Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

kattokarpänen kirjoitti: La Marras 08, 2025 2:36 pm
Ross Sullivan kirjoitti: La Marras 08, 2025 2:26 pm Onko yhtään tapausta Suomen rikoshistoriassa, jossa on kostettu kohteen sijaan hänen läheiselleen? Edes yksi jos löytyisi joltain vuosikymmeneltä?
En tiedä yhtään, mutta uhkailuja on oletettavasti ollut. Ja pelon kanssa eläminen, moni haluaa välttää.

Itse uskon täysin, että kollektiivinen paine ja pienet piirit vaikuttavat aivan valtavasti. Se mitä kerrot poliisille ja sen seuraukset, elät sen asian kanssa siellä samassa yhteisössä. Lisäksi mahdollinen oma osallisuus laittomuuksiin saa vaikenemaan. Eri peli, kun ollaan isoissa kaupungeissa ja jengit ovat suurta massaa ja heihin ei kylillä heti törmää ja kaikki ei heti tiedä sinusta kaikkea...
Sellaisia tapauksia, joissa uhkailtu on ottanut yhteyttä poliisiin on useita (jopa niin, että oikeasti pelottava jengi on kiristänyt). Kuitenkaan teillä ei ole antaan yhtään esimerkkitapausta Suomen rikoshistoriasta, jossa olisi kostettu kohteen lähipiirille (Suomessa siis).

Miksi kaikki nämä lavastusharhauttajat ylipäänsä olisivat eläneet pienellä paikkakunnalla viimeiset 20 vuotta?
Mitä te dorkat dorkailette?
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Koljattii kirjoitti: La Marras 08, 2025 3:51 pm
Ross Sullivan kirjoitti: La Marras 08, 2025 1:43 pm
Koljattii kirjoitti: Pe Marras 07, 2025 10:21 pm Täällä kun eräs nimimerkin(tai useamman) käyttäjä on "ihmetellyt" miten kukaan ei ole esimerkiksi muutettuaan paikkakunnalta pois avannut asioita. Kyseinen nimimerkki ei ole nähtävästi koskaan asunut pienellä paikkakunnalla. Siellä jokainen tuntee jokaisen, ja kaikki tietää että kostolle löytyy kohde lähipiiristä. Se on tehokas vaientaja. Tästä syystä sarjahukuttajakin sai jatkaa touhujaan useita vuosia. Nykypäivän nössöt piiloutuvat ja vaikenevat mieluummin kuin nostavat kissan pöydälle ja asettavat itsensä tai läheisensä tulilinjalle.
OK, sinulla on varmaan sitten antaa useita esimerkkejä suomalaisista tapauksista, joissa on kostettu lähipiiriin kuuluvalle? Tosin veikkaa jo tässä vaiheessa, että et onnistu antamaan yhtä ainoaa esimerkkiä.
Ihan löytyy nuoruuden kaveriporukasta esimerkki, jossa huumehommissa velkaantuneen veli hakattiin aivovaurioon asti. Yllättäen näitä ei niin hirveästi poliiseille viedä, koska tällöin myös itse tai läheisesi olisi syytettyjen penkillä. Ja näitä tapahtuu paljon, kyllä suomenkin wannabe huumeparonit osaavat matkia oikeiden paronien elkeitä ja toimintatapoja.
Koljjatti voinee myös kertoa, miten nämä tappotyöt on voitu tehdä ja mietitään sitten yhdessä sitä.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Hurjimus kirjoitti: La Marras 08, 2025 4:30 pm
Ross Sullivan kirjoitti: La Marras 08, 2025 1:43 pm

OK, sinulla on varmaan sitten antaa useita esimerkkejä suomalaisista tapauksista, joissa on kostettu lähipiiriin kuuluvalle? Tosin veikkaa jo tässä vaiheessa, että et onnistu antamaan yhtä ainoaa esimerkkiä.
Ihan löytyy nuoruuden kaveriporukasta esimerkki, jossa huumehommissa velkaantuneen veli hakattiin aivovaurioon asti. Yllättäen näitä ei niin hirveästi poliiseille viedä, koska tällöin myös itse tai läheisesi olisi syytettyjen penkillä. Ja näitä tapahtuu paljon, kyllä suomenkin wannabe huumeparonit osaavat matkia oikeiden paronien elkeitä ja toimintatapoja.
Koljjatti voinee myös kertoa, miten nämä tappotyöt on voitu tehdä ja mietitään sitten yhdessä sitä.
Alottaisi siitä ensimmäisestä julkisesta tapauksesta, jossa Suomessa on kohteeksi joutunut kohteen lähipiirin sijaiskärsijä. Kun kerran sellainen on todennäköistä, niin tapauksiahan on oltava lukuisia viimeiseltä 100 vuodelta.
Mitä te dorkat dorkailette?
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

Ross Sullivan kirjoitti: La Marras 08, 2025 4:25 pm Miksi kaikki nämä lavastusharhauttajat ylipäänsä olisivat eläneet pienellä paikkakunnalla viimeiset 20 vuotta?
Eivät välttämättä olekaan. Jotkut heistä saattaa edelleen siellä elää, jopa todennäköistä. Jos on ollut 20-25v, kun ollut osallisena tai edes tietoinen jostain henkirikoksesta. Muuttanut alle kolmekymppisenä etelään, perustanut perheen jne. Ei se tarkoita, että nuoruuden menneet painaa niin paljon, että pitää mennä vuosien jälkeen avautumaan poliisille. Monelle on yhtä helppoa sulkea ainakin suurelta osin menneet taakse kuin nostaa kissa pöydälle vuosien jälkeen: saamattomuus, hyödyttömyys, kiire ja pelkokin.

Sinällään ymmärrän, Ross ja Hurjis varmaan jaksaa vääntää tästä vaikka kuinka pitkään. Se on ihan ok. Itse en loppujen lopuksi välitä käännyttää ketään, riittää et itse ymmärrän. Enemmän kiinnostaa ihan konkreettisesti, onko Antti ollut itse Angelissa. Sillä voisi sulkea tästä paljon pois...
kattokarpänen
Sofia Karppi

Siihen voin uskoa, jos olet syyllistynyt henkirikokseen ja siitä päävastuussa, kannat sitä taakkaa koko elämän median rummuttaessa asiaa... se vaatii paatunutta rikollista taipumusta.

Asiasta jollain tavalla tietävien/etäisesti mukana olleiden voi olla helpompi vain sulkea -ainakin yrittää sulkea ja jättää asia. Se että et avaudu koskaan, ei tarkoita että asia ei vaivaisi millään lailla.
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

Ross Sullivan kirjoitti: La Marras 08, 2025 4:34 pm

Alottaisi siitä ensimmäisestä julkisesta tapauksesta, jossa Suomessa on kohteeksi joutunut kohteen lähipiirin sijaiskärsijä. Kun kerran sellainen on todennäköistä, niin tapauksiahan on oltava lukuisia viimeiseltä 100 vuodelta.
No lähdetäänkö liikkeelle esimerkiksi mustalaisista? Löytyy satoja, ellei tuhansia tuomioita jossa on vihamiehen sukulaisiin käyty käsiksi, koko sukua uhkailtu ja osa jopa tapettu. Joten täysin mahdollista kyseinen toiminta on Suomessa, vaikka kuinka yrität alter egoinesi muuta väittää.
Hurjimus
Perry Mason

Koljattii kirjoitti: La Marras 08, 2025 5:19 pm

No lähdetäänkö liikkeelle esimerkiksi mustalaisista? Löytyy satoja, ellei tuhansia tuomioita jossa on vihamiehen sukulaisiin käyty käsiksi, koko sukua uhkailtu ja osa jopa tapettu. Joten täysin mahdollista kyseinen toiminta on Suomessa, vaikka kuinka yrität alter egoinesi muuta väittää.
No, tässä niitä mustalaisia ei taida olla. Mutta kerrothan nyt, miten tämän rikoksen arvelet menneen, mietitään sitten sitä yhdessä. Kun uskot sen henkirikoksen olleen, täytyyhän sinulla olla sen toteuttamistapakin jossain mitassa selvillä. Ei perusteluksi riitä joku kylällä asustaminen.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Hurjimus kirjoitti: La Marras 08, 2025 5:55 pm

No, tässä niitä mustalaisia ei taida olla. Mutta kerrothan nyt, miten tämän rikoksen arvelet menneen, mietitään sitten sitä yhdessä. Kun uskot sen henkirikoksen olleen, täytyyhän sinulla olla sen toteuttamistapakin jossain mitassa selvillä. Ei perusteluksi riitä joku kylällä asustaminen.
Tässä keississä on ajallinen yhteys Ulvilaan. Epäilen että ulkopuolinen tekijä, todennäköisesti huppupuseroon pukeutunut isokokoinen pyöreänenäinen mies. surmasi Hanhivaaran ja kätki ruumiin. Tästä johtuu se että ne keitä poliisi on kuulustellut, eivät ole voineet kertoa mitään jutun tutkintaa eteenpäin auttavaa tietoa koska he eivät tiedä mitään. Tutkintaa on mahdoton tuloksellisesti jatkaa ennen epäillyn tavoittamista, ja tunnetusti huppumiestä on käytännössä mahdotonta löytää koska hän on kadonnut, aivan kuten kuuluisa ilmavaiva Saharaan.
Hurjimus
Perry Mason

Joosua kirjoitti: La Marras 08, 2025 8:42 pm
Hurjimus kirjoitti: La Marras 08, 2025 5:55 pm

Tässä keississä on ajallinen yhteys Ulvilaan. Epäilen että ulkopuolinen tekijä, todennäköisesti huppupuseroon pukeutunut isokokoinen pyöreänenäinen mies. surmasi Hanhivaaran ja kätki ruumiin. Tästä johtuu se että ne keitä poliisi on kuulustellut, eivät ole voineet kertoa mitään jutun tutkintaa eteenpäin auttavaa tietoa koska he eivät tiedä mitään. Tutkintaa on mahdoton tuloksellisesti jatkaa ennen epäillyn tavoittamista, ja tunnetusti huppumiestä on käytännössä mahdotonta löytää koska hän on kadonnut, aivan kuten kuuluisa ilmavaiva Saharaan.
Onhan tuokin mahdollista, mutta prosenteilla 50/50 minä veikkaan näkymätöntä miestä tekijäksi.Poliittinen paine USAssa kävi mahdottomaksi ja tuli Lappiin kullanhuuhtojaksi. Sekään ei onnistunut ja ryhtyi maantie rosvoksi ja loput tiedetäänkin..
kattokarpänen
Sofia Karppi

Joosua kirjoitti: La Marras 08, 2025 8:42 pm isokokoinen pyöreänenäinen mies. surmasi Hanhivaaran ja kätki ruumiin. Tästä johtuu se että ne keitä poliisi on kuulustellut, eivät ole voineet kertoa mitään jutun tutkintaa eteenpäin auttavaa tietoa koska he eivät tiedä mitään. Tutkintaa on mahdoton tuloksellisesti jatkaa ennen epäillyn tavoittamista, ja tunnetusti huppumiestä on käytännössä mahdotonta löytää koska hän on kadonnut, aivan kuten kuuluisa ilmavaiva Saharaan.
Tuossa voi olla vinhaa perää... olen kauan aikaa sitten sanonut, jos Antti surmattiin ennen Angelin rallia, tarkkoja yksityiskohtia surmatyöstä on ehkä 1-3 henkilöllä, lähempänä sitä yhtä. Asiasta jotain tietäviä/vahvoja epäilyjä on useammalla.

Pitäisi ensin silti saada selvyys siihen Angelin ralliin. Jos siellä on Antti oikeasti kävellyt, on jo astetta selkeämpää.
pepperi
Alokas

Viesti Kirjoittaja pepperi »

Nojoo autetaan nyt rossia ja mr.h:ta. Mullahan on lähteenä vaan pubiruusu jonka kanssa juttelin pari tuntia. Mulla on vajaa 20v kokemus työstä missä yhtenä osa-alueena mahdollisesti tunnistaa puhuuko paskaa. Varmaan oon ihan persiistä jne. Mut tää neiti puhu paljo mihin mää oon valmis uskoon. Ja joo, hiprakassa olin itekkin. Joten pidetään tää vaan mun uskomuksena, jookos. Ja on ihanaa kun mun nimimerkkiä väännellään, selkee merkki et oon päässy ihon alle.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Se pubiruusun tarina on minusta kaikista realistisin edelleen, jos kokonaisuutta huomioi.

Silti olen 50/50. Antti on saattanut olla Angelissakin ja silloin se on kokonaan eri juoni...
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Liigo kirjoitti: Pe Maalis 07, 2025 11:33 pm
0uts1der kirjoitti: Pe Maalis 07, 2025 9:06 pm
Liigo kirjoitti: Ke Maalis 05, 2025 10:03 pm
Ei ole ollut.
Ei ole ollut, mitä?
Ei ole ollut murtoporukassa ketään saman sukunimen omaavaa kuin tuo HA-jäsenen sukunimi, vai ettei ole serkkuja?
Eivät ole serkkuja.
Ovatko sukulaisia kuitenkin?
Hurjimus
Perry Mason

pepperi kirjoitti: La Marras 08, 2025 10:50 pm Nojoo autetaan nyt rossia ja mr.h:ta. Mullahan on lähteenä vaan pubiruusu jonka kanssa juttelin pari tuntia. Mulla on vajaa 20v kokemus työstä missä yhtenä osa-alueena mahdollisesti tunnistaa puhuuko paskaa. Varmaan oon ihan persiistä jne. Mut tää neiti puhu paljo mihin mää oon valmis uskoon. Ja joo, hiprakassa olin itekkin. Joten pidetään tää vaan mun uskomuksena, jookos. Ja on ihanaa kun mun nimimerkkiä väännellään, selkee merkki et oon päässy ihon alle.
Joo ilman muuta rehelliset pubiruusut tietävät asiat paremmin, mitä tapausta tutkineet poliisit ja nyt viimeksi Linda.Tottakai näin täytyy olla.Enemmän nämä kirjoitukset huvittaa, kuin harmittaa, hyvää viihdettä ja ajankulua välistä raskaankin oman yritystyön väliin. Sitä oli myös kattomiehen vastaus Joosualle, jos ja kun vakavissaan kirjoitti😊
0uts1der
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

No nyt on Hurjimus avoimena, kertoo jopa omasta yrittäjyydestään ja sen raskaudesta.

Ei poliisi tiedä kaikkia mitä tapahtuu. Esimerkiksi jos "pubiruusu" on jonkun miehen naisystävä, ja jos miesystävä pahoinpitelee pubiruusua, ei poliisi sitä tiedä, ellei pahoinpitely tapahdu julkisella paikalla. Pubiruusu voi silti kertoa jossain pubissa toiselle.

Kun rikolliset tekee rikoksia, murtoja, huumausainerikoksia, pahoinpitelyitä, raiskauksia, ei poliisi niistäkään tiedä ellei satu paikalle.
Ei edes kaikki raiskaukset tule poliisin tietoon, niitä tapahtuu jopa kotien seinien sisäpuolella.

Ja ei rikolliset kiinni jouduttuaan kerro poliisille kaikkea totuutta, miksi kertoisivat, kun asianajajatkin pyrkivät tekemään rikollisiin tekoihin syyllistyneistä syyttömiä.

Luen rikolliseksi sellaisenkin, joka ei ole koskaan aiemmin tehnyt rikosta, mutta sitten tekee yhdenkin, niin on rikollinen, tai ainakin "kevyt-rikollinen".

Itsestä en ala kertomaan mitään muuta kuin sen, että olen muutaman poliisin "tuttu", mutta en siinä mielessä mitä tuolla yleensä tarkoitetaan. En kavahda kun näen poliisin, voisin mennä juttelemaan, mutta täytyy varoa, ettei häiritse virkatehtävän hoitoa.

Itse näen ja haen huvini toisaalta, ei nämä jutut huvita.
Vastaa Viestiin