Elpram kirjoitti: Su Marras 23, 2025 9:15 pm
Pomminvarmasta faktasta tulee nostaa poliisirikossyyte. Sitä kautta se huppiskin sitten löytyy, eikö vaan? Toisaalta väite voidaan todistaa sitten vääräksi ja Anneli Auerin "ajojahtiväitteiltä" putoaa pohja.
On myös perusteltua kysyä,
miksi tämän yhden ja tietyn lähipiirin ihmiset (lapset, Ari vaimoineen, poliisit, tuomarit, syyttäjät toimittajat ja koko luomakunta) ovat epäillyn mielestä puhuneet puuta heinää vuosikymmenien ajan, mutta tämä yksi ja pyhä Anneli se puhuu pelkästään totta joidenkin mielestä. Aika naiivia tällainen näkökulma murhatutkinnassa.
Huomaan, että osa on uponnut kaninkoloon jo pelkästään muutaman kantaaottavan kirjan lukemisen myötä.
Eiköhän KRP saa hyvän jutun kasaan. Vuoden päästä on kulunut 20 vuotta, joten nyt jos koskaan täytyy kääntää viimeiset kivet ja kannot. Kaikki tutkintalinjat ovat varmasti auki, se jos mikä on pomminvarmaa.
Minä voin rehellisesti myöntää, että muutamat kantaaottavat kirjat ovat saaneet minut ylipäätään kiinnostumaan koko aiheesta. Ihan sama kuka sen murhan on tehnyt, mutta nuo poliisi-syyttäjä-asiantuntija-klikit pistää ärsyttämään. Sen jälkeen on ollut helppo tutustua eri materiaaleihin ja huomata miten käsittämätön koko tapaus on. Se on varmaan totta, että koko Auer-tutkinta näyttää minun silmissä rasvaisemmalta kuin se oikeasti on ja moni asia on tapahtunut vahingossa (tai no mistä minä mitään tiedän). Tuota ajojahtaajien matskua on kuitenkin luettavissa, esim. ihan HO:n päätöksestä ja sitä lukiessa pistää ärsyttämään ja rankasti. Sen sijaan jos Auerin syyllisyyttä tukevaa aineistoa yrittää löytää, niin tueksi löytyy 15 vuotta vanhoja iltapäivälehtien uutisia siitä, miten Auer on tunnustanut teon tms. Tai sitten syyttäjän epätoivoisia viritelmiä, jotka eivät tietenkään menneet läpi HO:ssa. Niin ja tietenkin murha.infon vahvat "mielipiteet".
Tuo on ihan hyvä kysymys "miksi tämän yhden ja tietyn lähipiirin ihmiset (lapset, Ari vaimoineen, poliisit, tuomarit, syyttäjät toimittajat ja koko luomakunta) ovat epäillyn mielestä puhuneet puuta heinää vuosikymmenien ajan"? Se, miksi he valehtelevat on selvitetty seikkaperäisesti, mutta miksi sinä olet sitä mieltä, että kyseiset henkilöt puhuvat totta? Toivon tosiaan, että tuo Matti Rämön ja Rami Mäkisen
Oikeusmurha: Kuinka järjestelmä tuhosi Auerin perheen voittaisi vuoden 2026 Tieto-Finlandia-palkinnon.