Tänne viimeisimpänä linkattuun Ylen uutiseen on yllättävän vähän tartuttu ainakin siltä osin, mitä tulee tuohon sivukaupalla jatkuneeseen päihdespekulointiin.
"Hietajärvi ei ota kantaa siihen, millaisessa kunnossa murhasta epäilty nainen vaikuttaa teon aikaan henkisesti olleen.
Surmailtana päihteidenkäytöllä ei ollut
erityistä osuutta tapahtumiin."
Itse tulkitsisin tämän siten, että surmailtanakin on saatettu päihteitä käyttää jommankumman tai molempien toimesta, mutta ei olla oltu niistä erityisen sekaisin. Ja just kokonaisuutena ton lauseen ymmärtäisin niin, että kyse on pitkäaikaisesta, ehkä jatkuvasta päihteidenkäytöstä, minkä vuoksi eritelty
surmaillan päihteidenkäytön vaikutus/osuus tapahtumiin. Ja toki tuo "
erityistä osuutta" + terminä päihteidenkäyttö alkoholinkäytön sijasta tukevat kaikki omaa alkuperäistä spekuani pitempään jatkuneesta huumeidenkäytöstä. Alkoholikin on toki päihde, mutta rikosuutisoinnissa varmaan tarkoituksellisestikin hommia rivien välistä aina erotellaan? Näin itse olen aina tulkinnut
Alkuperäinen spekuni pitempään jatkuneesta huumeidenkäytöstä perustui huhuihin sekoiluista töissä, kaverisuhteissa, velka-asioissa... piirien vaihtumiset, Jepsukan keulakingihuhut ja erätestailut, jotka puolestaan maalaa kuvaa rahoittamisesta välittämälläkin.
Kuvistahan täällä porukka yrittää etsiä suuria pupilleja, mutta ei huomata sellaista hyvinkin poikkeavaa juttua, kun somettava selfieteini yhtäkkiä lakkaa lähes täysin postaamasta selfieitä/yhteiskuvia joissa ne pupillit näkyisivät? Tyyliin ainoassa tuoreessa sellaisessa katsoo oikeesti suoraan aurinkoon, niin että melkein omiinkin silmiini jo sattuu. Siitäkin kuvasta voi sitten jo miettiä, onko kyseessä nuppineulapupillit (=opiaatit) vaiko vaan kirjaimellisesti sokeutuminen hetkellisesti suoraan aurinkoa kytätessään. Mutta se silmät kiinni, leuka ylös ja hymyä huuleen jokaisessa kuvassa tilanteesta riippumatta, on se paljastava/häiritsevä tekijä. Mä tosin näin kuvat vaan sieltä jostain linkatusta cv(

)-somesta, kun ne näkyi somettomallekin.
Pesukonespekuilu meni mun mielestä heti ihan täysin järjettömille reiteille! Se mikä siitä linkouksen jälkeisestä hyytävästä hiljaisuudesta itselle tuli mieleen väkisin asiaan yrittäessäni yhdistää, oli vauvan heivaaminen pesukoneen päälle, muutossa huonosti tasapainotettu kone lingotessaan tärrännyt menemään pudottaen muutenkin heitteillejätetyn vauvan lattialle, hetkellinen hyytävä hiljaisuus jatkuvaan riitelyyn ja jepukan häkesoitto.