Ross Sullivan kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 3:38 pm
LexVeritas kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 4:10 pm
Nisse-uskovaiset torppaavat ehdottomasti ja täysmääräisesti kaikki Marjatat
Ei, vaan käräjäoikeus hylkäsi mm. muiden todistajien lausuntoihin perustuen ainoastaan yhden Marjatan todistuksen, koskapa hän ei näköjään osannut uskottavasti kertoa missä, milloin, kenen kanssa ja mitä, hän oli ollut todistamassa.
...vaikka niistä ei ole mainintaa missään poliisin virallisissa asiakirjoissa ja mediassakin ainoastaan siltä osin, että joku on horissut jotain OBS-ohjelmassa 40 vuoden jälkeen.
Kuten aiemminkin todettu, niin tapaukseen liittyvä tutkinta-aineisto on edelleen enimmäkseen salaista, ja tunnustuksen väitetysti kuulleen yhteydenotosta poliisiin on kertonut mediassa mm. tutkinnanjohtaja.
Nämäkään tosiasiat eivät muutu olemattomiksi höperehtimisilläsi.
Unohdat höperehtimilläsi sen, että Marjattoja uskoi sentään poliisi (ainakin osittain). Näitä Bodomin tienoon juoppojen horinoita ei ole uskonut käräjäoikeus, mutta ei myöskään poliisi. Tosin auktoriteettiin vetoaminen on argumentointivirhe.
Näistä viesteistäsi saa sellaisen käsityksen, että jollakin erikoisella aistilla/kyvyllä varmasti tiedät Marjatan olleen täysin selvin päin väitetysti kuullessaan Gustafssonin ns. tunnustuksen 20 aikaisemmin (nykyään yli 40 vuotta sitten) ja että pienikin humalatila estää ihmistä puhumasta totta oikeastaan missään asiassa ja tekemästä ympäristöstään todellisuutta vastaavia havaintoja...
Tässä välissä totean, että "minä se olin!" -tyyppisillä "tunnustuksilla" ei tietenkään ole oikeusvaltiossa minkäänlaista todistusvoimaa eikä pidäkään olla.
Toisaalta Gyllströmin "tunnustus" piti ja ilmeisesti myös otettiin KRP:n toimesta vakavasti mm. seuraavista syistä:
- ihminen voi aivan hyvin riistää itseltään hengen omantunnuntuskissaan tehtyään jonkin vakavan rikoksen, jokin syy Gyllströmillä joka tapauksessa oli, mutta ehkä senkin tietävät paremmin
hyvin huomattavat henkilöt kuin esimerkiksi tapahtumahetkellä paikalla olleet ja Gyllströmin tunteneet henkilöt...
- Gyllströmin viimeisestä sukelluksesta hälytettiin ilmeisesti heti apua ja ns. tunnustus myös ilmoitettiin nopeasti poliisille eikä vasta 20 vuoden kuluttua
Voidaan tietysti väittää, että Gyllströmin seurassa ryypiskellyt kaveri yksinkertaisesti valehtelee Gyllströmin sanomisista, kun väitettä sinänsä ei pysty mitenkään tarkistamaan. Toisaalta muu toimintansa, kuten esimerkiksi avun hälyttäminen, ei oikein sovi yhteen tämän kanssa. Kertauksena: joka tapauksessa sanoipa tai ei Gyllström "minä se olin!" -tyyppisen "tunnustuksen", niin sillä ei sinänsä ole mitään todistusvoimaa, mutta poliisin on väite kuitenkin pitänyt tarkistaa niin hyvin kuin on pystynyt. Jos Gyllströmin vaimo on pysynyt antamassaan alibissa (jossa tosin on epäjohdonmukaisuuksia mm. illan tv-ohjelmien osalta) ja käytännössä mikään tekninen todistusaineisto tai taktinen tutkintatoimenpide ei sido Gyllströmiä tapahtumahetkellä tai edes tapahtumapaikalle, niin eipä siinä oikein muuta ole voinut tehdä.