TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Su Marras 09, 2025 10:57 pm
MrEhtivä kirjoitti: Su Marras 09, 2025 10:48 pm
Poimin taas kirjoituksesi tänne, ettei kasva kauheaa tornia.
"Kyllä, Jukka huutaa kivusta/tuskasta sekä Annua apuun. Miksi ei huuda "apua Annu tappaa"?
Mitä olen tätä sivustoa lukenut, niin mahdollisia ulkopuolisia epäiltyjä olisi ainakin kolme. Motiivi yhdellä irtisanominen, toisella irtisanominen sekä mustasukkaisuus avokista (?) ja kolmannesta en tiedä (pub tyyppi).
Itse olen pyöritellyt mielessäni, että tekijä olisi tullut moottoripyörällä ja tämä helpottanut poistumista nopeasti maastoon. Selittäisi myös kypärähupun. Joku tällainenhan ilmeisesti päässä ollut kun kasvot ei näkynyt kokonaan?
Vaihtoehtoisesti tekijällä ollut kaveri auton kanssa jossain lähistöllä. Jäänyt häiritsemään nauhalta kuuluva sana "auto" joka ei sovi Jukan sanomaksi sen painotuksesta johtuen..."
Tuskin tai ainakin on hyvin uskottavaa, kuoleva ihminen saattaa huutaa mitä tahansa... jopa kymmeniä vuosia sitten kuolleita omaisia.
- Ei siis mitenkään todista etteikö Anneli voisi olla tekijä
Joitakin henkilöitä on epäilty tai ainakin tutkittu, mitä julkisuudessakin ollut.
Mahdollisia motiiveja on alusta-alkaen ollut esillä, mikään niistä ei ainakaan ole ratkaisua tuonut.
Ei kuitenkaan pois-suljettu etteikö motiivi tai osa motiivista näistä löydy joskus. Itse en oikein tuohon irtisanomis- motiiviin usko. ainakaan ainoana motiivina.
Hyvin vaikea arvioida miten ja minne murhaaja olisi voinut talon luota paeta, jälkiä ei saatu tutkittua.
Käsitykseni mukaan 5 tai 6 miestä ollut kuulusteltavana alunperin, kotietsintöjäkin suoritettu ainakin yhden kohdalla. Se samperin "viallinen" dna taisi vapauttaa kaikki tyypit epäilyistä. Toivottavasti näitä alkuperäisiä tutkintalinjoja avataan uudelleen.
Itseäni häiritsi myös kuinka mistään mahdollisesta todisteesta ei saatu dna:ta ja näyte käytettiin loppuun. Kumma ettei ykdestäkään näytteestä onnistuttu saamaan dna:ta
Eikös koira hajun saanut kahden talon välissä olevalta nurmikaistaleelta ja se päättyi asfaltille.
Joo tutkinta "kusi" erityisesti kahdesta syystä...
1. Ulkopuolinen tila talon läheltä jäi tutkimatta koiran kanssa, koska Poliisi oli sen jo "sotkenut" ennen koiran saapumista paikalle.
2. Poliisi lähti jahtaamaan löydettyä DNA:ta, kulutti siihen aikaa ja rahaa turhaan.
On totta ja outoakin kun näin väkivaltainen teko kyseessä ja aika pitkäkestoista rajua väkivaltaa tehdään, eikä mitään DNA:ta jää
- DNA- hiukkaset voivat olla myös niin pieniä, ettei vain ole sattunut kohdalle. Jukan valunut veri on voinut myös sotkea ja piilottaa osan DNA- jäljistä
- Annelin kertomuksen perusteella, on myös teon suunnitelmallisuus todennäköistä, koska tekijä suojautunut hyvin ja peittänyt itsensä
Mahdollisten DNA- jälkien jääminen murha paikalle on näin minimoitu ja pienellä tuurilla niitä ei jäänyt/ löytynyt.