Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Re: Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

digiholmes kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 3:57 pm
SeitsenpistePirkko kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 3:45 pm Ihan missä tahansa täällä olleissa keskusteluissa ja tapauksissa, kun lukee näitä ns. "ensitietoja" tai -arvauksia (spekuja) niin joskus ne osuu kohdilleen - usein ei. Lopputulos voi olla kaikille yllätys, jos sitä edes avataan kaikelle kansalle. Tuntuu, että tämä niin paha tapaus saattaa jäädä pimentoon.
Osaatko kertoa, miksi mielestäsi tätä "ei avata kaikelle kansalle" ja "tapaus saattaa jäädä pimentoon", erityisesti ei vaikuta siltä että salattavaa olisi.
Olin väärässä. Ajattelin, että näin pahasta asiasta ei puhuttaisi.

"Poliisi vahvistaa, että murhasta epäiltyä 19-vuotiasta äitiä on kuultu. Mahdollisesta motiivista ja teon tarkemmista yksityiskohdista poliisi ei kuitenkaan vielä kerro.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Maria Hietajärvi sanoo Ylelle, että poliisi tiedottaa tutkinnan etenemisestä tällä tietoa ensi viikon alussa".

https://yle.fi/a/74-20189724
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Neonataali
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Neonataali »

LeaSommer kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 1:38 pm
Vainu kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 1:19 pm Itse epäilen tapahtumien kulkua seuraavaksi:
...
2. Huomannut raskauden tapahtumaviikolla tai vasta synnytystilqnteessa( siksi ehkä riidat ), lapsi syntynyt keskosena ehkä rv 25-28. Ehkäpä perjantaina.
3. Salannut alkuun isäehdokkaalta
5. Mahdollista myös että on pitänyt synnytystä keskenmenona.Sillå keskosvauva voi olla jopa 600g.
6. Soittivat apua liian myöhään.
Nämä spekulaatiot äkkiseltään synnytyksestä, siitä että vauva kuoli samana päivänä kuin syntyi ja että nainen yritti piilotella vauvaa eivät voi pitää paikkansa jos naapuri puhuu totta.

Naapuri kertoo:
Nurmiston mukaan naisen koiraa on ulkoiluttanut nuori mies. Postilaatikossa on naisen sukunimen lisäksi toinenkin nimi. Hiljattain Nurmisto oli huomannut, että nainen oli saanut vauvan.
Ei tässä väitetä että naapuri on _nähnyt _ vauvan. Naapurin vauvan saamisen voi päätellä ihan vaikka siitä, että sikiävän ikäisen naapuripariskunnan asunnossa itkee useampana päivänä vauva. Tai yöllä lähinnä, sillonhan se helpommin kuuluu naapureille.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ti Loka 21, 2025 2:11 pm
Perussuomalaiset ja Kokoomus muuten kumosivat lapsensurmapykälän tarpeettomana 2023.
Niin...? Pidätkö tuota kumoamista huonona asiana? Kyllähän on niin, että mitään erillistä, lieventävää lapsensumapykälää ei tottavie tarvita. Tappo mikä tappo, murha mikä murha, uhrin ikään katsomatta.
X X X X X
Vainu
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Vainu »

Ei tässä tiedetä vielä isän roolia. Isää ei ole vangittu, koska on syytön murhaan. Mutta isällä voi olla ja onkin varmasti jokin osallisuus tässä, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi vangita. Isä voi olla esim. vain tietoinen lapsen syntymästä.

Kirjoitin nyt isä, jolla tarkoitan isäehdokasta.

Tuskinpa isä on puhdas pulmunen tässä keikassa. En usko että on ihan puhtaat jauhot hänen pussissaan. Kyllä isän täytyy jotain asiasta tietää ja siten on myös velvolliisuuskin kutsua apua...

Ei unohdeta isän roolia! Nyt on kaikki syyt vieritetty äidin kontolle. Tai sit on isä aika tollo, jos ei mitään tiedä.
Viimeksi muokannut Vainu, Pe Loka 24, 2025 5:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Siiri00
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Siiri00 »

SeitsenpistePirkko kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 4:04 pm
K9Wifey kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 3:37 pm Oliko tämä jo täällä?

Ainakin yritti kouluttautua, vai oliko vain 'pakko-opinnot' edes lähäriksi, että saisi tukia, ja yritti töissäkin käydä. Joskin, jos nuo kuulopuheet pitävät paikkansa niin tuota psykopaatin alkua (jyrsijän tappaminen) ei olis koskaan pitänyt päästää lähellekään hoivaihmisiä. Tosin psykopaatti osaa kyllä hurmata myös työnantajat puheillaan.

Onhan tuo hälyttävää, että jo noin nuorena uo-veloissa, mutta nuo velat tuskin olivat mikään syy murhata viaton lapsi. Vauva tuli vaan nyt 'pahaan saumaan', kun opinnot keskeytyy, bilettäminen rajoittuu jne.

Ja se, että asuu yhdessä ei vielä todista sitä, että Jesse-boy olisi [ollut] isä.Screenshot_20251022_145012_com_facebook_katana_FbMainTabActivity.jpg[attachment=0]Screenshot_20251022_145012_com_facebook_katana_FbMainTabActivity.jpg
On tämä pari kertaa ollut. Nyt on poistettu jo tämä ilmoitus. Joku esitti, että tämä Tinka olisi "pakotettu" työkkäristä lähärikoulutukseen - mutta ei. Hän oli tehnyt kesätöitä ja siinä välissä jotain harkkoja. Lähihoitajakoulutus ei tainnut toteutua niin, että olisi käynyt sen loppuun.
Kolmatta kertaa. Ei ole valmistunut lähihoitajaksi.
Vainu
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Vainu »

Oleellinen tieto on se missä lapsi on syntynyt. Sairaalassa vai kotona?

Patologinen valehtelija/hullu saattaisi raskaana rällätä festareilla.Odottaa että vauva syntyy ja tehdä samat kuin aikoinaan Oululainen Vornanen, eli lempata vauvan. Hulluutta!
jekkumaisteri
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

vanhellsing kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 4:33 pm
Tattipa kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 4:26 pm
Murhainfossa kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 4:11 pm Kyllä, phäiriöisen elämä on kaaosta minkä hän on itse luonut ympärilleen vaikka kaikki on aina jonkun muun syytä. Turhaan persoonallisuushäiriöitä ei pidetä riskinä vanhemmuudelle. Silti psykologisesti mielenkiintoista mitä tapahtuu äidin päässä joka satuttaa näin lastaan? Onkohan mitään haastattelua vastaavasta keissistä missä äiti apua saatuaan ja vastuun teostaan kannettuaan kertoo mitä tapahtui?
Please! Älkää kutsuko näitä murhaajia "äidiksi". Sellaiset eivät ansaitse sellasta nimeä. Parempi nimitys tosiaan on se synnyttäjä minkä joku täällä jo mainitsi.
Äiti haluaa lapselleen vain hyvää ja parasta, ei pahaa!
Äiti nyt on ihmisen naaraspuolinen biologinen vanhempi, minä ainakin käytän sitä kaikista äideistä enkä ala tekemään mitään arviointeja siitä kenestä nyt voi käyttää äiti sanaa, äiti nyt ei ole minulle muutenkaan sellainen myyttinen taruhahmo mikä on aina täydellinen ja ei koskaan tee pahaa, se äiti ei ole mikään kunnianimitys vaan termi millä tarkoitetaan sitä synnyttäjää.
Lapsen murhaaja ämmä ei ansaitse titteliä äiti. Se on synnyttäjä ei enää äiti. Edes ihmisarvo ei näille ämmille kuulu..
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

jekkumaisteri kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 5:22 pm Lapsen murhaaja ämmä ei ansaitse titteliä äiti. Se on synnyttäjä ei enää äiti. Edes ihmisarvo ei näille ämmille kuulu..
Minulle äiti ei ole titteli. Käytä sinä synnyttäjä sanaa minä käytän äiti sanaa (tai nainen), ei kai siinä ongelmaa ole. Joku voisi keksiä vielä jonkin hauskan lempinimen äipälle, kakkakikkare tai jotain, ai niin Tinkaaja taisi jo olla käytössä.
kaalimatte
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja kaalimatte »

Mun teoria:
Tinka tajunnut olevansa raskaana,mutta ei ole halunnut mennä aborttia tekemään,ettei narkkaus paljastu. On toivottu,että raskaus menee itsekseen kesken. Ja loppu on surullinen.. :cry: Luulen että pieni jätetty täysin hoitamatta ja ehkä bilekaverit perjantaina tehny järkyttävän löydön?

Tinkan vanhempia ei voi syyttää. Eivät oo vastuussa täysikäisen teoista, mistä tietää ovatko ees tekemisissä? Tuskin ovat ainakaan ylpeitä tyttärestään.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Näissä keskusteluissa tulee selkeästi ilmi se, kuinka naiset on pahoja toisilleen. En tarkoita nyt tätä puheessa olevaa tapausta. Itse jouduin 10 vuotta sitten pahoinpidellyksi, kun kolme naista kävi kimppuuni. Olin opiskelijana silloin eräässä ravintolassa ja joku oli levittänyt "tietoa", että muka olisin ollut raskaana. No en ollut, mutta selkääni sain.
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tattipa kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 4:26 pm Please! Älkää kutsuko näitä murhaajia "äidiksi". Sellaiset eivät ansaitse sellasta nimeä. Parempi nimitys tosiaan on se synnyttäjä minkä joku täällä jo mainitsi.
Äiti haluaa lapselleen vain hyvää ja parasta, ei pahaa!
Juridisesti lapsen synnyttänyt on lapsen äiti, eli hän on äiti.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Tinka on ollut alaikäinen tuon jalkapalloharrastuksensa aikaan. Ilmeisesti kotona on pidetty kiinni periaatteesta, että liikuntaharrastus pitää olla ja jalkapallo on just sopiva laji. Tietysti siitä silti täytyy itsekin olla kiinnostunut, jotta yleensä pelaaminen onnistuu. No, iän mukana sitten on keksinyt ihan itse harrastuksia ja hylännyt jalitsun.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Murhainfossa
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Murhainfossa »

kaalimatte kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 5:34 pm Mun teoria:
Tinka tajunnut olevansa raskaana,mutta ei ole halunnut mennä aborttia tekemään,ettei narkkaus paljastu. On toivottu,että raskaus menee itsekseen kesken. Ja loppu on surullinen.. :cry: Luulen että pieni jätetty täysin hoitamatta ja ehkä bilekaverit perjantaina tehny järkyttävän löydön?

Tinkan vanhempia ei voi syyttää. Eivät oo vastuussa täysikäisen teoista, mistä tietää ovatko ees tekemisissä? Tuskin ovat ainakaan ylpeitä tyttärestään.
Miten narkkaus paljastuisi abortissa tai olisi edes mitenkään oleellinen asia kyseisessä toimenpiteessä? Ei abortin yhteydessä kuulusteluja pidetä miten elämääsi elät tai sen vähempää huumeseulaa oteta.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Murhainfossa kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 6:26 pm
kaalimatte kirjoitti: Pe Loka 24, 2025 5:34 pm Mun teoria:

Miten narkkaus paljastuisi abortissa tai olisi edes mitenkään oleellinen asia kyseisessä toimenpiteessä? Ei abortin yhteydessä kuulusteluja pidetä miten elämääsi elät tai sen vähempää huumeseulaa oteta.
Onhan näistä tietoa sen kun etsii vaan. Ei tänne viitsi kaikkea kirjoitella.
Mortifera Aeternum
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mortifera Aeternum »

Jos ottaa huomioon sen, minkälaiseen asuntoon ovat muuttaneet kesällä, niin oiskohan kuitenkin raskauollut tiedossa? Asunnossa kuitenkin 2 makkaria. Vuokaltaan oli myös sieltä kalliimmasta päästä (reilun tonnin) jos miettii Lohjan vuokra-asuntojen hintoja.
Viimeksi muokannut Mortifera Aeternum, Pe Loka 24, 2025 7:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin