Jarmomurha kirjoitti: Su Syys 21, 2025 7:47 pm
TikTokista löytyy nykyään Terhi.
Maksumuurin takana:
” Paloittelusurmaaja ilmestyy puhelimen ruudulle hyväntuulisena kuin kuka tahansa someinfluensseri aihetunnisteinaan #mielenterveyskuntoutuja ja #nepsy. Moni saattaa pyyhkäistä ohi kiinnittämättä häneen juuri huomiota. Jotkut kerääntyvät katsomaan ja kommentoimaan kiinnostuneina.”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011479295.html
Hah joo saman ilmoituksen itsekin huomasin ja tämä paloittelusurma palautui mieleen.
En ole aikaisemmin tapausta kommentoinut. Riku pyöri joskus 1995-1998 samoissa porukoissa minun kanssa. Hengailtiin 10-15 hengen porukoissa ympäri Helsingin keskustaa, puistoissa ja suokissa käytiin usein. Opin tuntemaan hänet, miten nyt kerran - pari kuukaudessa samassa ryyppyporukassa oppiikaan toisen tuntemaan. Musiikista puhuttiin ja kiljua juotiin (piti tarjota, Riku oli aina p.a). Yhdessä "laulettiin" Beherit - Drawnin down the moon levyn kipaleita, Darkthronea, Mayhemia yms black metallia. Riku visuaalisesti esitti tyypillistä black metal -lookkia. Mustat maiharit, mustat farkut, black metal -paita, vihreä maiharitakki, mustat pitkät hiukset ja Riku usein piti black metal kasvomaalausta muun muassa -95 rollareiden keikalla stadikalla. Muistan kun moni nauroi hänelle, et "vittu mikä pelle", mut must se oli coolia. Hän oli syvällä black metallissa eikä pelännyt esitellä sitä. Mulle jäi Rikusta vaikutelma, ettei kukaan häntä oikein hyväksynyt ja halunnut hengata hänen kanssa. Riku oli ihan rento ja asiallinen.
1/98 astuin armeijan harmaisiin Riihimäen varuskunnassa. Muistan loppu vuodesta, että ihmisen ruumiin osia on löytynyt kaatopaikalta ja meidän komppaniasta määrättiin vapaaehtoisia vartioimaan kaatopaikkaa. 4h vartiointia erään muutaman kanssa oli mun nakki. Joskus myöhemmin sain kuulla, että Riku oli tapettu ja hänen ruumiinosia mahdollisesti oli (vielä) kaatiksella. Jälkeen päin mietin, et miten sen olis käsitellyt, jos "kaverin" ruumiinosia olisin löytänyt. Intti loppu, kaveripiirit vaihtuivat ja työt alkoivat. Tää elämä jäi taakse.