Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025
Re: Poliisi epäilee äitiä vastasyntyneen lapsen henkirikoksesta 17.10.2025
Toki äiti voinut ensin valehdella jotain, että vauva hoidettu ja on ok ja nukkuu toisessa huoneessa, vaikka tosiasiassa ei oo hoitanut mitenkään.
-
Pulha-Meltti
- Remington Steele
No, jos olisivat yksissä tuumin piilotelleet lasta pesukoneessa, tai pyykkikorissa niin myös mies olisi pidätettynä. Eikö?Rousku kirjoitti: To Loka 30, 2025 12:22 amHyvä pointti muuten. Onko tästä ollut missään lehtijutuissa puhetta?NeitiEtsivätär kirjoitti: Ke Loka 29, 2025 11:38 pm Onko 100 % varmaa, että poikkis on alunperin soittanut apua juuri vauvalle eikä esim. Tinkalle?
Ja sitten selvinnytkin, että asunnossa on myös kuolemaa tekevä vastasyntynyt.
Free PalestinaAnti-Antifa
-
Kainuunkorppi
- Alokas
Oma arvaus mitä on voinut tapahtua on seuraava.
"Äiti" on kieltänyt raskauden ja käyttäytynyt kuin "ongelma" katoaisi itsestään. Kahdesti raskaana olleena ja synnyttäneenä mun on tosi vaikea uskoa kenenkään pystyvän selittämään itselleen vauvan liikkeitä ja muuttuvaa kehoa jollain muulla kuin raskaudella, jotenkin täytyy olla henkisesti tosi sekaisin että sitä alkaa salailla ja mahdollisesti kieltäytyä itsekin uskomasta siihen. Tinkellä näyttäisi olevan taipumusta vain ajatella ongelmien katoavan (velat, huijaukset yms) ja täällä on ollut spekulointia huumeiden käytöllä joka sopisi kuvaan ongelmien kieltämisestä ja todellisuuden välttelystä. Eli todennäköisesti hän on tiennyt mutta on vain käyttäytynyt kuin ongelmaa ei olisi.
Kun synnytys on alkanut niin kipu alkaa kasvaa vähitellen kunnes on tosi sietämätöntä ja polttavaa. Ei siis tapahdu niin kuin elokuvissa että ollaan samointein ponnistamassa vauvaa ulos. En usko että kukaan täällä tosissaan uskoo nuoren ensisynnyttäjän ilman kivunlievitystä synnyttävän lapsen syöksyllä tai edes muutamassa tunnissa. Kipu on alkanut 8-24h, polttoja on voinut olla jo aikaisemmin, ennen aktiivista synnyttämistä. Mahdollisesti voisi selittäisi riitelyä joka on viikon aikana kuulunut kodista. "Isä" ei tässä vaiheessa ole todennäköisesti tiennyt mitä on meneillään, näin arvelen koska häntä ei ole pidätetty.
Kun aktiivinen synnyttäminen on alkanut on tinke lukittautunut vessaan. Ponnistusvaiheessa tulee ulostamisen tunteet yms ponnistamisen tunteen ohessa kun lapsi laskeutuu synnytyskanavaan, tätä ainakin synnytysvalmennuksissa joihin osallistuin painotettiin, että siitä tietää syntymän olevan lähellä. Kätilö voisi mahdollisesti kertoa miten usein tämmöisessä tilanteessa yllättäen synnyttävät (jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu) menevät vessaan pöntölle, veikkaan että sitä tapahtuu. Arvelen siis, että tinke on synnyttänyt lapsen ja istukan pönttöön.
Vastasyntynyt lapsi tarvitsee "herättelyä" ja mahdollisesti ilmateiden putsauksen sekä lämpöä, vauva ei pysty pitämään itseään lämpimänä. Tämä yhdistelmä huonossa asennossa kylmässä pöntössä on kammottava.
Tässä aktiivisessa vaiheessa on "isä" mahdollisesti alkanut tajuta, että jotain on meneillään. Sitä ei voida tietää miten kamoissa ja välinpitämätön kumppani mahdollisesti on ollut ja onko ollut kiinnostunut tinken valituksesta ja kivuista, ei kuulosta mitään onnelliselta ja vakaalla parisuhteelta riitelyineen. Toki on voinut aktiivisesti selvittää tilannetta, mutta jotenkin vaikea uskoa.
Tinke on varmaan synnytyksen jälkeen kipujen loputtua vain mennyt omaan kuplaansa, jättänyt vauvan pönttöön ja mennyt tekemään mitä ikinä. Kun synnytyskipu loppuu niin se loppuu, varmasti on yksilöllistä seuraako euforia, energiapiikki tai tyyneys vai ehkä tässä tilanteessa jonkinlainen pelkkä tyhjyyden tunne kun "homma on hoidettu".
Tämä on puhtaasti spekuloiden. Mielenkiinnolla odotan että kuullaan tarkemmin mitä todella on tapahtunut. Kamala tapaus.
"Äiti" on kieltänyt raskauden ja käyttäytynyt kuin "ongelma" katoaisi itsestään. Kahdesti raskaana olleena ja synnyttäneenä mun on tosi vaikea uskoa kenenkään pystyvän selittämään itselleen vauvan liikkeitä ja muuttuvaa kehoa jollain muulla kuin raskaudella, jotenkin täytyy olla henkisesti tosi sekaisin että sitä alkaa salailla ja mahdollisesti kieltäytyä itsekin uskomasta siihen. Tinkellä näyttäisi olevan taipumusta vain ajatella ongelmien katoavan (velat, huijaukset yms) ja täällä on ollut spekulointia huumeiden käytöllä joka sopisi kuvaan ongelmien kieltämisestä ja todellisuuden välttelystä. Eli todennäköisesti hän on tiennyt mutta on vain käyttäytynyt kuin ongelmaa ei olisi.
Kun synnytys on alkanut niin kipu alkaa kasvaa vähitellen kunnes on tosi sietämätöntä ja polttavaa. Ei siis tapahdu niin kuin elokuvissa että ollaan samointein ponnistamassa vauvaa ulos. En usko että kukaan täällä tosissaan uskoo nuoren ensisynnyttäjän ilman kivunlievitystä synnyttävän lapsen syöksyllä tai edes muutamassa tunnissa. Kipu on alkanut 8-24h, polttoja on voinut olla jo aikaisemmin, ennen aktiivista synnyttämistä. Mahdollisesti voisi selittäisi riitelyä joka on viikon aikana kuulunut kodista. "Isä" ei tässä vaiheessa ole todennäköisesti tiennyt mitä on meneillään, näin arvelen koska häntä ei ole pidätetty.
Kun aktiivinen synnyttäminen on alkanut on tinke lukittautunut vessaan. Ponnistusvaiheessa tulee ulostamisen tunteet yms ponnistamisen tunteen ohessa kun lapsi laskeutuu synnytyskanavaan, tätä ainakin synnytysvalmennuksissa joihin osallistuin painotettiin, että siitä tietää syntymän olevan lähellä. Kätilö voisi mahdollisesti kertoa miten usein tämmöisessä tilanteessa yllättäen synnyttävät (jotka eivät ymmärrä mitä tapahtuu) menevät vessaan pöntölle, veikkaan että sitä tapahtuu. Arvelen siis, että tinke on synnyttänyt lapsen ja istukan pönttöön.
Vastasyntynyt lapsi tarvitsee "herättelyä" ja mahdollisesti ilmateiden putsauksen sekä lämpöä, vauva ei pysty pitämään itseään lämpimänä. Tämä yhdistelmä huonossa asennossa kylmässä pöntössä on kammottava.
Tässä aktiivisessa vaiheessa on "isä" mahdollisesti alkanut tajuta, että jotain on meneillään. Sitä ei voida tietää miten kamoissa ja välinpitämätön kumppani mahdollisesti on ollut ja onko ollut kiinnostunut tinken valituksesta ja kivuista, ei kuulosta mitään onnelliselta ja vakaalla parisuhteelta riitelyineen. Toki on voinut aktiivisesti selvittää tilannetta, mutta jotenkin vaikea uskoa.
Tinke on varmaan synnytyksen jälkeen kipujen loputtua vain mennyt omaan kuplaansa, jättänyt vauvan pönttöön ja mennyt tekemään mitä ikinä. Kun synnytyskipu loppuu niin se loppuu, varmasti on yksilöllistä seuraako euforia, energiapiikki tai tyyneys vai ehkä tässä tilanteessa jonkinlainen pelkkä tyhjyyden tunne kun "homma on hoidettu".
Tämä on puhtaasti spekuloiden. Mielenkiinnolla odotan että kuullaan tarkemmin mitä todella on tapahtunut. Kamala tapaus.
Viimeksi muokannut Kainuunkorppi, To Loka 30, 2025 10:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
Joo ei ollut töissä pari päivää synnytyksen jälkeen. Hän oli saanut potkut jo aiemmin koska oli sekoillut töissä mm puhunut videopuheluita työtehtävän aikaan, riekkunut kesällä kamapäissään työpaikan pihassa. Vauva kuoli ja syntyi ja kuoli samana iltana ja tämä hirviö pidätettiin vauvan syntymä& kuolin iltana.Sormustinkukka kirjoitti: Ke Loka 29, 2025 6:17 pm Heipä hei. Tein tunnukset varmaankin halustani tuoda ajatuksiani tähän keskusteluun. Ei niissä nyt oikein mitään uuttakaan ole, joitain juttuja mitä olen pohtinut.
Täällä mietitään edelleen paljon esim onko käyty neuvolassa sun muuta. Itse en usko ollenkaan, että on ollut missään neuvolaseurannassa. Miksi edes olisi ollut? Mulla on tunne, että raskaudentila on havaittu liian myöhään saadakseen abortin. Tilanteen hoitamiseksi pois päiväjärjestyksestä on pitänyt keksiä muuta. Kuten häiritsevät laskut roskikseen, on samalla kaavalla häiriötekijä vauva yritetty laittaa pois silmistä, pois mielestä. Kukaan ei saa ikinä tietää, kun ei kukaan ole edes tiennyt raskaudesta. Tässä vaan nyt kävi niin, että hätääntynyt poikaystävä soitti hätäkeskukseen, mikä on ihan luonnollista ja normaalia.
Raakuus ja julmuus on ilmeisimmin osoitettu jättämällä vastasyntynyt vauva vaille hoivaa ja huomiota, jonka vuoksi hän on menehtynyt. Jotain siinä kuitenkin on, koska vauva on menehtynyt suhteellisen nopeasti vissiin, ainakin näin kerrottiin, ettei syntymän ja hätäkeskuspuhelun välillä ole kovin paljon viivettä. Onko se sitten ne tukkeutuneet hengitystiet tai kiertynyt napanuora, tai silminnähtävä sairaus tai vammaisuus? No sitä ei meille kerrota.
Ihminen pystyy varmasti stressin ja paineen alla monenmoiseen toimintaan, esim nyt vaikka "omatoimiseen" synnytykseen. Moni on tuntunut pitävän tätä itse synnytystapahtumaa jonkinlaisena utopiana, mikä tuntuu hassulta. Synnytys lähtökohtaisesti on tapahtuma, jonka niin sanotusti luonto hoitaa. Kautta maailman sivun tunnetaan tapauksia, joissa nainen on toiminut vastaavalla tavalla. Synnytykseen voi liittyä vaikka mitä mutkia ja komplikaatioita, mutta ne on asia erikseen, eivät nähtävästi kuulu tähän tapaukseen, koska "äiti" ei vissin ole tarvinnut mitään hoitotoimenpiteitä synnytyksen jälkeen.
Sen nyt kai kuitenkin voi unohtaa, että on ollut töissä pari päivää synnytyksen jälkeen. Eiköhän ollut synnytyksen jälkeen pian käsiraudoissa.
Kiinnostaa mikä/mitä tässä on taustalla. No selvää, että liian myöhään huomattu vahinkoraskaus. Mutta tämän toiminnan taustalla. Täydellinen tunnekylmyys? Elävä olento, ihmisen alku tässä tapauksessa koetaan esteenä jonka voi vain poistaa kuin roskan. Hyvin epäkypsä, lapsellinen ajattelu? Jäi mieleen se entisen ystävän kirjoitus, hän kuvasi tätä Tinkaa hyvin lapsellisen oloiseksi.
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
Tinka saattaa päätyä tuomiolleen Niuvanniemen vankimielisairaalaanTuulihaukka kirjoitti: Ke Loka 29, 2025 11:35 pm Tinka saattaakin päätyä mielentilatutkimuksiin.
https://yle.fi/a/74-20191140?utm_source ... n=ylefiapp
Kaikkihan on varmasti samaa mieltä, ettei kukaan täysi järkinen toimi näin ( huijaa autoliikettä olemattomalla käsirahakuitilla, outo ja epäasiallinen käytös työpaikalla, teini-ikäisenä myynti hommat ilman tuotetta, poikaystävälle todellisen iän huijaaminen jne ) puhumattakaan raskauden salaamisesta.
Eli ilman muuta kyseessä on mielisairaus. Ihan Tinkan kannaltakin on hyvä tehdä mielentilatutkimus.
Siinä mielessä ei meidän pitäisi lynkata Tinkaa täällä palstalla, sillä tuskin olisi tekoja tehnyt, jos olisi ollut mieleltään normaali eikä sairas.
Ikävää, että peruuttamatonta ehti tapahtua, ennenkuin kukaan tajusi Tinkan hoidon tarvetta.
Eli ilman muuta kyseessä on mielisairaus. Ihan Tinkan kannaltakin on hyvä tehdä mielentilatutkimus.
Siinä mielessä ei meidän pitäisi lynkata Tinkaa täällä palstalla, sillä tuskin olisi tekoja tehnyt, jos olisi ollut mieleltään normaali eikä sairas.
Ikävää, että peruuttamatonta ehti tapahtua, ennenkuin kukaan tajusi Tinkan hoidon tarvetta.
On luultavasti ihminen, joka elää hetken huumassa, päivä kerrallaan. Katsomatta tulevaisuuteen. Siirtää ongelmat eteenpäin. Osaa sulkea murheet pois mielestään.
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
Olen sitä mieltä että hän on psykopaatti. Huhun mukaan jo lapsudessa tappoi lemmikkinsäVainu kirjoitti: To Loka 30, 2025 12:03 pm On luultavasti ihminen, joka elää hetken huumassa, päivä kerrallaan. Katsomatta tulevaisuuteen. Siirtää ongelmat eteenpäin. Osaa sulkea murheet pois mielestään.
Ajatelkaapa sitä, että jos poikaystävä ei olisi soittanut hätäkeskukseen, niin kukaan ei tietäisi, ei siis kukaan
-> täydellinen rikos/murha.
Paljonkohan tällaisia on oikeasti sattunut? Sattumalta selvisi aikoinaan se Vornasenkin tapaus, oliko nyt viisi kuollutta vauvaa hänellä.
-> täydellinen rikos/murha.
Paljonkohan tällaisia on oikeasti sattunut? Sattumalta selvisi aikoinaan se Vornasenkin tapaus, oliko nyt viisi kuollutta vauvaa hänellä.
Hyvin mahdollista, että on psykopaatti. Ilmeistä myös patologista valehtelua.jekkumaisteri kirjoitti: To Loka 30, 2025 12:16 pmOlen sitä mieltä että hän on psykopaatti. Huhun mukaan jo lapsudessa tappoi lemmikkinsäVainu kirjoitti: To Loka 30, 2025 12:03 pm On luultavasti ihminen, joka elää hetken huumassa, päivä kerrallaan. Katsomatta tulevaisuuteen. Siirtää ongelmat eteenpäin. Osaa sulkea murheet pois mielestään.
Viimeksi muokannut Vainu, To Loka 30, 2025 12:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Surmailtana päihteidenkäytöllä ei ollut erityistä osuutta tapahtumiin."
Erityistä.
Ei siis kielletä että Tinka läträä silloin tällöin pikkuhuumeiden kanssa.
Tinka on tunnekylmä ja itsekeskeinen paska.
Hemmoteltu lapsena, kasvanut huomioimaan ainoastaan itsensä.
Minä minä minä.
Olipa hyvä herätys tuo pidätys ja tuleva tuomio.
Erityistä.
Ei siis kielletä että Tinka läträä silloin tällöin pikkuhuumeiden kanssa.
Tinka on tunnekylmä ja itsekeskeinen paska.
Hemmoteltu lapsena, kasvanut huomioimaan ainoastaan itsensä.
Minä minä minä.
Olipa hyvä herätys tuo pidätys ja tuleva tuomio.
Ilman poikaystävän puhelua ois päässyt kuin koira veräjästä.
Tuli mieleen tästä se kuollut, vastasyntynyt vauva, joka löytyi pusikosta Oulunkylästä vuonna 1983. Äitiä ei koskaan löydetty.
Mä luulen että tällaista (surmataan vastasyntynyt vauva) tapahtuu useammin kuin me kuvitellaan
.
Mä luulen että tällaista (surmataan vastasyntynyt vauva) tapahtuu useammin kuin me kuvitellaan
Sfo kirjoitti: To Loka 30, 2025 12:36 pm Tuli mieleen tästä se kuollut, vastasyntynyt vauva, joka löytyi pusikosta Oulunkylästä vuonna 1983. Äitiä ei koskaan löydetty.
Mä luulen että tällaista (surmataan vastasyntynyt vauva) tapahtuu useammin kuin me kuvitellaan.
Voi olla joillakin omallatunnollaan vastaavanlainen teko.
Kukaan ei tiedä, jos raskauden peittää eikä käytä neuvolapalveluja.
Syy tietty tekoihin on ei toivottu raskaus.
-
viivahattu
- Watson itse
Muuten ansiokasta spekua, mutta olen käsittänyt, että nimenomaan nuorella ensisynnyttäjällä tämmöinen *plop*-tyylinen synnytys voisi olla mahdollinen. Ei se tietenkään kovin todennäköinen ole, mutta fysiologisesti naisen keho on soveltuvin synnytykseen keskimäärin juuri n. 16-19 -vuotiaana. Varmasti Tinka on viimeistään polttojen aikana ymmärtänyt, että ei ole tavallisista vatsakivuista kyse, mutta synnytys itse on periaatteessa voinut olla hyvinkin nopea.Kainuunkorppi kirjoitti: To Loka 30, 2025 10:49 am Kun synnytys on alkanut niin kipu alkaa kasvaa vähitellen kunnes on tosi sietämätöntä ja polttavaa. Ei siis tapahdu niin kuin elokuvissa että ollaan samointein ponnistamassa vauvaa ulos. En usko että kukaan täällä tosissaan uskoo nuoren ensisynnyttäjän ilman kivunlievitystä synnyttävän lapsen syöksyllä tai edes muutamassa tunnissa. Kipu on alkanut 8-24h, polttoja on voinut olla jo aikaisemmin, ennen aktiivista synnyttämistä. Mahdollisesti voisi selittäisi riitelyä joka on viikon aikana kuulunut kodista. "Isä" ei tässä vaiheessa ole todennäköisesti tiennyt mitä on meneillään, näin arvelen koska häntä ei ole pidätetty.