Saatanan jouluvalot -kyllä minä niin mieleni pahoitin
Re: Saatanan jouluvalot -kyllä minä niin mieleni pahoitin
Tulisikohan sanomista, jos katsoisi parhaaksi laittaa semmoisen joulukoristeen ulos, että siinä kyhäelmässä joulupukki roikkuu hirressä... Svenskitkin tykkäävät sitä olkipukkiaan poltella, että tämä nyt vaan on tätä nykyaikaa. Innovoidaan uusiksi perinteitä.
Tekikö Lilleri-Lalleri itsemurhan, vai tapettiinko hänet?
- Private dick
- Javier Pena
Onkohan tämä sinulle sopivaa joululaulu?Ifigeneia kirjoitti: Su Marras 30, 2025 11:31 am Tulisikohan sanomista, jos katsoisi parhaaksi laittaa semmoisen joulukoristeen ulos, että siinä kyhäelmässä joulupukki roikkuu hirressä...
^ Hyvä biisi markettien joululallatusvalikoimaan.
Lapsille sopivampi zibale olisi tämä:
-
Eskimopuikko
- Hetty Wainthropp
Ei muuta kuin vanha kunnon kusipelti naapurin postiluukkuun/laatikkoon.
Sen sisälle pistät laminoidun A4 kokoisen viestin, jossa kerrot asiallisesti, etteivät hänen jouluvalonsa sovi asuinalueenne yleisilmeeseen ja pyydät häntä ystävällisesti vaihtamaan ne sekä toivotat hyvää joulun odotusta.
Sen sisälle pistät laminoidun A4 kokoisen viestin, jossa kerrot asiallisesti, etteivät hänen jouluvalonsa sovi asuinalueenne yleisilmeeseen ja pyydät häntä ystävällisesti vaihtamaan ne sekä toivotat hyvää joulun odotusta.
-
Schimanski
- Adrian Monk
Ifigeneia kirjoitti: Su Marras 30, 2025 7:00 pm ^ Hyvä biisi markettien joululallatusvalikoimaan.
Lisään listalle vielä yhden joululallatuksenIfigeneia kirjoitti: Su Marras 30, 2025 7:00 pm ^ Hyvä biisi markettien joululallatusvalikoimaan.
Pohjois-Korea on maailman suurimpia menestystarinoita
-rikkalapio-
-rikkalapio-
Nyt on jo 2. joulukuuta. Tein yhden joulutilauksen.
Etsin jopa
jouluaiheisen avatarin, mutta en ole sitä vielä vaihtanut - onhan tuo lyhtyä kädessään pitelevä tavallaan myös jouluisa, tontutkin kuvitetaan usein lyhdyn kanssa hiippailemassa tuolla ulkona.
Jouluvalot yhä mietinnässä.
Onko teillä muilla joulukalenterit? Mulla ei tänä vuonna, kun tein päätöksen että pelaan joka Joulukuun päivä jotakin Veikkauksen peliä, niin on joka päivä uusi mahdollisuus, uusi panos, uusi tulos.
Etsin jopa
Onko teillä muilla joulukalenterit? Mulla ei tänä vuonna, kun tein päätöksen että pelaan joka Joulukuun päivä jotakin Veikkauksen peliä, niin on joka päivä uusi mahdollisuus, uusi panos, uusi tulos.
Mahdollisesti näin.
Kirjoitat kyllä tosi hauskasti.Sipi kirjoitti: Su Marras 30, 2025 5:04 am
Äläpä mitään. Ihan sadismin huipentuma. Mulla jostain syystä jyrähtää kasetti jumiin jo siinä vaiheessa, kun kyseeseen tulee nämä "kirkkaat" valot. Se on 50/50. Osa on lämpimiä ja osa kylmiä. Yhdistelepä niitä sitten pitkin pihaa ja nauti saatana joulusta. Hirevä sekameteli. Järki jyrähtää.
(Oli pakko laittaa kuitenkin viestiä siitä, että semisti huumorilla mennään. Nilpertti kuitenkin (varotoimista riippumatta) tulee hetken päästä kertomaan miten perseestä on kaikki se mitä kirjoitan. )
Sitä odotellessa. Sammutan kaikki jouluvalot.
Oon joo huomannut, että välillä tarttis erikseen mainita, että kyse on huumorista, sarkasmista ymv. Kirjoitettua kieltä pitäis aina lukea tekemättä siitä omia (usein vähän asian sivusta kulkevia) tulkintoja. Ja oon myös huomannut ton, että joitain ihmisiä vaikuttaa ärsyttävän oikeastaan kaikki - kirjoitti sitten mitä tahansa. Se on turhauttavaa. Varsinkin, kun yleensä ne ärsyyntyjät on tarkalleen ottaen ärsyyntyneet niistä omista tulkinnoistaan eikä niinkään siitä, mitä se ärsytyksen purkamisen kohde oikeasti kirjoitti.
Olis helppo sanoa "älä välitä", mutta kun kyllähän niistä yleensä kaikki jollain tasolla välittää (ainakin pienen hetken), mikä on inhimillistä ja normaaliakin. Joten en sano - sanon, että jatka valitsemallasi tiellä.
Se vielä, että mun mielestä sun aloitus sopi erinomaisesti tänne Minfon vapaaseen keskusteluun eikä mulle edes tullut siitä mieleenkään mikään vauvapalsta tai muu. Täällä, kun keskustelu on todellakin vapaata ja tänne mahtuu nimenomaan kaikenlaiset aiheet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Eihä tuo nyt ole lainkaan suomalaista tai kansallisromanttista. Heippalaput pitää aina toimittaa nimettöminä, jotta saadaan kaikille paha mieli ja epäluulo.Eskimopuikko kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 12:50 am Ei muuta kuin vanha kunnon kusipelti naapurin postiluukkuun/laatikkoon.
Perinteen mukaisesti näissä tilanteissa tulee ensisijaisesti kiukutella netissä tai puhista asiasta sellaisten ihmisten kesken, joille asia ei kuulu lainkaan, lakata tervehtimästä naapuria mutta kysyttäessä teeskennellä tietämätöntä. Samaan aikaan tulee itsekseen kerätä kierroksia aiheesta vain lisää, koska naapuri ei kaikesta asian parissa viettämästäsi ajasta huolimatta vieläkään ole muuttanut käyttäytymistään tai lukenut ajatuksiasi.
Ainoat kalenterit löytyy erinäisten kauppojen äpeistä, kun ei Aamulehti enää jaa ilmaista kalenteria joka torppaan.AlsSie kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 1:08 am Nyt on jo 2. joulukuuta. Tein yhden joulutilauksen.
Etsin jopajouluaiheisen avatarin, mutta en ole sitä vielä vaihtanut - onhan tuo lyhtyä kädessään pitelevä tavallaan myös jouluisa, tontutkin kuvitetaan usein lyhdyn kanssa hiippailemassa tuolla ulkona.
![]()
Sitten on myös suklaa-, karkki-, tee-, kaakao-, sipsi-, kosmetiikka- (yms) joulukalentereita - kaikenlaisia joulukalentereita keksivät markkinoille. Nyt jäljelle jääneet joulukalenterit ovat käsittääkseni 50-60%:n alessa kaupoissa.Ifigeneia kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 6:38 pmAinoat kalenterit löytyy erinäisten kauppojen äpeistä, kun ei Aamulehti enää jaa ilmaista kalenteria joka torppaan.AlsSie kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 1:08 am ...
Onko teillä muilla joulukalenterit? Mulla ei tänä vuonna, kun tein päätöksen että pelaan joka Joulukuun päivä jotakin Veikkauksen peliä, niin on joka päivä uusi mahdollisuus, uusi panos, uusi tulos.![]()
Mahdollisesti näin.