis lusmuamista, mutta metsässä yöpyminen ei ole. Jos minä päättäisin muuttaa telttaan asumaan keskelle metsää vaikkapa 6 kuukaudeksi ja kaivaisin kuopan tai kaksi päivässä siellä ollessani olisin ahkerampi kuin vaikka kirjastossa kirjoja kahdeksan tuntia hyllyttävä siviilipalvelusmies vuoden ajan? Järkevin vaihtoehto tässä nyt olisi ainakin kohtuuttoman siviilipalvelusajan muuttaminen. Keskimääräinen asevelvollisuus ei kestä 12 kuukautta, vaan se on maksimiaika. Sivari on rangaistus, eikä tasa-arvoa.
ketsku kirjoitti:
Lue ylempää. Mielestäni on loukkaavaa ja epäilyttävää suorastaan, että et muka oikeasti näe eroa minun ja markjan tavassa keskustella ja kommunikoida. Huonoksi äidiksi epäileminenkin olisi vähemmän loukkaavaa kun minkäänlainen markjaan vertaaminen. Halveksi syvästi markjaa ja sen tyyliä ja naisvihamielisiä ajatuksia joten loukkaa todella paljon jos joku sanoo mun olevan yhtään samantyylinen. Ei se, että molemmilla on voimakkaat mielipiteet tee meistä yhtään samanlaisia.
On teillä ero. Markja kertoo asiat räväkämmin, sinä hieman hillitymmin, mutta mielipiteesi ovat kuitenkin erittäin radikaaleja. Molemmilla teillä on radikaalit mielipiteet joihinkin asioihin, siinä mielessä olette samanlaisia. Sinä ilmeisesti nyt olet jotenkin repinyt hermosi myös näihin minun vastauksiini. En tiedä miten pystyisin sitten kantani sanomaan sinulle kun loukkaannut poikkeavista ajatuksista ja toisista näkökulmista. Sinulla on oikeus mielipiteeseen ja minulla myös omiini. Hyvää työ- tai vapaapäivää sinulle kuitenkin.
Ps. Voitko muuttaa edellisen postauksen lainauksia hiukan, siellä näyttäisi, että sinä olisit kirjoittanut yhden pätkän, vaikka se on minun edellisestä viestistä sinulle.