Epäilen että juurikin historiansa takia sai mitä tilasi eli joku kosti hänelle ja päästi ilmat pihalle ja dumppasi metsikköön nistin raadonOulun_Kungas kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 5:54 amTuollaisen lässynlään sijaan kannattaisi tutustua uhrin historiaan. On itse ollut tuomittuna törkeästä ryöstöstä liittyen Oodin puukotusryöstöön. Saiko sitten nyt vastavuoroisesti itse puukkoa, ryöstettiin ja vähän etäisemmän paikan vuoksi meni sitten henkikin valumisen mukana.aavikkoralli kirjoitti: Su Marras 23, 2025 8:31 pm En usko että tällainen retoriikka on kauhean terveellistä levittää yhteiskuntaan keksien aina jonkin syyn miksi joku on haitallinen, sitten iloiten sellaisten tappamisesta ja kuolemasta. Jostain tällaista keskustelua tulee nettiin ihan suuret määrät enkä usko kaiken olevan ihan kotoperäistä, rasismistakaan ei puhuta koska tällainen puhe suunnataan suomalaisiin. Kaikesta päätellen on yhteiskunnassamme hyväksyttävää tappaa ja pilkata suomalaista kansaa mutta kaikenlainen kritiikki muun maalaisia kohtaan on kiellettyä?
Henkirikoksen uhri ei ole ansainnut kohtaloaan vaikka olisi huumevelkaa, rikoksia tehneet voi muuttua jne. Jossain kulkee tappaja joka voi päihdeagressioissaan yhtä helposti keksiä jonkun muun, vaikka jonkun tuntemasi ihmisen olevan tappamisen arvoinen. Sitten tapahtumat eivät nauratakaan. Sen takia sellaiset pitää saada kiinni. Jos mediatalot ja ohjelmat on päässeet muokkaamaan mieliä niin, että mielestänne esimerkiksi huumevelallinen on oikeutettua tappaa velan takia, niin suosittelen ehkä tarkastelemaan itseään.
Tämä uhri ei mihinkään asiatietoihin nojaten ollut mikään kunnon kansalainen, tai parantanut tapojaan.
31 v. Katja Mäkisen henkirikos 11/2025 Helsinki/Nurmijärvi
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
Re: 31 v. Katja Mäkisen henkirikos 11/2025 Helsinki/Nurmijärvi
Mä itse asiassa toivon, että kyseessä on aloitteleva sarjamurhaaja, jolle 90-luvun alun sarjis on esikuvana.
Tämä nimittäin on täsmälleen niin kuin sen aiemman sarjiksen tekosia:
Uhri on nisti/päihdehenkilö, jonka elämänhallinta on hakusessa.
Tumma tukka
Nurmijärvi dumppauspaikkana.
Murhaaja kadoksissa.
Tämä nimittäin on täsmälleen niin kuin sen aiemman sarjiksen tekosia:
Uhri on nisti/päihdehenkilö, jonka elämänhallinta on hakusessa.
Tumma tukka
Nurmijärvi dumppauspaikkana.
Murhaaja kadoksissa.
Kun edes perusterveydenhoitoon ja peruskoulutukseen ei tahdo rahaa riittää niin mistä tämän peukun myötä hurjaa vauhtia kasvavalle narkkijoukon hoitoon riittäisi rahaa? Hoidot ei nimittäin ole ihan halpoja.wonderland kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 6:35 amLisään, että jos päihdeongelmaisia halutaan kuntouttaa, ei niitä todellakaan saa asuttaa keskenään vaan heidät pitää eristää muista päihdeongelmaisista ja yksilöinä yksittäin siirtää muiden ns. normaali-ihmisten joukkoon johonkin normaalin ja raittiin elämän kuvioon, jossa ei ole muita päihdeongelmaisia. Sääntö numero yksi on ehdottomasti, ettei se päihdekuntoutuja saa olla muiden päihdeongelmaisten kanssa missään tekemisissä. Tuo noiden yhteen asuttaminen on kuolemanloukku, mihin nistit itsekin ovat kiinnittäneet huomiota. Lehtijutussa nistit itse kutsuivat asuntolaa kuolemantaloksi.wonderland kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 6:20 amRuusulankadulla nistin kotona käy siivooja ja muissakin asuntoloissa on henkilökuntaa. Kannattaa lukea aiheesta. Juuri he on niitä nistejä, jotka saa jostain tuetusti ruoan ja vaatteet. Ei enää tarvitse pysyä siinä kunnossa, että edes kykenisi varastamaan, koska ympärillä on lauma avustajia ja erilaiset sosiaalipalvelut käytössä. Silloin, kun päihdeongelmainen voi keskittyä narkkaamaan itsensä hengiltä, niin yleensä käy. Erilaiset avustajat ympärillä mahdollistaa sen. Katunistin pitää huolehtia monet asiat itse, vaikka varastamalla.Oulun_Kungas kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 5:59 am
Se ole sen kummempi kerrostalo kuin muutkaan kerrostalot, jossa köyhiä asuu. Nistien elämäntapa nistin tappaa, ei talot, tai kadut ympärillä. Suomessa pitäisi toteuttaa ohjattua pakkohoitoa nisteihin ei se käyttö muuten lopu. Oma ymmärrys ei nistillä riitä lopettamispäätökseen. Eikä mitään vuosien korvaushoitoja, tai kokemusasiantuntijan meriittejä näille. Näillä ole kokemusta muusta kuin siitä miten paskotaan oma elämä ja yritetään paskoa myös jokaisen muun elämä siinä lähipiirissä.
Kyllä ne ihan itse saa hoitonsa etsiä. Ja eihän käytön lopettaminen vaadi periaatteessa mitään. Kun itse päätän olla vaikka juomatta viiniä, niin jätän vain sen putelin ostamatta. Aika helppoa minun mielestäni. Eikä kukaan ole vielä tullut kaatamaan mitään väkisin kurkusta alas. Ja jos lääkäri sanoisi että nyt on semmoinen tilanne että vaikka keskushermosto ei salli yhtään alkoholia niin asia selvä, juodaan muita juomia. Niitä kyllä löytyy.
Yksi kovassa umpikännissä ollut asiakas aikoinaan väitti että ravintolan henkilökunta juotti väkisin viinaa, mutta ei tähän mitään vahvistusta saatu.
Eli ihan itse saa päättää polttaako jotain tai vetääkö ränniin jotain tai vetääkö jotain nappeja. Sen verran ne maksaa että ei niitä toisille tyrkytetä.
-
liukaslahna
- Neuvoja-Jack
”Nuorten huumekuolemia torjuvan ohjelman toimenpiteet auttavat torjumaan myös alfa-PVP:n käyttöä. Toimenpiteisiin on varattu yhteensä 10,9 miljoonan euron rahoitus vuosille 2025–2027”, sosiaaliturvaministeri Grahn-Laasonen sanoo.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/min ... tilannetta
Pari vuotta enää niin peukkuongelma on poissa. 10 milliä kavereille ja 900k päihdetyöhön.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/min ... tilannetta
Pari vuotta enää niin peukkuongelma on poissa. 10 milliä kavereille ja 900k päihdetyöhön.
-
Oulun_Kungas
- Theo Kojak
Siirrettäviä merikontteja patjalla. Lepositeille paikat. Maisema voi olla pellolle, ettei stressaa liikaa. Ei kaikkeen aina tarvita järjettömiä summia rahaa.Joosua kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 10:38 am Kun edes perusterveydenhoitoon ja peruskoulutukseen ei tahdo rahaa riittää niin mistä tämän peukun myötä hurjaa vauhtia kasvavalle narkkijoukon hoitoon riittäisi rahaa? Hoidot ei nimittäin ole ihan halpoja.
- matamimimmi
- Jack Bauer
Mä oon ihan sata varma että se mieskumppani kenen kaa seukkas murhas tänkin muijan kuten sen edellisenkin 2013 jostain auto alle ja muijan dumppaus nurmijärvelle.. Eikös tää mies ole epäiltynäkin vaikka ei pidätetty ja voihan olla että se oodissa puukotettu kamamyyjä kosti ja näin kävi.
Vainajat eivät vaikene
Murha ei vanhene koskaan
Murha ei vanhene koskaan
Niin kuin jo tonne aikaisemmin kirjoitin muutamaa sivuu taakse päin että oon se entinen kaman myyjä/käyttäjä joka sai puukosta mutta oon ollut jo kauan pois mistään rikollis tai huume kuvioista enkä asu enää edes Helsingissä ja muutenkin vietän nykyään päihteetöntä kunnollista elämää eli en ole kostanut Katjalle.matamimimmi kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 1:31 pm Mä oon ihan sata varma että se mieskumppani kenen kaa seukkas murhas tänkin muijan kuten sen edellisenkin 2013 jostain auto alle ja muijan dumppaus nurmijärvelle.. Eikös tää mies ole epäiltynäkin vaikka ei pidätetty ja voihan olla että se oodissa puukotettu kamamyyjä kosti ja näin kävi.
-
Turbo-Ertsi
- Aloitteleva Besserwisser
Näinhän se periaatteessa menee, helppoa olla vetämättä kun ei vain vedä. Käytännössä vain kaatuu usein pariin ongelmaan:Eli ihan itse saa päättää polttaako jotain tai vetääkö ränniin jotain tai vetääkö jotain nappeja. Sen verran ne maksaa että ei niitä toisille tyrkytetä.
1. Mitä tilalle?
Monesti ongelmakäyttäjät pyörittää koko elämänsä päihteiden ympärillä, asuinalueet valitaan sen mukaan missä tarjontaa, lähipiiri valitaan (sekä vaihdetaan) sen mukaan mistä saadaan hyväksyntä sekä itse päihde. Päivät kulutetaan rahan hankkimiseen ja kaikki muu on käytännössä turhaa.
Vaikkei päihteidenkäyttö enään vuosien jälkeen olekkaan highlifeä ja suuria tuntemuksia, on siinä paljon enemmän jännitystä kuin perus jampalla joka käy 8-16 töissä, ulkoiluttaa koiran ja istuu puolison kanssa sohvalla ja käy salilla.
Mitä tähän tilalle? Uusia ystäviä? Mistäs niitä kun työntekoon ei kykene ja vuosien radottaminen jättänyt kroonisen ahdistuksen ja pelkotilat.
2. Kuinka selvitä ensimmäiset viikot tai kuukaudet kun vieroitusoireet painaa päälle? Tottunut "korjaamaan" jokaisen ongelman elämässä päihteillä jolloin vesilammikkoon astuminen voi katkaista kamelin selän.
Näihin yhteisöllisestä kuntoutuslaitoksesta voi olla apua, ongelma niissä on se että kenelle sitä apua annetaan. Monet hakeutuvat avun piiriin vain selvitäkseen kuukauden elossa, kunnes marssivat takaisin käyttämään. Oleppa siinä välissä tuomaroimassa kuka pääsee hoitoon ja kuka ei, tuskin helppo nakki sekään.
Toisaalta minä en tiedä mistään mitään, olen vain varastomies
Suomi on maailman vaarallisin maa naisille. Tämä on hyvää lisäämään naisissa pelkoa miehiä kohtaan. Miehet kun tulevat vetämään turpaan ja raiskaavat kuivana kakkoseen lopulta murhaten uhrinsa mitä erikoisimmilla tavoilla. Kaikki, mistä saa väännettyä negatiivista imagoa miehille, on mediaseksikästä.Jos kyseessä olisi miespuolinen uhri, ei paljon kirjoiteltaisi. Varsinkin, jos kyseessä olisi väkivaltarikoksista tuomittu. Nyt kun kyseessä on nainen, mediakin kiinnostuu. Niin tekopyhää paskaa.
Tosiasiassa tässä taisi karma ottaa kiinni huonosti käyttäytyvän henkilön. Ikäviähän kaikki kuolintapaukset ovat, mutta jos kaikki olisivat selvinpäin, niin vältyttäisiin 99% tällaisista tapauksista - tai tapauksissa, jotka ennemmin tai myöhemmin ajavat tällaiseen tilanteeseen.
Pakkoraittius Suomeen, niin harhaiset miespelotkin saattaisivat hälvetä.
Vastuuvapauslauseke
- Suosikkisosiopaatti
- Alibin satunnaislukija
Voi nyt vittuputsi kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 2:46 pmSuomi on maailman vaarallisin maa naisille. Tämä on hyvää lisäämään naisissa pelkoa miehiä kohtaan. Miehet kun tulevat vetämään turpaan ja raiskaavat kuivana kakkoseen lopulta murhaten uhrinsa mitä erikoisimmilla tavoilla. Kaikki, mistä saa väännettyä negatiivista imagoa miehille, on mediaseksikästä.Jos kyseessä olisi miespuolinen uhri, ei paljon kirjoiteltaisi. Varsinkin, jos kyseessä olisi väkivaltarikoksista tuomittu. Nyt kun kyseessä on nainen, mediakin kiinnostuu. Niin tekopyhää paskaa.
Tosiasiassa tässä taisi karma ottaa kiinni huonosti käyttäytyvän henkilön. Ikäviähän kaikki kuolintapaukset ovat, mutta jos kaikki olisivat selvinpäin, niin vältyttäisiin 99% tällaisista tapauksista - tai tapauksissa, jotka ennemmin tai myöhemmin ajavat tällaiseen tilanteeseen.
Pakkoraittius Suomeen, niin harhaiset miespelotkin saattaisivat hälvetä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5085 ... 2ed46c9a38
Ikävää luettavaa. Kevyet mullat uhrille kaikesta huolimatta ja toivottavasti tekijä saadaan kiinni. Tappo on hieman ihmeellinen tutkintanimike tässä tapauksessa, tosin saattaahan se muuttua.
Ikävää luettavaa. Kevyet mullat uhrille kaikesta huolimatta ja toivottavasti tekijä saadaan kiinni. Tappo on hieman ihmeellinen tutkintanimike tässä tapauksessa, tosin saattaahan se muuttua.
Vastuuvapauslauseke
-
vanhellsing
Tappo on aika tyypillinen rikosnimike jos on joku tapettu ja ruumiissa ei ole merkkejä erityisen raa'asta väkivallasta ja ei ole viitteitä suunnitelmallisuudesta eikä ole yleistä vaaraa aiheutettu ja uhri ei ole viranomainen. Joten ei taas mitään ihmeteltävää ole.putsi kirjoitti: Ma Marras 24, 2025 6:37 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5085 ... 2ed46c9a38
Tämä keissi häiritsee mua. Jos tämä on huumevelkatappo tai narkomaanien keskinäisten välienselvittelyjen lopputulema, niin ei se ole ok, mutta jotenkin käsitettävissä. Mutta tässä huutaa nyt toiset hälytyskellot.
-
liukaslahna
- Neuvoja-Jack
Epäillyn henkirikoksen uhrina kuolleen Katja Mäkisen, 31, ruumis ehti olla Nurmijärven metsikössä joitain viikkoja, ennen kuin ulkopuolinen löysi vainajan.
– Puhutaan suhteellisen lyhyestä ajasta, noin kahdesta – kolmesta viikosta, ei kuukausista, rikoskomisario Sanna Rentola sanoo.
Iltalehden haastattelemat ihmiset arvioivat nähneensä Katjan edellisen kerran pari viikkoa tai kuukausi sitten.
Janne kertoo olevansa korvaushoidossa, mutta viettävänsä edelleen aikaa Kurvissa. Katjan hän muistelee nähneensä edellisen kerran alle kaksi viikkoa sitten.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/82d4 ... 8a0b6213b5
– Puhutaan suhteellisen lyhyestä ajasta, noin kahdesta – kolmesta viikosta, ei kuukausista, rikoskomisario Sanna Rentola sanoo.
Iltalehden haastattelemat ihmiset arvioivat nähneensä Katjan edellisen kerran pari viikkoa tai kuukausi sitten.
Janne kertoo olevansa korvaushoidossa, mutta viettävänsä edelleen aikaa Kurvissa. Katjan hän muistelee nähneensä edellisen kerran alle kaksi viikkoa sitten.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/82d4 ... 8a0b6213b5
Toi naama vois toimia hyvänä pelotteena päiväkoti lapsille huumeiden vaaroilta, varmasti syöpyisi loppuelämäksi verkkokalvolle tuo kammonaama 
Neuvostoliitto
1922-2022