Merivartija hukkui - valtio maksaa sakkoja itselleen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Metsälän isäntä
Vähänniinkuharrastaja

Merivartija hukkui - valtio maksaa sakkoja itselleen

Viesti Kirjoittaja Metsälän isäntä »

Ruorimies hukkui – Suomi sai sakot
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi Suomen valtiolle sakkoja yli viisi vuotta onnettomuuden jälkeen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5419 ... e034e7a81e

Oikeuden tuomitsemat sakot menevät aina valtiolle. Eli tässä oikeus pohti pitkään, olisiko 70 000 vai 100 000 oikeampi määrä summalle, jonka sisäministeriö siirtää valtionvarainministeriölle. Äärimmäistä pelleilyä.

Eiköhän pitäisi muuttaa lakeja niin että valtion tekemistä rikoksista sakot menevät vaikkapa tekopaikan kunnalle tai rikoksen uhreille/omaisille.
RL11/6
Watson itse

Re: Merivartija hukkui - valtio maksaa sakkoja itselleen

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Omaisille ei pidä antaa mitään, koska he eivät ole itse kärsineet ja ihmisen pitää tulla ihan omillaan toimeen. Oikea osoite rahoille on jokin ympäristöliike esim. Itämeren suojeluun perehtynyt tai vastaava. Elokapina on myös hyvä.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

RL11/6 kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 11:30 pm Omaisille ei pidä antaa mitään, koska he eivät ole itse kärsineet ja ihmisen pitää tulla ihan omillaan toimeen. Oikea osoite rahoille on jokin ympäristöliike esim. Itämeren suojeluun perehtynyt tai vastaava. Elokapina on myös hyvä.
Sä oot vihdoin seonnut sitten ihan kunnolla.
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

RL11/6 kirjoitti: Pe Marras 14, 2025 11:30 pm Omaisille ei pidä antaa mitään, koska he eivät ole itse kärsineet ja ihmisen pitää tulla ihan omillaan toimeen. Oikea osoite rahoille on jokin ympäristöliike esim. Itämeren suojeluun perehtynyt tai vastaava. Elokapina on myös hyvä.
Tälle asiapuheelle peuggua.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin