Poliisi etsii Karfin perhettä
Re: Poliisi etsii Karfin perhettä
Tuo oli mulle uutta, vaan tuolla ei ole silti merkitystä, koska Karfit ei ole Ruotsissa kirjoilla, eli lopputulos on silti sama. Norden.org on muuten lähteenä sellainen jonka asiat kannattaa aina tarkastaa ruotsalaisten viranomaisten virallisilta verkkosivuilta jos on oma persnahka vaarasssa, sillä esimerkiksi toiseen maahan rekisteröityjen ajoneuvojen käytön ja ns. muuttoautojen osalta ainakin aiemmin oli melkoista mutuilua se mitä tuonne oli rustailtu. Oli muitakin juttuja mutta ei just nyt muistu mieleen, mutta esmes sosiaaliturvan, siis sen ns. Kelakorvausta vastaavan kanssa oli ainakin aiemmin unohtunut mainita, että Fkassanille pitää täyttää aina ilmoitus sen piiriin siirtymisestä maahanmuuttaessa ja jopa ruotsalaisenkin paluumuuttajan jos ei mieli maksaa terveydenhuoltoa itse kokonaan ihan itse.
Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu
40.346°S 176.5402°E
40.346°S 176.5402°E
Tuon Ruotsin koulupakon olen tiennyt ennenkin ja se löytyy monilta sivuilta, ihan lakitekstinäkin.
Sitä en tiedä, miten missään maassa suhtauduttaisiin perheeseen, joka käytännössä asuisi maassa puolitoista vuotta olematta kirjoilla. Epäilen että ei ihan turistina enää menisi.
Sitä en tiedä, miten missään maassa suhtauduttaisiin perheeseen, joka käytännössä asuisi maassa puolitoista vuotta olematta kirjoilla. Epäilen että ei ihan turistina enää menisi.
Itseäni jäänyt mietityttämään, etsiikö poliisi edes konkreettisesti perhettä? Kyse on kuitenkin lapsista, yksi aivan pienokainen, neuvolat yms. kaikki poissuljettu ja lasten terveydestä on syytä olla huolissaan. Vanhemmat selkeästi apua mielenterveyteensä tarvitsevia.
Aivan, nyt käsitin, miksi ihmettelin moista. Pätevistä syistä kotiopetuskin onnistuu silloin kuin koulussa käynti ei ole mahdollista pätevistä syistä, menee erityisopetuksena. Yhden tutun vammainen lapsi saa nimenomaan "kotiopetusta" ja siitä aloin hiukan ihmettelemään tuota juttua, en ole kyllä koskaan tullut kysyneeksi kuka lasta opettaa. Tuolla on asiasta lisää:Spion kirjoitti: Ma Marras 17, 2025 8:16 pm Tuon Ruotsin koulupakon olen tiennyt ennenkin ja se löytyy monilta sivuilta, ihan lakitekstinäkin.
https://www.skolverket.se/styrning-och- ... plig-plats
Varmaa kuitenkin on se, vastoin mun aiempaa luuloa, että esimerkiksi Karfit ei moista saisi koska perusteita moiseen ei löytyisi ja noh...noiden pitäisi olla tuohonkin hommaan maassa kirjoilla.
Jos ei ole kirjoilla ei ole koulupakkoa, tämä on se missä tästä asiasta vääntäminen ei menisi oikeusasteissa lävitse.
Av 7 kap. 2 § skollagen (2010:800) framgår att endast barn som är bosatta i Sverige har skolplikt.
För att räknas som bosatt krävs att man ska vara folkbokförd i landet (29 kap. 2 § första stycket skollagen.
Eli suomeksi, koulupakko koskee ruotsissa asuvia lapsia ja tälläiseksi lasketaan vain väestökirjoissa olevat.
Suomalainen saa oleskella maassa olematta kirjoilla oliko se nyt puolvuotta tai 8kk, en ny muista tuota tarkkaan, mutta jotain sinnepäin kuitenkin...sen jälkeen hermostuu käytännössä paikallinen verottaja jos on verotettavia tuloja Suomesta, muita viranomaisia ei taida suuremmin kiinnostaa.
Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu
40.346°S 176.5402°E
40.346°S 176.5402°E
Tätä olen miettinyt usein. Jotenkin tuntuu, että ei etsi.Jaguaari2 kirjoitti: Ma Marras 17, 2025 8:40 pm Itseäni jäänyt mietityttämään, etsiikö poliisi edes konkreettisesti perhettä? Kyse on kuitenkin lapsista, yksi aivan pienokainen, neuvolat yms. kaikki poissuljettu ja lasten terveydestä on syytä olla huolissaan. Vanhemmat selkeästi apua mielenterveyteensä tarvitsevia.
Olishan ne jessus sentään tässä ajassa löydetty, jos aktiivisesti haettaisiin.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Kyllä perheen olinpaikka on tiedossa, mutta poliisin täytyy saada vain rakennettua looginen polku tai ulkopuolinen vihje, jolla menevät paikalle.
Mitähän nämä tekisivät, jos joku perheestä kuolisi?
Miten järkkäisvät hautajaiset? Ja sori, jos tätä on jo pohdittu ketjussa, en oo jaksanut koko aikaa seurata.
Miten järkkäisvät hautajaiset? Ja sori, jos tätä on jo pohdittu ketjussa, en oo jaksanut koko aikaa seurata.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Ja varmaan eivät tiedota hirveästi senkään takia, etteivär Karfit saa sitä kautta vihiä, mistä heitä etsitään.kusiainen kirjoitti: Ti Marras 18, 2025 11:54 am Kyllä perheen olinpaikka on tiedossa, mutta poliisin täytyy saada vain rakennettua looginen polku tai ulkopuolinen vihje, jolla menevät paikalle.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Täh?kusiainen kirjoitti: Ti Marras 18, 2025 11:54 am Kyllä perheen olinpaikka on tiedossa, mutta poliisin täytyy saada vain rakennettua looginen polku tai ulkopuolinen vihje, jolla menevät paikalle.
Jos joku on etsintäkuulutettu, ei siihen mitään loogisia polkuja tai ulkopuolisia vihjeitä tarvita, mikäli olinpaikka on poliisilla tiedossa. Sen kun menevät hakemaan. Mitä nyt hiukan ryhmän koordinointia tarvitaan, jos 10 henkeä haetaan.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Joo suomalaiset poliisit, mutta minä en oikeasti edes usko siihen että Karfit on Suomen maaperällä, tuskin edes pohjoismaissakaan.Sipi kirjoitti: Ti Marras 18, 2025 10:13 pm
Täh?
Jos joku on etsintäkuulutettu, ei siihen mitään loogisia polkuja tai ulkopuolisia vihjeitä tarvita, mikäli olinpaikka on poliisilla tiedossa. Sen kun menevät hakemaan. Mitä nyt hiukan ryhmän koordinointia tarvitaan, jos 10 henkeä haetaan.
Aiemmin jo ehdottelin, että papereissa voi olla ihan eri nimi joka perheenjäsenellä, jonka järjesteleminen onnistuu kyllä jos osaa, ilman että tarvitsee olla miljonääri. Jotkut jo tietää varmaankin miten, muille taas en ala moista neuvomaan, koska ei ole ainakaan minun homma alkaa antamaan neuvoa sellaisille henkilöille, jotka joutaakin jäädä kiinni. Passin ja kansalaisuuden saaminen on tietysti hankalampi ja kalliimpi rasti, niitä näillä tuskin sentään voisi olla. Esimerkiksi mulla on eri sukunimi ja etunimi, ensimmäisen otin vaimolta, koska suomalaisen sukunimen änkyttelyn kuunteleminen alkoi ottamaan koteloon, toisen etunimistä taas muutin samasta syystä muutamalla kirjaimella paikallisen muotoon. Viimeksi kun suomalaisilta viranomaisilta tuli postia, se tuli oikeaan osoitteeseen mutta edelleen vanhalla nimellä ja tämä johtunee siitä, että olen itse ilmoittanut osoitteen suomalaiseen väestörekisteriin että ne postit tulee edes perille, muutoin olisivat menneet sinne, mikä oli osoite kun muuttoilmoituksen tein maahan tullessa.
Missään ei ole ollut mainintaa kaiketi siitä, oliko näillä voimassaolevat passit katoamishetkellä, eihän kuitenkaan silloin ollut heti mitään kansaivälisiä haeskeluja päällä, eli nämä on voineet painella suoraan vaikka Haaparannasta rajan ylitse ja jostakinpäin Eurooppaa pompata koneeseen määränpäähän X. Raha on kyllä se ongelma, tai sitten ei sillä kautta aikain ihmisiä on painellut asumaan ties minne ja aloittaneet sen elämisen alusta....tosin silloin pitää tehdä nirsoilematta niitä töitä mitä on tarjolla, eikä elellä sossun rahoilla.
Jos nämä olisi suomalaisella maaperällä, niin kyllä nämä olisi jo joku kyylä rällinyt missä luuhaavat ja hengissä tuntuvat olevan kuitenkin kun asianajajan kautta viestittelevät.
40.346°S 176.5402°E
40.346°S 176.5402°E
Viitaten tuohon edelliseen postaukseni teoriaan;Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Marras 18, 2025 10:50 pmNo, sitähän jotkut täällä melkeinpä toivovat.
/s
Usein ulkomailla kuolleet kuopataan paikalliselle kirkkomaalle, erikseen toimitetaan sitten sinne synnyinmaahan jos niin pyytää.
Vaan silloin kyllä sitten tulisi suomalaisillekin viranomaisille tieto, koska viimeistään perunkirjoituksien ja muiden virallisten hommien kautta selviäisi, että tämä henkilö nimeltä X onkin suomalainen jonka nimi oli Karf aiemmin.
40.346°S 176.5402°E
40.346°S 176.5402°E
EU-maiden passeja on vaikea saada tilanteessa, jossa pakoilee viranomaisia, mutta netistä saa tilattua EU:n ulkopuolisten maiden enemmän tai vähemmän aidoilta näyttäviä passeja halvimmillaan kympeillä tai satasilla, joita voi näyttää silloin, jos joku papereita kysyy, ja joilla voi pystyä liikkumaan joidenkin maiden välillä. Muiden EU-maiden passeja ei ole helppoa saada ainakaan halvalla, mutta on sellaisiakin maita, joiden passeja voi olla aika helppokin saada keksityillä uusilla nimilläkin. Esimerkiksi eräiden itä-eurooppalaisten EU:n ulkopuolisten maiden passeja näyttäisi olevan aika laajasti myynnissä tällä hetkellä virallisten kanavien ulkopuolella.SYLWAR kirjoitti: Ke Marras 19, 2025 1:37 am Passin ja kansalaisuuden saaminen on tietysti hankalampi ja kalliimpi rasti, niitä näillä tuskin sentään voisi olla. Esimerkiksi mulla on eri sukunimi ja etunimi, ensimmäisen otin vaimolta, koska suomalaisen sukunimen änkyttelyn kuunteleminen alkoi ottamaan koteloon, toisen etunimistä taas muutin samasta syystä muutamalla kirjaimella paikallisen muotoon. Viimeksi kun suomalaisilta viranomaisilta tuli postia, se tuli oikeaan osoitteeseen mutta edelleen vanhalla nimellä ja tämä johtunee siitä, että olen itse ilmoittanut osoitteen suomalaiseen väestörekisteriin että ne postit tulee edes perille, muutoin olisivat menneet sinne, mikä oli osoite kun muuttoilmoituksen tein maahan tullessa.
Sekin voisi ehkä olla mahdollista, että ovat hakeneet jostakin toisesta maasta turvapaikkaa eli kansainvälistä suojaa ja oleskeluoikeutta kotimaassaan väitteen mukaan olleen vainon tai muun vaaran perusteella. Turvapaikan myöntäneet maat eivät kerro pakomaalle, keitä niistä on saapunut turvapaikanhakijoina.
Vajaa kolme viikkoa ja perheen vanhin lapsi on täysi-ikäinen, sanoisin tuon jälkeen tapahtuvan jotain.
Pohjanmaan poliisin toiminta ihmetyttää monia, myös minua, kuulin samalle ryhmälle kasatun uutisoidut katoamistapaukset joten muutakin työtä on löytynyt Karfien lisäksi.
Rauhan Sanan sisällä viime päivinä on keskusteltu typeristä joogaan liittyvistä uskonnollisista kommenteista enemmän kuin Karfeista, tässä kohtaa suurin osa rivijäsenistä pitää joogaamista jokaisen omana asiana, ja keskustelijoita lähinnä idiootteina.
Karf jutun hyvä puoli on rivijäsenten alkavan hieman kyseenalaistaa liikkeen johdon näkemyksiä ja auktoriteettia.
Vähävaraisten nimetön auttaminen joulun aikana on hieno tapa, tuen asiaa kaikesta sydämestäni, ja olen osallistunut siihen, ei diakoniatyöntekijä ole koskaan kysynyt 50-100 euron lahjakorttien alkuperää, enkä ole myöskään koskaan kysynyt kenelle lahjakortti on mennyt.
Eivät varmuudella kulje kirjanpidon kautta.
Pienemmissä seurakunnissa Rauhan Sana mukaanlukien on paljon epävirallista diakoniatyötä jossa yksittäinen seurakuntalainen antaa käteisenä mitättömän summan, mutta kokonaiskertymä nousee helposti muutamaan tuhanteen euroon.
Olen nähnyt maljakkoon laitettavan nipun 50 euron seteleitä, jokainen varallisuutensa ja kykynsä mukaan.
Pohjanmaan poliisin toiminta ihmetyttää monia, myös minua, kuulin samalle ryhmälle kasatun uutisoidut katoamistapaukset joten muutakin työtä on löytynyt Karfien lisäksi.
Rauhan Sanan sisällä viime päivinä on keskusteltu typeristä joogaan liittyvistä uskonnollisista kommenteista enemmän kuin Karfeista, tässä kohtaa suurin osa rivijäsenistä pitää joogaamista jokaisen omana asiana, ja keskustelijoita lähinnä idiootteina.
Karf jutun hyvä puoli on rivijäsenten alkavan hieman kyseenalaistaa liikkeen johdon näkemyksiä ja auktoriteettia.
Vähävaraisten nimetön auttaminen joulun aikana on hieno tapa, tuen asiaa kaikesta sydämestäni, ja olen osallistunut siihen, ei diakoniatyöntekijä ole koskaan kysynyt 50-100 euron lahjakorttien alkuperää, enkä ole myöskään koskaan kysynyt kenelle lahjakortti on mennyt.
Eivät varmuudella kulje kirjanpidon kautta.
Pienemmissä seurakunnissa Rauhan Sana mukaanlukien on paljon epävirallista diakoniatyötä jossa yksittäinen seurakuntalainen antaa käteisenä mitättömän summan, mutta kokonaiskertymä nousee helposti muutamaan tuhanteen euroon.
Olen nähnyt maljakkoon laitettavan nipun 50 euron seteleitä, jokainen varallisuutensa ja kykynsä mukaan.
Aivan, se aito passi on hankalassa vaan eihän kohdemaassa tarvitse passia, jos on venkuloinut itselleen paikalliset henkkarit, ei ne silloin passia kysele. Tuo turvapaikka on muuten hyvä pointti, tosiasiahan on se ettei suomalaisten viranomaisten ajojahdille välttömättä lämpene edes kaikkien EU maittenkaan viranomaiset ja lapsikaappaustakaan eivät äkkiä osta, koska lapset on molempien vanhempien seurassa.
Jos näin olisi, niin siinä menee viranomaisilta pohja, koska silloin lapsilla olisikin terveydenhuolto, koulutus ja muut asiat kunnossa kohdemaan toimesta. Oikeastaan tämä teoria kuulostaa aika fiksulle, toteuttamisessa olisi voineet taustajoukot olla avustamassa alusta asti...siis ne ei suomalaiset taustajoukot, joille suomalaiset viranomaiset ei voi käytännössä kuin korkeintaan kiukutella itkupotkuraivareitaan.
Jos näin olisi, niin siinä menee viranomaisilta pohja, koska silloin lapsilla olisikin terveydenhuolto, koulutus ja muut asiat kunnossa kohdemaan toimesta. Oikeastaan tämä teoria kuulostaa aika fiksulle, toteuttamisessa olisi voineet taustajoukot olla avustamassa alusta asti...siis ne ei suomalaiset taustajoukot, joille suomalaiset viranomaiset ei voi käytännössä kuin korkeintaan kiukutella itkupotkuraivareitaan.
40.346°S 176.5402°E
40.346°S 176.5402°E