Aivan sattumalta kyseisen mielipiteen kirjoittaja, Milja Warfa, on myös Vasemmistoliiton työntekijä. Husutus?KOTIMATKA ratikalla kolmen pienen lapseni kanssa äskettäin sai ikävän käänteen, kun kanssamatkustajamme päätti kertoa minulle, että hän on ”hakannut ainakin neljä n******ä”. Kun ilmoitin, ettei hän voi käyttää seurassani rasistista kieltä, käynnisti se seksuaalissävytteisten, väkivaltaisten ja vihamielisten haistattelujen tulvan, joka huipentui natsitervehdykseen. Tilanne päättyi vasta, kun poistuimme lasteni kanssa ratikasta matkamme puolessa välissä.
Pahinta tapahtuneessa eivät olleet häiriköijän ala-arvoiset sanat vaan se, että ainoa ihminen, joka tuli apuuni miestä haastamaan, oli hintelä 5-vuotias poikani, joka urheasti huusi: ”Älä puhu mun äidille noin!”
Olen valkoinen kantasuomalainen nainen, mutta lasteni isä on somali, ja myös lapseni ovat Suomen kontekstissa rodullistettuja. Muille matkustajille ei voinut jäädä epäselväksi, että kyseessä oli rasistinen hyökkäys perhettäni kohtaan.
https://helsinki.vasemmisto.fi/ihmiset/ ... ihallitus/
Ei tuollainen käytös ok ole, mutta ehkä olisi kuitenkin kannattanut vaikka siirtyä muualle ratikkaan ja antaa häiriköijän olla. Jos siis on edes tapahtunut.Milja Warfa, viestinnän asiantuntija (vanhempainvapaalla)