Toteutuneet enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tähän voisi kirjoittaa unia jotka ovat toteutuneet. Jätetään tuo toinen osio mahdollisia tulevaisuuden toteutumisia varten. Tuosta osiosta vielä, olisi kerrankin mustaa valkoisella kun jonkun uni toteutuu ja asiasta on maininta ETUKÄTEEN. Jälkikäteen ennustaminen kun oli Paasikivenkin mielestä hieman helpompaa.

Aloitan tähän oman tapaukseni.

Olin teini-ikäisenä kaverini luona viikonloppua viettämässä. Hieman ennen heräämistäni aamulla näin omituisen selvän unen. Unessa lapsuuden hiekkalaatikkoystäväni perheineen oli tullut vanhempieni luokse kylään monien vuosien jälkeen (oltiin näet muutettu toiselle paikkakunnalle). Näin selvästi vanhan kaverini unessa aivan erinäköisenä kuin hänet muistin. Hänellä oli jo ns. amisviikset ja kaikki päivittelivät kuinka hän on kasvanut valtavasti. Äänikin oli jo aikamiehen. Herättyäni olin jostain ennen kokemattomasta syystä täysin varma, että kaikki mitä näin on totta. Soitin heti vanhemmilleni ja kysyin koska lähtee seuraava bussi kotiapäin. Siellä vastasivat "Tule nyt äkkiä tänne, täällä on sun vanha kaverisi tullut suo moikkaamaan. Et usko kuinka hän on muuttunut." Menin seuraavalla bussilla kotiin ja kaikki näkemäni viiksineen päivineen piti täysin paikkansa.
Tramontana Veggente
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 9:02 am

Viesti Kirjoittaja Tramontana Veggente »

Toteutunut uneni:

15-vuotiaana näin unen jossa olin ostamassa hevosta itselleni. Valittavana oli kaksi, musta ja kimo. Mustalla oli valkoiset merkit päässä ja takajaloissa. Ihastuin mustaan ja kokeilin sitä ja ostin sen unessani.

Meni 9-vuotta ja ostin hevosen tutultani. Valittavana oli musta tai kimo. Ratsastin mustalla ja ostin sen.

Uneni siis toteutui.

Aika jännä juttu...
:D
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Olen nähnyt enneunia jotka ovat toteutuneet, mutta niissä ei ole koskaan ollut mitään merkittävää, ihan tavallista elämää vain, ilman katastrofeja. Ei es. lottonumeroita. =P

Ex-mieheni halusi jo 23-vuotiaana ostaa uuden auton, koska hän ei osannut korjata niitä vanhoja autonrisoja, joihin nuorilla miehillä 80-luvun alussa oli varaa ja vanhojen korjauttaminen tuli kalliiksi, lisäksi hän ei kestänyt stressiä siitä, että auto jättää tien päälle kesken reissun.
Halvin mahdollinen vaihtoehto oli uusi Lada, hinta ~30 000 Smk.

Hän tilasi autoliikkeestä uuden Ladan ja sen väriksi hän valitsi tupakanruskean.
En ajatellut koko autoasiaa, eivätkä autot kiinnosta minua nytkään, mutta pari päivää myöhemmin näin unta, että tehtaalta tuli auto, joka oli tummansininen.
Kerroin unesta ex-miehelleni.
Kaksi päivää myöhemmin autofirmasta (Konela, en tiedä onko sitä enää) tuli puhelinsoitto, että tupakanruskeita ei ole, kelpaako tummansininen.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Alice Oz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:54 pm

Viesti Kirjoittaja Alice Oz »

Olen nähny vuotta aikasemmin unen missä kälyni ilmoitti saavansa vauvan.

Kerran näin unta missä ameriikkalaiset räjäyttivät Intiassa sen shikhien (vai miten se ny kirjoitetaan) pyhän temppelin. Unessa ihmiset juoksivat kauhissaa ja kaikkialla lojui ruumiita ja haavoittuneita ihmisiä oli paljon.
Tästä unesta ei kauaa menny ku siellä Intiassa räjähti se ameriikkalainen kemiantehdas. Siinä onnettomuudessa vammautui ja kuoli paljon paikallisia.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

no, forwaan tänne kans sen unen minkä näin kuukausia sitten ja tulin kirjoittaneeksi sen eräälle toiselle palstalle, koska en muista enää kunnolla sitä unta yksityiskohtaisesti, niin otan oikeudekseni kopioida tekstin kyseiseltä foorumilta suoraan tänne.

Ja joo, tiedän kyllä, että ei varmaan taas kuulu tänne palstalle ja että unet on huuhaata, silti olen alkanu miettimään sitä unta, koska en tiennyt koko tapauksesta mitään ennenkun näin nettilehdessä sen saman miehen kuvan isona ja tunnistin, että toi tyyppi oli mies mun unessa. Varmaan mietitte, miten en muka ole kuullut Ulvilan tapauksesta, no, mä asun ns. siellä missä pippuri kasvaa, ja ei täällä arabien keskellä paljon suomalaisia uutisia kuule.

Mutta nyt se uni:

"23.1.2007 klo 22.07


No kerron nyt kuitenkin tän unen, vaikka itse en sillai usko ennusteisiin, mutta enneuniin kyllä. Tää ei välttämättä ole nyt mitään, mutta...

Näin muutama yö sitten unta, että olin sellaisen mielettömän upean ökytalon pihalla. Siinä talossa asui juppipariskunta. Yleensä ne ei ollut kotona, vaan matkoilla, tai sitten niillä oli juhlia kotona, itse asuin siinä unessa tavallisella alueella, mistä näki alhaalta ylös, missä oli kaksi ökytaloa. Merenrannalla.

Sitten, jostain syystä, menin mieheni kanssa katsomaan sitä toista ökytaloa, perhe halusi muuttaa siitä pois, niillä oli pieniä lapsia, ja aikoivat muuttaa Hämeenlinnaan?!?

No tän paremman näköisen talon omistajapariskunta olikin kotona ja he kutsuivat minut sinne visiitille. Talo oli todella kylmä sisältä ja mies oli kans sellanen laskelmoivan tuntuinen. Yht'äkkiä olimme purjeveneessä, missä tämä laskelmoiva mies puukotti vaimoaan kylkeen isolla leipäveitsellä ja tiputti mereen, teki siis murhan.

Mies sanoi unessa, että haluaa vaihtaa vaimon ja että minulla on nyt hyvä tilaisuus saada tän kuolleen vaimon paikka. Oli myös toinenkin vaimoehdokas, joku thaimaalainen nainen.

Yhtäkkiä olin taas siinä ökytalossa sisällä ja mun piti olla siellä yksi yö lukkojen takana, että osoitan pätevyyteni. Uni loppui jotenkuten siihen.

En tajua koko unesta hölkäsen pöläystä, enkä tiedä mitä se tarkoitti, mutta en saa sitä pois mielestäkään, siksi kirjoitin sen tänne, tosin aika sekavasti. "
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
hämärän enkeli
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: To Touko 10, 2007 9:17 pm

toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja hämärän enkeli »

Täytyy minunkin osallistua tänne yhdellä tapauksella, koska kaikenlaista on tullut unissaan nähtyä. Oudointa on saada mitä ihmeellisimpä tiedonantoja.

Päivää ennen Thaimaan tsunamia minulle sanottiin unessa, että "kohta tippuu paljon ihmisiä lentokoneesta mereen". no, eipä siitä paljon hyötyä ollut, koska ymmärsin tarkoituksen vasta, kun aamulla kuulin tapahtuneesta. Siellähän kuoli paljon juuri turisteja..
Yeti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 5:08 pm

Re: Toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Yeti »

EuroJR kirjoitti:Hieman ennen heräämistäni aamulla näin omituisen selvän unen... Soitin heti vanhemmilleni... Tule nyt äkkiä tänne, täällä on sun vanha kaverisi tullut sua moikkaamaan.
Oletan, että olit vielä unessa, kun kaverisi tuli vanhempiesi luokse? Siellä he ovat voivotelleet, että EuroJR on just sattumalta kaverin luona.. Eikä heillä ollut puhelinnumeroa kaverisi luo?

Itse koin hieman vastaavanlaisen unen, 3-4 kk sitten. Unessa kävelin kadulla, vastaan tuli tuttava (ei jäänyt mieleen kuka), hän ei ollut huomaavinaan minua, vaan jatkoi matkaa. Jäin huutamaan hysteerisesti kaveria meidän koiran nimellä!?! Mutta kaveri jatkoi vain matkaa, mitenkään reagoimatta! Ihmettelin tätä aamulla, että empä ole moista ennen unissa tehnyt. Uni tuntui todella selkeältä. n.110 km päässä, mutsini oli joutunut viemään koiramme yllättäen lopetettavaksi, siis 4-5 v. ennen luonnollista kuolemaa. En ollut kk tekemisissä porukoitten kanssa. Mitään puhetta ei ollut piikistä, edes silloin kk sitten, kun olin tekemisissä heidän kanssa. Piikinanto hetkellä oli klo 10:00 ja olin vielä unessa..

Ennen tätä tapausta, olin hyvin skeptinen telepatian suhteen, enään en ole niin ehdottoman skeptinen. Jos joku olisi kertonut ennen tota tapausta samanlaisen kokemuksen (esim. just toi sun uni), niin varmasti olisin myötätunnosta nyökytellyt ja unohtanut asian seuraavana päivänä.

Vaikka itselläni on hyvin tieteellinen maailmankatsomus, niin jätän silti pienen mahdollisuuden, että on asioita, jonkin laista herkkyyttä ihmisillä, mitä ei pystytä mittaamaan tai tieteellisesti todistamaan.. En ole tietyistä syistä viitsinyt kauheasti (siis ollenkaan) puhua kavereille kokemuksestani, kaikki varmaan ymmärtää miksi..

P.S. Nämä meidän unet eivät mielestäni ole niinkään enneunia, koska eihän niissä "nähty" tulevaisuuteen, vaan saatiin kontakti realiajassa.. Minä sain mutsiltani (koira oli rakas ja mutsi illalla ilmoitti asiasta itkien) ja sinä kanssa... Shit happen.. Eihän noihin kannata hurahtaa, mutta mielenkiintoisia juttuja. Itse olen ainakin niin jääräpää, että pitää sattua omalle kohdalle, muuten tuskin olisin edes jaksanut lukea tota sun unikokemusta.. :wink:
Viimeksi muokannut Yeti, To Touko 24, 2007 3:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä pyydä! Se on tauti, jota vihaan. Ota aina, pyydän, ota!
Yeti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 5:08 pm

Re: toteutuneet enneunet

Viesti Kirjoittaja Yeti »

hämärän enkeli kirjoitti:Päivää ennen Thaimaan tsunamia minulle sanottiin unessa, että "kohta tippuu paljon ihmisiä lentokoneesta mereen". no, eipä siitä paljon hyötyä ollut, koska ymmärsin tarkoituksen vasta, kun aamulla kuulin tapahtuneesta. Siellähän kuoli paljon juuri turisteja..
Pakko kysyä, olitko unessa, kun tsunami onnettomuus tapahtui?

T: C.G. Jung
Älä pyydä! Se on tauti, jota vihaan. Ota aina, pyydän, ota!
DrNo
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Touko 24, 2007 12:20 am

Viesti Kirjoittaja DrNo »

Pidän itseäni aika skeptisenä ihmisenä yliluonnollisten asioiden suhteen, mutta kuinka ollakaan olen elämäni varrella useamman kerran nähnyt enneunia tai saanut muuten etiäisiä. Ensimmäistä kertaa en edes itse muista, olin ollut tuolloin parin vuoden ikäinen. Olin muistellut erästä kyläpaikkaa, jossa olimme käyneet, mutta saman tien olin sanonut, että siellä oli semmoinen setä, jota ei enää ole. Tietysti muut hokemaan, että onhan se setä siellä vieläkin, mutta... Jonkin ajan kuluttua puhelin soi, ja kertoivat että se vanhahko mies, josta olin puhunut, oli siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Sattumaako? Ehkä. Eräässä unessani näin sukulaiseni sairastumisen leikkaushoitoa vaativasti. Kymmenen päivää uneni jälkeen ko. henkilö oli operoitavana.

Jos enneunia lähtisi "tieteellisemmin" selittämään, näkisin, että kyseessä olisi jonkinlainen tiedostamattomien ja tiedostettujen omien havaintojen ja tiedossa olevien tosiasioiden integraatio alitajunnassa, joka saa kuvajaisensa sitten unessa. Lisäksi näiden päätelmien syntymiseen vaikuttaa varmasti unennäkijän aikaisemmat kokemukset ja teoreettinen tieto aihepiiristä. Silti kaikki etiäiset ja enneunet sisältävät varmasti n kappaletta tuntemattomia tekijöitä, joita ihminen ei vielä osaa selittää.
Goodbye mr Bond!
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Tässäpä yksi omalle kohdalle sattunut tapaus. Unessani näin aika normaalin tilanteen, istuin huoneessa, joka oli täynnä ihmisiä ja seurasin keskustelua. Siellä oli myös yksi tuttu naama seassa. Muistan kertoneeni tästä unesta jälkeenpäin jollekin kaverilleni, että "olipa hassu uni, kun sekin henkilö oli siellä" jne, ja kuvailleeni sitä. Sitten myöhemmin, en muista tarkalleen, kuinka paljon, tämä tismalleen sama tilanne tapahtui. Istuin huoneessa, tismalleen samalla paikalla kuin unessanikin, samoin tämä tuttu henkilö. Tuli aika villi olo, kun siinä keskustelua seuratessani tiesin aina, kuka puhuisi seuraavaksi, ja käänsin aina pääni puhujaan hetken ennen kuin tämä aloitti puhumisen.

Jälkeenpäin kaverini vahvistivat, että olin todellakin kertonut heille nähneeni tämän tilanteen unessa, eikä kyseessä siis ollut esim. deja vu. Jälkeenpäin harmitti, että olin nähnyt jotain näinkin arkista, enkä esim. lottonumeroita :roll: ... Tosin, kukaan läheiseni ei ole vielä kuollut (vau, mikä tuuri) joten mistä sitä tietää, mitä tässä vielä ennustelee :shock: . Muistelen, että tällaista olisi tapahtunut useamminkin, mutta en ole pistänyt niitä muistiin, koska niillä ei ole ollut kunnon todisteita siitä, etten esim. kuvitellut koko juttua. Itsekin olen yleisesti ottaen aika skeptinen, varsinkin, mitä omiin kokemuksiini tulee.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Yeti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 5:08 pm

Viesti Kirjoittaja Yeti »

DrNo kirjoitti:Jos enneunia lähtisi "tieteellisemmin" selittämään, näkisin, että kyseessä olisi jonkinlainen tiedostamattomien ja tiedostettujen omien havaintojen ja tiedossa olevien tosiasioiden integraatio alitajunnassa, joka saa kuvajaisensa sitten unessa. Lisäksi näiden päätelmien syntymiseen vaikuttaa varmasti unennäkijän aikaisemmat kokemukset ja teoreettinen tieto aihepiiristä. Silti kaikki etiäiset ja enneunet sisältävät varmasti n kappaletta tuntemattomia tekijöitä, joita ihminen ei vielä osaa selittää.
Jep, tämä kuvaa hyvin pitkälle omaa käsitystä asiasta. Ihminenhän valveilla ollessa käyttää 10% aivokapasiteetistään. Käsite piilotajunta ja kollektiivinen tajunta (ihmisellä on tiettyjä vaistoja jo syntyessään, vaikka niitä sille ei kukaan opettaisi) ovat suuressa osassa näissä tapauksissa. Varmaan aika pieni osa edes huomaa vastaavia kokemuksia, saati tuo sen julki. Tämä aihe on vaan sellainen, että on niin helppo vedota sattumaan/mielikuvitukseen/huu-haaha ja ties mihin. Jos unet ja piilotajunta kiinnostavat, suosittelen C.G. Jung - Unia, ajatuksi, muistikuvia. Hän loi 1900 -luvun alussa analyyttisen psykologian. Häntä pidettiin aikanaan "outona", mutta kuten aina, "suuret" ihmiset ovat aikaansa edellä... Toi yllä mainittu kirja on elämänkerta. Helppoa luettavaa, ja analyyseista kansantajuisesti.
Älä pyydä! Se on tauti, jota vihaan. Ota aina, pyydän, ota!
Yeti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 5:08 pm

Viesti Kirjoittaja Yeti »

Merope kirjoitti:Tässäpä yksi omalle kohdalle sattunut tapaus. Unessani näin aika normaalin tilanteen, istuin huoneessa, joka oli täynnä ihmisiä ja seurasin keskustelua. Siellä oli myös yksi tuttu naama seassa. Muistan kertoneeni tästä unesta jälkeenpäin jollekin kaverilleni, että "olipa hassu uni, kun sekin henkilö oli siellä" jne, ja kuvailleeni sitä. Sitten myöhemmin, en muista tarkalleen, kuinka paljon, tämä tismalleen sama tilanne tapahtui.
Aina kun näitä "enneunia" näkee, niin niitä ihmettelee unen jälkeen, vaikka niissä ei tapahtuisi mitään "ihmeellistä". Ne jotenkin tuntuvat selkeämmiltä ja kirkkaammilta..

Näin sanoo yhden enneunen nähnyt :wink:
Älä pyydä! Se on tauti, jota vihaan. Ota aina, pyydän, ota!
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Siis se yksi uni oli jees ja ihmettelit sitten sitä :P
I am an African!
Yeti
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 5:08 pm

Viesti Kirjoittaja Yeti »

Joo, se ainoa "ihmeellinen" uni, minkä olen nähnyt, niin sitä tuli ihmeteltyä. Ei oikein sattumallakaan voi selittää.. Jos en olisi kokenut kyseistä telepaattista unta, lähettelisin samanlaisia viestejä, kuin sinä. On nähtävä ensin yksi uni, ennen kuin voi nähdä toisen. Tosin en mitenkään erityisesti niitä toivo :D
Älä pyydä! Se on tauti, jota vihaan. Ota aina, pyydän, ota!
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Hhhhmm en tiedä kumpaan topicciin tämä pitäisi laittaa, sillä en tiedä onko tämä toteutunut vai ei, mutta aiompa sen nyt tänne kertoa.

Näin tässä muutama päivä sitten kamalaa unta Sari Liinaharjasta. Olin itse unessa tuo Sari ja kävelin jotain metsätietä isommalle tielle päin. Juuri kun olin pääsemässä isolle tielle, risteyksessä seisoi valkoinen auto ja sen vieressä outo mies. Noh sitten mies otti minut kiinni ja yritti raiskata, mutta onnistuin rimpuilemaan irti. Juoksin nopeasti hetken matkaa isoa tietä ja käännyin taas jollekkin metsätielle. Katsoin taakseni ja näin kuinka mies oli noussut valkoiseen autoonsa ja oli tulossa perääni.
Tähän uni sitten loppuikin. Aamulla herätessäni oli jotenkin outo olo. Ehkä ei pitäisi perehtyä näihin rikosjuttuihin niin paljoa :lol:
Vastaa Viestiin