Vaasan HO käy hätäkeskuspuhelua läpi useamman pykälän verran (321–324)TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 7:34 amEnhän mä väittänytkään, että mun kuulema olisi objektiivisempi kuin muiden. Se on mun tulkinta, ollut ensimmäisestä kuuntelukerrasta lähtien. Kuten myös "auto" on mun korviin jonkun muun kuin Jukan sanoma. Tästäkään en pääse yli enkä ympäriDetsi kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 7:18 am ↑Ja juuri siksi ne ovat näyttöä, eivät “pelkkiä lööppejä”. Se, että tulkinnat ovat keskenään ristiriitaisia, ei tarkoita, ettei näyttöä ole. Se tarkoittaa, että näyttö ei riitä tuomioon. Hovioikeuskin pyöritteli häkenauhaa sivukaupalla juuri siksi, että sitä voidaan tulkita sekä Auerin eduksi että häntä vastaan, ei siksi, että nauha olisi merkityksetön. Ja se, että sinä “kuulit selvästi” tietyt asiat nauhalta, ei tee sinun versiostasi yhtään objektiivisempaa kuin niistä lukuisista asiantuntijalausunnoista, jotka päätyivät aivan eri johtopäätöksiin. Jokainen meistä kuulee sen nauhan “oman elokuvansa” läpi.
Kuinka häkenauha mielestäsi voidaan tulkita Aueria vastaan? Hän ei ollut puhelimessa kun Jukan äänet lakkasivat, fakta, mutta eipä hän verijäljistä ja häkenauhan äänistä päätellen ollut/käynyt takkahuoneessakaan. Juoksi 2 kertaa olohuoneesta puhelimen suuntaan tänä aikana ja kävi siinä välissä puhelimen läheisyydessäkin. Tämä taitaa olla kiistatonta, vaiko eikö mielestäsi?
Mikä siitä häkenauhasta kuultavasta aineistosta on sellaista jota voidaan käyttää häntä vastaan?
Nauhassa on Auerin kertomusta horjuttavia piirteitä:
Tallenteen äänimaailma on hovioikeuden sanoin poikkeuksellinen: ei juuri kamppailuääniä tms, “tavanomaisen väkivaltatilanteen” ääniä.
Jukan voimakkaat huudot suhteessa hänen vammoihinsa ja suhteessa Annelin ääniin on nostettu esiin seikkana, joka herättää kysymyksiä Auerin kertomuksen paikkansapitävyydestä. Samoin HO mainitsee, että Auerin kuvaaman “takaa-ajon” juoksuaskeleita ei nauhalta kunnolla erotu.