Profilointeja käyttäjistä

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

RL11/6
Watson itse

Re: Profilointeja käyttäjistä

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Bird kirjoitti: To Joulu 11, 2025 10:11 pm
RL11/6 kirjoitti: To Joulu 11, 2025 9:28 pm
Bird kirjoitti: To Joulu 11, 2025 8:40 pm voisitko
Armeijaterminologiaa. Henkisesti siis kapiainen, joka on kyllästynyt maammelauluihin ja muihin tyhjänpäiväisiin kehtolauluihin. Siinä missä joku yksinäinen runkkari Oulun seudulta soittaa häkeen ja pyytää tappelukaverikseen Valo-ryhmän, Bird ottaa sivistyneesti sähköpostitse yhteyttä vähän korkeatasoisempaan yksikköön, kun on ensin napalmkeittimellä sekoittanut runsaalla alumiinijauheella hyytelöityvän liemen ja kastellut pihalla seisovat autonrengaskasat venetervapolttoöljyseosella, joka on peitelty pressulla taisteluvalmiiksi estämään yläilmoista ilmestyvän kuljetuskopterin toimantaa (laskemaan köydellä mustalle pinnalle toimintaykköstä). Saksasta pimeiltä keräilijämarkkinoilta hankitun MG42 -konekiväärin panosvyöt kilisevät autotallin betonilattiaa vasten kuin tonttulakkien kulkuset, samalla kun Vietnamin sodan aikakauteen linkittyvällä zipposytyttimellä aukeaa helvetin liekkejä ennakoiva kipinäinen bensiiniroihahdus. Seuraava muistikuva on syvältä Turun vankimielisairaalana tunnetun Colosseumin syövereistä, hiukset karrelle palaneina, kotona orapihjala-aidat matalaksi ammuttuina, kun Laurma kättelee haastatteluhuoneessa ja kysyy hypnotisoivalla matalalla äänellään: "Niin sä olit siellä kotonasi vähän laittanut ramboelokuvaksi, miksi?".
Iso kiitos, nauroin taas ääneen. 😂 Olet kyllä vertaasi vailla. ❤️

Vielä mielenkiintoisempaa tää olis silti ollut, jos olisit valjastanut palstan kirjoituksiani profiloinnin polttoaineeksi - mutta toisaalta - todnäk vain harvalla on sellaseen aikaa, kiinnostusta tai muistia. (Sun muistilla varmasti kyllä, mutta sekään ei sinällään riitä.) Palstan suurkuluttajatkin vaikuttaa olevan niin keskittyneitä itseensä ja toisiinsa, että helpostihan siinä rikokset ja me muut palstalaiset unohdutaan. :D
Profilointi perustuu pelkästään tilastoihin ja päätelmiin sekä suoranaisesti erilaisiin kuvitelmiin, joiden taustalla on psykiatreja. Sinusta huokuva tapa toimia ja ajatella humoristisesti on hyvin yleistä terveydenhuollossa, jossa hyvin todennäköisesti toimit sairaanhoitajana, jollakin palliatiivisella osastolla.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

RL11/6 kirjoitti: To Joulu 11, 2025 10:46 pm
RL11/6 kirjoitti: To Joulu 11, 2025 9:28 pm

Armeijaterminologiaa. Henkisesti siis kapiainen, joka on kyllästynyt maammelauluihin ja muihin tyhjänpäiväisiin kehtolauluihin. Siinä missä joku yksinäinen runkkari Oulun seudulta soittaa häkeen ja pyytää tappelukaverikseen Valo-ryhmän, Bird ottaa sivistyneesti sähköpostitse yhteyttä vähän korkeatasoisempaan yksikköön, kun on ensin napalmkeittimellä sekoittanut runsaalla alumiinijauheella hyytelöityvän liemen ja kastellut pihalla seisovat autonrengaskasat venetervapolttoöljyseosella, joka on peitelty pressulla taisteluvalmiiksi estämään yläilmoista ilmestyvän kuljetuskopterin toimantaa (laskemaan köydellä mustalle pinnalle toimintaykköstä). Saksasta pimeiltä keräilijämarkkinoilta hankitun MG42 -konekiväärin panosvyöt kilisevät autotallin betonilattiaa vasten kuin tonttulakkien kulkuset, samalla kun Vietnamin sodan aikakauteen linkittyvällä zipposytyttimellä aukeaa helvetin liekkejä ennakoiva kipinäinen bensiiniroihahdus. Seuraava muistikuva on syvältä Turun vankimielisairaalana tunnetun Colosseumin syövereistä, hiukset karrelle palaneina, kotona orapihjala-aidat matalaksi ammuttuina, kun Laurma kättelee haastatteluhuoneessa ja kysyy hypnotisoivalla matalalla äänellään: "Niin sä olit siellä kotonasi vähän laittanut ramboelokuvaksi, miksi?".

Vielä mielenkiintoisempaa tää olis silti ollut, jos olisit valjastanut palstan kirjoituksiani profiloinnin polttoaineeksi - mutta toisaalta - todnäk vain harvalla on sellaseen aikaa, kiinnostusta tai muistia. (Sun muistilla varmasti kyllä, mutta sekään ei sinällään riitä.) Palstan suurkuluttajatkin vaikuttaa olevan niin keskittyneitä itseensä ja toisiinsa, että helpostihan siinä rikokset ja me muut palstalaiset unohdutaan. :D
Profilointi perustuu pelkästään tilastoihin ja päätelmiin sekä suoranaisesti erilaisiin kuvitelmiin, joiden taustalla on psykiatreja. Sinusta huokuva tapa toimia ja ajatella humoristisesti on hyvin yleistä terveydenhuollossa, jossa hyvin todennäköisesti toimit sairaanhoitajana, jollakin palliatiivisella osastolla.
Okei, kiinnostavaa - mun käsitys on se, että profilointi on lopulta yhdistelmä eri alojen yhteistyöstä ja, kun/mikäli profilointipyyntö päätyy vaikka vain yhden tekijän toimistopöydälle, niin kyseessä on jo varsin koulutettu hlö jne. Mutta joo, "päätelmiähän" silloinkin tehdään eli sinänsä olet (taas) oikeassa. :wink:

Jollet ole niin fiksu (kovin paljoa se ei kyllä vaatisikaan 😉), että piilottaisit lähes jatkuvasti oikeita tietoja sinusta itsestäsi mm. manipuloimalla muuta tietoa sen "oikean tiedon" korvaajaksi, niin tällä haavaa kirjoituksesi paljastaa mm. sen, että et arvosta psykiatriaa etkä oikeastaan taida myöskään ihan kunnolla tietää, mihin kaikkeen ko. lääketieteen ala pohjaa. Tää on nähtävissä sun kirjoituksessa nopeasti. Mutta toki, kun kyseessä on palstan rakkaani RL11/6 otan tietenkin huomioon myös sen, että kyse on taas vain provosoinnista. :)

Vielä yksi kommenttini jatkona kirjoitukseesi:

Höpöhöpö, väärin meni. :D En ole todellakaan hoitaja enkä muutenkaan ns. rivityöntekijä (silti tietenkin kaikki arvostus heille ❤️) :wink: Jos oikeasti tunnet lääketiedettä, sen eri aloja ja ylipäänsä sotea monipuolisesti, niin tiedät esimerkiksi vaikka, että minkä ammattien edustajia istuu hoitotiimeissä? :) No. Vaihtelujakin toki on, ehkä et löydäkään mua sieltä niin helposti.
Viimeksi muokannut Bird, To Joulu 11, 2025 11:24 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
RL11/6
Watson itse

Bird kirjoitti: To Joulu 11, 2025 11:08 pm

Okei, kiinnostavaa - mun käsitys, kun on se, että profilointi on lopulta yhdistelmä eri alojen yhteistyöstä ja, kun/mikäli profilointipyyntö päätyy yhden tekijän toimistopöydälle, niin kyseessä on jo varsin koulutettu hlö jne.

Ja seuraava kommenttini:

Höpöhöpö, väärin meni. :D En ole todellakaan hoitaja enkä muutenkaan ns. rivityöntekijä (silti tietenkin kaikki arvostus heille ❤️) :wink: Jos oikeasti tunnet lääketiedettä ja sotea (?) monipuolisesti, tiedät esimerkiksi vaikka minkä ammattien edustajia istuu hoitotiimeissä? :) No.
Vaihtelujakin toki on, ehkä et löydäkään mua sieltä niin helposti.
Olet siis sosionomi.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Bird
Axel Foley

RL11/6 kirjoitti: To Joulu 11, 2025 11:12 pm

Okei, kiinnostavaa - mun käsitys, kun on se, että profilointi on lopulta yhdistelmä eri alojen yhteistyöstä ja, kun/mikäli profilointipyyntö päätyy yhden tekijän toimistopöydälle, niin kyseessä on jo varsin koulutettu hlö jne.

Ja seuraava kommenttini:

Höpöhöpö, väärin meni. :D En ole todellakaan hoitaja enkä muutenkaan ns. rivityöntekijä (silti tietenkin kaikki arvostus heille ❤️) :wink: Jos oikeasti tunnet lääketiedettä ja sotea (?) monipuolisesti, tiedät esimerkiksi vaikka minkä ammattien edustajia istuu hoitotiimeissä? :) No.
Olet siis sosionomi.
En todellakaan ole. :lol: Mähän sanoin jo, että en ole ns. rivityöntekijä. :wink:

Ja muuten, jotta yhä useampi viitsii kirjoitella vapaasti vaikka tähän profilointi-ketjuun, niin pitäiskö pitää rima matalammalla? Toisaalta, siitähän nähtiin tänään jo esimerkkikin: "homo". 😂 (eli ei nyt sentään niin matalalla).

Ps. Edelleen mielelläni jatkan "keskustelua", luen sun profilointeja (ja mitä vain muutakin) täällä.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
RL11/6
Watson itse

Bird kirjoitti: To Joulu 11, 2025 11:27 pm

Ja seuraava kommenttini:

Olet siis sosionomi.
En todellakaan ole. :lol: Mähän sanoin jo, että en ole ns. rivityöntekijä. :wink:

Ja muuten, jotta yhä useampi viitsii kirjoitella vapaasti vaikka tähän profilointi-ketjuun, niin pitäiskö pitää rima matalammalla? Toisaalta, siitähän nähtiin tänään jo esimerkkikin: "homo". 😂 (eli ei nyt sentään niin matalalla).

Ps. Edelleen mielelläni jatkan "keskustelua", luen sun profilointeja (ja mitä vain muutakin) täällä.
Eli päättävässä asemassa oleva sote-virkaihminen, jonka koulutuspohja on lääketieteellinen.
Bird
Axel Foley

RL11/6 kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 12:26 am

Olet siis sosionomi.

Eli päättävässä asemassa oleva sote-virkaihminen, jonka koulutuspohja on lääketieteellinen.
Nope. :) Oon itse asiassa kieltäytynyt jo kahdesta esihenkilö -pestistä, kun mulle asiakastyö on kaikista tärkeintä, kiinnostavinta ja palkitsevinta. Kollega sanoi, että oon hullu. :D Mutta ei vain kiinnosta niin sanottu papereiden pyörittely..

Ootko sä siirtynyt esihlö-asemaan aiemmasta asemastasi?
RL11/6
Watson itse

Bird kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 12:56 am
RL11/6 kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 12:26 am

Nope. :) Oon itse asiassa kieltäytynyt jo kahdesta esihenkilö -pestistä, kun mulle asiakastyö on kaikista tärkeintä, kiinnostavinta ja palkitsevinta. Kollega sanoi, että oon hullu. :D Mutta ei vain kiinnosta niin sanottu papereiden pyörittely..

Ootko sä siirtynyt esihlö-asemaan aiemmasta asemastasi?
Tarpeesi muokkaa totuutta on hyvin tarkkaa ja hyvin harkittua. En koskaan ole pitänyt vastuusta ja pyrinkin sitä siirtämään muille.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Nyt on kyllä hulvatonta profilointia.

Täytyy sen verran kommentoida, että ihmisillä saattaa (siis jopa minfolaisilla) olla sellaisia ammatteja, joita ei kannata tuoda täällä esiin. En nyt väitä asian olevan Birdin kohdalla niin, mutta ei varmasti olisi mukavaa myöntää olevansa vaikka huumepoliisissa tai väkivaltarikosyksikössä tutkijana. Toinen epämieluisa ajatus olisi myöntää olevansa juristi; yksityisviestiboksi täyttyisi alta aika yksikön, kun ihmiset kysyisivät neuvoa ja lainoppineen kommentteja. Olemmehan täällä jo nähneet, miten RL joutuu vastailemaan lääketieteellisiin kysymyksiin lääkäriepäilyn herättyä.

Olkaa kuitenkin nyt varovaisia sen suhteen, ettei ammatin todistelu mene liian pitkälle. Joku teidän henkilöllisyyden sitten nopeasti esiin kaivaa. Itse olen melkein sortunut tähän kertaalleen, kunnes tajusin laittaa valot päälle. Omalla ammattinimikkeelläni toimivia ihmisiä on Suomessa tällä hetkellä kaksi kappaletta.

Siksi on varmasti viisaampaa vain keskittyä niihin vähemmän tieteellisiin ominaisuuksiin kuten juurikin tuohon armeijatyyppiseen ramboiluun. Sellainen henkilö kun voi olla vaikka lastentarhanopettaja, tilintarkastaja tai työtön.

Pitäkää siis vaihtoehdot avoimina!
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Täällä on ainakin ollut porukkaa, jotka kertovat niin paljon itsestään, että on helppo tunnistaa. Ainakin murhainfon alkuaikoina porukka on typerän avointa.

Eräskin nainen kertoi osoitteensa (viereisessä talossa tapahtunut rikos) ammattinsa, ulkonäkönsä, lasten lukumäärän, miehen ammatin jne. Ja vaikka kuinka paljon hkökohtaista dataa.

Poistui kun hänen vanhat viestit itsestään laitettiin yhteen
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Bird
Axel Foley

Mä olen kyllä tarkka siitä, mitä ja miten kirjoitan - niin, ettei kukaan täällä voi mua oikeasti tunnistaa. :)
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Sipi kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 3:33 pm Nyt on kyllä hulvatonta profilointia.

Täytyy sen verran kommentoida, että ihmisillä saattaa (siis jopa minfolaisilla) olla sellaisia ammatteja, joita ei kannata tuoda täällä esiin. En nyt väitä asian olevan Birdin kohdalla niin, mutta ei varmasti olisi mukavaa myöntää olevansa vaikka huumepoliisissa tai väkivaltarikosyksikössä tutkijana. Toinen epämieluisa ajatus olisi myöntää olevansa juristi; yksityisviestiboksi täyttyisi alta aika yksikön, kun ihmiset kysyisivät neuvoa ja lainoppineen kommentteja. Olemmehan täällä jo nähneet, miten RL joutuu vastailemaan lääketieteellisiin kysymyksiin lääkäriepäilyn herättyä.

Olkaa kuitenkin nyt varovaisia sen suhteen, ettei ammatin todistelu mene liian pitkälle. Joku teidän henkilöllisyyden sitten nopeasti esiin kaivaa. Itse olen melkein sortunut tähän kertaalleen, kunnes tajusin laittaa valot päälle. Omalla ammattinimikkeelläni toimivia ihmisiä on Suomessa tällä hetkellä kaksi kappaletta.

Siksi on varmasti viisaampaa vain keskittyä niihin vähemmän tieteellisiin ominaisuuksiin kuten juurikin tuohon armeijatyyppiseen ramboiluun. Sellainen henkilö kun voi olla vaikka lastentarhanopettaja, tilintarkastaja tai työtön.

Pitäkää siis vaihtoehdot avoimina!
Boldasin kohdan mihin lähinnä vastaan, tuossakin annoit aika yksityiskohtaista tietoa itsestäsi, Suomessa on varmaan aika vähän ammattinimikkeitä joita on tasan 2kpl. itse en itsestäni noin tarkkoja tietoja antaisi kun omalla tavallaan se nimimerkin takana kirjoittelu on se juttu täällä ja voi vähän vapaammin kirjoitella kuin omalla nimellä miettimättä liian tarkkaa että oliko poliittisesti korrektia tai jotenkin muuten sopivaa tekstini.
Bird
Axel Foley

RL11/6 kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 4:37 am
Tarpeesi muokkaa totuutta on hyvin tarkkaa ja hyvin harkittua. En koskaan ole pitänyt vastuusta ja pyrinkin sitä siirtämään muille.
Ehkä on, ehkä ei. 😇

Sovit siis tuosta vastuu- näkökulmastakin minfoon kuin nenä päähän. :)
Sipi
Perry Mason

vanhellsing kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 6:12 pm Boldasin kohdan mihin lähinnä vastaan, tuossakin annoit aika yksityiskohtaista tietoa itsestäsi, Suomessa on varmaan aika vähän ammattinimikkeitä joita on tasan 2kpl. itse en itsestäni noin tarkkoja tietoja antaisi kun omalla tavallaan se nimimerkin takana kirjoittelu on se juttu täällä ja voi vähän vapaammin kirjoitella kuin omalla nimellä miettimättä liian tarkkaa että oliko poliittisesti korrektia tai jotenkin muuten sopivaa tekstini.
No niinpä. Tajusin asian itsekin liian myöhään. Tarkkana pitää olla, etenkin näin perjantaisin kun on Seltzer auki. Aloin juurikin tässä panikoida, että mitä tietoja olen antanut. Osallistunut moniin ketjuihin kertomalla, että "omasta kokemuksesta voin kertoa" tai "poikani suorittaa asepalvelusta" (ja siksi otin kantaa armeijan korttipeliketjuun) jne. Jotenkin sitä aina tulee kuitenkin tietynlainen rakkaus ihmiskuntaa kohtaan, siis lämpö rintaan kun miettii niin, että mikä motiivi kenelläkään olisi haluta minulle mitään pahaa. Ne ovat varmasti juuri niitä kuuluisia viimeisiä sanoja sinisilmäisten ihmisten suusta. Jos ei itse toimi siten, se ei tarkoita, etteikö joku muu voisi.
ASierra kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 4:55 pm Täällä on ainakin ollut porukkaa, jotka kertovat niin paljon itsestään, että on helppo tunnistaa. Ainakin murhainfon alkuaikoina porukka on typerän avointa.
Tämä on hullua. Mulla ei oikein tämä nettitutka toimi, siis ehkä kuten pitäisi. Kuitenkin Millasta olen ollut todella huolissani, ja kirjoittanut ylläpidolle viestin vain siksi, että tytölle ei sattuisi mitään. Aika avoimin kortein pelaa, ja myös tässä yhteisössä sitten alettin kaivaa hänen henkilöllisyyttään esiin. Ilokseni olen huomannut, että suurin osa kirjoittajista on kuitenkin empaattisia, ja yrittävät auttaa ja neuvoa Millaa. Että tajuaisi lopetta itsensä altistamisen vaaroille.
Bird kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 5:11 pm Mä olen kyllä tarkka siitä, mitä ja miten kirjoitan - niin, ettei kukaan täällä voi mua oikeasti tunnistaa. :)
Hei, et tajuakaan mitä olet paljastanut itsestäsi! Olet maltillinen ja ajatteleva. Pohdit muutaman sekunnin ennen enterin painamista -joten se sulkee pois aika suuren osan väestöstä. Lisäksi otat kantaa usein epäoikeudenmukaisuuteen, epäreiluuteen, heikomman puolesta/näkökulmasta, mikä kertoo omista arvoistasi, kotikasvatuksestasi ja myös siitä ympäristöstä, jossa näin aikuisena operoit. Sulkee jälleen pois aika monta ihmisryhmää. Kun jatkat pidemmälle, jäljelle jää lopulta vain Äiti Teresa, Nelson Mandela tai Gandhi. Joten nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja laita muutama vittuiluviesti pakkaa sekoittamaan <3
Bird
Axel Foley

Sipi kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 6:26 pm Hei, et tajuakaan mitä olet paljastanut itsestäsi! Olet maltillinen ja ajatteleva. Pohdit muutaman sekunnin ennen enterin painamista -joten se sulkee pois aika suuren osan väestöstä. Lisäksi otat kantaa usein epäoikeudenmukaisuuteen, epäreiluuteen, heikomman puolesta/näkökulmasta, mikä kertoo omista arvoistasi, kotikasvatuksestasi ja myös siitä ympäristöstä, jossa näin aikuisena operoit. Sulkee jälleen pois aika monta ihmisryhmää. Kun jatkat pidemmälle, jäljelle jää lopulta vain Äiti Teresa, Nelson Mandela tai Gandhi. Joten nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja laita muutama vittuiluviesti pakkaa sekoittamaan <3
Kiitos taas nauruista. :D :lol: Ja joo, olet tossa mielessä kyllä ihan oikeassa, että tuollaisia tietoja täällä kyllä teksteistä monilla välittyy. Ehkä vähän tahattomastikin. Pyrin silti siihen, että asiat, mistä kirjoitan, voivat sopia moniin muihinkin ihmisiin, mikä sitten taas vaikeuttaa tunnistamistani. Mutta kukaties olen silti joskus epähuomiossa lipsauttanut jotain muutakin. 😬
Sipi
Perry Mason

Bird kirjoitti: Pe Joulu 12, 2025 6:40 pm Kiitos taas nauruista. :D :lol: Ja joo, olet tossa mielessä kyllä ihan oikeassa, että tuollaisia tietoja täällä kyllä teksteistä monilla välittyy. Ehkä vähän tahattomastikin. Pyrin silti siihen, että asiat, mistä kirjoitan, voivat sopia moniin muihinkin ihmisiin, mikä sitten taas vaikeuttaa tunnistamistani. Mutta kukaties olen silti joskus epähuomiossa lipsauttanut jotain muutakin. 😬
Tunnista kuitenkin riski: Äiti Teresa. Mandela ja Gndhi ovat edesmenneitä. Jäljelle jää loogisesti siis vain Bird.

Ei vaan, vakavasti ottaen täällä tulee profiloitua aika äkkiväärästikin. Siis vaikka ihmisellä olisi jokin järkevä perusajatus, mutta ulosanti on täysin persiasta, jää helposti lukematta. Analogiana nyt vaikka tuo Kaaleet tänne- fb. Varmasti siellä on ihmisiä, joilla on hätä tilanteesta, hyvä ajatus ja halu vaikuttaa positiivisesti. Mutta kun tekstin saa käyttää apteekissa ennen kuin tajuaa edes sanat jää vielä kirjoitusasun vuoksi se punainen lanka hukkaan. Ei vaan jaksa. Ja se on surku, koska maailma on pullollaan lukihäiriöisiä, heikosti koulutettuja, lääkittyjä, syrjittyjä ihmisiä, joilla on aidosti sanottavaa. Vaatimus ilmaista itseeän kirjallisesti on kova, ja helposti tulee standardeihin yltämättömät ihmiset luokiteltua typeriksi ja ajatukset sivuutetuiksi.

Pelastakaamme siis maailma ja minfo siinä sivussa, jatkakaamme maltilista argumentointia ja epätoivon iskiessä piipahtakaamme täällä lautamiesten puolella hakemassa voimaa toisistamme. Ja ehkä RL:n jutuista siinä sivussa.
Vastaa Viestiin