Ei Anneli Auerin tarvitse suojella veljeään. Anneli Auerilla todistajan roolissa on oikeus kieltäytyä todistamasta veljeään vastaan.neiti_etsivä kirjoitti: Ke Joulu 03, 2025 4:53 pmOlen jonkinlaisilla hauilla etsinyt tietoa Ari Auerin tutkinnasta ja niiden perusteella hän ei ole koskaan ollut epäiltynä ko murhasta. Eikä vaimonsakaan. Minna on antanut Arille alibin. Arin dna:ta jos on talosta löytynyt se on voitu laittaa sen piikkiin että sukulaisena on siellä käynyt. Suojeleeko Anneli veljeään? Jotain tosi kummallista on heidän väleissään.Helmie kirjoitti: Ke Joulu 03, 2025 4:19 pm Mä olen vastikään kiinnostunut Ulvilan tapauksesta ja Auerista muutoinkin. Kuulun siihen porukkaan joka vuosia uskoi Auerin syyllisyyteen. Silmät ovat auenneet mukavasti kun on vähän perehtynyt asioihin.Paljon on minulla vielä läpikäytävää näissä asioissa.
Itsekin olen miettinyt onko Auerin veljen ja myös hänen vaimonsa, osuutta Tähtisentien tapahtumiin voitu poissulkea.
AI: Poliisin kuulustelussa todistajalla on oikeus kieltäytyä todistamasta sukulaistaan vastaan tietyissä rikosnimikkeissä, mukaan lukien taposta ja murhasta. Tämä oikeus perustuu Suomen lainsäädäntöön, erityisesti oikeudenkäymiskaareen.
Avainkohdat:
Sukulaisuussuhde: Todistaja saa kieltäytyä todistamasta henkilöä vastaan, jolle hän on lähisukulainen (kuten veli).
Rikosnimike: Tämä kieltäytymisoikeus koskee tyypillisesti vakavia rikoksia, joista säädetty ankarin rangaistus on vähintään kuusi vuotta vankeutta tai joista syyttäjä on vaatinut vähintään kaksi vuotta vankeutta, mukaan lukien taposta ja murhasta.
Oikeudellinen neuvonta: Kuulustelua suorittavan poliisin tulee informoida todistajaa hänen oikeudestaan kieltäytyä todistamasta ennen kuulustelun alkua.
Vala: Jos henkilö suostuu todistamaan, hänen on pääsääntöisesti puhuttava totta. Jos hän päättää käyttää vaitiolo-oikeuttaan, hän ei joudu vastuuseen siitä.