Jyväskylä: Ehdollista 16-vuotiaan raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Törkeästä pahoinpitelystä olisi voinutkin saada. Ja törkeistä pahoinpitelyistä mielestäni kuuluukin saada kunnon tuomioita.
Minun mielestä taas puolestaan 31v. mieshlö, joka raiskaa 16v. tytön, ansaitsisi kuolla, tavalla tai toisella. Ei siis tulla törkeästi pahoinpidellyksi, vaan kuolla esim. sen pahoinpitelyn seurauksena.
Entäs jos tää "oikeustappaja" erehtyy, tappaakin turhaan syytetyn? Silti oikeus on sun mielestä tapahtunut?

Itse topicciin, liian pieni tuomio munkin mielestä. Katsotaan mitä seuraava oikeusaste sanoo.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Bombay kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Törkeästä pahoinpitelystä olisi voinutkin saada. Ja törkeistä pahoinpitelyistä mielestäni kuuluukin saada kunnon tuomioita.
Minun mielestä taas puolestaan 31v. mieshlö, joka raiskaa 16v. tytön, ansaitsisi kuolla, tavalla tai toisella. Ei siis tulla törkeästi pahoinpidellyksi, vaan kuolla esim. sen pahoinpitelyn seurauksena.
Entäs jos tää "oikeustappaja" erehtyy, tappaakin turhaan syytetyn? Silti oikeus on sun mielestä tapahtunut?
Eli jos syytetty (tuomittu) raiskaa parasta-aikaa sitä 16v. tyttöä roskakatoksessa uudenvuodenyönä, uhrin kavereiden huutaessa apua ko. katoksen ulkopuolella... Hmmm... Noh, jos tää katuoikeudentoteuttaja erehtyy, niin veikkaan, että hän ei myöskään ole ehdolla vuoden Fysiikan Nobel- palkinnon saajaksi ja tytön kotiin on entistäkin huonompia uutisia vietävänä...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mike Manner kirjoitti:
Bombay kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti:Minun mielestä taas puolestaan 31v. mieshlö, joka raiskaa 16v. tytön, ansaitsisi kuolla, tavalla tai toisella. Ei siis tulla törkeästi pahoinpidellyksi, vaan kuolla esim. sen pahoinpitelyn seurauksena.
Eli jos syytetty (tuomittu) raiskaa parasta-aikaa sitä 16v. tyttöä roskakatoksessa uudenvuodenyönä, uhrin kavereiden huutaessa apua ko. katoksen ulkopuolella... Hmmm... Noh, jos tää katuoikeudentoteuttaja erehtyy, niin veikkaan, että hän ei myöskään ole ehdolla vuoden Fysiikan Nobel- palkinnon saajaksi ja tytön kotiin on entistäkin huonompia uutisia vietävänä...
Minusta tuntuu että jos noilla perusteilla saisi tappaa ihmisen niin näitä alkaisi tapahtaa enemmänkin "perkele, kaveri oli satavarmasti raiskas mun tyttöystävää kun tulin kotiin niin mä pistin sen sian hengiltä" jne :)
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:
keittoherne kirjoitti: Ei voi ymmärtää. Jos tuo apuun mennyt henkilö olisi vetänyt miestä turpaan, niin olisi varmaan pamahtanut 2v 1kk...
Törkeästä pahoinpitelystä olisi voinutkin saada. Ja törkeistä pahoinpitelyistä mielestäni kuuluukin saada kunnon tuomioita.

Oliskohan pahoinpitelylle löytynyt paljo pohjaa tuomiota varten, jos ne pallit olis jäänyt paikalleen niin ei varmaan ainakaan törkeään pahoinpitelyyn.

Raiskaajan vammat ovat ainoa pitävä todiste, ja nekin voivat syntyä ihan vahingossa hätävarjelun tiimellyksessä.

"Nostaessani miestä tytön päältä, mies laittoi kovasti vastaan. Tällöin hän kaatui kasvoilleen maahan, iskien nenänsä ja hampaansa asfalttiin (kahdeksantoista kertaa...) tekijän mahdolliset murtuneet kylkiluut todennäköisesti johtuvat siitä, että kaaduin hänen mukanaan lyöden polveni kipeästi hänen selkäänsä (neljä kertaa...) uskoisin myös, että kädessäni ollut hiustukko, irtosi tekijän takaraivosta, yrittäessäni pitää häntä pystyssä... kertakaikkisen ikävä käänne, eikö totta herra konstaapeli?!" :wink: :D

Tyttö ja kaverit tuskin olisivat kertoneet kuulusteluissa tilannetta turhan tarkasti... vai kenen eduksi kertoisitte itse oman versionne tarinasta? :roll:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MotiivitOn kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
keittoherne kirjoitti: Ei voi ymmärtää. Jos tuo apuun mennyt henkilö olisi vetänyt miestä turpaan, niin olisi varmaan pamahtanut 2v 1kk...
Törkeästä pahoinpitelystä olisi voinutkin saada. Ja törkeistä pahoinpitelyistä mielestäni kuuluukin saada kunnon tuomioita.

Oliskohan pahoinpitelylle löytynyt paljo pohjaa tuomiota varten, jos ne pallit olis jäänyt paikalleen niin ei varmaan ainakaan törkeään pahoinpitelyyn.
En tiedä. Täällä on kovasti arveltu, että tuomio olisi ollut kauhia, jos raiskaajaa olisi tilanteessa kurmotettu.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:En tiedä. Täällä on kovasti arveltu, että tuomio olisi ollut kauhia, jos raiskaajaa olisi tilanteessa kurmotettu.

Onneksi ei aina ihan niin käy. Joskus vahinkoja on sattunut jopa virkavallalle. Itse olen todistanut tapausta, jossa ensin kiinniotettu törmäsi maijan takaoveen ja sitten lipsahti siten otteesta, että kaatui siihen takapuskuriin... jos minulta kysyttäisiin, oli kyse ikävähköstä käänteestä, jota myös onnettomuudeksi kutsutaan.

Kaikenlaisia vahinkojahan sattuu aina joskus ja eipä niistä kovin paljon ole kovia istumisia Suomessa jaettu, näistä hätävarjelujutuista varsinkaan.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Marsalkka
Horatio Caine

MotiivitOn kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:En tiedä. Täällä on kovasti arveltu, että tuomio olisi ollut kauhia, jos raiskaajaa olisi tilanteessa kurmotettu.

Onneksi ei aina ihan niin käy.

Kaikenlaisia vahinkojahan sattuu aina joskus ja eipä niistä kovin paljon ole kovia istumisia Suomessa jaettu, näistä hätävarjelujutuista varsinkaan.
Niin minäkin hieman arvelin.

Ehkä korkeintaan törkeistä pahoinpitelyistä, joiden yhteydessä pallit revitään irti.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
IhmeTyyppi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja IhmeTyyppi »

Marsalkka kirjoitti:
Ehkä korkeintaan törkeistä pahoinpitelyistä, joiden yhteydessä pallit revitään irti.

Noh, voihan nekin revetä vahingossa irti, kun tätä raiskaajaa irroitetaan uhrista. Jos ei vaikka muualta saa kunnon otetta?
Itsepuolustus kurseillakin opetetaan, että ensiksi ase pois hyökkääjältä...
Jatketaan Marsalkan aloittamaa hymiö linjaa ja lisätään tähänkin samanlainen.
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Tämän ketjun voisi kai laittaa Seksuaalirikoksiin.

Joku hymiö.
A man's got to do what a man's got to do.
Marsalkka
Horatio Caine

IhmeTyyppi kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:

Noh, voihan nekin revetä vahingossa irti, kun tätä raiskaajaa irroitetaan uhrista. Jos ei vaikka muualta saa kunnon otetta?
Juu. Tai raiskaaja saattaa itse hulluuskohtauksen vallassa repiä pallinsa irti. Nämä ovat hyvin todennäköisiä vaihtoehtoja.

Retku
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Retku »

Juu. Tai raiskaaja saattaa itse hulluuskohtauksen vallassa repiä pallinsa irti. Nämä ovat hyvin todennäköisiä vaihtoehtoja.
Minun miälestä olisi ihan suotavaa, että raiskaaja repisi pallinsa irki ihan omaehtoisesti. Ei pääsis hosumaan vehkeittensä kanssa enempää. Säästäis muita tulevilta kärsimyksiltä.
Vastaa Viestiin