Ulvilan vuoden 2012 seksuaalirikostuomion uusintakäsittely 2025

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
KolmasViisari
Alibin satunnaislukija

Re: Ulvilan vuoden 2012 seksuaalirikostuomion uusintakäsittely 2025

Viesti Kirjoittaja KolmasViisari »

Ande kirjoitti: La Joulu 06, 2025 10:25 am Eikö kukaan ole tosiaan koskaan kysynyt mitään lasten kavereilta, naapureilta ja muilta tuttavapiiriin kuuluvilta, onko mitään havaintoja omituisesta käytöksestä niin Annelin luona kuin sijaisperheessä.
Lähipiirihavainnot kyllä auttaisi. Ulvilassa kulki vaikka millaista juorua murhatutkinnan alkuaikoina. Milloin JL:ää kuvailtiin hankalaksi ukoksi jolle ois voinutkin kuvitella tulevan neniin ennenpitkää, milloin mainioksi ihmiseksi. Milloin sillä sanottiin olleen vihamiehiä, milloin ei. Ota nyt siitäkin selvää kun juorut eli omaa elämäänsä.

Jokainen on kenkku jonkun tarinassa. Voi tulla sulavasti toimeen yksien kanssa, toisten ei. Kohdella yksiä hyvin, toisille olla vittupää ja tästä riittää variaatioita.
Ande kirjoitti: La Joulu 06, 2025 10:25 am
Toinen kysymys on se, kuinka moni meistä muistaa, mitä meille tapahtui alle kouluikäisenä?
Minä ainakin muistan jostain 3-4-vuotiaasta eteenpäin varsin selkeästi. Näen muistot kohdittain kuin elokuvat, rehellisesti muistan negatiivisiakin asioita eli tilanteet joissa olen itse kiusannut, varastanut tai ollut törkeä.

Muistan elämän varrelta parin tilanteen varmuudella tapahtuneen, mutta osallisina olleet perheenjäsenet eivät. Ehkä heillä on sellainen mieli, joka ei anna painoarvoa asialle tai joka pyrkii suojautumaan.

Väitän nykypäivänäkin huomaavani asioita ja yksityiskohtia paremmin kuin vaikka lähin ystäväni, jolle pitää vääntää rautalangasta jälkeenpäin että etkö huomannut.
riski oli suuri
eessä matokuuri
Njord
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Njord »

psavo kirjoitti: La Joulu 06, 2025 6:57 am
Njord kirjoitti: Pe Joulu 05, 2025 4:19 pm
No en sotkekaan! Syyttäjästä minä lainaamassasi viestissä kirjoitin. Heidän toimintansa kysymyksien esittäjänä on yhtä naurettavaa vihjailua. Mitään tartuntapintaa ei löydy kun mitään aikuisille tarkoirtettua konkreettista näyttöäkään ei ole esittää. Täällä on kaiketi jo ihan lähtökohtanakin spekulointi. Ja vaikka Anneli olisi heittänyt Jensin pippelistä ulos parvekkeen kautta, niin olisiko silläkään mitään relevanssia jutun ratkaisun kannalta?
Jos se olisi todistettavissa, niin tottakai sillä olisi merkitystä. Se olisi taas yksi osoitus kyseisen ihmisen kykenevyydestä väkivaltaan.
Niinpä. Eikös Anneli poikaakin kikkelistä saunassa lassonnut? Olisi sama tekotapa ja kaikki.
Mikisu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Mikisu »

Inanna kirjoitti: La Joulu 06, 2025 4:38 am
Pesukarhu kirjoitti: Pe Joulu 05, 2025 9:53 pm
Ja kahdesti murhasyytteistä vapautetun henkilön kutsuminen murhaajasti voisi varmaan mennäkin kunnianloukkausesta.
Ei epäilys ole kunnianloukkaus, mies murhattu raa´sti kotiinsa yöllä. Tekijä edelleen tietämätön.
Motiivi, paikka, aika, jos niitä miettii, niin rouvaan sopii myös.
Emme tiedä, onko tekijä nyt tietämätön tai koskaan ollutkaan. Tekijä ei ole tiedossa, mutta tuskin hän itse tietämätön teostaan on. Mahdollista toki sekin.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Maukka_basic kirjoitti: La Joulu 06, 2025 10:49 am Oli väitteitä ( lasten alkuperäiset kertomukset ) että Annelin luona olisi tehty jotain ulkona jonka kaiken järjen mukaan olisi pitänyt näkyä naapureille mutta kukaan ulkopuolinen ei ole nähnyt mitään.
Nyt en vaan muista mitä nämä asiat oli. Jos joku viitsii kaivaa….
Kaivoin eilen vähän, ainakin Anneli ja Jens juoksivat pihalla alasti. Mahdollisesti dildoista tehdyt pirunsarvet päässä.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Eihän tekijä ole välttämättä edes elossa enää.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Njord
Olivia Benson

KolmasViisari kirjoitti: La Joulu 06, 2025 12:35 pm
Ande kirjoitti: La Joulu 06, 2025 10:25 am Eikö kukaan ole tosiaan koskaan kysynyt mitään lasten kavereilta, naapureilta ja muilta tuttavapiiriin kuuluvilta, onko mitään havaintoja omituisesta käytöksestä niin Annelin luona kuin sijaisperheessä.
Lähipiirihavainnot kyllä auttaisi. Ulvilassa kulki vaikka millaista juorua murhatutkinnan alkuaikoina. Milloin JL:ää kuvailtiin hankalaksi ukoksi jolle ois voinutkin kuvitella tulevan neniin ennenpitkää, milloin mainioksi ihmiseksi. Milloin sillä sanottiin olleen vihamiehiä, milloin ei. Ota nyt siitäkin selvää kun juorut eli omaa elämäänsä.

Jokainen on kenkku jonkun tarinassa. Voi tulla sulavasti toimeen yksien kanssa, toisten ei. Kohdella yksiä hyvin, toisille olla vittupää ja tästä riittää variaatioita.
Toinen kysymys on se, kuinka moni meistä muistaa, mitä meille tapahtui alle kouluikäisenä?
Minä ainakin muistan jostain 3-4-vuotiaasta eteenpäin varsin selkeästi. Näen muistot kohdittain kuin elokuvat, rehellisesti muistan negatiivisiakin asioita eli tilanteet joissa olen itse kiusannut, varastanut tai ollut törkeä.

Muistan elämän varrelta parin tilanteen varmuudella tapahtuneen, mutta osallisina olleet perheenjäsenet eivät. Ehkä heillä on sellainen mieli, joka ei anna painoarvoa asialle tai joka pyrkii suojautumaan.

Väitän nykypäivänäkin huomaavani asioita ja yksityiskohtia paremmin kuin vaikka lähin ystäväni, jolle pitää vääntää rautalangasta jälkeenpäin että etkö huomannut.
Noissa muistamisissa on myös sellainen hauska piirre, että jos sattuukin olemaan niin, että useampi muistaa jonkin hyvin vanhan tapahtuman, niin yksityiskohtien muistamisessa saattaa ilmetä merkittäviä eroja. Vieläpä niin, että täysin eri tavalla muistavat ovat täysin varmoja oman muistikuvansa oikeellisuudesta. Itse muistan yhden brutaalin tappelun jonka otin samassa hoitopaikassa olleen lapsen kanssa. Tunnemme edelleen ja itse tappelusta on kulunut vuosikymmeniä. Saimme molemmat siinä osumaa aika pahasti. Oli niin kiihkeä paini menossa. ettei altavastaaja suostunut luovuttamaan ja puri, sitten toinen puri takaisin. Jäimme molemmat kiinni tappelusta kun vanhempamme tahoillaan havaitsivat meissä purujäljet. Minä muistan edelleen täysin elävästi kuinka itse vain reagoin puremiseen (puremalla takaisin…) olin siis provosoitu. Samoin tämä toinen henkilö muistaa elävästi kuinka minä olin purrut ensin. En missään nimessä ajattele että hän tietoisesti valehtelee, eikä hän ajattele minun muistikuvallani huijaavan. Ei ole syytä. Ja ilmeisesti olemme päässeet asiasta yli kun olemme edelleen kavereita. Kumpikaan ei siis pysty sanomaan varmasti miten juttu todellisuudessa meni. Se on selvää että jompikumpi puhuu totta ja toinen on päässään kehittänyt - opetellut - tarinan siltä varalta että jää kiinni jäljestä. Sen muistan tarkkaan että ensin en tietenkään puhunut koko myllystä. Sitten kun jälki saunassa havaittiin niin kerroin että Pekka (nimi muutettu) puri. Sitten taas kun vanhempani puhuivat asiasta Pekan vanhempien kanssa, niin kerroin yksityiskohtaisesti kuinka Pekka puri ensin. Ja sama homma sitten Pekan kotona, siellä minä olin ollut aloittaja. Emme saa koskaan tietää totuutta eikä siihenkään voi enää nojata että ”vain he itse tietävät totuuden”.

Yksityiskohtainen muistaminen voi siis tarkoittaa aivan yhtä hyvin, ja usein tarkoittaakin, yksittyiskohtaisesti opeteltua . Eikä näytä myöskään valheellisen tarinan opettelu tuottavan sen enempää tuskaa kuin totuuteen perustuvan muistaminen. Emme me muuten muistaisi aloittajaa täysin eri tavalla. Toki on selvää myös se että ihmisten muistikapasiteeteissa on valtava ero. Myös siinä millaiset asiat samasta tapahtumasta jäävät mieleen eroaa henkilöiden välillä. Toinen muistaa tuoksut, toinen värit, joku muistaa rappusten lukumäärän. Tässä ei ole mitään varsinaista johdonmukaisuutta. Opetellut tarinat ovat johdonmukaisia ja vapaasti kerrottaessa sisältävät vähän aistihavaintoja. Aivan kuin lasten opettelemat tarinat tässä seri-asiakokonaisuudessa.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Tunkio. Käykääpä lukemassa:

https://markanmedia.fi/jens-kukka-manip ... -mediassa/

Kaikenlaista sontaa sitä saa nettiin laittaa. Kuvaavaa on, ettei kirjoittaja uskalla laittaa juttuun nimeään, vaan jemmautuu nimimerkin taakse.
Arkipäiväinen
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

KolmasViisari kirjoitti: La Joulu 06, 2025 12:35 pm

Muistat siis selkeästi 3-vuotiaana tapahtuneita asioita? Onhan se mahdollista. Listasin tähän joitakin yksityiskohtia, mitä Auerin nuorin tytär kertoi psykologille muistaneensa. Media tietenkin uutisoi niistä vain pienen osan ja minäkin poimin vain joitakin esimerkkejä sieltä täältä. Mutta esim. tällaista oli tytölle jäänyt mieleen:

- Auer ja vanhin lapsi olivat piirtäneet keittiössä ”pirun merkkejä”.
- vanhin lapsista oli halunnut tappaa sijaisvanhemmat. Tämä selvisi tytön mukaan ”listasta”, joka oli vanhimman lapsen huoneessa.
- Kerran kotona Turun Halisissa Anneli Auerin järjestämien ”murhajuhlien” aikaan Auer oli tytön mukaan pakottanut tämän veljen ulos pakkaseen seisomaan ja heitellyt sen jälkeen tätä jääpuikoilla.
- Tyttö sanoo, että perheen asuessa Turun Halisissa Auer ja vanhin sisko olivat hihitelleet yhdessä ja sanoneet, että ”hyvä kun me murhattiin iskä”.
- Hän kertoo myös, että vanhin tytär oli sanonut lyöneensä isäänsä vasaralla päähän.
- Tytön mukaan hänen äitinsä oli suunnitellut isän murhaamista vuoden.
- Anneli ja [vanhin lapsi] lähti jonnekin pois sieltä. Sitten ne tuli takaisin ja niillä oli sellainen häkki, missä oli lintu. Sitten ne avasi sen häkin ja se papukaija tuli ulos. Anneli otti siitä linnusta kiinni ja [vanhin lapsi] katkaisi sen pään, lapsi kertoo.
- Mistä ne eläimet tuli teille, psykologi kysyy videolla? Ne haki ne jostain eläinkaupasta.
- ”Ekaks niil oli kaks sellasta punasta tekopippeliä, niin ne teippas ne tänne niin ku pirun sarviksi”, lapsi kertoi videolla.
- Sitten ne teki niin, että kerran ne oli nostanut kaksi lisää sellaista punaista tekopippeliä, että niitä oli neljä. Ja sitten Jensillä ja Annelilla oli kummallakin päässä ne. Ja ne oli tehneet pirunhännän ja teippas sen pirunhännän tänne.
- Sitten ne oli iloisia. Ja joskus ne imi tekopippeleitä. Joskus Anneli ja isosisko imi niitä, kun Jens ei ollut siinä.
- Sitten Anneli pani sitä Jensiä, pikkuinen tyttö kertoo.
- Tyttö kuvailee videolla, miten kerran aamulla hänet revittiin äidin ja Jens Kukan mukaan ja hänet laitettiin näiden väliin niin, että kaikki olivat päällekkäin. Tämän jälkeen Anneli ja Jens potkivat häntä.
- Kerran mä näin Jensin luona pyllykuvan taulussa pöydällä, tyttö kertoo. Tyttö kertoo löytäneensä myös "seksikirjoja", joissa ihmiset ovat alasti ja ovat päällekkäin.
- Sitten se mies on ottanut sellaisia videoita sellaisella isolla kameralla, se oli varmaan Annelin kamera. Sitten isosisko on ottanut videoita Jensistä ja Annelista, missä niillä oli pippeli ja pimppi vastakkain, tyttö selittää.
- Joskus Anneli ja jens teki niin, että kun niillä oli tyhjä viinipullo, ne teki lattialle näin (tyttö näyttää) ja sit se meni rikki. Ja sitten ne yritti lyödä sillä mua ja mä juoksin pakoon.
- Joskus kynsillä ja joskus sellaisella veitsellä viillettiin. Mä en muista, millainen veitsi se oli.
- Tyttö kertoo, että kun Jens Kukka hyväksikäytti häntä "pyllyyn" erilaisilla keittiövälineillä, paikalla olivat hänen vanhin siskonsa "Plämpläm" ja Anneli.
- Se hieroi ja tökki etusormella mun pimppiä ja sitten nuolas sitä, tyttö kertoo.
- Pikkuinen tyttö kertoo, että Jens Kukka on ottanut hänestä valokuvia, joissa hänen piti "pyllistää" ja joskus ottaa pakaroista kiinni ja levittää niitä. Tyttö näyttää psykologille, miten Jens otti hänestä kiinni.
- Tyttö kertoo, miten hänet riisuttiin ja Jens Kukka sohi häntä sukupuolielimellään. Hän nousee ylös ja pyörittää lantiotaan.
- Sitten kun ne kuvas mua, ne tökkis mua lusikalla pimppiin. Ja sitten haarukalla, mutta ei sillä haarukkapäällä vaan sillä päällä, millä pidetään kiinni. Ja sitten sellaisella puisella, millä tehdään ruokaa, tyttö kuvailee.
- Tyttö kuvailee, miten hänen äitinsä, äidin miesystävä ja isosisko työnsivät kirsikoita pyllyihinsä.
- Pikkutyttö kuvailee, miten hänen vanhin siskonsa on "pissannut" Jensin päälle, samoin Anneli ja Jens ovat "pissanneet" toistensa ja vanhimman lapsen päälle.
Njord
Olivia Benson

Arkipäiväinen kirjoitti: La Joulu 06, 2025 4:07 pm Poistettu lainaustorni.
”vanhin lapsista oli halunnut tappaa sijaisvanhemmat. Tämä selvisi tytön mukaan ”listasta”, joka oli vanhimman lapsen huoneessa.”

Tyttö nähtävästi muistaa osanneensa lukea 3-vuotiaana
Njord
Olivia Benson

Kuva

Nämä muistilaput ovat myös jänniä. Tuskin onnistuin hesarin jutussa esitellyn muistilapun kuvaa tähän onnistuneesti liittämään, mutta jutun ja kuvan voi tsekata myös suoraan jutusta joka ei edes maksumuurin takana. Linkki alla. Nämä siis esitutkintamateriaalista. Ilmeisesti murhaan liittyen kun muuta ei ole kaiketi voinut saada ja kenellä nyt tällaisia lappuja enää on tarjota?

Ensin kiinnostaa tietysti se, että minkä ihmeen takia Ari on ne syyttäjälle kantanut? Eikö tästä nyt ainakin näy että tarinat olleet harjoiteltuja? Arin mukaanhan nämä olivat "vain avainsanoja jotka lapset oma-aloitteisesti kirjoittivat. Uskoo ken tahtoo. Mutta onko myös syyttäjä ollut tyhmä vai peräti toiminut sääntöjen mukaan liittäen kaiken saamansa materiaalin esitutkinta-aineistoon? Tämä on käsittämätön sirkus ja kaikki mahdollista..

Toinen kiinnostava ja nippelimpi juttu ovat nuo isot etukirjaimet "avainsanojen" edessä - eli H ja R. Mitä ne tarkoittavat? Onko kyse kenties kertomuksen tapahtumapaikasta? H olisi siis Halinen ja R..... Asuiko Jens noihin aikoihin Raisiossa vai missä?

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011621504.html
Njord
Olivia Benson

Njord kirjoitti: La Joulu 06, 2025 7:37 pm Kuva

Nämä muistilaput ovat myös jänniä. Tuskin onnistuin hesarin jutussa esitellyn muistilapun kuvaa tähän onnistuneesti liittämään, mutta jutun ja kuvan voi tsekata myös suoraan jutusta joka ei edes maksumuurin takana. Linkki alla. Nämä siis esitutkintamateriaalista. Ilmeisesti murhaan liittyen kun muuta ei ole kaiketi voinut saada ja kenellä nyt tällaisia lappuja enää on tarjota?

Ensin kiinnostaa tietysti se, että minkä ihmeen takia Ari on ne syyttäjälle kantanut? Eikö tästä nyt ainakin näy että tarinat olleet harjoiteltuja? Arin mukaanhan nämä olivat "vain avainsanoja jotka lapset oma-aloitteisesti kirjoittivat. Uskoo ken tahtoo. Mutta onko myös syyttäjä ollut tyhmä vai peräti toiminut sääntöjen mukaan liittäen kaiken saamansa materiaalin esitutkinta-aineistoon? Tämä on käsittämätön sirkus ja kaikki mahdollista..

Toinen kiinnostava ja nippelimpi juttu ovat nuo isot etukirjaimet "avainsanojen" edessä - eli H ja R. Mitä ne tarkoittavat? Onko kyse kenties kertomuksen tapahtumapaikasta? H olisi siis Halinen ja R..... Asuiko Jens noihin aikoihin Raisiossa vai missä?

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011621504.html
Tai Rusko; jos siellä on vaikka Amanda yrittänyt tarjoilla myrkkyjuustoa...
piitu73
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja piitu73 »

peltirumpu kirjoitti: La Joulu 06, 2025 3:57 pm Tunkio. Käykääpä lukemassa:

Kaikenlaista sontaa sitä saa nettiin laittaa. Kuvaavaa on, ettei kirjoittaja uskalla laittaa juttuun nimeään, vaan jemmautuu nimimerkin taakse.
Siis voi hyvää päivää :x
Njord
Olivia Benson

piitu73 kirjoitti: La Joulu 06, 2025 8:11 pm
peltirumpu kirjoitti: La Joulu 06, 2025 3:57 pm Tunkio. Käykääpä lukemassa:

Siis voi hyvää päivää :x
Kuva

"Jens Kukka on jakanut useita uhrejaan ja todistajia halventavia twiittejä X.com palvelussa"

Eeee..just...."tutkivan journalismin TIIMI" selvittänyt että Jens Kukka on jakanut noin törkeää twiittiä. Jaoin muuten tuon twiitin itsekin, sen on twiitannut erittäin ansioitunut lastensuojeluun erikoistunut juristi. En tajunnut että siinä halvennetaan uhreja. Käsitin että myös uhrit näkevät asian samoin...

Tuolla on myös juttu "Rokotetutkimuksen jättipommista" jonka mukaan mRNA ei katoa kehosta vaan leviää myös rokottamattomiin... Tää tutkivan journalistiTIIMIN juttua en ehtinyt lukea mutta täytyy palata. Lämmin suositus Markan medialle joka on selvästi eräänlainen todella köyhän miehen MV! -lehti. Tällaista sekoilua ei ole koskaan tarpeeksi! :mrgreen:
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Arkipäiväinen kirjoitti: La Joulu 06, 2025 4:07 pm ...
Miten noista joistain lasten jutuista tulee mieleen lääkärien heille tekemät tutkimukset? Pitäisi tehdä se aikajana, josta selviää, milloin mikäkin juttu on tullut kerrottua ja milloin mikäkin tutkimus lapsille tehtyä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

En ota kantaa alla olevan "tieteellisyyteen", mutta tuota vastaan voi pohtia tässä jutussa jo tähän mennessä esille tulleita...

https://leeniikonen.fi/2021/10/08/mita- ... t-tekevat/

Kuinka äidinriisto tapahtuu?

Olen koonnut tähän yleisesti esiintyviä tekniikoita, joita erityisesti perhehoitajat käyttävät sabotoidakseen lapsen ja vanhemman välisen suhteen ja saadakseen aikaan pysyvän huostaanoton. Näin toimien lapsille aiheutetaan vaurioita ja mielenterveysongelmia:

-Yhteydenpidon rajoittaminen keinolla millä hyvänsä (”oireilu” -väitteet tapaamisten edellä tai tapaamisten jälkeen)

-Onnistuneen tapaamisen jälkeen tapahtuva lapsen ilon pilaaminen. Mikäli lapsi kertoo myönteisiä asioita vanhemmistaan, perhehoitaja osoittaa lapselle vihamielisyyttä tai uhkaa hylkäämisellä.

-Lapselle kerrotaan, ettei hän saa koskaan enää tavata vanhempiaan/läheisiään, mikäli ilmoittaa haluavansa takaisin kotiin.

-Lapsen ja vanhemman /läheisten yhteydenpitoa ei tueta lainkaan lastensuojelullisin toimin.

-Lapsen ja vanhempien /läheisten tapaamiset järjestetään ikuisesti valvottuina. Valvontaa perustellaan lasten pelkotiloilla.

-Valvonnan tarvetta perustellaan sillä, etteivät vanhemmat ja läheiset osaa käsitellä lapsia.

-Lasten tapaamisia ei järjestetä läheisten luona eikä missään nimessä heidän kotona, mökillä tai läheisten toivomassa paikassa.

-Lapsille kerrotaan, että läheiset voivat ryöstää heidät.

-Lapsille ei saa antaa mitään tuliaista, läheisten antamat lahjat palautetaan tai piilotetaan.

-Lapsille kerrotaan mäyrä-tarinaa huostaanoton alussa. Siinä mäyrä-äiti oli sairastanut ja muuttui pahaksi äidiksi, sitten pikkumäyrä sai uuden hyvän äidin. Tarinassa mäyrälapsi sopeutui uuteen äitiin.

-Perhehoitaja puhuu lapsen vanhemmista kielteisesti (”olette huostassa, koska…)

-Perhehoitaja sitouttaa lapset itseensä narsistimaisesti (esimerkiksi pitää lapsia kädestä kiinni tapaamisilla ja vaatii saada olla läsnä tapaamisten aikana, puhelujen kontrollointi, lapsen puhelinumeroa ei anneta vanhemmille/läheisille).

-Lastensuojelu sallii perhehoitajien ristiriitaa aiheuttavan läsnäolon tapaamisissa ja perustelee yhteydenpidon rajoittamista itse aiheuttamallaan lojaliteettiristiriidalla.

-Perhehoitaja aiheuttaa toimillaan ja puheilla lapsissa pelkoa omia läheisiä kohtaan. Lapsi aivopestään vihaamaan ja tuottamaan vihapuhetta vanhemmistaan /läheisistään.

-Perhehoitaja suhtautuu väheksyen lapsen kulttuuriseen taustaan, sabotoi lapsen oman äidinkielen opinnot niin, että lapsi menettää äidinkielensä. Tavoitteena lapsen ja vanhemman /läheisen kielellisen yhteyden katkaiseminen.

-Lasten vanhemmilta estetään yhteydenpito lapsen opettajiin, hoitotahoon, lapsesta ei anneta ajantasaista tietoa.

-Perhehoitaja tuottaa kielteistä dokumentaatiota, jota lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijä pitää luotettavana tietona ja kirjaa päätösperusteluihin (perhehoitaja tuottaa raportit lasten unihäiriöistä, unissakävelyistä, huudoista, tarkkaavaisuusongemista, aggressiosta jne)

-Perhehoitaja sitouttaa perhehoitajan suvun jäsenet sijaistajiksi/varahoitajiksi estäen lapsen lomat oman sukunsa luona. Näin yhteiskunnalle syntyy lisäkustannuksia ja vastaavasti perhehoitajan suvulle tuloja.

-Koko lapsuuden mittainen huostaanotto perustellaan kiintymyksellä perhehoitajiin, vaikkei kukaan ole ko. kiintymystä arvioinut tai todennut.

-Lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijä tuottaa palveluita syventääkseen lapsen ja perhehoitajan kiintymyssuhdetta.

-Perhehoitajat käyttävät hyväksi erikoissairaanhoitoa, josta saa tarvittaessa sosiaalitoimen tilauksesta lausuntoja ja suosituksia yhteydenpidon rajoittamiseksi.

-Yhteydenpidon rajoitusasioihin ja huostaanoton lopetusasioihin valjastetaan suuri joukko edeltäpäin valmennettuja ”todistajia” (tapaamisten valvojat, perhehoitajan välittänyt taho jne).

– Aivopestyn lapsen mielipiteeseen vedotaan. Mielipiteeseen vedotaan, vaikka se on saatu aikaan uhkaamalla ja kiristämällä.

-Ellei aivopesu onnistu, lapselle haetaan lastensuojelulain 22 §:n mukainen edunvalvoja erityisesti lapsen lähestyessä 12 vuoden ikää. 12 vuoden ikä tuottaa lapselle itsenäisen puhevallan, mikä koetaan uhkana.

-Lapsen koti-ikävä jätetään systemaattisesti huomioimatta.

-Lapsen asioista vastaava sosiaalityöntekijä jättää laatimatta tai tekee omin päin asiakassuunnitelmat.

-Asiakassuunnitelmaneuvottelu ei ole neuvottelu, vaan etukäteen sosiaalityöntekijän ja perhehoitajan sopimien asioiden ilmoitustilaisuus. Tapaamiset lapsen ja vanhempien /läheisten kanssa on suunniteltu etukäteen niin sisällön kuin ajankohdan suhteen ja asiakassuunnitelmaneuvottelussa niistä annetaan ilmoitusluontoisesti tieto vanhemmille. ”Varjoneuvottelussa” eriävän mielipiteen esittäneelle vanhemmalle/läheiselle asetetaan yhteydenpidon rajoitus.

-Asiakassuunnitelmaan ei kirjata tavoitteita eikä konkreettisia toimia, jätetään selvitykset, olosuhdekartoitukset tekemättä, järjestetään läheiselle tukihenkilö, joka tukeekin sosiaalityöntekijää ja perhehoitajaa.

-Kaikki lapselle sijaishuollon aikana aiheutuneet vauriot selitetään johtuvan ”varhaislapsuuden traumoista” lapsen asuessa kotonaan.
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Vastaa Viestiin