KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Viesti Kirjoittaja OikeuttaJlle »

Bullit kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:10 pm
OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 5:32 pm Kaikki tietävät että tämä on vale. Miksi tahallasi valehtelet ja vääristelet asioita jotka jokainen tietää ettei pidä paikkaansa? Tässä näiden tapa tuoda sitä heidän itsensä peräänkuuluttamaa faktaa pöytään. Ihan pokalla väität että alun tutkinnanjohtaja oli Pauli? Jännä että näinkin kauan kun olet täällä minfoilut etkä vieläkään ymmärrä kuka oli alun tutkinnanjohtaja. Ellet tiennyt niin alun tutkinnanjohtaja oli pulskahko Joutsenlahti.
Elä kehtoo pulskahko Mr, siinä tilanteessa jota nuorempi poliisi tuossa kuvaa, tutkinnan johtajana oli Mr. Pauli Kuusiranta. J tuli mukaan vasta puolilta päivin.

Edit: täällä ehdittiin jo ensin :)
Juupatijuu ja lehmät lentää. Tutkinnanjohtaja päättää viime kädessä mitä tutkitaan. Pauli ei ollut tutkinnanjohtaja. Ei tutkinnanjohtajan viittaa voi hetkellisesti siirtää myöskään toiselle jos sitä tarkoitat :lol:
Joutsenlahti muuten sopii hyvin tuohon pulskahko teoriaan hmm
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:21 pm Juupatijuu ja lehmät lentää. Tutkinnanjohtaja päättää viime kädessä mitä tutkitaan. Pauli ei ollut tutkinnanjohtaja. Ei tutkinnanjohtajan viittaa voi hetkellisesti siirtää myöskään toiselle jos sitä tarkoitat :lol:
Lukemalla selviää. Minusta on vähän tyhmää inttää faktoja vastaan. Mutta jokainen tyylillään...
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

peltirumpu kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:25 pm
OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:21 pm Juupatijuu ja lehmät lentää. Tutkinnanjohtaja päättää viime kädessä mitä tutkitaan. Pauli ei ollut tutkinnanjohtaja. Ei tutkinnanjohtajan viittaa voi hetkellisesti siirtää myöskään toiselle jos sitä tarkoitat :lol:
Lukemalla selviää. Minusta on vähän tyhmää inttää faktoja vastaan. Mutta jokainen tyylillään...
Hmm ketkäköhän ne koittaa luoda ihan oman maailmansa täällä omine faktoineen..HMMM. Kaikki kyllä tietävät tämän.
peltirumpu
Adrian Monk

OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:31 pm
Hmm ketkäköhän ne koittaa luoda ihan oman maailmansa täällä omine faktoineen..HMMM. Kaikki kyllä tietävät tämän.
No sinä nyt ainakin.
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

peltirumpu kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:33 pm
No sinä nyt ainakin.
Kirjoitustesi perusteella olet todella nuori ja naivi. Sekä nainen . Siinä taas yksi estoon menevä huuhaa tyyppi.
peltirumpu
Adrian Monk

OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:35 pm
Kirjoitustesi perusteella olet todella nuori ja naivi. Sekä nainen . Siinä taas yksi estoon menevä huuhaa tyyppi.
Asiaan tuskin saadaan lisätietoa sinun päättelykyvyillä :mrgreen:
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

OikeuttaJlle kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:35 pm
peltirumpu kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 6:33 pm
No sinä nyt ainakin.
Laita miutkii yksintein - oon kerran ollu aikasemmi kun eräs MrEhtivä laitto. Nuori naivi huuhaa nainen täälläkin :)
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
TutkivaEiTieltäEksy
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TutkivaEiTieltäEksy »

Miksi sä intät asiasta jonka Kuusiranta itsekin kertoo? Eli sen, että hän sai yöllä 1.12.2006 hälyytyksen. JJ tuli vasta päivällä mukaan kuvioihin, hieman jopa vastentahtoisesti, koska oli jo ennestään kiireinen.
Syyttäjä Jarmo Valkama:
"Tunnustamalla voi ratkaista, silloin peli loppuu, eihä sillo enää mitään tarvetta tätä jatkaa. Mut jos ei jos hän ei tunnusta ja hän onki syytön, niin silloin se...se pyörii."
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

OikeuttaJlle kirjoitti: Su Marras 30, 2025 10:46 pm Koska jotkut meistä haluaa oikeutta Jukalle... toisin kuin Annelistit näemmä.
Luulin aluksi, että nimimerkilläsi halusit osoittaa oikeutta Jensille. 😂 Hän on sentään hengissä ja kirjoitettu täysin syyttömänä syylliseksi sellaisiin rikoksiin, joita kukaan - tai ainakaan hän - ei ole Annelin lapsille tehnyt.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Pieni liekki

nihilistinahalisti kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:11 am ...
1:06 VIIVA 1:07 KOHDASSA kuullaan vastaus Auerin kysymykseen "lähtiks se mies jo", tekijän vastaus "EII".
0:59 Anneli kysyy: "Meni, lähtikse mies jo?"
1:01 Uhri päästää tuskissaan erittäin kovan karjaisun: "Aargh!". Arvatenkin häntä on juuri isketty lujaa puukolla.
nihilistinahalisti kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:11 am MIKSI Pieni Liekki olet täällä hämärryttämässä asioita?

Olen antanut ohjeen, että hae selvimmin kuuluva äänite, tekstivideo anneli auer.com sivustolta.
Ohjettasi noudatettu ja käyty väittelynalainen kohta kuuntelemassa seuraavalta sivustolta:

https://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu/

En voi mitään korvilleni tai päälleni, mutta kuulen myös tuolta tallenteelta kohdassa 1:06 jonkun sanomana sanan "häivy". Onko tosi, että olen kuulemiseni kanssa yksin KRP:n äänitutkijan kanssa? 🤔
nihilistinahalisti kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:11 am Miksi et itse listaa ulkopuolisen sanomisia joita 11 kpl, mikä ihmeen palvelija olen teille, tyydy siihen mitä sanotaan rehellisesti.

Tallenteella ei kukaan sano häivy sanaa.
Enkö pyytänyt tarpeeksi nätisti esittämään vielä kertaalleen ne kohdat, joissa olit kuullut ulkopuolisesta tappajasta mahdollisesti aiheutuvia ääniä? Asia on tärkeä, koska ne ovat yksityiskohtia, joilla me pääsemme tappajaan kiinni. Voin minä jossain vaiheessa yrittää omaakin listaustani tehdä, mutta toistaiseksi on vielä työn alla menossa Niinan kirjan tarkempi tarkastelu. Itse asiassa kyseisestä kirjasta löytyy myös luku "Kamppailua ja kirjoilua". Eli näihin tulen minä tai joku muu varmasti vielä palaamaan.
Lisään omaani, mistä kuuluu, hätäkeskuksestako vaiko mistä kuuluu radiopuhelimainen miesääni kohdassa 03:44 - 03:45 joka lakkaa aika nopeesti kuulumasta, jää hieman häkehenkilön korottaman puheen alle, sanomisesta ei selvää saa.
...
En osaa todeta edelliseen muuta kuin, että olen kirjannut jonkun puhuvan päälle, kun häkevirkailija toteaa: "Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?". En ole kyllä kirjannut itselleni, saanko selvää päällepuhujan sukupuolesta. Pitänee yrittää hinkata tuota kohtaa kuuntelemalla selvemmäksi, vaikka se lienee turha toivo.

Kuulohavainnot voivat mielestäni osaltaan erota myös sen takia, että useita ääniä osuu päällekkäin yhtä aikaa ja jotain jää aina sen takia pimentoon. Hieman kyllä loukkaannuin, kun kutsuit minua hämärryttäjäksi. Olen pahoillani, jos olen sinua omilla kommenteillani loukannut. Minulla ei ole mitään erikoisvälineitä, joilla kuunnella hätäkeskustallennetta. Esimerkiksi äänispektriä olisi kiva päästä seuraamaan/analysoimaan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 11:15 pm
1:06 VIIVA 1:07 KOHDASSA kuullaan vastaus Auerin kysymykseen "lähtiks se mies jo", tekijän vastaus "EII".
0:59 Anneli kysyy: "Meni, lähtikse mies jo?"
1:01 Uhri päästää tuskissaan erittäin kovan karjaisun: "Aargh!". Arvatenkin häntä on juuri isketty lujaa puukolla.
nihilistinahalisti kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:11 am MIKSI Pieni Liekki olet täällä hämärryttämässä asioita?

Olen antanut ohjeen, että hae selvimmin kuuluva äänite, tekstivideo anneli auer.com sivustolta.
Ohjettasi noudatettu ja käyty väittelynalainen kohta kuuntelemassa seuraavalta sivustolta:

https://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu/

En voi mitään korvilleni tai päälleni, mutta kuulen myös tuolta tallenteelta kohdassa 1:06 jonkun sanomana sanan "häivy". Onko tosi, että olen kuulemiseni kanssa yksin KRP:n äänitutkijan kanssa? 🤔
nihilistinahalisti kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:11 am Miksi et itse listaa ulkopuolisen sanomisia joita 11 kpl, mikä ihmeen palvelija olen teille, tyydy siihen mitä sanotaan rehellisesti.

Tallenteella ei kukaan sano häivy sanaa.
Enkö pyytänyt tarpeeksi nätisti esittämään vielä kertaalleen ne kohdat, joissa olit kuullut ulkopuolisesta tappajasta mahdollisesti aiheutuvia ääniä? Asia on tärkeä, koska ne ovat yksityiskohtia, joilla me pääsemme tappajaan kiinni. Voin minä jossain vaiheessa yrittää omaakin listaustani tehdä, mutta toistaiseksi on vielä työn alla menossa Niinan kirjan tarkempi tarkastelu. Itse asiassa kyseisestä kirjasta löytyy myös luku "Kamppailua ja kirjoilua". Eli näihin tulen minä tai joku muu varmasti vielä palaamaan.
Lisään omaani, mistä kuuluu, hätäkeskuksestako vaiko mistä kuuluu radiopuhelimainen miesääni kohdassa 03:44 - 03:45 joka lakkaa aika nopeesti kuulumasta, jää hieman häkehenkilön korottaman puheen alle, sanomisesta ei selvää saa.
...
En osaa todeta edelliseen muuta kuin, että olen kirjannut jonkun puhuvan päälle, kun häkevirkailija toteaa: "Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?". En ole kyllä kirjannut itselleni, saanko selvää päällepuhujan sukupuolesta. Pitänee yrittää hinkata tuota kohtaa kuuntelemalla selvemmäksi, vaikka se lienee turha toivo.

Kuulohavainnot voivat mielestäni osaltaan erota myös sen takia, että useita ääniä osuu päällekkäin yhtä aikaa ja jotain jää aina sen takia pimentoon. Hieman kyllä loukkaannuin, kun kutsuit minua hämärryttäjäksi. Olen pahoillani, jos olen sinua omilla kommenteillani loukannut. Minulla ei ole mitään erikoisvälineitä, joilla kuunnella hätäkeskustallennetta. Esimerkiksi äänispektriä olisi kiva päästä seuraamaan/analysoimaan.
Kun kuuntelen, kuuntelen, en lue virheellistä tekstä ja tee sen perusteella päätelmiä.

Tässä ihan alusta lähtien.
00:03 Lahti öy, jää Auerin sanomisen alle.
00:08 - 9 Lahti eei, jää häkehenkilön puheen sekaan
00:19 lahti aauu, jää puheen sekaan
00:22 tun/uis (Lahtiko?) Jää Auerin puheen sekaan
00:24 Lahti aau, kuuluu hyvin
00:26 Lahti öyy, kuuluu hyvin puheen välissä
00:28Lahti, kova karjaisu, aauu, kuuluu hyvin häkehenkilön puheen välissä
00:44. Lahti eeii, kuuluu hyvin häkeh. puheen välissä
00:50 duns ääni
00:52 jokin siirtyy greaah-ääni, Lahti aaii
00:54 sama duns, tups ääni kuin aiemminkin
00:55 Lahtu, lujjaa, kuullut Auerin pyynnön "nopeesti"
00:56 Lahti, aaii
00:57 joko lahti tai muu äåni öh/tah
00:59 Lahti ääh
01:00 Lahti rraauuh, voimakas ääni, A hengitys
01:01 kalahdus (puhelinluuriko? /A hengitys
01:02 Auer läh
01:02 Lahti rrauu, Auer tiks ja hengitys
01:03 Auer se mies, A hengitys
01:04 Auer, jo, A hengitys
01:06 ja arvio 45 1/10 tekijä ee
01:07 arvio 25 tekijä ii, karhea, bassomainen ääni.

Ajassa 01:06 ei kuulu häivy sanaa, mitä ilmeisesti kuulette Auerin hengitysäänestä sen, koska Auer keskittyy puheluun ja samalla estää itseään kuulemsta takkahuoneen ääniä eli kuuloke erittäin lähellä suuta.

Voin laittaa loputkin, käytän tavallista videolaitetta, joten sekunnin kymmenesosat puuttuu tai ovat arvioita (edellä)

Kuunnelkaa kuulon avulla, ei luetun tai mielikuvan perusteella.

Lisään, se radiopuhelin ääni on miesääni, mutta ei tiedä kuuluiko häkestä, eli jäänyt vahingossa kuuloke radiolaitteesta (millä hälytys tehty suoraan partiolle) lähelle ja poliisi ilmoittaa omaan keskukseen.

Jos taas tekijällä mukana jokin laite jolla kuulee poliisin ja osaa arvioida ajan tuleeko kiire.

Tästä syystä kuullaan se miesäänen tuskastunut huudahdus, "kuole", koska Lahti ei kuollutkaan ihan hetkessä vaikka vatsaaortta poikkastu.

Lisään lisäyksen lisää, eipä ole meikälläkään, kun oli aiemmin läppäri ja audacity ohjelma, en alkanut sen kummemmin paranteleen ja nyt on käytössä vain tabletissa oleva videosoitin, kännyssä on kyllä ilmaisversio äänenkäsittely ohjelma.

Hämärryttäminen sen takia, koska toistetaan väkipakolla asiaa jota ei kukaan muu kuule eli kandee uskoa sitä jolla huomattavasti parempi ja erottelevampi kuulo, eikä toistaa omaa mielipidettä, koska uskon tuon kuuluvan Auerin hengitysäänen vivahteena, josta myös kuului plo plops-ääni ja johtui reiästä keuhkossa (keuhko meni kasaan).

Eli korvilla kuullaan, ei aivoilla.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

Pieni liekki kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 10:31 pm
OikeuttaJlle kirjoitti: Su Marras 30, 2025 10:46 pm Koska jotkut meistä haluaa oikeutta Jukalle... toisin kuin Annelistit näemmä.
Luulin aluksi, että nimimerkilläsi halusit osoittaa oikeutta Jensille. 😂 Hän on sentään hengissä ja kirjoitettu täysin syyttömänä syylliseksi sellaisiin rikoksiin, joita kukaan - tai ainakaan hän - ei ole Annelin lapsille tehnyt.
Arvasin että joku turhakkeista vääntää tästäkin jotain hassunnhauskaa..niinkuin nyt TutkivaEitieltäEksy
OikeuttaJlle
Vähänniinkuharrastaja

TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: Ma Joulu 01, 2025 8:40 pm

Miksi sä intät asiasta jonka Kuusiranta itsekin kertoo? Eli sen, että hän sai yöllä 1.12.2006 hälyytyksen. JJ tuli vasta päivällä mukaan kuvioihin, hieman jopa vastentahtoisesti, koska oli jo ennestään kiireinen.
Katsos Pili kun Kuusis ei ollut tuolloin vielä tutkinnanjohtaja vaan pulskahko Joutsenlahti oli tutkinnanjohtaja.
piitu73
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja piitu73 »

*pltmtxtvp*tm
Pieni liekki

nihilistinahalisti kirjoitti: Ti Joulu 02, 2025 6:02 pm ...

Eli korvilla kuullaan, ei aivoilla.
Kiitän analyysistäsi ja otin sen talteen. Teen vertailevaa tutkimusta omiin ja muiden kuulohavaintoihin ehtiessäni viimeistään joululomalla.
Vastaa Viestiin